Ciąg dalszy naszych przygód kamperem: Słowenia, Chorwacja - Zagrzeb i nocne poszukiwanie kempingu

Stolp na Słowenii
701 ocen

W drugiej części naszej rodzinnej podróży kamperem opisujemy nasze przeżycia w Słowenii oraz w Chorwacji. Odkrywamy piękno punktu widokowego Stolp zdravja in veselja, zwiedzamy Zagrzeb i poszukujemy kempingu wśród krętych Chorwackich dróg po opuszczeniu Zagrzebia. Dołącz do naszych ekscytujących przygód!

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Stolp zdravja in veselja na Rudnici

Słoweńska przygoda - punkt widokowy Stolp zdravja in veselja na Rudnici i zwiedzanie Zagrzebia

Podczas naszej podróży kamperem zdecydowaliśmy się na krótki przystanek w Słowenii. Odwiedziliśmy punkt widokowy Stolp zdravja in veselja na Rudnici, skąd można podziwiać niesamowite widoki na okolicę. Następnie ruszyliśmy w stronę Zagrzebia, gdzie czekały na nas kolejne atrakcje i przygody.

Punkt widokowy Stolp zdravja in veselja na Rudnici - podziwianie słoweńskich krajobrazów

Punkt widokowy Stolp zdravja in veselja na Rudnici znajduje się na wysokości 658 metrów n.p.m. Wejście na szczyt zajmuje około godziny, jednak warto się tam wybrać, aby móc podziwiać przepiękne krajobrazy Słowenii. Ze szczytu roztacza się widok na panoramę okolicznych wzgórz, dolin i wiosek.

Na szczycie umieszczona jest wieża widokowa która ma bagatela 40 metrów i każde z pięter opisane jest odpowiednią tabliczką z wysokością na której obecnie jesteście. Robi wrażenie i daje w kość, ja próbowałem tam podjechać na rowerze, który ciągnąłem kamperem z Warszawy. Rodzinka została na dole więc grzałem ile sił w nogach, żeby nie musieli na mnie zbyt długo czekać, stąd to sapanie.

Mogliśmy spokojnie podjechać znacznie wyżej na jakieś 2/3 wysokości całego podejścia ale trochę przestraszyliśmy się wąskiego podjazdu i opcji cofania gdyby ktoś wyjechał z naprzeciwka.

Także jadąc rowerem ten ok 4 km odcinek pod górę odkryłem, że jest tam sporo miejsca nawet dla tak dużego gabarytu jak nasz kamper.

Co do samej wierzy widokowej jest naprawdę wysoka, na samym szczycie 40 metrów nieźle buja wrażenie jest takie jakbyście byli na łodzi. Znajduje się tam też mocna luneta dzięki której możecie jeszcze dokładniej podziwiać okolicę. Pogoda trafiła mi się znakomita to i widoki również cudowne. Zdecydowanie polecam.

W okolicy punktu widokowego znajduje się wiele ścieżek rowerowych i pieszych, które pozwalają na bliższe poznanie uroków tej części Słowenii. Spacerując po tych szlakach, można odkryć piękno przyrody, podziwiać malownicze krajobrazy i naładować baterie w otoczeniu spokoju i ciszy.

Stolp zdravja in veselja na Rudnici to miejsce, które warto odwiedzić podczas podróży po Słowenii. Bez względu na porę roku, z pewnością zachwyci każdego miłośnika przyrody i pięknych widoków.

Następnie cały mokry zjechałem w dół w jakieś 10 minut. Basia przygotowała kampera na szybki prysznic - podgrzewanie wody trwa jakieś 20 minut. Odświeżony ruszyliśmy dalej w kierunku Chorwacji i kolejnego przystanku Zagrzebia.

Zwiedzanie Zagrzebia - kultura, historia i nowoczesność

Przejazd kamperem ze Słowenii do Zagrzebia zajmuje około 2-3 godziny, w zależności od warunków na drodze. Stolica Chorwacji to miejsce, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością. W Zagrzebiu warto odwiedzić takie miejsca, jak historyczna dzielnica Górne Miasto, z Katedrą Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, kościołem św. Marka czy Wieżą Lotrščak.

Spacerując po uliczkach Zagrzebia, można poczuć atmosferę tego miasta i odkryć jego historię. Warto również odwiedzić Dolne Miasto, gdzie znajduje się zabytkowy plac Jelačića, Park Zrinjevac oraz wiele muzeów, teatrów i galerii sztuki. Zagrzeb to również świetne miejsce na odpoczynek w kawiarniach i restauracjach, gdzie można skosztować lokalnych przysmaków.

Jednak zwiedzanie Zagrzebia nie obyło się bez przygód. Nagle złapał nas ulewny deszcz, który zmusił nas do szybkiego powrotu do kampera. Gdy tylko dotarliśmy na parking, okazało się, że nasz pojazd został zastawiony przez samochody osobowe. Po chwili nerwów udało nam się jednak wydostać z parkingu i ruszyć w poszukiwaniu kempingu na nocleg.

Nocne przygody w poszukiwaniu kempingu - Camp Slapić

Po opuszczeniu Zagrzebia udaliśmy się w poszukiwaniu kempingu, aby spędzić noc. Pierwszy z nich, który znaleźliśmy, na aplikacji Park for Night był niestety nieczynny. Nie poddawaliśmy się jednak i kontynuowaliśmy poszukiwania. Przez wiele kilometrów poruszaliśmy się wąskimi i krętymi drogami, co dodatkowo utrudniało jazdę w ciemnościach.

Wreszcie, po długiej i męczącej podróży, dotarliśmy do kempingu Camp Slapić. Okazał się być otwarty i gotowy na przyjęcie zmęczonych podróżników takich jak my. Ostatecznie udało nam się zorganizować nocleg na terenie kempingu, gdzie mogliśmy odpocząć po pełnym wrażeń dniu i przygotować się do kolejnych etapów naszej podróży.

Tym razem stwierdziliśmy, że prąd nie będzie nam potrzebny, za naszą 4 osobową rodzinę (dzieci 6 i 9 lat, kamper Etrvsco 7 metrów) zapłaciliśmy razem 30 euro.

Podsumowanie przygód w Słowenii i Chorwacji

Nasza podróż kamperem przez Słowenię i Chorwację dostarczyła nam wielu niezapomnianych wspomnień i emocji. Od wspinaczki na punkt widokowy Stolp zdravja in veselja na Rudnici, przez zwiedzanie urokliwego Zagrzebia, aż po nocne poszukiwania kempingu - każdy etap tej przygody dostarczał nam nowych doświadczeń.

Dziękujemy Wam za towarzyszenie nam w tej podróży i zapraszamy do śledzenia naszych kolejnych relacji. Kamperem można zwiedzić wiele niezwykłych miejsc i przeżyć niezapomniane przygody, dlatego warto się na taką podróż wybrać.

Etapy naszej rodzinnej podróży kamperem:

Sprawdź też nasze testy motocykli