Honda zyskała nowy 7 calowy wyświetlacz
[caption id="attachment_1273" align="aligncenter" width="1200"]
20YM Africa Twin Adventure Sports Meter[/caption]
Wyświetlacz w Hondzie został zmieniony całkowicie mamy w tej chwili dwa ekrany jeden podstawowy który pokazuje wam prędkość i jeden telewizorek siedmiocalowy który w końcu jest w pełni czytelny nawet w największym słońcu.
Mamy cztery tryby jazdy, a każdy z nich wyposażony jest w swój styl ekranu i tak mamy Tour do jazdy po szosie, na długie dystanse, mamy tryb Urban, czyli taki wariant na miasto. Trzecim trybem jest Gravel doskonaleący się na lekkie szutry i Na koniec tryb off road do walki w najcięższym terenie.
Oprócz tego mamy dwa tryby dla użytkownika które możecie zarówno pod względem wyglądu jaki ustawień motocykla dostosować do siebie.
Każdy z tych trybów możecie też trochę zmienić według własnych upodobań, możecie zwiększyć lub zmniejszyć wihiliee control czyli unoszenie przedniego koła jak i moc jaką będzie miał silnik na przepustnicy, czy kontrolę trakcji.
Ekranem możecie sterować za pomocą palca (obsługuje dotyk) oraz za pomocą przycisków na kierownicy. Tylko na początku wydaje się, że jest ich bardzo dużo i jest to trochę przytłaczające ale dosłownie po kilkunastu minutach radzicie sobie ze wszystkim bez problemu.
Kontrola trakcji
Tak, kontrola trakcji w nowej Hondzie Afryka Twin zasługuje zdecydowanie na osobny akapit.
Mamy 7 stopni kontroli trakcji z możliwością jej całkowitego wyłączenia. Tak duża możliwość regulacji umożliwia wam bardzo Precyzyjne dostosowanie jej działania do własnych potrzeb na poziomie pierwszym drugim i nawet trzecim możliwe są uślizgi tylniego koła za to na najwyższych ustawieniach odkręcając ma natkę do oporu nie musicie się bać o to jak będzie kręcić się tylnie koło i spokojnie opanuję was na jakiejś luźnej nawierzchni. Kontrola trakcji nie wymaga odpuszczenia przez was gazu cały czas możecie mieć odkręcone manetkę a ona sama rozłączy się i zacznie dodawać dynamicznie gaz, jeżeli tylnie koło odzyska przyczepność. Jest to bardzo ważne ponieważ nie wszystkie kontrole trakcji w motocyklach działają w ten sposób.
Ile kosztuje Honda Afrika Twin Adventure Sport?
Pamiętajmy że jest to najmocniejsza pozycja w stajni japońskiego producenta za motocykl trzeba zapłacić niemało bo adventure sport kosztuje w wersji podstawowej 68 000 zł jeżeli zdecydujemy się na dodatki takie jak aktywne zawieszenie sterowane elektrycznie musimy szykować około 80 800 zł.
Jeżeli chodzi o konkurencję możemy tutaj podać BMW GSa w tej najbogatszej wersji 1250 i to w zasadzie wszystko, mam nadzieję niedługo będziemy mogli go przetestować i porównać obydwa te motocykle.
Zapraszam do naszego katalogu motocykli gdzie możecie porównać parametry różnych producentów i zobaczyć specyfikację każdego z nich.
Podsumowanie
Kawał dobrej roboty motocykl prowadzi się bardzo dobrze jest trochę niższy więc dostępny dla większej ilości Motocyklistów którzy będą mogli czuć się na nim komfortowo zatrzymując się na światłach prowadzi się genialnie masa nowych czujników poprawia bezpieczeństwo poprawiony został ekran który jest już czytelny w każdych warunkach do poprawienia jedynie tempomat, który nie aktualizuje prędkości tak jakbyśmy tego chcieli.