Odkryj piękno centralnej Norwegii na motocyklowej wycieczce! Zobacz zjawiskowe fiordy, malownicze miasta i zachwycające krajobrazy

Ocean Road Norwegia
Ocean Road Norwegia
1898 ocen

Odkryj niesamowite piękno centralnej Norwegii podczas niezapomnianej motocyklowej wycieczki, która przeniesie Cię przez serce Skandynawii. Ta 7-dniowa przygoda rozpoczyna się w historycznym Trondheim, prowadząc przez malownicze krajobrazy, wśród których znajdziesz zjawiskowe fiordy i urokliwe miasta. Podziwiaj zapierające dech w piersiach widoki, przejeżdżając przez takie miejsca jak historyczne miasto Røros, znane z niezwykłej architektury, czy słynny fiord Geiranger, który zachwyca swoim naturalnym pięknem. Twoja podróż zakończy się w Bergen, mieście słynącym z kolorowych domów i bogatej kultury. Każdy dzień tej podróży dostarczy niezapomnianych wrażeń i pozwoli Ci w pełni doświadczyć niepowtarzalnego uroku Norwegii.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Planowanie motocyklowej wycieczki po Norwegii brzmi fantastycznie! W ciągu 8 dni (od 6 do 14 lipca) można zobaczyć wiele interesujących miejsc w Norwegii, jednocześnie zachowując komfort jazdy i możliwość odpoczynku. Oto przykładowy plan podróży:

Wariant krótszy plan na do 300 km dziennie

Dzień 1: Przyjazd do Trondheim

  • Przyjazd i odbiór motocykla.
  • Zwiedzanie Trondheim: Katedra Nidaros, Stary Most, dzielnica Bakklandet.
  • Nocleg w Trondheim (hostel/hotel).

Dzień 2: Trondheim - Røros (około 160 km)

  • Wyjazd w kierunku historycznego miasta Røros.
  • Zwiedzanie Røros, wpisanego na listę UNESCO.
  • Nocleg w Røros (chatka lub hotel).

Dzień 3: Røros - Geiranger (około 300 km)

  • Przejazd przez Park Narodowy Dovrefjell.
  • Możliwość krótkiego trekkingu, np. na szczyt Snøhetta.
  • Nocleg w okolicach Geiranger (camping lub chatka).

Dzień 4: Geiranger i okolice

  • Zwiedzanie fiordu Geiranger i wodospadów.
  • Krótkie wędrówki wokół fiordu.
  • Nocleg w okolicy (hamak/namiot).

Dzień 5: Geiranger - Trollstigen - Ålesund (około 180 km)

  • Przejazd słynną trasą Trollstigen.
  • Zwiedzanie Ålesund, miasta w stylu secesyjnym.
  • Nocleg w Ålesund (airbnb).

Dzień 6: Ålesund - Bergen (około 300 km)

  • Przejazd wzdłuż wybrzeża.
  • Zwiedzanie Bergen, w tym Bryggen, góra Fløyen.
  • Nocleg w Bergen (hotel z łazienką).

Dzień 7: Bergen - Flåm - Trondheim (około 450 km)

  • Przejazd do Flåm, możliwość rejsu po fiordzie.
  • Powrót do Trondheim, postój w malowniczych miejscach po drodze.
  • Nocleg w Trondheim.

Dzień 8: Powrót

  • Zwiedzanie Trondheim, jeśli pozostało coś do zobaczenia.
  • Oddanie motocykla.
  • Wylot do domu.

Kilometraż i komfort

  • Średnio 200-300 km dziennie to komfortowa odległość na motocyklu, z wyjątkiem dłuższego odcinka powrotnego.
  • Planuj regularne przerwy co 1,5-2 godziny jazdy.

Noclegi

  • Mieszanie różnych typów noclegów (hostele, chatki, campingi, airbnb) pozwoli na pełne doświadczenie Norwegii.
  • Rezerwacje w miejscach z łazienkami na co najmniej 2-3 noce zapewnią komfort i odpoczynek.

Pamiętajcie o odpowiednim ubiorze, zwłaszcza na zmienne warunki pogodowe, oraz o zabezpieczeniu bagażu na motocyklu. Życzę wspaniałej przygody!

Wariant dłuższy - przejeżdżasz 300+ km dziennie

Zwiększenie dziennego dystansu do 300-400 km pozwoli na odwiedzenie większej liczby miejsc w Norwegii. Oto zmodyfikowany plan podróży z dłuższymi przejazdami:

Dzień 1: Trondheim - Røros - Dombås (około 350 km)

  • Odbiór motocykla w Trondheim.
  • Przejazd do Røros, zwiedzanie.
  • Kontynuacja podróży do Dombås.
  • Nocleg w Dombås (chatka lub hotel).

Dzień 2: Dombås - Geiranger - Trollstigen - Åndalsnes (około 300 km)

  • Przejazd przez Park Narodowy Reinheimen do Geiranger.
  • Zwiedzanie fiordu Geiranger.
  • Przejazd Trollstigen.
  • Nocleg w Åndalsnes (camping lub hotel).

Dzień 3: Åndalsnes - Atlantycka Droga - Kristiansund - Molde (około 350 km)

  • Przejazd słynną Atlantycką Drogą.
  • Zwiedzanie Kristiansund.
  • Przejazd do Molde.
  • Nocleg w Molde (chatka lub hotel).

Dzień 4: Molde - Trollheimen - Trondheim (około 400 km)

  • Przejazd przez region Trollheimen.
  • Powrót do Trondheim, zwiedzanie miasta.
  • Nocleg w Trondheim (hostel/hotel).

Dzień 5: Trondheim - Lom - Jotunheimen (około 350 km)

  • Wyjazd w kierunku Parku Narodowego Jotunheimen.
  • Zwiedzanie wioski Lom i jej słynnej drewnianej kościółki.
  • Nocleg w Jotunheimen (chatka/namiot).

Dzień 6: Jotunheimen - Sognefjord - Bergen (około 350 km)

  • Przejazd do największego fiordu Norwegii, Sognefjord.
  • Rejs po fiordzie lub zwiedzanie okolic.
  • Przejazd do Bergen.
  • Nocleg w Bergen (airbnb).

Dzień 7: Bergen - Hardangerfjord - Odda (około 300 km)

  • Zwiedzanie Bergen.
  • Przejazd wzdłuż Hardangerfjord.
  • Zwiedzanie Odda i okolic.
  • Nocleg w Odda (hotel).

Dzień 8: Odda - Trondheim (około 450 km)

  • Powrót do Trondheim przez malownicze krajobrazy.
  • Ostatnie zwiedzanie Trondheim.
  • Oddanie motocykla.
  • Nocleg w Trondheim.

Dzień 9: Powrót

  • Wylot do domu.

Wskazówki:

  • Regularne przerwy są ważne dla utrzymania komfortu podczas długich przejazdów.
  • Planuj odpowiednio noclegi, szczególnie w popularnych turystycznie miejscach.
  • Sprawdź warunki pogodowe i dostosuj ubiór.

Ta trasa pozwoli Wam zobaczyć różnorodność norweskich krajobrazów, od górskich terenów Jotunheimen po malownicze fiordy i wybrzeża. Życzę wspaniałej i bezpiecznej podróży!

Średnie temperatury w Norwegii

W lipcu, który jest jednym z najcieplejszych miesięcy w Norwegii, temperatury mogą różnić się znacznie w zależności od regionu. Oto ogólny przegląd średnich temperatur:

Południe Norwegii (np. Oslo, Bergen):

  • Średnia temperatura dzienna: około 15°C do 22°C.
  • Może osiągać maksymalne wartości do około 25°C lub wyższych w bardzo ciepłe dni.

Środkowa Norwegia (np. Trondheim):

  • Średnia temperatura dzienna: około 13°C do 18°C.
  • Noce mogą być chłodniejsze, szczególnie w górskich regionach.

Północna Norwegia (np. Tromsø):

  • Średnia temperatura dzienna: około 10°C do 15°C.
  • Nocne temperatury mogą być niższe, ale zazwyczaj nie spadają poniżej 5°C.

W górach i regionach wewnętrznych:

  • Temperatury mogą być znacznie niższe, zwłaszcza w nocy.
  • Możliwe są chłodniejsze warunki, nawet w lipcu, szczególnie na wyższych wysokościach.

Wybrzeże i fiordy:

  • Stosunkowo łagodniejsze temperatury dzięki wpływowi Morza Północnego i Atlantyku.
  • Możliwe są opady deszczu, zwłaszcza na zachodnim wybrzeżu.

Pamiętaj, że pogoda w Norwegii może być bardzo zmienna i nieprzewidywalna, dlatego zawsze warto być przygotowanym na różne warunki, zwłaszcza podczas podróży motocyklem.

Sprawdź też nasze testy motocykli

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

GSX-S750

Suzuki GSXS 750 recenzja miejskiego wojownika z Japonii

Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.

Harley Davidson Low Rider S

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r