![R 1300 GS adventure](/static/e31c175e982432bac603d549fb182f32/984df/r1300gs-adventure-featured.webp)
![BMW F900XR król sportowej turystyki średniego segmentu?](/static/6f14c843ac985820ce2c5e677fac4ab9/9ff6b/BMW-F-900-XR-red-girl.webp)
BMW Motorrad rozszerza swoją ofertę w segmencie Adventure Sport. Prezentujemy nowego sportowego turystyka BMW F 900 XR. Ten motocykl naprawdę namiesza na rynku! Sportowa radość z jazdy, prosta obsługę i wyjątkowy wachlarz opcji wyposażenia, w atrakcyjnej cenie. Sprawdź jak prezentuje się nowy adventure sport od BMW.
Nowe BMW F 900 XR - prawdziwy „XR” dla klasy średniej.
„XR” oznacza bezkompromisowe połączenie sportowego charakteru i możliwości turystycznych. Po stworzeniu tej rodziny wprowadzając do oferty BMW S 1000 XR, BMW Motorrad rozbudowuje ją teraz o model klasy średniej. Styl i koncepcja pojazdu wyraźnie nawiązują do pokrewieństwa z większym bratem. Większy model jest potężny i nie oszukujmy się raczej dla doświadczonych motocyklistów.
Zobacz też test S1000XR - cesarza sportowej turystyki
W ofercie BMW brakowało propozycji do mniej doświadczonych kierowców i za mniejsze pieniądze, Yamaha czy Ducati mogą czuć się zagrożeni.
![F900XR na ulicy](/static/cc99524ac7b083f9b486e17a47d7384a/e88ff/BMW-F-900-XR-road-2.webp)
F 900 XR to dowód na łatwe opanowanie najważniejszych cech segmentu Adventure Sport: sportowa dynamika jazdy w połączeniu z wyprostowaną pozycją, ergonomia GS, doskonała przydatność do jazdy na długich dystansach zarówno dla kierowcy jak i pasażera oraz design, który dodaje motocyklowi charakteru.
BMW F900XR naszpikowany technologią
Nowa BMW F 900 XR 2020 korzysta z technologii z wyższej klasy: doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy czy inteligentne wywołanie alarmowe SOS to unikalne funkcje w tym segmencie.![doświetlanie zakrętów w motocyklu](/static/38bb6aea27ef119ea896ed200896c03d/260c2/BMW-F-900-XR-Doswietlanie-zakretow.webp)
Galeria zdjęć BMW F 900 XR
Nowy standard w tym segmencie
Model F 900 XR wyznacza obecnie technologiczne standardy w segmencie motocykli średniej mocy, dzięki wysokiej jakości wyposażeniu standardowemu (łączność, oświetlenie LED w standardzie) oraz szerokiej gamie opcjonalnych dodatków – w niektórych przypadkach unikalnych w tej klasie (m.in. adaptacyjne doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy (Keyless Ride), Dynamiczne zawieszenie ESA, tryby jazdy pro , asystent zmiany biegów pro, połączenie ratunkowe SOS, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC).![dynamiczne zawieszenie](/static/f3341340429bfb352b61143ba1e7e740/260c2/BMW-F-900-XR-dynamic-ESA.webp)
2-cylindrowy rzędowy silnik o zwiększonej pojemności i mocy
F 900 XR zwiększona dynamika jazdy jest zapewniona przez dalszy rozwój 2-cylindrowego silnika rzędowego, wprowadzonego po raz pierwszy w 2018 r. w BMW F 750 GS i F 850 GS , obecnie o mocy 77 kW (105 KM) i jeszcze pełniejszej krzywej momentu obrotowego. Głównym czynnikiem jest tu wzrost pojemności do 895 cm3 (poprzednio 853 cm3).
![Dojazdy do pracy to przyjemność na BMW F900XR](/static/1062306a882b61b98f8e7829512d6a69/e88ff/BMW-F-900-XR-road.webp)
Dzięki odległości zapłonu wynoszącej 270/450 stopni i nowemu układowi tłumika podpodłogowego, silnik oferuje szczególnie nieco drapieżny dźwięk (jak na nowe normy emisji spalin Euro5).
Oprócz standardowego sprzęgła antyhoppingowego, nowe F 900 XR mogą być po raz pierwszy wyposażone w kontrolę momentu obrotowego oporu silnika (MSR). Zapobiega on ześlizgiwaniu się tylnego koła w wyniku gwałtownego dławienia lub redukcji obrotów, zapewniając tym samym jeszcze większe bezpieczeństwo.
Dwa standardowe tryby jazdy, ASC i ABS.
Nowy F 900 XR oferuje już w standardzie tryby jazdy „Rain” i „Road”. Standardowe wyposażenie zawiera również ABS i automatyczną kontrolę trakcji ASC, która niestety nie jest regulowana (ale można ją wyłączyć).Dzięki opcjonalnemu pakietowi „Riding Modes Pro” , można jeszcze intensywniej doświadczyć sportowych właściwości nowych F 900 R i F 900 XR. Dostępne są dodatkowe tryby jazdy „Dynamic” i „Dynamic Pro”, dynamiczna kontrola trakcji DTC oraz ABS Pro, a także Dynamic Brake Control (DBC) i nowa kontrola momentu obrotowego oporu silnika (MSR).
Tryby jazdy
W jeździe początkującym pomaga mapowanie silnika. W standardzie mamy dwa tryby Rain i Road. Tryb Rain to dobry wybór dla początkujących motocyklistów których 105 KM może na początku przytłaczać. XR w tym trybie tłumi swoje sportowe zapędy, łagodnieje i nawet flegmatycznie reaguje na gaz. Oczywiście oprócz tego to tak jak nazwa wskazuje również wybór do jazdy po śliskiej nawierzchni.![Jazda z pasażerem BMW f900xr](/static/cbca3c24002fb4313e5c4f3abdd5086d/e88ff/bmw-f900-xr-road-3.webp)
Tryb Road to podstawowy tryb który udostępnia motocykliście potencjał BMW. Jeśli nie jest ślisko i masz już jako takie obycie z motocyklami to zapewne większość czasu będziesz jeździł właśnie na nim.
Tryby dodatkowo płatne
Tryb Dynamic tu zaczyna się prawdziwa zabawa, motocykl znacząco zyskuje na dynamice, warto dodać, że tryby jazdy w BMW F 900 XR wpływają nie tylko na reakcję na gaz ale również usztywnienie zawieszenia a to wraz z zastosowanym dynamicznym zawieszeniem robi robotę!Tryb Dynamic+ jak możesz się domyślać podkręca on osiągi bemki jeszcze bardziej. Nie miałem okazji go przetestować dostępna demówka miała tylko Dynamic i powiem wam, że Dynamic warto dokupić jeśli decydujecie się na ten motocykl.
Poza osobami ze sportowym zacięciem, XR jest również przeznaczony dla nowicjuszy i osób powracających na motocykle ze względu na łatwość prowadzenia, niską minimalną wysokość siedzenia, możliwość jazdy na A2 i atrakcyjną cenę.
Podwozie ze stalową ramą mostu, lekkie zbiorniki z tworzywa sztucznego i elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA jako wyposażenie dodatkowe.
Podobnie jak modele GS z serii F, F 900 XR wykorzystują stalową ramę mostu, która integruje silnik jako element nośny i zbiornik paliwa, który jest teraz z powrotem w klasycznej pozycji przed kierowcą.
Lekkie, spawane z tworzywa sztucznego zbiorniki paliwa o pojemności 15,5 litra są pierwszymi na świecie w konstrukcji motocykli. Przykręcana stalowa rama tylna została również opracowana na nowo dla F 900 XR w celu stworzenia wrażenia wizualnie krótkiego i smukłego tyłu motocykla.
Z przodu mamy zawieszenie typu uspide down, a z tyłu mamy dwustronny wahacz z centralną sprężyną. Dzięki systemowi BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), dostępnemu jako opcja i niemal jedynemu w swoim rodzaju w tych segmentach pojazdów, możliwe jest dalsze zwiększenie dynamiki jazdy, a także komfortu podróżowania i wygody dla pasażera.
Tłumienie tylnego amortyzatora jest automatycznie dostosowywane do warunków na drodze w zależności od stanu jazdy i wykonywanych manewrów.
Zawieszenie sprawdza się znakomicie. Możliwość regulacji elektronicznej zawieszenia sprawia, że wreszcie będziecie ją regulować, a przez to jeździć bardziej komfortowo.
Adaptacyjne światła unikalne w tym segmencie
Jako część opcjonalnego dodatkowego reflektora Pro. Wydajne jednostki oświetleniowe LED w standardzie.![BMW f900xr w kolorze złotym](/static/e0ccb8ced21a72bb40c8282e5a0562e4/3161c/BMW-F-900-XR-gold-color.webp)
Jeszcze większe bezpieczeństwo oferują światła doświetlające zakręty jako część składowa pakietu Headlight Pro, które jest unikalne w zakresie motocykli klasy średniej i jest dostępne jako opcja. Tutaj kierowca korzysta z lepszego oświetlenia drogi podczas pokonywania zakrętów, co zapewnia jeszcze bezpieczniejszą jazdę nocą. Wszystkie jednostki oświetleniowe w nowych modelach F są standardowo oparte na technologii LED i muszę przyznać, że zarówno wyglądają i świecą znakomicie.
Doskonale czytelny kolorowy 6,5-calowy ekran TFT w standardzie z funkcją BMW Motorrad Connectivity.
Twórcy BMW Motorrad przykładali dużą wagę do optymalnej czytelności zestawu wskaźników - nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Ponadto różnorodność informacji, jakość wyświetlacza i łatwość obsługi są niezrównane. Dodatkowe ekrany główne są dostępne w połączeniu z opcjonalnymi trybami jazdy Pro.![BMW f900xr w kolorze czerwonym](/static/7d4efe8cf0ba39be352914d50b155d5e/3161c/BMW-F-900-XR-red-studio.webp)
BMW Motorrad Connectivity to genialny system, który został znacznie poprawiony, oferuje możliwość rozmowy przez telefon, słuchania muzyki lub nawigacji podczas jazdy. A w połączeniu z aplikacją BMW Motorroad Connected daje niespotykane możliwości zapisywania pokonanych tras i ich analizy.
Zobacz również: test BMW F 850 GS
Znam ten system już od lat i testując go z BMW 750GS w 2018 r byłem mocno rozczarowany, połączenie z telefonem działało jak chciało i cała funkcja connectivity była nią tylko z nazwy. Na szczęście przez dwa lata BMW zrobiło kawał dobrej roboty. Wszystko działa tak jak trzeba, ekran jest wg mnie najlepszym dostępnym na rynku a pierścień nawigacyjny jest intuicyjny i bez problemu umożliwia obsługę wszystkich funkcji.
![BMW f900xr w kolorze białym](/static/0bd39696af580e6ccdfa273dfd2cb2e5/3161c/BMW-F-900-XR-white-studio.webp)
Szczególnie polecam wam sprawdzić tryb sport w którym możecie analizować przechylenie motocykla w zakrętach. Co więcej to wszystko wraz zapisem całej trasy możecie wygodnie prześledzić w domu na waszym smartfonie.
Nie tylko pięknie zaprojektowane ale i funkcjonalne nadwozie
BMW F 900 XR oferuje imponująco aktywną, a jednocześnie relaksującą pozycję do jazdy turystycznej i podróżowania. Przednia owiewka z regulowaną przednią szybą łączy w sobie sportowy wygląd z solidną ochroną kierowcy.Różne niskie i wysokie fotele oraz opcjonalna funkcja opuszczania umożliwiają indywidualne dopasowanie do różnych wysokości ciała.
Trzy warianty kolorystyczne, każdy z nich zapewnia niepowtarzalne poczucie charakteru.
Trzy dynamiczne warianty kolorystyczne i stylowe dla nowych F 900 R i F 900 XR zapewniają niepowtarzalną charakterystykę.
Nowa F 900 R jest dostępna w kolorach:
- Blackstorm metallic,
- San Marino Blue metallic
- Silver metallic
- Racing Red
- Galvanic Gold metallic
Ile kosztuje BMW F 900 XR?
BMW F900XR w wersji podstawowej kosztuje 50 900 zł.
Zobacz specyfikację BMW F900XR
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Czy BMW F900XR jest odpowiedni dla długich podróży?
Tak, BMW F900XR jest doskonale przystosowany do długich podróży dzięki komfortowej pozycji za kierownicą, zaawansowanemu zawieszeniu i pojemnemu zbiornikowi paliwa, co zapewnia długie dystanse bez potrzeby częstych postojów na stacjach benzynowych.
Jakie są główne cechy BMW F900XR?
Główne cechy BMW F900XR to dynamiczny silnik o pojemności 895cc zapewniający mocne przyspieszenie, zaawansowane technologicznie rozwiązania takie jak systemy wspomagające jazdę, w tym kontrola trakcji i różne tryby jazdy, oraz wygodna pozycja kierowcy i pasażera, idealne na długie wyprawy.
Czy BMW F900XR jest dobrym wyborem dla początkujących kierowców?
BMW F900XR może być odpowiedni dla początkujących kierowców z pewnym doświadczeniem, którzy szukają motocykla o większej mocy i zaawansowanych funkcjach. Jednak ze względu na swoją dynamikę i charakterystykę silnika, zalecamy posiadanie pewnego doświadczenia przed podjęciem decyzji o zakupie tego modelu.
Jak BMW F900XR radzi sobie w mieście?
Dzięki swojej zwrotności i trybom jazdy umożliwiającym dostosowanie charakterystyki motocykla do aktualnych warunków, BMW F900XR sprawdza się również w miejskim zgiełku. Ergonomia i łatwość obsługi czynią go praktycznym wyborem także na codzienne dojazdy do pracy.