Ninja H2 napędzany wodorem motocykl
29 ocen

20 lipca Kawasaki Motors, członek Kawasaki Heavy Industries Group, przeprowadził pierwszą na świecie publiczną demonstrację motocykla napędzanego wodorem ICE (silnik spalinowy wewnętrznego spalania) przez masowego producenta motocykli na torze Suzuka Circuit w mieście Suzuka w prefekturze Mie w Japonii

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

silnik wodorowy w motocyklu kawasaki Ninja

Wodorowy motocykl ICE został zaprojektowany i zbudowany w ramach badań, które rozpoczęły się w marcu 2023 r., a testy rozpoczęły się w tym roku i zakończyły publicznym pokazem. W maszynie zamontowano silnik wodorowy oparty na doładowanym silniku In-Line Four o pojemności 998 cm3, który można znaleźć w motocyklu Kawasaki Ninja H2, z modyfikacjami umożliwiającymi bezpośredni wtrysk paliwa wodorowego do cylindrów. Podwozie motocykla zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić kanistry z paliwem wodorowym i system zasilania paliwem wodorowym.

Wodorowe motocykle ICE działają na zasadzie spalania wodoru, wytwarzając charakterystyczne dudnienie i pulsowanie, które kierowcy lubią podczas odkręcania przepustnicy, emitując przy tym głównie wodę1. W ramach inicjatywy neutralności węglowej Kawasaki Motors prowadzi obecnie prace badawczo-rozwojowe mające na celu stworzenie działającego motocykla wodorowego ICE2 jako jednej z opcji neutralności węglowej dla kierowców na początku lat 2030.

Wodorowy motocykl ICE na torze Suzuka Circuit

Kawasaki Motors jest pełnoprawnym członkiem HySE (Hydrogen Small Mobility & Engine Technology)*3, stowarzyszenia badawczego zajmującego się technologią wodorową, które aktywnie prowadzi podstawowe badania nad silnikami wodorowymi, systemami napełniania wodorem i systemami zasilania paliwem w celu produkcji małych pojazdów mobilnych napędzanych wodorem, w tym motocykli.

Aby jeszcze bardziej wzmocnić markę Kawasaki, Kawasaki Motors będzie dostarczać produkty i usługi, które spełniają potrzeby naszych klientów i społeczeństwa, w tym wysiłki zmierzające do osiągnięcia neutralności węglowej, ponieważ stawiamy sobie wyzwanie zbadania wszystkich możliwości w dążeniu do szczęścia i radości wszystkich tych, których życie dotyka Kawasaki.

Wideo z jazdy wodorowym motocyklem ICE na torze Autopolis*4 (Kawasaki Motors Japan)

*1: Podczas jazdy spalana jest bardzo niewielka ilość oleju silnikowego, co powoduje wytwarzanie bardzo niewielkiej ilości CO2. *2: Czas dostępności komercyjnej może się różnić w zależności od infrastruktury dostaw paliwa wodorowego i statusu regulacji prawnych w poszczególnych krajach. *3: Stowarzyszenie badawcze założone przez Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Kawasaki Motors, Ltd., Suzuki Motor Corporation, Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd. i Yamaha Motor Co., Ltd. w maju 2023 r. w celu prowadzenia podstawowych badań nad silnikami wodorowymi dla małych pojazdów mobilnych. *4: Autopolis Co, Ltd. Ltd. (miasto Hita, prefektura Oita)