

Woskowanie i polerowanie motocykla
Większość z nas lubi mieć czysty i lśniący motocykl, jak przygotować go po zimie aby odzyskał blask. Co zrobić aby lakier był żywy głęboki i pięknie się świecił? Woskowanie i polerowanie motocykla, przybliżamy kilka podstawowych zasad, które pomogą utrzymać wasz jednoślad w nienagannym stanie.
Spis treści
Zasada numer 1
Pamiętajmy o regularności, dbanie o swój sprzęt sukcesywnie, a nie raz na rok pomoże wydłużyć trwałość lakieru i zabezpieczyć go przed matowieniem i blaknięciem. Przystępując do polerowania lakieru trzeba mieć najpierw czym! Kosmetyki samochodowe można kupić praktycznie wszędzie my w obecnej sytuacji polecamy bez wychodzenia z domu.
Na czystą i suchą powierzchnię nakładamy wosk – to ważne w innym wypadku zabieg może się nie udać. Kosmetyki układamy cienkimi warstwami. Woskowanie zaczynamy od najciemniejszych elementów lakieru. Jeżeli zakupiony wosk nie wchłania się tak jakbyśmy chcieli i ciężko go polerować możemy wcierać go za pomocą ręcznika. Najlepiej jednak wcierać go przy pomocy bawełnianej ściereczki w temperaturze pokojowej – pomiędzy 15 a 20 stopni C.
Zasada numer 2
Nie pozostawiaj środków na lakierze zbyt długo to najczęstsza przyczyna uszkodzenia lakieru. Należy wycierać je zgodnie z zaleceniami producenta. Pamiętajcie, że mają one właściwości żrące dlatego powinny być w odpowiednim czasie spłukane.
Zasada numer 3
Odpowiednia ilość środków do polerowanej powierzchni. Większa ilość wosku lub płynu nie wpłynie na to, że polerowany motocykl będzie wyglądał lepiej a wręcz odwrotnie. Pośpiech również nie jest wskazany róbcie to powoli okrężnymi ruchami i systematycznie kawałek po kawałku. Mocniejsze dociskanie szmatki czy polerki automatycznej też nie wpłynie pozytywnie na wynik prac woskowania i polerowania.
Pamiętajcie, że pasta polerska z powodzeniem przy delikatnym stosowaniu usuwa drobne rysy. Tylko nie róbcie tego zbyt mocno i często bo efekt będzie odwrotny możecie zedrzeć lakier.
Regularne woskowanie i polerowanie lakieru pomoże utrzymać go na dłużej, powstrzyma jego utlenianie i blaknięcie a przede wszystkim dłużej będzie wyglądał jak nowy.
Artykuł sponsorowany
Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

WSK 125 – motocykl z długą historią

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran
