BMW R 1250 RT dla Polskiej policji

Największy zakup w historii polskiej Policji. Pół tysiąca motocykli BMW R 1250 RT pomoże funkcjonariuszom patrolować drogi.

Komenda Główna Policji podjęła decyzję o zakupie 478 modeli BMW R 1250 RT w specjalnej konfiguracji. Są to duże i nowoczesne motocykle turystyczne o wysokiej mocy, osiągające prędkość 100 km/h w czasie 3,4 sekundy.

Najnowsza zrealizowana umowa to kolejny przykład współpracy polskiej Policji z BMW Group i zaangażowania koncernu na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwie drogowego. Do tej pory BMW wyposażyło funkcjonariuszy w m.in. nieoznakowane BMW 330i xDrive oraz w radiowozy oparte na modelu 320i. BMW R 1250 RT dla Polskiej policji

478 motocykli R 1250 RT trafia do Polcji

Na tle dotychczasowych działań najnowsza transakcja jest wyjątkowa pod względem liczby przekazanych pojazdów. Zamówienie dotyczyło 478 modeli BMW R 1250 RT wraz z policyjnym osprzętem. W efekcie w ostatnich miesiącach, za sprawą sukcesywnych dostaw do komend na terenie całego kraju, jednoślady te stały się częstym widokiem na polskich drogach. 25 z 478 motocykli trafi do Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, gdzie będzie służyło podnoszeniu umiejętności funkcjonariuszy.

To największy projekt zakupu motocykli w historii Policji. Jest niezwykle ważny, bo został zrealizowany kompleksowo. Policjanci otrzymali nie tylko jeden z najnowocześniejszych motocykli, ale użytkownicy zostali też przeszkoleni, otrzymali kaski i systemy łączności, a wkrótce będą kombinezony — powiedział nadinsp. Dariusz Augustyniak.

Jakimi motocyklami jeździ Polska policja?

Czym jeździ Polska Policja - motocykle BMW R 1250 RT to duży motocykl turystyczny napędzany dwucylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1254 cm3, mocy 136 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 143 Nm. Model ten jest seryjnie wyposażony w m.in. ABS i kontrolę trakcji oraz w podnoszące bezpieczeństwo i komfort udogodnienia takie jak:

  • w pełni LED-owy reflektor przedni,
  • cyfrowy, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala
  • czy elektrycznie regulowana szyba.

Nie uciekniecie - jakie jest przyśpieszenie R 1250 RT?

Mimo doposażenia w wymagany osprzęt policyjny, R 1250 RT rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy. Za napęd i dostarczenie tej mocy odpowiada sześciostopniowa skrzynia biegów.

BMW R 1250 RT trafiają do Policji

Zamówione modele wraz ze specjalistycznym wyposażeniem dostarczyło BMW Motorrad Polska oraz dealer BMW Motorrad Zdunek.

Wykorzystywane przez policję R 1250 RT już zdążyły udowodnić swoją przydatność. Dzięki wygodnej i wysokiej pozycji jazdy, jakie zapewnia konstrukcja motocykla turystycznego, funkcjonariusze mogą komfortowo korzystać z tych maszyn bez nadmiernego obciążania kręgosłupa. Dodatkowo budowa silnika typu bokser zapewnia nisko położony środek ciężkości, który wraz z elastycznym i wysokim zawieszeniem pozwala stabilnie poruszać się po nierównych nawierzchniach i w różnych warunkach pogodowych. W efekcie maszyny te mogą być skutecznie użytkowane przez patrole i oddziały drogowe, co stanowi dla nas wartość nadrzędną. Z tego miejsca dziękuję Policji za okazane zaufanie i możliwość dołożenia cegiełki do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach — dodał Karol Kostrzewa, Dyrektor BMW Motorrad Polska.

Uroczyste przekazanie ostatniej partii motocykli nastąpiło 24 listopada w hangarze Zarządu Lotnictwa Policji GSP KGP na lotnisku Warszawa-Babice. W trakcie uroczystości spotkali się przedstawiciele Policji oraz BMW Group, w tym I zastępca Komendanta Głównego Policji nadinsp. Dariusz Augustyniak, Dyrektor Generalny BMW Group Polska Christian Haririan, Dyrektor BMW Motorrad Polska Karol Kostrzewa, Prezes Zarządu BMW Zdunek Premium Tadeusz Zdunek oraz Dyrektorzy Biur Ruchu Drogowego, Logistyki, Finansów i Komunikacji Społecznej wraz z pozostałymi osobami zaangażowanymi w realizację projektu.

Zamówienie i przekazanie 478 motocykli jest efektem projektu „Bezpieczniej na drogach – motocykle dla służby ruchu drogowego”, który jest współfinansowany z funduszy europejskich i budżetu państwa.

Przy współpracy z Helper CPP

Sprawdź też nasze testy motocykli

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo