motocykl k 1600 b widziany z boku
1599 ocen

Motocykl BMW K1600B to prawdziwa perełka w segmencie luksusowych motocykli turystycznych. Jako przedstawiciel rodziny BMW Motorrad, model ten łączy w sobie innowacyjne technologie, (które jak dowiecie się z dalszej części recenzji nie są już takie nowoczesne) zaawansowane rozwiązania oraz niezrównane osiągi, co czyni go dobrym wyborem dla miłośników długich podróży. W niniejszej recenzji przyjrzymy się kluczowym cechom tego motocykla, jego osiągom, komfortowi dla pasażerów, dostępnych akcesoriom oraz porównamy go z innymi modelami segmentu.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Jakie są kluczowe cechy motocykla BMW K1600B?

Co wyróżnia silnik w BMW K 1600 Bagger?

Silnik to serce każdego motocykla, w przypadku tego luksusowego baggera 6 cylindrowy silnik rzędowy oferuje ogromną pojemność 1649 ccm, co pozwala na generowanie mocy na poziomie 118 kW (160 KM) przy 6750 obr/min oraz momentu obrotowego wynoszącego 180 Nm przy 5250 obr./min. Dzięki rzędowej konstrukcji silnika, jednostka napędowa zapewnia fenomenalną stabilność i płynność jazdy, nawet przy wysokich obrotach. Silnik charakteryzuje się również dynamicznym przyspieszeniem, co pozwala na komfortowe pokonywanie długich tras. Warto zauważyć, że moc silnika jest dostarczana w sposób liniowy, co sprawia, że motocyklista może swobodnie manewrować na drodze, niezależnie od warunków.

Można się wręcz zapomnieć co do tego jaki ma się zapięty bieg i na 4 zjeżdżać prawie do zera tak ta jednostka jest elastyczna. Swoją drogą doszedłem do wniosku, że wyposażenie tego motocykla w automatyczną skrzynię DCT jaką miałem w Hondzie (NC750X test tutaj) lub zautomatyzowanym rozwiązaniu zaprezentowanym przez BMW o czym w dalszej części recenzji.

Elastyczny silnik 1600 ccm z liniową charakterystyką

Wartości momentu obrotowego i mocy silnika są imponujące. Motocykl zapewnia dynamiczne przyspieszenie, które jest nie tylko emocjonujące, ale również praktyczne podczas wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu. Moment obrotowy wynoszący 180 Nm sprawia, że motocyklista ma do dyspozycji znaczną siłę napędową, co czyni jazdę przyjemną i komfortową. W połączeniu z nowoczesnym napędem i systemami wsparcia, BMW K 1600 B z pewnością zaspokoi oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników.

ile pali bmw k 1600

Mimo potężnego silnika jednoślad nie pali dużo bo zaledwie 5,5-6,5 litra w zależności od tego czy jedziecie w trasie czy po mieście, a więc tyle co o połowę mniejszy silnik w moim BMW F 850 GS.

Przy potężnym 26,5 litrowym zbiorniku paliwa jest to świetny wynik, dzięki czemu nie będziecie pojawiać się zbyt często na stacjach.

Jakie są funkcje podwozia i zawieszenia?

Podwozie motocykla zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej stabilności oraz komforcie jazdy. Zastosowane zawieszenie Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) pozwala na automatyczną regulację twardości zawieszenia w zależności od obciążenia oraz warunków drogowych. Przednie zawieszenie z kolei posiada teleskopy, które w teorii miały doskonale absorbować nierówności terenu.

Jak w praktyce mają się te zaawansowane systemy do komfortu odczuwalnego przez kierowcę i pasażera? Ano słabo ale taka jest charakterystyka tego typu motocykli Baggery z niewielkim skokiem nigdy nie będą mogły konkurować z chociażby GSami czy innymi ciężkimi enduro gdzie skok jest nawet dwukrotnie większy i sprężyna ma po prostu czym tłumić nierówności.

Każda nierówność nawierzchni jest mocno odczuwalna w kręgosłupie kierowcy. Motocykl ten świetnie sprawdza się na dobrej jakości asfalcie, niestety właściwości jezdne maleją wprost proporcjonalnie do drogi pod kołami.

bmw k 1600 b widok od przodu

Jak działa system nawigacji i wyświetlacz TFT?

W standardzie BMW K1600B znajduje się nowoczesny wyświetlacz TFT, który w przejrzysty sposób prezentuje wszystkie istotne informacje. Poruszanie się po menu nie stanowi najmniejszego problemu dzięki pierścieniowi na kierownicy - to genialne w swojej prostocie i pisałem już o nim wielokrotnie przy okazji innych testów motocykli BMW.

System nawigacji jest intuicyjny i oferuje funkcje, które znacznie ułatwiają podróżowanie. Możliwość zintegrowania nawigacji z systemem audio pozwala na słuchanie muzyki oraz korzystanie z komunikatów głosowych, co zwiększa komfort jazdy. Dodatkowo, jakość wykonania wyświetlacza zapewnia doskonałą widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Dzięki temu, motocyklista może skupić się na drodze, mając wszystkie istotne informacje w zasięgu wzroku.

Warto dodać, że do wykorzystania wszystkich funkcjonalności systemu potrzebujecie zainstalować aplikację na telefon BMW Motorrad, 10 calowy ekran sam w sobie nie ma bowiem pamięci ani wbudowanej nawigacji a służy jedynie jako wyświetlacz tego co rzutujecie z poziomu telefonu. Nawigacja w bmw k 1600 w wersji B możliwa jest do wyświetlania rodem z Google Maps niestety tylko przy włączonym ekranie telefonu ze wspomnianą aplikacją. Co z kolei może znacząco wpłynąć na grzanie się waszego smartfona. Problem ten próbowano rozwiązać przy pomocy wentylowanego schowka o nim przeczytacie więcej w części ciemna strona czyli wadach tego motocykla.

Przyciski funkcyjne

4 ulubione przyciski funkcyjne w bmw k 1600

Przy okazji nawigacji i ogólnie sterowania wspomnijmy przyciski funkcyjne które macie po swojej lewej przy kolanie. Są 4 przyciski które możecie dowolnie sobie zaprogramować. Przydaje się bo z kierownicy zniknęła obsługa np grzanych manetek kosztem otwierania/zamykania kufrów.

Przełączanie się między opcjami w trakcie jazdy możę być kłopotliwe jeśli np chcecie włączyć radio czy muzykę i jednocześnie mieć odpaloną nawigację, tak po prostu klikacie w wybrany wcześniej zaprogramowany przycisk i od razu jesteście w wybranym miejscu menu.

Przydaje się i sam korzystałem z tych funkcji podczas tego tygodniowego testu.

Jakie tryby jazdy oferuje motocykl bmw k 1600 gt?

Motocykl BMW K 1600 B oferuje trzy tryby jazdy

  • Rain (deszcz),
  • Road (droga) i,
  • Dynamic (dynamiczny)

które pozwalają na dostosowanie doświadczenia do indywidualnych potrzeb kierowcy.

bmw ustawienie zawieszenia

Dzięki adaptacyjnemu systemowi zawieszenia - **Dynamic ESA **motocykl dostosowuje się do warunków drogowych, co zwiększa bezpieczeństwo i komfort. W tym momencie warto zaznaczyć, że mamy również predefiniowane nastawienie zawieszenia, motocykl oferuje dwie wartości Cruise oraz ROAD w których motocykl się usztywnia lub jest bardziej miękko.

Kolejnym interesującym, może nie trybem ale jest bieg wsteczny, który ułatwia manewrowanie umożliwiając wycofaniez miejsca bez wysiłku.

Jak uruchomić bieg wsteczny w BMW K 1600

Na kierownicy wybieracie literę R, najpierw oczywiście musicie mieć wrzucony luz (N). Teraz, żeby motocykl ruszył do tyłu przytrzymujecie rozrusznik - czerwony przycisk po prawej.

Wybierając konkretne tryby, możecie cieszyć się jazdą dostosowaną do swoich preferencji oraz warunków na drodze. BMW oferuje różne tryby jazdy, które można dostosować do indywidualnych preferencji motocyklisty oraz warunków drogowych. Dzięki łatwej obsłudze menu za pomocą pokrętła bądź odpowiednich przycisków, można łatwo przełączać się między trybami, co pozwala na optymalizację osiągów i komfortu. W zależności od wybranego trybu, motocyklista może korzystać z różnych ustawień silnika i kontroli trakcji (DTC), co wpływa na charakterystykę przyspieszenia oraz reakcję na manetkę gazu kontrola momentu obrotowego oporu silnika (MSR). Tryby jazdy są inteligentnie dostosowane do różnych scenariuszy, co czyni jazdę jeszcze bardziej przyjemną i bezpieczną.

Jak motocykl radzi sobie w zakrętach?

Jednym z kluczowych atutów BMW K 1600 B jest jego zdolność do pokonywania zakrętów. Dzięki zaawansowanemu podwoziu oraz dynamicznemu zawieszeniu, motocykl reaguje na ruchy kierownicy w sposób natychmiastowy, co pozwala na precyzyjne manewrowanie w ciasnych zakrętach. Wysoka jakość wykonania elementów podwozia oraz stabilność motocykla sprawiają, że jazda w trudnych warunkach staje się znacznie łatwiejsza. Użytkownicy często podkreślają, że K 1600 B doskonale trzyma się drogi, co sprawia, że każdy zakręt staje się przyjemnością. Ma jednak swoje ograniczenia - czytaj dalej moją opinię o K1600 aż do wad tego modelu.

Jak komfortowy jest BMW K 1600 B dla pasażera?

Jakie są udogodnienia dla pasażera?

Komfort pasażera w BMW K 1600 B jest na najwyższym poziomie. Motocykl został wyposażony w szerokie siedzenie, które zapewnia wygodę podczas długich podróży. Dodatkowo, model ten oferuje (k 1600 w wersji gtl) oparcie dla pasażera, co znacznie zwiększa komfort i poczucie bezpieczeństwa.

Możliwość regulacji przedniej szyby również wpływa na komfort jazdy, chroniąc pasażera przed wiatrem i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Tu warto podkreślić możliwość zatrzymania szyby w dowolnym miejscu, nie jest tak, że są np. 3 predefiniowalne położenia, puszczacie przycisk i szyba zatrzymuje się tam gdzie chcecie idealnie odpowiadając waszemu wzrostowi czy po prostu preferencjom. K 1600 B to motocykl, w którym zarówno kierowca, jak i pasażer mogą cieszyć się luksusem i wygodą.

Jak wygląda ergonomia kierownicy i siedzeń?

Ergonomia motocykla K 1600 B została starannie przemyślana. Kierownica jest odpowiednio wyprofilowana, co zapewnia naturalną pozycję podczas jazdy. Użytkownicy zwracają uwagę na komfortowy kąt nachylenia, który pozwala na długie godziny jazdy bez uczucia zmęczenia. Siedzenia zaprojektowano z myślą o maksymalnym komforcie, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. W połączeniu z regulowanym zawieszeniem, ergonomia motocykla sprawia, że podróżowanie staje się prawdziwą przyjemnością.

Istotne udogodnienie to również podesty pod nogi, wyciągając je daleko przed siebie, czy może być coś przyjemniejszego niż połykanie kolejnych kilometrów w ten zrelaksowany sposób?

Wadą będzie tu aerodynamika szyby, nie wiem jak do tego doszło ale zdarzało się, że kaski zarówno mój jak i plecach wpadał w dziwne wibracje i głowy zaczęły nam latać na boki. W żadnym wcześniej testowanym motocyklu tego nie doświadczyłem.

Jakie są opinie użytkowników na temat komfortu?

Opinie użytkowników na temat komfortu jazdy BMW K 1600 B są bardzo pozytywne. Wiele osób podkreśla, że motocykl świetnie sprawdza się podczas długodystansowych podróży, a udogodnienia dla pasażera są na najwyższym poziomie. Użytkownicy doceniają także jakość wykonania siedzeń oraz wykończenia, które podkreślają luksusowy charakter motocykla. Komfort jazdy jest jednym z kluczowych powodów, dla których K 1600 B zdobywa uznanie wśród motocyklistów. Nie wspomniałem jeszcze o podgrzewanej kanapie kierowcy i pasażera ale to chyba już standard w motocyklach klasy premium.

Motocykl jak większość nowych propozycji z Bawarii wyposażono w system bezkluczykowy, który osobiście bardzo sobie cenię, połączony jest on również z obsługą kufrów, które możecie zamykać i otwierać przyciskiem na kierownicy.

Ciemna strona czyli wady BMW K 1600

Quickshifter do poprawy

Bagger od BMW nie jest również pozbawiony wad. Największa z nich dotyczy elektroniki i tak quick-shifter w tym motocyklu jako pierwszy który miałem okazję testować jest wadliwy. Nie wiem na czym to polega ale generalnie jeżeli chcecie zrzucić bieg, zrobić to dynamicznie jeden raz wchodzi gładko jak w masło. Nie ma tu zgrzytów dźwięk jest bardzo przyjemny ale wiele razy podczas tego testu, a trwał on zaledwie 7 dni zdarzało się że quickshifter zacinał się po zrzuceniu biegu o 1. Znaczy nie mogłem fizycznie zrzucić 2 biegów w dół bez użycia klamki sprzęgła.

Prędkość maksymalna bezpieczna

Kolejną może nie tyle wadą ale ograniczeniem tego motocykla jest jego prędkość maksymalna. Z tyłu na wahaczu znajdziecie naklejkę która informuje was o tym, że możecie jechać więcej niż 130 km/h. Nie wiem czy wynika to z konstrukcji tego motocykla, czy z tego że ma kufry i po prostu istnieje ryzyko, że one się, nie wiem urwą? Czy odczepią od konstrukcji, chociaż patrząc na to jak są zamontowane nie wydaje mi się, żeby była taka możliwość. W każdym razie jeżdżenie z prędkością powyżej tych 130 km/h jest zwyczajnie niebezpieczne, ponieważ motocykl zaczyna wężykować tylne koło bardzo odczuwalne zaczyna wpadać w wibracje i ja nie czułem się już bezpieczny jadąc w okolicach tej prędkości 130 km na godzinę i wyżej.

Schowek na telefon w motocyklu za 120k serio?

Schowek na telefon to jest dramat po prostu nie wiem jak można tak skonstruować ten schowek! Motocykl kosztuje ~ 120 000 zł. Pierwsza rzecz znalezienie go sprawiało mi problem ale pal licho jak już go znalazłem okazało się, że jest ogromny problem z otworzeniem go. Szyba musi być podniesiona do góry i to akurat nie jest żaden problem ponieważ odpalacie go i przy próbie wciśnięcie tego guzika, który otwiera wam ten schowek ona automatycznie podnosi się do góry. Nawet jeżeli by się nie podnosiła no to macie od tego przycisk, chwila moment i szyba jest w górze ale ten przycisk po prostu nie działa!

Zaczep jest tak skonstruowany, że jest on w stanie otworzyć ten mechanizm zwalniający jakby ten schowek po lewej stronie ale po prawej już nie i byłem wręcz zrozpaczony kiedy wsadziłem tam telefon i on zaczął mi się rozładowywać, a jak telefon wam się rozładuje to z kolei nie działa nawigacja bo tracicie połączenie z aplikacją BMW a motocyklem więc bez nawigacji nie dojechałbym tam gdzie miałem w planach.

Wracając do schowka myślałem, że będę musiał po prostu dłubać tam śrubokrętem i podważać w jakiś sposób ten schowek żeby móc wydobyć stamtąd telefon! Co do samej wielkości tego schowka to jest on duży i mieści tam nawet taki sześciocalowy smartfon, czyli te nowoczesne ekrany dotykowe spokojnie tam się zmieszczą ale istnieje duże ryzyko, że po wsadzeniu go tam nie będziecie mogli go wyjąć więc odradzam.

Technologie których brakuje w nowoczesnym motocyklu

Motocykl można powiedzieć jest wyposażony w stare technologie, nie ma tutaj na przykład aktywnego tempomatu co w tej klasie motocykla za takie pieniądze jest można powiedzieć niedopatrzeniem i jeżeli ten motocykl będzie dalej rozwijany no to z pewnością powinien być wyposażony w tego typu funkcje.

BMW wprowadziło w zeszłym roku ASA czyli automatycznego asystenta zmiany biegów.Podejrzewam że jeżeli to rozwiązanie zostanie dopracowane (podczas pisania tego testu dopiero co się pojawił na rynku) to model K również będzie wyposażony w tego super zaawansowanego zmieniacza biegów.

Poza tym czujniki na przykład w lusterkach - czyli czujnik ostrzegania przed pojazdem znajdującym się w martwym polu. Jest on w nowym GS 1300 także też podejrzewam że w kolejnych wersjach będzie wykorzystany ten czujnik.

Automatyczne rozłączanie kierunkowskazów. Jest coś takiego w nowoczesnych motocyklach do czego na pewno jesteście przyzwyczajeni. Po włączeniu kierunku wy wykonujecie manewr skrętu, czy zmiany pasa i ten kierunek powraca wam do stanu wyjściowego, czyli po prostu się wyłącza. W tym motocyklu nie działa to za dobrze... Kierunek po pewnym czasie owszem wyłączy się ale czujnik odpowiedzialny za wyłączenie nie jest tak dobry jak chociażby w moim f 850 GS. Tam jeżeli ja jadę z określoną prędkością zmieniam pas na przykład na jakieś szybkiej trasie, czy na autostradzie to dosłownie po dwóch sekundach kierunek jest wyłączony. Tutaj on mruga do momentu rozłączenia się. Widać, że nie jest to połączone z czujnikiem przechyłu, czy go po prostu nie ma, tylko po prostu po tych ok 14 mignięciach się wyłącza.

Aerodynamika, dziwne turbulencje podczas jazdy

Ostatnią sprawą będzie aerodynamika. Jest to również kłopot w tym motocyklu bo jadąc z plecakiem zdarzyło nam się, że kaski wpadały w dziwne wibracje. Jechaliśmy około 80 - 100 km/h i w pewnym momencie pęd powietrza wpadający przez szybę powodował dziwne ruchy głowy na boki, także i plecak i ja mieliśmy dziwne wibracje.

Nie jest to tak straszne i tak dokuczliwe jak w BMW R18 B bo tam dostawałem mega turbulencje na głowę i było to dla mnie nie do zniesienia. Na dłuższą metę jeżdżenia tym motocyklem w ogóle sobie nie wyobrażam. Tutaj to było trochę inne to nie były takie turbulencje które powodowały mega dyskomfort pod względem hałasu czy tego jak odczuwasz ten pęd powietrza uderzający w głowę. Tylko po prostu głowa wpadała w takie wibracje na boki to dziwne i pierwszy raz to miałem spośród wszystkich testowanych motocykli.

Jakie akcesoria można dodać do BMW K 1600 B?

Jakie kufry i torby są dostępne?

kufry w bmw k 1600 b

BMW K 1600 B oferuje szeroki wachlarz akcesoriów, które można zamontować w celu zwiększenia funkcjonalności motocykla. Wśród dostępnych opcji znajdują się kufry, które doskonale sprawdzają się w roli przestrzeni bagażowej. Opadająca linia kufrów zintegrowana ze światłami tylnymi wygląda po prostu pięknie, motocykl robi niesamowite wrażenie wizualne. Przestrzeni bagażowej w modelu B nie będziecie mieli zbyt dużo, miejsca starczy raczej na weekendowy wypad niż tygodniowe szwędanie się po Europie. Miłośnicy długich tygodni w siodle powinni zainteresować się modelami gt i gtl.

linia zintegrowanych kufrów w bmw k 1600 b

Jakie funkcje dodatkowe można zainstalować?

Motocykl BMW K 1600 B można wzbogacić o różnorodne funkcje dodatkowe. Wśród nich znajdziemy systemy audio, które zapewniają doskonałą jakość dźwięku podczas jazdy, wchodzi on w skład pakietu Touren (składający się z systemu audio 2.0 np. z DAB+ i profilami dźwiękowymi, dodatkowymi reflektorami LED, pałąkami ochronnymi silnika i podnóżkami lub schowkami).

Pakiet komfortowy (składający się z Keyless Ride, centralnej blokady, asystenta zmiany biegów Pro i systemu alarmowego (DWA)) Użytkownicy mogą zainstalować także tempomat, co znacznie ułatwia długie podróże i pozwala na utrzymanie stałej prędkości. Dodatkowe funkcje, takie jak centralny zamek czy systemy zabezpieczeń, zwiększają komfort oraz bezpieczeństwo użytkowania motocykla. W przypadku jazdy po górskich serpentynach przydać się może asystent ruszania pod górę, który pozwoli ruszyć tą 350 kg maszynę bez konieczności trzymania wciśniętego hamulca.

Innym gadżetem, w który możecie doposażyć motocykl jest czujnik ciśnienia w oponach. Ciekawą opcją jest także oświetlenie podłoża, po bokach motocykla znajdują się lampki pozwalające podświetlić otoczenie, co rzuca się w oczy szczególnie w nocy.

Jakie są opcje oświetlenia LED?

Oświetlenie w BMW K 1600 B to kolejny atut, który zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy. Motocykl został wyposażony w nowoczesne reflektory LED, które zapewniają doskonałą widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Światła do jazdy dziennej LED charakteryzuje się długą żywotnością oraz efektywnością, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla motocyklistów. Dodatkowo, możliwości jakie dają dodatkowe reflektory halogeny to bajka, jesteście widoczni i wy widzicie dużo więcej.

Czy jest to najbardziej zaawansowany reflektor? Po raz kolejny odpowiedź brzmi nie, motocykl ma już swoje lata od premiery i najnowsze wysiłki inżynierów skierowane są na to co sprzedaje się najbardziej czyli BMW GS, mam tu na myśli nowego R 1300 GS z matrycowymi światłami nowej generacji. Model K czeka na lifting.

Jakie są inne opcje modeli K poza baggerem?

Jak BMW K 1600 B wypada w porównaniu do K 1600 GTL?

Porównując BMW K 1600 B z modelem K 1600 GTL, można zauważyć kilka istotnych różnic. K 1600 GTL to motocykl bardziej nastawiony na komfort podróży dla kierowcy i pasażera, z dodatkowym wyposażeniem i większą ilością udogodnień. Z kolei K 1600 B, jako bagger, ma sportowy charakter, co sprawia, że jest bardziej zwinny i dynamiczny w prowadzeniu. Oba modele oferują jednak niezrównany luksus i osiągi, co czyni je doskonałymi wyborami w swoim segmencie.

Jakie są różnice między K 1600 B a Grand America?

Grand America to kolejny model z rodziny BMW K 1600, który wyróżnia się większym naciskiem na komfort podróżowania. W porównaniu do K 1600 B, Grand America oferuje dodatkowe udogodnienia, takie jak większa przestrzeń bagażowa oraz szereg systemów wspomagających jazdę. K 1600 B z kolei, dzięki swojej opadającej linii i sportowemu charakterowi, przyciąga motocyklistów poszukujących bardziej dynamicznych wrażeń z jazdy. Oba motocykle jednak łączą luksusowe wykończenie oraz wysoką jakość wykonania.

Co można powiedzieć o BMW R w kontekście motocykli turystycznych?

Motocykle z rodziny BMW R, choć różnią się konstrukcją i przeznaczeniem, również oferują wiele zalet dla miłośników turystyki. Dzięki charakterystycznej konstrukcji oraz różnorodnym opcjom wyposażenia, modele te są popularnym wyborem wśród motocyklistów. W porównaniu do K 1600 B, motocykle z rodziny R są bardziej uniwersalne, wyposażone w silnik typu boxer r 1250 rt może być ciekawą alternatywą ale nie oferują tak zaawansowanego silnika oraz luksusowych rozwiązań, jak K 1600 B. Ostateczny wybór zależy od indywidualnych preferencji oraz stylu jazdy motocyklisty.

Jeśli czas pozwoli postaram się przetestować jeszcze w tym sezonie RT od BMW.

Alternatywy dla BMW K 1600 B

Honda Gold Wing

Honda Gold Wing to jeden z najważniejszych konkurentów dla BMW K 1600 B. Ten japoński motocykl również oferuje wysoki poziom komfortu oraz zaawansowane technologie, jednak różni się charakterystyką prowadzenia oraz designem.

Harley-Davidson Road Glide

Harley-Davidson Road Glide a w tle zamek

Harley-Davidson Road Glide to propozycja dla tych, którzy preferują amerykański styl cruisera połączony z funkcjonalnością baggera. Choć nie oferuje tak zaawansowanych technologii jak BMW czy Honda, wyróżnia się unikalnym stylem i solidnym wykonaniem.

Yamaha FJR1300A

Yamaha FJR1300A to kolejna alternatywa dla miłośników turystyki motocyklowej. Choć nie posiada sześciocylindrowego silnika jak BMW czy Honda, oferuje świetne osiągi oraz wysoki poziom komfortu za bardziej przystępną cenę.

Podsumowanie artykułu

BMW K 1600 B to motocykl stworzony dla tych, którzy szukają luksusu połączonego z doskonałymi osiągami. Jego historia pokazuje ciągłe dążenie do perfekcji przez inżynierów BMW, a specyfikacje techniczne potwierdzają jego wyjątkowość na rynku motocykli turystycznych. Jeśli marzysz o długich trasach pełnych komfortu i dynamiki – ten model będzie idealnym wyborem.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Jakie są główne zalety BMW K 1600 B?

Główne zalety to potężny silnik, wygodna kanapa oraz prestiż posiadania 6 cylindrowego motocykla.

Czy BMW K 1600 B nadaje się do długich podróży?

Tak, ten motocykl jest idealny do długich podróży dzięki wygodnemu siedzeniu i dużemu zasięgowi - 26,5 litrowy zbiornik paliwa.

Jakie są alternatywy dla BMW K 1600 B?

Alternatywami mogą być Honda Gold Wing czy Harley-Davidson Road Glide.