Polerowanie lakieru motocykla

Woskowanie i polerowanie motocykla

Większość z nas lubi mieć czysty i lśniący motocykl, jak przygotować go po zimie aby odzyskał blask. Co zrobić aby lakier był żywy głęboki i pięknie się świecił? Woskowanie i polerowanie motocykla, przybliżamy kilka podstawowych zasad, które pomogą utrzymać wasz jednoślad w nienagannym stanie.

Zasada numer 1

Pamiętajmy o regularności, dbanie o swój sprzęt sukcesywnie, a nie raz na rok pomoże wydłużyć trwałość lakieru i zabezpieczyć go przed matowieniem i blaknięciem. Przystępując do polerowania lakieru trzeba mieć najpierw czym! Kosmetyki samochodowe można kupić praktycznie wszędzie my w obecnej sytuacji polecamy bez wychodzenia z domu.

Na czystą i suchą powierzchnię nakładamy wosk – to ważne w innym wypadku zabieg może się nie udać. Kosmetyki układamy cienkimi warstwami. Woskowanie zaczynamy od najciemniejszych elementów lakieru. Jeżeli zakupiony wosk nie wchłania się tak jakbyśmy chcieli i ciężko go polerować możemy wcierać go za pomocą ręcznika. Najlepiej jednak wcierać go przy pomocy bawełnianej ściereczki w temperaturze pokojowej – pomiędzy 15 a 20 stopni C.

Zasada numer 2

Nie pozostawiaj środków na lakierze zbyt długo to najczęstsza przyczyna uszkodzenia lakieru. Należy wycierać je zgodnie z zaleceniami producenta. Pamiętajcie, że mają one właściwości żrące dlatego powinny być w odpowiednim czasie spłukane.

Zasada numer 3

Odpowiednia ilość środków do polerowanej powierzchni. Większa ilość wosku lub płynu nie wpłynie na to, że polerowany motocykl będzie wyglądał lepiej a wręcz odwrotnie. Pośpiech również nie jest wskazany róbcie to powoli okrężnymi ruchami i systematycznie kawałek po kawałku. Mocniejsze dociskanie szmatki czy polerki automatycznej też nie wpłynie pozytywnie na wynik prac woskowania i polerowania.

Pamiętajcie, że pasta polerska z powodzeniem przy delikatnym stosowaniu usuwa drobne rysy. Tylko nie róbcie tego zbyt mocno i często bo efekt będzie odwrotny możecie zedrzeć lakier.

Regularne woskowanie i polerowanie lakieru pomoże utrzymać go na dłużej, powstrzyma jego utlenianie i blaknięcie a przede wszystkim dłużej będzie wyglądał jak nowy.

Artykuł sponsorowany

Zamów artykuł

baner whitepress
baner linkhouse

Aktualności

Harley-Davidson obchodzi 120-lecie istnienia

Harley-Davidson obchodzi 120-lecie istnienia i obchody potrwają cały rok! Prezentacja motocykli Harley Davidson 2023

BMW R 1250 RT dla Polskiej policji

Największy zakup w historii polskiej Policji. Pół tysiąca motocykli BMW R 1250 RT pomoże funkcjonariuszom patrolować drogi.

rejestracje motocykli nowych podsumowanie 2022 roku

Jak naprawdę wygląda rynek jednośladów w Polsce podsumowanie 2022 r

Sprawdź też nasze testy motocykli

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo