Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

BMW S1000 XR
BMW S1000 XR
648 ocen

Czy BMW S1000XR to motocykl, który spełni wszystkie twoje oczekiwania? Odkryj zalety i wady tej maszyny w naszej szczerej recenzji.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

BMW S1000 XR

Recenzja motocykla BMW S1000XR: Pierwsze wrażenia

Design i Wygląd

BMW S1000XR na pierwszy rzut oka robi wrażenie. Agresywny, a jednocześnie elegancki design, płynne linie i precyzyjne detale - wszystko to świadczy o wysokiej jakości wykonania. Zaskakujące jest, jak dobrze połączono tutaj cechy motocykla sportowego i turystycznego, co daje nam jedną, harmonijną całość.

Wydajność i Technologia

BMW S1000XR piękny motocykl sportowo-trurystyczny

Pod siedzeniem BMW S1000XR kryje się silnik o mocy 165 koni mechanicznych. Jest to potężna jednostka, która dostarcza niesamowitych doznań podczas jazdy. Moc jest dostarczana płynnie i konsekwentnie, co sprawia, że BMW S1000XR to motocykl dla tych, którzy szukają emocji.

BMW nie skąpiło technologii w tym modelu. Dynamiczne hamulce, system kontroli trakcji, adaptacyjne zawieszenie - to tylko niektóre z zaawansowanych funkcji, które znajdziemy w tym motocyklu. Wszystko to sprawia, że BMW S1000XR jest nie tylko mocnym, ale również bezpiecznym wyborem.

BMW S1000XR oferuje kilka trybów jazdy, które dostosowują charakterystykę motocykla do różnych warunków i stylów jazdy. Oto one:

  1. Rain: Ten tryb jest przeznaczony do jazdy w deszczu lub na śliskim podłożu. Dostarcza najłagodniejszą moc, a systemy bezpieczeństwa, takie jak kontrola trakcji i ABS, są najbardziej czułe.

  2. Road: Tryb standardowy do codziennej jazdy. Zapewnia zrównoważoną moc i czułość systemów bezpieczeństwa.

  3. Dynamic: W tym trybie, motocykl dostarcza pełną moc i oferuje bardziej agresywną charakterystykę jazdy. Systemy bezpieczeństwa są mniej czułe, co daje bardziej doświadczonym kierowcom więcej kontroli.

  4. Dynamic Pro: Ten tryb jest dostępny tylko po odblokowaniu kodem, który można uzyskać od dealera BMW. Oferuje najbardziej sportowe ustawienia, minimalizuje interwencje systemów bezpieczeństwa i umożliwia indywidualne konfiguracje.

Tryby jazdy w BMW S 1000 XR

Pamiętaj, że te tryby wpływają na różne aspekty motocykla, takie jak dostarczanie mocy, czułość hamulców, odpowiedź na gaz, działanie ABS, kontrola trakcji i adaptacyjne zawieszenie. Zawsze wybieraj tryb odpowiedni do warunków jazdy i swojego poziomu doświadczenia.

Pełna specyfikacja S1000 XR w naszym katalogu motocykli.

Centrum dowodzenia 6 calowy ekran LED

Podobnie jak poprzednie motocykle ze stajni BMW tak i S1000XR jest wyposażony w wyjątkowy wyświetlacz, którego obsługa jest banalnie prosta wykonywana za pomocą pierścienia pod lewą ręką. O tym ekranie już rozpisywałem się wielokrotnie zapraszam do zobaczenia poprzednich recenzji motocykli BMW.

nawigacja S1000XR

W przypadku S1000XR mamy drobną zmianę w stosunku do mojego GSa. Różna jest kolorystyka, doszedł kafelek odpowiedzialny za sport - kąty złożenia, hamowania i kontrola trakcji.

Dodatkowo sportowego charakteru dodaje sygnalizacja zmiany biegów, którą możecie ustawić w zależności od obrotów silnika, białe światło miga nad tym genialnym ekranem a wygląda to tak: sygnalizator zmiany biegów w BMW S1000XR

Amortyzator skrętu

BMW S1000XR jest standardowo wyposażony w amortyzator skrętu, który jest niezwykle ważnym elementem bezpieczeństwa. Amortyzator skrętu, znany również jako damper kierownicy, pomaga kontrolować niepożądane ruchy kierownicy, takie jak oscylacje, które mogą wystąpić przy wysokich prędkościach lub podczas dynamicznej jazdy. Pomaga to zachować stabilność i kontrolę nad motocyklem.

Quickshifter jest genialny

zmieniacz biegów pro - quickshifter w bmw s1000xr Na osobny akapit zasługuje zdecydowanie Quickshifter jest to najlepszy zmieniacz biegów jakim miałem okazję jeździ. Zmiana biegów odbywa się bardzo płynnie, nie czuć tu żadnego szarpania musicie tego spróbować, a jeśli zastanawiacie się nad zakupem BMW S1000XR zdecydowanie powinniście doposażyć go w quickshifter. Zarówno zmiana biegów w górę jak i w dół nie sprawia mu najmniejszych problemów czujecie tylko skok lub spadek obrotów i możecie odkręcać dalej, poezja!

Wheelie na kontrolowanym

BMW S1000XR jest wyposażony w system kontroli unoszenia przedniego koła, zwany także systemem kontroli wheelie. Ten system jest częścią zaawansowanej kontroli trakcji, którą BMW instaluje w swoich motocyklach.

Gdy system wykryje, że przednie koło zaczyna się odrywać od podłoża podczas przyspieszania - co jest typowe dla sytuacji "wheelie" - automatycznie interweniuje, aby to kontrolować. Może to obejmować redukcję mocy silnika lub inne środki, aby zapewnić, że przednie koło pozostaje w kontakcie z podłożem.

Ten system zapewnia większe bezpieczeństwo podczas jazdy, zwłaszcza podczas dynamicznego przyspieszania. Jest szczególnie przydatny dla mniej doświadczonych kierowców, ale nawet doświadczeni motocykliści mogą skorzystać z dodatkowego bezpieczeństwa, jakie on zapewnia i stopniowo w miarę nabywania doświadczenia i pewności siebie zmniejszać redukcję unoszenia przedniego koła.

Kontrola trakcji w zależności od trybu jazdy

BMW S1000XR jest wyposażony w zaawansowany system kontroli trakcji, który jest regulowany w zależności od wybranego trybu jazdy. Czułość i interwencja systemu kontroli trakcji zmieniają się w zależności od tego, czy jesteś w trybie Rain, Road, Dynamic, czy Dynamic Pro.

W trybie Dynamic Pro, który jest najbardziej sportowym trybem, możesz dostosować ustawienia kontroli trakcji do swoich indywidualnych preferencji. Możesz również całkowicie wyłączyć system kontroli trakcji, jeżeli czujesz się na tyle pewnie.

Jednak pamiętaj, że wyłączenie systemu kontroli trakcji może zwiększyć ryzyko utraty kontroli nad motocyklem, zwłaszcza na śliskim podłożu lub podczas dynamicznego przyspieszania. Dlatego zawsze należy korzystać z tej funkcji z pełną świadomością potencjalnego ryzyka.

Komfort Jazdy i pozycja za kierownicą

pozycja za kierownicą BMW S 1000 XR

BMW S1000XR zaskakuje komfortem jazdy. Ergonomiczna pozycja za kierownicą, świetne wyważenie i dobrze zaprojektowane siedzenie sprawiają, że nawet długie trasy stają się przyjemnością. To jeden z najbardziej komfortowych motocykli, jakie kiedykolwiek miałem okazję testować.

Wysokość siedzenia w motocyklu BMW S1000XR wynosi standardowo 840 mm. Jest to typowa wysokość siedzenia dla motocykli w kategorii adventure sport, co może stanowić wyzwanie dla osób o krótszych nogach.

BMW S 1000 XR wyposażono w bardzo wygodną kanapę

Osoby o wzroście około 175 cm i wyższym powinny czuć się komfortowo na tym motocyklu. Pamiętaj, że najważniejsze jest to, aby obie stopy mogły swobodnie dotykać ziemi, kiedy motocykl jest zatrzymany - to daje pewność i stabilność.

BMW oferuje również opcje dostosowania wysokości siedzenia - jest dostępne niższe siedzenie (820 mm) oraz wyższe (860 mm). Dodatkowo, dostępne są także zmodyfikowane zawieszenie, które może dodatkowo obniżyć wysokość motocykla. Dlatego, nawet jeśli twój wzrost jest poniżej 175 cm, nadal możesz dopasować BMW S1000XR do swoich potrzeb.

pozycja za kierownicą BMW S 1000 XR

Zawsze warto wypróbować motocykl przed zakupem, aby sprawdzić, czy siedzenie jest dla Ciebie wygodne i czy możesz bezpiecznie obsługiwać motocykl.

Potencjalne Wady

Mimo wielu zalet, BMW S1000XR nie jest motocyklem bez wad. Może zaskoczyć niektórych kierowców swoją wagą, szczególnie na niskich prędkościach.

Nie udało mi się znaleźć gniazda USB ani zapalniczki do ładowania telefonu, jedynie mini pod ładowanie akumulatora.

Inna sprawa to osłona chłodnicy, która też wydaje się goła, brakuje chociaż plastikowej kratki maskującej.

Wysoka cena może być również czynnikiem zniechęcającym dla niektórych potencjalnych nabywców. Pomimo tych drobnych wad, całość prezentuje się naprawdę imponująco.

Ile kosztuje BMW S 1000 XR

Cena BMW S1000XR zależy od wielu czynników, takich jak rok produkcji, wyposażenie, stan techniczny (w przypadku używanych motocykli), a także od kraju i dealera, u którego planujesz zakup.

Na dzień pisania tej recenzji (maj 2023 r),cena nowego BMW S1000XR wahała się od około 85 000 PLN do ponad 100 000 PLN, w zależności od wyposażenia i opcji.

Dla kogo to będzie dobry wybór

Dla kogo jest więc BMW S1000XR? To motocykl dla tych, którzy szukają emocji, ale nie chcą rezygnować z komfortu. Dla tych, którzy cenią moc i technologię, ale nie chcą rezygnować z eleganckiego designu. Mimo swojej ceny, BMW S1000XR oferuje wartość, która jest trudna do przecenienia.

Podsumowanie recenzji motocykla BMW S 1000 XR

Podsumowując, BMW S1000XR jest niesamowitym motocyklem. Mimo kilku drobnych wad, moc silnika, zaawansowane technologie, komfort jazdy i imponujący design tworzą pakiet, który zasługuje na uwagę każdego motocyklisty. Bez wątpienia, BMW S1000XR jest motocyklem, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających entuzjastów motocykli.

Czy BMW S1000XR jest dla Ciebie?

Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem BMW S1000XR, mamy nadzieję, że nasza recenzja pomogła Ci podjąć decyzję. Czy to jest motocykl dla Ciebie? Tylko ty możesz odpowiedzieć na to pytanie. Ale jedno jest pewne - BMW S1000XR jest motocyklem, który zasługuje na to, aby go rozważyć.

Dziękujemy za przeczytanie naszej szczerej recenzji motocykla BMW S1000XR. Mamy nadzieję, że była dla Ciebie pomocna i interesująca. Jeśli masz jakieś pytania lub uwagi, zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy tutaj, aby pomóc Ci znaleźć idealny motocykl dla siebie.

Sprawdź również nowe GSy BMW F 900 GS i F 900 GS Adventure

Sprawdź też nasze testy motocykli

siedzę z tyłu na Hondzie CB500X

Honda CB500X mały motocykl wielka frajda z jazdy - najlepsza recenzja jaką znajdziesz

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej