Wielka pętla Bieszczadzka inaczej droga stu zakrętów

Atrakcje Bieszczadów z punktu widzenia motocyklisty

Bieszczady to wspaniały zakątek Polski leżący w Karpatach. To miejsce w dalszym ciągu bardzo dzikie i wielu ludzi związało sobie z nim swój los, a także chce tutaj przyjeżdżać. To miejsce fascynuje przede wszystkim klimatem pogranicza i pięknem flory i fauny.

Region jest także bardzo atrakcyjny dla wszystkich kochających turystykę górską. Jego eksplorowanie jest możliwe z wykorzystaniem różnych możliwości transportu. Jego poznawanie np. na motocyklu pozwala na dotarcie do wielu wspaniałych miejsc i wczucia się w ten bezcenny klimat.

Region Bieszczadów

Mając na myśli Bieszczady trzeba podkreślić, że z punktu widzenia regionalizacji Karpat Wschodnich w Polsce znajduje się tylko część Bieszczadów Zachodnich. Znaczna większość zlokalizowana jest na obecnej Ukrainie. Tereny te do drugiej wojny światowej należały do Rzeczpospolitej, jednak ostateczna granica ukształtowała się po 1945 roku, a właściwie w 1951 roku, kiedy to nastąpiła wymiana terenów między PRL a ZSRR. W granicach Polski znalazły się między innymi tereny Ustrzyk Dolnych i Lutowisk. Region Bieszczadów to zatem polska część ich zachodniej części, tereny Gór Sanocko-Turczańskich, a także obszar Pogórza.

Mała pętla bieszczadzka na motocyklu

Bieszczady jak pokazała historia opustoszały po przesiedleniach ludności, jednak z czasem zaczęły być na nowo zasiedlane. Część autochtonów powróciła, sporo ludzi szukało na tych terenach pracy np. przy wycince drzew, a jeszcze inni szukając swojego miejsca na świecie zaczęli tutaj wiązać swoje życie. Za czasów poprzedniego systemu powstały na tym terenie ważne inwestycje, jak m.in. budowa zapory w Solinie i Myczkowcach, a także budowa tzw. małej pętli bieszczadzkiej, czyli trasy rowerowej i samochodowej. Wpisując w wyszukiwarkę frazę “pętla bieszczadzka mapa” można zobrazować sobie jak przebiega droga.

Trasa liczy 99 km i rozpoczyna się w Lesku, gdzie na uwagę zasługuje Zamek Kmitów z początku XVI wieku zlokalizowany na rzeką San, a także wiele zabytków sakralnych w postaci kościołów i kapliczek oraz pozostałości po żydowskich mieszkańcach, takie jak Synagoga czy cmentarz. Początek drogi wiedzie przez charakterystyczny most i dalej trasa przebiega w kierunku wsi Hoczew. Mała pętla bieszczadzka mapa opisana na google map pokazuje w jaki sposób poruszać się po niej, by nie skierować się na przykład na trasę wielkiej pętli bieszczadzkiej, chociaż to wcale nie byłby czas stracony. Po drodze i następnie skręca w kierunku Czarnej Góry. Na tym odcinku wskazane jest zatrzymać się pod drewnianym kościołem w Średniej Wsi, a także nieco dalej odwiedzić Muzeum Kultury Bojków w Myczkowie. To właśnie obok innych grup zamieszkujących Bieszczady Bojkowie zamieszkiwali tutejsze tereny i w muzeum można poznać ich historię oraz wiele rzeczy związanych z ich życiem.

Musisz zobaczyć

  1. Zamek Kmitów z początku XVI.
  2. Drewniany kościół w Średniej Wsi.
  3. Uherce Mineralne.

Nad Jeziorem Myczkowieckim

Od tego momentu rozpoczynają się serpentyny prowadzące do Polańczyka, gdzie warto zatrzymać się na odpoczynek i delektować się pięknymi panoramami. W uzdrowisku można także dobrze spędzić czas korzystając z atrakcji sportów wodnych, jednak trzeba mieć na uwadze, że największy ruch jest tutaj w sezonie. Wtedy trzeba się liczyć z przebywaniem tutaj wielkiej ilości turystów, ale także dostępność restauracji i innych punktów gastronomicznych jest także większa. Dalej trasa wiedzie przez Bukowiec, Chrewt, Czarną Górę gdzie można podziwiać piękno bieszczadzkich lasów oraz subtelną ciszę.

W kierunku Ustrzyk Dolnych

Podziwiając walory regionu na motocyklu trzeba także zrobić sobie odpoczynek. W tym celu warto zadbać o sprawdzone miejsce, gdzie można dobrze zjeść i się wyspać. Bardzo dobre opinie posiada trzygwiazdkowy Hotel “Perła Bieszczadów Geovita” znajdujący się w Czarnej, gdzie po trudach podróży można także zrelaksować się w SPA czy skorzystać z basenów, pokojów zabaw, kortów tenisowych czy nawet łowiska pstrąga. Na miejscu także bardzo dobra restauracja “Cztery Pory Roku”. Obiekt to także dobra baza wypadowa w wiele atrakcji bieszczadzkich.

Ustrzyki Dolne i Uherce Mineralne

Kolejnym ważnym punktem na mapie małej pętli bieszczadzkiej są Ustrzyki Dolne, nazywane często stolicą Bieszczadów i rozpropagowane przez zespół KSU. Stąd także niedaleko do granicy z Ukrainą. Na trasie Do Leska bardzo atrakcyjnym miejscem są Uherce Mineralne. To tutaj produkowane są regionalne piwa, a także można wybrać się odrestaurowaną trasą kolejową drezynami, które obok bieszczadzkiej kolejki leśnej dają wiele radości dla ludzi w każdym wieku. Dalej pętla bieszczadzka biegnie do Leska zamykając wyznaczoną pętlę. W Bieszczadach znajduje się wiele obiektów noclegowych, z których można skorzystać. Wielu docenia klimat panujący na polach namiotowych i kempingach, które znajdują się w wielu zakątkach. W przypadku małej pętli bieszczadzkiej można polecić “Ośrodka wypoczynkowego Diabla Góra” lub skorzystać z innych miejsc na trasie lub zboczyć w głąb Jeziora Solińskiego lub w kierunku Cisnej, Wetliny i Ustrzyk Górnych.

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo