

Opinia o carVertical sprawdzamy historię pojazdu po VIN lub tablicy rejestracyjnej
Kupując używany pojazd, warto znać jego historię. Na polskim rynku funkcjonują liczne serwisy oferujące takie usługi, ale jak to zazwyczaj bywa, nie wszystkie są równie skuteczne. Dzisiaj skupimy się na jednym z nich - carVertical, litewskim portalu zajmującym się weryfikacją historii pojazdów od niedawna również po tablicach rejestracyjnych
Spis treści

Numer VIN pojazdu - klucz do przeszłości?
Numer VIN to coś w rodzaju PESEL dla pojazdu. Te 17 znaków skrywają w sobie podstawowe dane o pojeździe, takie jak marka, model, rok produkcji, ale też wiele dodatkowych informacji, które mogą dać nam wgląd w historię pojazdu. Znajduje się on na tabliczce znamionowej i ukryty jest w kilku miejscach na pojeździe, na motocyklu np. z przodu pomiędzy amortyzatorem. Więcej na temat tego co to jest VIN i gdzie go znaleźć.
Gdzie znajdziesz VIN w motocyklu
Tak naprawdę nawet nie musisz podchodzić do samochodu wystarczy, zajrzeć do dowodu rejestracyjnego - VIN jest zapisany pod pozycją E.
CarVertical marketing czy rzetelność?

CarVertical zasłynął dzięki rozmachowi marketingowemu, ale nie zawsze idzie to w parze z jakością usług. Podsumowując, carVertical to portal, który z pewnością potrafi przyciągnąć uwagę klientów. Czy jednak rzeczywiście dostarcza rzetelne informacje na temat historii pojazdu, którym jesteś zainteresowany?
Co znajdziecie (lub nie) w raporcie carVertical?
Gdy wprowadzimy numer VIN na stronie carVertical, napotykamy na pierwszy element strategii marketingowej firmy. Litewski serwis zapewnia, że sprawdza określone informacje, jednak nie oznacza to gwarancji, że zamówiony raport będzie te dane zawierał. Wskazane jest zatem zachowanie ostrożności. Lista potencjalnych informacji, które mogą, ale warto podkreślić, niekoniecznie muszą znaleźć się w raporcie:

- dane o ewentualnych uszkodzeniach
- informacja o cofnięciu licznika
- archiwalne fotografie
- liczba poprzednich właścicieli
- informacje o kradzieżach
- najczęściej występujące usterki
- inne przydatne dane
Ile kosztuje raport historii pojazdu CV?
Mamy tu jedną cenę, która może zostać obniżona przy większym zakupie, prawdopodobnie będziesz chciał sprawdzić więcej niż jeden samochód zanim zdecydujesz się na zakup Za jeden raport carVertical zapłacisz 78,99 zł (cena na dzień 06.07.2023)

Firma informuje nas, co możemy zyskać decydując się na raport:
- Uzyskaj informacje o poprzednich właścicielach, wypadkach, kradzieżach i rejestrach przebiegu
- Dowiedz się, jak pojazd wyglądał w przeszłości, zdobywając jego zdjęcia
- Przejrzyj dokumentację dotyczącą konserwacji pojazdu i historii serwisowej
Uwaga nie jest to równoznaczne z tym, że te informacje rzeczywiście znajdą się w raporcie CarVertical.
Jeśli zdecydujesz się na dwa raporty jednostkowa cena spada do 49,99 zł (suma 99,98 zł) widać, że zaczyna się opłacać wziąć dwa tylko 16 zł więcej.

Przy zakupie trzech raportów koszt jednostkowy jeszcze odrobinę spada do 42,99 zł (suma za 3 = 128,97 zł)

Wybieram 2 raporty, bo mam jeszcze do sprawdzenia dla porównania jednego KTMa i przechodzę dalej.
Dostępne metody płatności na stronie carvertical.com
Ciekawe, bo kupuję raport z biura redakcji w Warszawie. Mógłbym dokonać zakupu nie płacąc VAT, ja go nie płacę czy carVertical? Chyba wspólnie. Zmieniając kraj na Polskę do ceny doliczany jest wspomniany podatek i cena nam rośnie.
Do wyboru mamy chyba wszystkie dostępne na rynku metody płatności, blik, szybkie przelewy internetowe, karta, PayPal a nawet możliwość zapłacenia kryptowalutą. Tu musicie wiedzieć, że carVertical jest posiadaczem swojej własnej kryptowaluty i korzystając z niej dostajecie dodatkowe 30% rabatu.
Raport carVertical - omówienie wszystkich sekcji
Tu możesz zobaczyć przykładowy raport CarVertical
Na początku widzimy numer vin sprawdzanego pojazdu i w zasadzie to wszystko, kafelki dotyczące kradzieży, przebiegu i wypadków, czyli to co jest dostępne w sprawdzanym pojeździe.

Raport historii pojazdu od CarVertical podzielony jest na czytelne sekcje które są dostępne z poziomu górnego menu i tak mamy informacje o:
- przegląd - podsumowanie sprawdzanego pojazdu
- zdjecia
- użytkowanie (wypożyczalnia, taksówka, nauka jazdy itp.)
- kradzieżach
- stan licznika
- status finansowy i prawny
- uszkodzenia
- specyfikacja i wyposażenie
- oś czasu
omówmy je sobie po kolei.

Użytkowanie pojazdu
Fragment odnosi się do użytkowania pojazdu i na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się być w porządku - raport nie podaje żadnych niepokojących informacji. Niemniej jednak, powstaje pytanie - czy stan rzeczywisty jest taki, czy może serwis carVertical nie dysponuje odpowiednimi danymi? Dlaczego zaczynam się zastanawiać? Ponieważ sprawdzany przeze mnie motocykl znajduje się w Polsce, a kategorie "Był importowany" i "Był eksportowany" nie zawierają żadnych danych...

Skradziony/ nie skradziony Carvertical sprawdza dane z 31 krajów
Kolejną sekcją raportu dotyczącą tego modelu jest baza pojazdów skradzionych, carVertical sprawdza bazy z 31 krajów. Jak widzicie taki raport ma swoje zalety, samemu ciężko byłoby znaleźć wszystkie te informacje w internecie, a przynajmniej byłoby to mocno czasochłonne.
Stan licznika kilometrów
Tu carVertical zalicza wtopę, którą chce wykorzystać marketingowo. Jest ładny wykres przebiegu ale nijak ma się on do rzeczywistego odczytu licznika. Firma sama drobnym druczkiem informuje nas, że jest to przebieg szacowany. Brak danych dotyczących rzeczywistego przebiegu. Przebieg może wynosić 33 224 km.

Status finansowy i prawny
Nazwa jest dosyć wymyślna i może być myląca. Chodzi po prostu o to czy sprawdzany samochód/ motocykl według danych carVertical przeszedł ostatnie badania techniczne. Z tego co mi wiadomo bez wykupienia danych z Sądu nie możemy ustalić, czy sprawdzany pojazd ma niespłacone zobowiazania kredytowe. CV twierdzi, że ma te dane w swoich raportach. Dajcie znać czy trafiliście na takie dane kupując raport CarVertical.
Uszkodzenia - wreszcie jakieś dane
Tu mamy podane dwa rekordy z ładną wizualizacją motocykla która pokazuje nam gdzie doszło do uszkodzenia i ile ono kosztowało punkt dla Litwinów.

Rzeczywiście warto kupić raport dla takiej informacji. Szkody w wysokości raz 1500 - 3000 euro a następnie 5 - 10 tysięcy euro zdecydowanie dyskwalifikują kupno sprawdzanego motocykla.
Specyfikacja i wyposażenie
To nic innego jak podstawowe dane o sprawdzanym pojeździe.
Oś czasu w raporcie CV
Tu znajdziemy podsumowanie tego co działo się ze sprawdzanym pojazdem. Mamy dane dotyczące rejestracji, przebiegów czy uszkodzeń. Zwięzłe podsumowanie w formie tabeli tego co było powyżej.
Mamy również możliwość pobrania raportu pod jednym żółtym (szanuje kolorystykę). Raport w formie pdf jest czytelny i zawiera wszystkie informacje ze strony www.
Opinia o carVertical
W tym produkcie jest sporo elementów marketingowych - umiejętnie zamieniają brak informacji na atut, twierdząc, że to dobrze, iż nic nie wykryli. Szczerze mówiąc, mam jednak trudności, aby w to uwierzyć. Bardziej skłaniam się ku przypuszczeniu, że po prostu nie mają tych danych. Nie dowiemy się, co jest w środku, dopóki nie zapłacimy.
Co prawda deklarują 100% gwarancję zwrotu, ale jest to firma litewska, nie sprawdzałem, jak wygląda obsługa klienta i czy te zapewnienia są prawdziwe. Jednak z opinii znalezionych w internecie można przypuszczać, że nie koniecznie ma to coś wspólnego z prawdą. Mniejsza ilość danych, ale opakowane w bardziej przyciągającą uwagę oprawę marketingową, co może się podobać.
Zainteresowany kupnem raportu historii pojazdu od CarVertical?
Przeczytaj również porównanie autobaza czy carVertical
Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

WSK 125 – motocykl z długą historią

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran
