Trogir, Chorwacja - piękne miasto z listy UNESCO - rodzinnie kamperem dzień 3 i 4

Chorwacja Kamperem kemping Rozac niedaleko Trogir
1010 ocen

Odkryj uroki Trogiru, jednego z najpiękniejszych miast Chorwacji, i ciesz się kameralnym wypoczynkiem na kempingu Rožac wraz z rodziną. Dowiedz się, jak spędziliśmy czas podczas naszego pobytu i jakie atrakcje czekają na Ciebie w Trogirze.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Widok z okna niezapomniany linia brzegowa Kemping ROzac

Kemping Rožac - z widokiem na morze 1 linia brzegowa

Nasz trzeci nocleg podczas naszej majówkowej wycieczki miał miejsce niedaleko miejscowości Trogir, gdzie zatrzymaliśmy się na campingu Rožac. Ten trzygwiazdkowy kemping ma bardzo dobre opinie.

Taki mieliśmy widok z okna, dzieciaki już od rana w piżamach na plaży:

Keping Rozac widok z okna zostanie z nami na długo

Udało nam się znaleźć miejsce przy samej plaży, co było bardzo kameralne, choć byliśmy zaskoczeni ilością osób, biorąc pod uwagę, że jest dopiero początek maja. Można przypuszczać, że w sezonie letnim konieczne będzie dokonanie rezerwacji z dużym wyprzedzeniem.

No spójżcie poniżej, nasz kamper dosłownie prawie stał na plaży, cudowne miejsce ale znacznie droższe od poprzednich kempingów. Coś za coś. widok na kampera od strony morza

Koszt pobytu na kempingu w maju dla 4-osobowej rodziny (2 dorosłych i 2 dzieci w wieku 9 i 6 lat) wyniósł 50 euro, z dostępem do wody i prądu.

Zwiedzania Trogiru miasta wpisanego na listę UNESCO

Ze względu na brak chodnika i wąską drogę, spacer do Trogiru nie był zbyt bezpieczny. Na szczęście, niedaleko kempingu znaleźliśmy skrót, który pozwolił nam ominąć ruch samochodowy i dotrzeć do miasta pieszo. Zajmuje to z 2 dzieci ok 30 minut. Mimo, że to dopiero początek maja warto zaopatrzeć się w dobry krem z filtrem, opalenizna gwarantowana nawet przez chmury.

Tunaholic Trogir frytki i burgery wymiatają

Trogir to przepiękne miasto z bogatą historią, gdzie spędziliśmy miło czas, zwiedzając zabytki oraz korzystając z uroków chorwackiej kuchni w licznych restauracjach. Pomimo pewnych trudności związanych z dojściem do miasta, nasz pobyt na campingu Rožac był bardzo udany i na pewno pozostanie w naszej pamięci na długo.

Tunaholic Trogir burger z tuńczykiem

Trogir to urokliwe miasto położone na wybrzeżu Chorwacji, w środkowej Dalmacji, około 27 km na zachód od Splitu. Miasto leży na niewielkiej wyspie pomiędzy lądem a większą wyspą Čiovo, połączonej mostem z Trogirem. Trogir jest znany ze swojego zabytkowego Starego Miasta, które zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO w 1997 roku.

W Trogirze można podziwiać piękne, dobrze zachowane budowle z różnych epok, takie jak romańskie kościoły, gotyckie pałace czy barokowe budynki. Najważniejsze zabytki to m.in. katedra św. Wawrzyńca z XII wieku, pałac Cipiko oraz forteca Kamerlengo.

Trogir jest także świetnym miejscem do relaksu na plaży, a także odkrywania uroków chorwackiej kuchni w licznych restauracjach. W okolicy miasta znajdują się również liczne wyspy, takie jak Drvenik Veli, Drvenik Mali czy Šolta, które można odwiedzić wycieczkami statkiem. Trogir jest popularnym celem turystów, zwłaszcza w sezonie letnim wybierając się do niego latem weźcie pod uwagę możliwe tłumy turystów.

Czekają na nas nowe przygody, które na pewno podzielimy z Wami w kolejnych wpisach. Dołączcie do nas w tej niezapomnianej podróży, odkrywajcie nowe miejsca i czerpcie inspiracje na swoje własne wyprawy kamperem!

Drogi czytelniku jeśli zacząłeś czytać od tego dnia koniecznie poznaj pozostałe:

Sprawdź też nasze testy motocykli