Wielka pętla Bieszczadzka inaczej droga stu zakrętów

Wielka Pętla Bieszczadzka – motocyklowa ucieczka od codzienności

Wielka Pętla Bieszczadzka czyli inaczej droga stu zakrętów, gotowa mapa do zaplanowania wycieczki motocyklem w Bieszczady, jedzenie, nocleg co zobaczyć?

Wielka Pętla Bieszczadzka – geneza trasy

Duża Pętla Bieszczadzka powstała jeszcze w poprzednim stuleciu. Wojskowy projekt miał na celu przywrócenie do życia terenów, które były odcięte od cywilizacji. Przy okazji powstała trasa, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem turystów, ponieważ jest namiastką tego, co w Bieszczadach najpiękniejsze. Łącznie ma ona 140 km i mimo tego, że jest nazywana także Drogą Stu Zakrętów, ze względu na liczne serpentyny, to nie wymaga od podróżnych wielkiego wysiłku.

Wielka Pętla Bieszczadzka – najważniejsze atrakcje

Wielka Pętla Bieszczadzka prowadzi przez najpiękniejsze i najwyższe partie gór. Na trasie szczególnie warte polecenia są liczne cerkwie, które idealnie oddają klimat niewielkich miejscowości. Do najważniejszych na pewno warto zaliczyć te w Hoszowie, Żłobku i Czarnej. Miejscem, w którym powinniśmy zatrzymać się na dłuższą chwilę jest Kaczmarewka przed Lutowiskami, skąd można podziwiać piękną panoramę na ukraińską część gór. Podobno jest to jeden z ładniejszych widoków w całych Bieszczadach. Ci którzy, zabiorą ze sobą apart na pewno nie będą żałować.

Kolejnym zachwycającym widokiem jest krajobraz zapory wodnej w Solinie. Jednak Droga Stu Zakrętów to nie tylko świetne widoki. Trasa obejmuje również sporo wartych odwiedzenia zabytków. Już na samym początku wyprawy w Lesku można zwiedzić zamek założony na początku XVI wieku oraz największy w Małopolsce kirkut, czyli cmentarz żydowski. Tuż za miejscowością znajduje się kolejny ważny punkt wyprawy – Kamień Leski, który jest pomnikiem przyrody. Dla fanów edukacyjnego wymiaru wycieczki warto przewidzieć nieco dłużysz postój w Ustrzykach, gdzie znajduje się Muzeum Przyrodnicze oraz ośrodek Naukowo-Dydaktyczny Bieszczadzkiego Parku Narodowego.

Warto zaznaczyć, że trasa wiedzie aż przez trzy parki krajobrazowe – Ciśniańsko-Wetliński, Doliny Sanu i Gór Słonnych oraz Bieszczadzki Park Narodowy, który jest największym parkiem na terenie gór i trzecim co do wielkości w Polsce.

Musisz zobaczyć

  1. Cerkwie
  • Hoszów, Żłobek i czarna,
  1. Panorama na Ukraińską część gór
  2. Zapora wodna w Solinie

Wielka Pętla Bieszczadzka – miejsca noclegowe

Bieszczady słyną z dobrze rozwiniętej sieci pól namiotowych. To właśnie ten rodzaj noclegu warto rozważyć w pierwszej kolejności. Na trasie sporo miejsc noclegowych znajduje się w okolicach Ustrzyk Górnych, które przy okazji są świetną bazą wypadową do pieszego zwiedzania gór. Szczególnie warty polecenia jest, znajdujące się w tej okolicy, duży camping PTTK, gdzie możemy również wynająć domek. Dla nieco bardziej wymagających dobrą opcją będzie hotel urządzony w zamku w Lesku. Obiekt oferuje czterogwiazdkowy standard oraz historyczny klimat. Kultowym miejscem dla wszystkich motocyklistów odwiedzających Bieszczady, jest Bieszczadzka Przystań Motocyklowa, która również oferuje noclegi w przystępnych cenach, i to zarówno na polu namiotowym, jak i w głównym budynku.

Wielka Pętla Bieszczadzka – mapa

Duża Pętla Bieszczadzka zaczyna się w Lesku skąd wiedzie do Ustrzyk Dolnych. Dalej przejeżdżamy przez Czarną Górę oraz Lutowiska aż do Ustrzyk Górnych. Kolejnymi ważnymi punktami orientacyjnymi są Wetlina, Cisna, Baligród, skąd ponownie kierujemy się w stronę Leska.Trasa wiedzie przez drogi wojewódzkie numer 893, 897 oraz 896, a także drogę krajową numer 84. Częściowo pokrywa się z Małą Pętlą Bieszczadzką. Wielka Pętla Bieszczadzka motocyklem wymaga wcześniejszego zapoznania się z mapą terenu. Musimy pamiętać o tym, że choć miejsca te licznie odwiedzają turyści, to jednak wybieramy się w góry, które bywają wymagające dla podróżnych niezaznajomionych z niewielkimi miejscowościami. Wcześniejsze przygotowanie trasy pozwoli nam także na zaplanowanie postoju w odpowiednich miejscach, dzięki czemu będziemy mogli po drodze obejrzeć wszystkie najważniejsze punkty.

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo