Opinia o carVertical sprawdzamy historię pojazdu po VIN lub tablicy rejestracyjnej

Opinia o carVertical
Opinia o carVertical
1760 ocen

Kupując używany pojazd, warto znać jego historię. Na polskim rynku funkcjonują liczne serwisy oferujące takie usługi, ale jak to zazwyczaj bywa, nie wszystkie są równie skuteczne. Dzisiaj skupimy się na jednym z nich - carVertical, litewskim portalu zajmującym się weryfikacją historii pojazdów od niedawna również po tablicach rejestracyjnych.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

szczera opinia o raporcie historii pojazdu carVertical

Tekst podzieliliśmy na 3 części w pierwszej omawiamy firmę i sekcje raportu. W drugiej konkretny przykład na podstawie mojego Renault Scenic z 2009 roku. Trzecia część to historia motocykla, sprawdzamy co Carvertical już wie na temat mojego BMW F850GS ADV. Tekst jest dosyć długi ale dogłębnie zbadaliśmy ofertę o CarVertical i śmiało mogę powiedzieć to najlepsza recenzja firmy jaką znajdziesz w internecie. Wykorzystaj spis treści na górze strony aby płynnie przeskakiwać pomiędzy tematami.

Numer VIN pojazdu - klucz do przeszłości?

Numer VIN to coś w rodzaju PESEL dla pojazdu. Te 17 znaków skrywają w sobie podstawowe dane o pojeździe, takie jak marka, model, rok produkcji, ale też wiele dodatkowych informacji, które mogą dać nam wgląd w historię pojazdu. Znajduje się on na tabliczce znamionowej i ukryty jest w kilku miejscach na pojeździe, na motocyklu np. z przodu pomiędzy amortyzatorem. Więcej na temat tego co to jest VIN i gdzie go znaleźć.

Gdzie w motocyklu znaleźć VIN Gdzie znajdziesz VIN w motocyklu

Tak naprawdę nawet nie musisz podchodzić do samochodu wystarczy, zajrzeć do dowodu rejestracyjnego - VIN jest zapisany pod pozycją E.

Opinia o CarVertical marketing czy rzetelność?

Strona carVertical

CarVertical zasłynął dzięki rozmachowi marketingowemu, ale nie zawsze idzie to w parze z jakością usług. Podsumowując, carVertical to portal, który z pewnością potrafi przyciągnąć uwagę klientów. Czy jednak rzeczywiście dostarcza rzetelne informacje na temat historii pojazdu, którym jesteś zainteresowany? Na to pytanie odpowiadamy poniżej.

Co znajdziecie (lub nie) w raporcie carVertical?

Przede wszystkim zwraca moją uwagę nowoczesny design strony CarVertical. Sposób nawigacji po stronie jest łatwy i przyjemny strona może się podobać.

Gdy wprowadzimy numer VIN na stronie carVertical, napotykamy na pierwszy element strategii marketingowej firmy. Litewski serwis zapewnia, że sprawdza określone informacje, jednak nie oznacza to gwarancji, że zamówiony raport będzie te dane zawierał, na co warto zwrócić uwagę. Wskazane jest zatem zachowanie ostrożności. Lista potencjalnych informacji, które mogą, ale warto podkreślić, niekoniecznie muszą znaleźć się w raporcie:

Co może zawierać raport carVertical
  • dane o ewentualnych uszkodzeniach
  • informacja o cofnięciu licznika
  • archiwalne fotografie
  • liczba poprzednich właścicieli
  • informacje o kradzieżach
  • najczęściej występujące usterki
  • inne przydatne dane

Poza stroną również same raporty mają ładny czytelny wygląd, zarówno na wersji mobilnej jak i tej na komputerze.

Ile kosztuje raport historii pojazdu CV?

Mamy tu jedną cenę, która może zostać obniżona przy większym zakupie, prawdopodobnie będziesz chciał sprawdzić więcej niż jeden samochód zanim zdecydujesz się na zakup Za jeden raport carVertical zapłacisz 78,99 zł (cena na dzień 06.07.2023)

Cena za 1 raport carVertical

Firma informuje nas, co możemy zyskać decydując się na raport:

  • Uzyskaj informacje o poprzednich właścicielach, wypadkach, kradzieżach i rejestrach przebiegu
  • Dowiedz się, jak pojazd wyglądał w przeszłości, zdobywając jego zdjęcia
  • Przejrzyj dokumentację dotyczącą konserwacji pojazdu i historii serwisowej

Uwaga nie jest to równoznaczne z tym, że te informacje rzeczywiście znajdą się w raporcie CarVertical.

Jeśli zdecydujesz się na dwa raporty jednostkowa cena spada do 49,99 zł (suma 99,98 zł) widać, że zaczyna się opłacać wziąć dwa tylko 16 zł więcej.

Cena za 2 raporty carVertical

Przy zakupie trzech raportów koszt jednostkowy jeszcze odrobinę spada do 42,99 zł (suma za 3 = 128,97 zł)

Cena za 3 raporty carVertical

Wybieram 2 raporty, bo mam jeszcze do sprawdzenia dla porównania jednego KTMa i przechodzę dalej.

Dostępne metody płatności na stronie carvertical.com

Ciekawe, bo kupuję raport z biura redakcji w Warszawie. Mógłbym dokonać zakupu nie płacąc VAT, ja go nie płacę czy carVertical? Chyba wspólnie. Zmieniając kraj na Polskę do ceny doliczany jest wspomniany podatek i cena nam rośnie.

carvertical VINreklama carvertical

Do wyboru mamy chyba wszystkie dostępne na rynku metody płatności, blik, szybkie przelewy internetowe, karta, PayPal a nawet możliwość zapłacenia kryptowalutą. Tu musicie wiedzieć, że carVertical jest posiadaczem swojej własnej kryptowaluty i korzystając z niej dostajecie dodatkowe 30% rabatu.

Raport carVertical - omówienie wszystkich sekcji

Tu możesz zobaczyć przykładowy raport CarVertical

Na początku widzimy numer vin sprawdzanego pojazdu i w zasadzie to wszystko, kafelki dotyczące kradzieży, przebiegu i wypadków, czyli to co jest dostępne w sprawdzanym pojeździe.

Raport w skrócie carVertical

Raport historii pojazdu od CarVertical podzielony jest na czytelne sekcje które są dostępne z poziomu górnego menu i tak mamy informacje o:

  • przegląd - podsumowanie sprawdzanego pojazdu
  • zdjecia
  • użytkowanie (wypożyczalnia, taksówka, nauka jazdy itp.)
  • kradzieżach
  • stan licznika
  • status finansowy i prawny
  • uszkodzenia
  • specyfikacja i wyposażenie
  • oś czasu

omówmy je sobie po kolei.

lista aktywności carVertical

Użytkowanie pojazdu

Fragment odnosi się do użytkowania pojazdu i na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się być w porządku - raport nie podaje żadnych niepokojących informacji. Niemniej jednak, powstaje pytanie - czy stan rzeczywisty jest taki, czy może serwis carVertical nie dysponuje odpowiednimi danymi? Dlaczego zaczynam się zastanawiać? Ponieważ sprawdzany przeze mnie motocykl znajduje się w Polsce, a kategorie "Był importowany" i "Był eksportowany" nie zawierają żadnych danych...

Sekcja użycie pojazdu i ograniczenia własności carVertical

Skradziony/ nie skradziony Carvertical sprawdza dane z 31 krajów

Kolejną sekcją raportu dotyczącą tego modelu jest baza pojazdów skradzionych, carVertical sprawdza bazy z 31 krajów. Jak widzicie taki raport ma swoje zalety, samemu ciężko byłoby znaleźć wszystkie te informacje w internecie, a przynajmniej byłoby to mocno czasochłonne.

Stan licznika kilometrów

Tu carVertical zalicza wtopę, którą chce wykorzystać marketingowo. Jest ładny wykres przebiegu ale nijak ma się on do rzeczywistego odczytu licznika. Firma sama drobnym druczkiem informuje nas, że jest to przebieg szacowany. Brak danych dotyczących rzeczywistego przebiegu. Przebieg może wynosić 33 224 km.

Przebieg w carVertical niestety tylko szacunkowy

Status finansowy i prawny

Nazwa jest dosyć wymyślna i może być myląca. Chodzi po prostu o to czy sprawdzany samochód/ motocykl według danych carVertical przeszedł ostatnie badania techniczne. Z tego co mi wiadomo bez wykupienia danych z Sądu nie możemy ustalić, czy sprawdzany pojazd ma niespłacone zobowiazania kredytowe. CV twierdzi, że ma te dane w swoich raportach. Dajcie znać czy trafiliście na takie dane kupując raport CarVertical.

Uszkodzenia - wreszcie jakieś dane

Tu mamy podane dwa rekordy z ładną wizualizacją motocykla która pokazuje nam gdzie doszło do uszkodzenia i ile ono kosztowało punkt dla Litwinów.

Kupilibyście motocykl ze szkodą w wysokości 5-10 tysięcy euro?

Rzeczywiście warto kupić raport dla takiej informacji. Szkody w wysokości raz 1500 - 3000 euro a następnie 5 - 10 tysięcy euro zdecydowanie dyskwalifikują kupno sprawdzanego motocykla.

Specyfikacja i wyposażenie

To nic innego jak podstawowe dane o sprawdzanym pojeździe. wyposazenie i specyfikacja carvertical

Oś czasu w raporcie CV

Tu znajdziemy podsumowanie tego co działo się ze sprawdzanym pojazdem. Mamy dane dotyczące rejestracji, przebiegów czy uszkodzeń. Zwięzłe podsumowanie w formie tabeli tego co było powyżej.

Mamy również możliwość pobrania raportu pod jednym żółtym (szanuje kolorystykę). Raport w formie pdf jest czytelny i zawiera wszystkie informacje ze strony www.

Spradzam samochód na Carvertical jak wypada Renault Scenic?

Nowy design raportów może się podobać, nawigacja jest prosta i bezproblemowa a raport można pobrać w wersji pdf. Od razu rzucają się w oczy czytelne kafelki które są skrótem całego raportu od CarVertical, dzięki temu wiemy na co zwrócić uwagę. raport Carvertical menu i góra raportu W przypadku mojego Scenika to uszkodzenie jest oznaczone żółtym trójkątem, coś było robione, co zresztą podejrzewałem kupując go. Pozostałe na zielono.

Opis generowany przez AI

Czym byłby nowoczesny raport historii pojazdu po VIN bez sztucznej inteligencji? Mam wrażenie 2023 rok przyzwyczaił nas do odmieniania AI przez wszystkie przypadki. Tak jest i tym razem, zapis, że generowano przez AI informuje nas, zeby nie przywiązywać się zbytnio do jakości generowanego tekstu. Tu jednak jest całkiem nieźle tekst pasuje do sprawddzanego pojazdu. raport Carvertical wygenerowane przez AI

Zdjęcia w raportach historii po VIN

raport Carvertical zdjęcia Zdjęcia są pobierane zazwyczaj z ogłoszeń sprzedających dany pojazd. Tak jest i w tym przypadku, mamy tu jednak dużą przewagę nad ręcznym poszukiwaniem historii wymarzonego auta. Wszystko jest w jednym miejscu. Widzę te zdjęcia które były w ogłoszeniu sprzedaży na Otomoto te parę lat temu. Oprócz tego niewiele, wiem, że samochód był sprowadzony z Belgii, jednak tamta jego przeszłość jest ukryta nawet w raporcie.

Bazy pojazdów kradzionych

raport Carvertical bazy pojazdów kradzionych Tak jak to omawialiśmy wcześniej sprawdzonych zostało 31 baz danych pojazdów kradzionych. Rzeczony Renault Scenic nie figuruje w żadnej z nich.

Cofanie liczników to nadal plaga warto to sprawdzić

Mamy tu bardzo ładny wykres podsumowujący jak wygląda historyczny przebieg mojego auta. Widać, że nic w nim się nie działo niepokojącego. raport Carvertical Przebieg Jeśli interesuję nas bardziej szczegółowy wykres możemy go sobie rozwinąć i sprawnie przewijać na boki. raport Carvertical przebieg rozwinięcie wykresu Dobra robota.

Badania techniczne

raport Carvertical status finansowy i prawny Tu nie mamy zbyt wielu informacji mimo, że dane są zaciągane z CEPiK, nie ma historycznych danych a wiem, że raz nie przeszedłem badania - nie odkleiłem starej naklejki z szyby i zostałem za to uwalony. Nie mniej jednak dobrze, że jest informacja o ostatnim badaniu i jego statusie.

Zapisy o uszkodzeniach w raporcie CarVertical

raport Carvertical uszkodzenie Tak jak podejrzewałem podczas sprawdzania samochodu były pewnie nieścisłości i raport nam to pokazał. Na szczęście obrażenia czy koszty jak zwał tak zwał były niewielkie.

Dane techniczne i wyposażenie

W pierwszej sekcji możecie zobaczyć podstawowe informacje na temat sprawdzanego pojazdu markę, model, rok produkcji,czy silnik. W sumie wszystko to wiesz kupując samochód. raport Carvertical wyposażenie Druga jest już bardziej ciekawa i prezentuje szczegółowe wyposażenie sprawdzanego auta. To jest nawet ważniejsze, bo zobaczysz sobie czy miał fabrycznie halogeny, tempomat itp. A co jeśli tego nie ma w momencie jego kupna? Czerwona lampka powinna Ci się zaświecić, coś mogło być robione i to bardziej niż wynika z raportu czy deklaracji sprzedawcy. raport Carvertical wyposażenie

Tu możesz sobie pobrać przykładowy raport historii pojazdu po VIN mojego Scenika. Jeśli zdecydujesz się na zakup raportu po naszej recenzji przejdź na stronę Carvertical.

Historia motocykla raport CarVertical - opinia i przykład F850 GS

Czyteny i ładny to z pewnością można powiedzieć o raporcie historii motocykla od CarVertical ale czy rzetelny? Sprawdzamy!

Na początku standardowo mamy zwięzłe podsumowanie tego co znajdziemy w raporcie. Podoba mi się sposób nawigacji, możesz kliknąć albo w menu na górze - przewijane na boki, tak jak na naszej stronie 💛 albo w dany kafelek.

raport Carvertical motocykl

Co AI wie o BMW F850GS

Niestety niewiele, poleciało po całości i wygenerowany tekst nijak ma się do sprawdzanego motocykla. Zamiast tego rozpisuje się o BMW ale samochodzie. Poniżej fragment wygenerowanego tekstu: Rzeczy, które warto wiedzieć o: BMW F 2022 - Wygenerowane przez AI

Model BMW F 2022 oferuje kilka opcji silnikowych i typów nadwozia, zapewniając szeroki wybór entuzjastom samochodów. Różne warianty zaspokajają różne preferencje i potrzeby kierowców. Porównajmy różne silniki, typy nadwozia i specyfikacje BMW F 2022.

Opcje silnika:

  1. BMW F 2022 320i: Ten wariant wyposażony jest w turbodoładowany 2,0-litrowy silnik rzędowy o mocy 181 KM. Oferuje zrównoważone połączenie wydajności i osiągów, co czyni go idealnym wyborem do codziennych dojazdów do pracy i okazjonalnej jazdy na wysokich obrotach.
  2. BMW F 2022 330i: Z podobnym 2,0-litrowym silnikiem rzędowym, wariant 330i jest mocniejszy, produkując 255 koni mechanicznych. Ta dodatkowa moc zwiększa przyspieszenie i zapewnia żywsze wrażenia z jazdy, dzięki czemu jest odpowiednia dla tych, którzy pragną bardziej dynamicznych osiągów.
  3. BMW F 2022 M340i: M340i oferuje wyższy poziom osiągów, wyposażony w 3,0-litrowy silnik rzędowy o imponującej mocy 382 KM. Ten wariant jest przeznaczony dla entuzjastów prędkości, zapewniając radosne przyspieszenie i lepsze właściwości jezdne.
raport Carvertical motocykl

Stan licznika, czy motocykle się kręci?

Kręcenie liczników w motocyklach to praktyka, która niestety zdarza się na rynku wtórnym, choć jest mniej powszechna niż w przypadku samochodów. Motocykle często są traktowane jako pojazdy sezonowe, a ich właściciele zazwyczaj pokonują z nimi mniejsze odległości niż kierowcy samochodów, co sprawia, że manipulowanie licznikami może być mniej kuszące. Mimo to, nieuczciwi sprzedawcy mogą próbować cofać liczniki, aby sztucznie zwiększyć wartość pojazdu. W efekcie motocykl z cofniętym licznikiem może wydawać się lepiej utrzymany lub mniej eksploatowany, co wpływa na jego cenę rynkową.

raport Carvertical motocykl

Średni roczny przebieg motocykla jest zazwyczaj znacznie niższy niż w przypadku samochodu. Dla typowego użytkownika, który korzysta z motocykla głównie w cieplejszych miesiącach, roczny przebieg rzadko przekracza kilka tysięcy kilometrów. Z tego powodu, motocykle, nawet te kilkuletnie, często mają stosunkowo niski przebieg. Wartość rynkowa motocykla jest w dużej mierze zależna od jego stanu technicznego i wizualnego, ale przebieg nadal pozostaje ważnym wskaźnikiem. Nabywcy powinni być jednak świadomi ryzyka związanego z manipulacją licznikiem i dokładnie sprawdzać historię pojazdu przed zakupem.

W moim przypadku jest to ok 4-6 tys km rocznie. Tu w raporcie CarVertical widać, że mamy przebieg fabryczny motocykla na wydaniu. A dziwne bo podczas likwidacji szkody miał już przejechane kilka tysięcy kilometrów, tego zapisu jednak brak.

Dane o szkodach w raporcie

Uszkodzenia motocykli mogą znacznie różnić się zakresem i powagą, a koszt napraw zależy od wielu czynników, takich jak marka motocykla, rodzaj uszkodzeń i dostępność części zamiennych. Szkody w wysokości 2-6 tysięcy złotych mogą być uznane za znaczące, zwłaszcza w przypadku motocykli o niższej wartości rynkowej. Takie uszkodzenia mogą obejmować poważne problemy mechaniczne, uszkodzenia elementów nadwozia lub skomplikowane prace lakiernicze. Ważne jest, aby przy ocenie szkody wziąć pod uwagę nie tylko koszt naprawy, ale także wpływ uszkodzenia na ogólny stan techniczny i bezpieczeństwo motocykla.

raport Carvertical motocykl

W przypadku GSa to kilka procent wartości motocykla w moim przypadku był to wgnieciony wydech, który był robiony z OC sprawcy oraz stelaże do kufrów. Nic wielkiego ale tego się po prostu nie naprawia i koszt nowej części w ASO jest dosyć wysoki właśnie ok 5 tysięcy złotych tak więc Carvertical prawidłowo pokazał te wartości.

Przy zakupie motocykla, który był naprawiany, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka kluczowych aspektów. Po pierwsze, ważne jest, aby zweryfikować, jakie uszkodzenia miały miejsce i kto przeprowadzał naprawę. Idealnie, gdy naprawa była dokonana w autoryzowanym serwisie, co daje większą pewność co do jakości wykonania. Po drugie, należy sprawdzić, czy motocykl nie ma ukrytych uszkodzeń, które mogły zostać przeoczone lub zatajone przez sprzedającego. Dobrym pomysłem jest zlecenie przeglądu technicznego niezależnemu mechanikowi lub ekspertowi. Dodatkowo, warto sprawdzić, czy naprawy nie wpłynęły na gwarancję producenta oraz czy nie ma problemów z ubezpieczeniem pojazdu z powodu jego historii.

raport Carvertical motocykl

Dane techniczne na temat motocykli w raportach CV

W raporcie BMW F850 GS Adventure, znajdują się podstawowe informacje techniczne, takie jak rok produkcji, pojemność silnika. W przeciwieństwie do raportów samochodowych (patrz Scenic wyżej), które mogą zawierać szczegółowy opis wyposażenia dodatkowego, raporty motocyklowe rzadziej dostarczają informacji o dodatkowym wyposażeniu, takim jak tempomat czy pakiety zawieszenia.

BMW F850 GS Adventure jest modelem dobrze wyposażonym, ale oferuje również szereg opcjonalnych pakietów i akcesoriów, które mogą znacznie podnieść komfort i możliwości motocykla (oraz cenę).

raport Carvertical motocykl

Do najważniejszych z nich należą:

  • Pakiet „Comfort” zawierający m.in. podgrzewane manetki i kluczyk zbliżeniowy.
  • Pakiet „Touring” z zawieszeniem Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), przygotowaniem do systemu nawigacyjnego oraz obsługą kontroli ciśnienia w oponach.
  • Pakiet „Dynamic” obejmujący tryby jazdy Pro, asystenta zmiany biegów Pro oraz dynamiczną kontrolę trakcji DTC.
  • Pakiet „Lights” z dodatkowymi światłami LED i adaptacyjnym reflektorem.

Przy zakupie używanego motocykla BMW F850 GS Adventure warto zwrócić uwagę na to, które z tych pakietów i akcesoriów są obecne, gdyż mogą one znacząco wpływać na wartość i użyteczność motocykla. Niestey tych danych nie znajdziemy w raporcie CarVertical.

Opinia o raporcie przekonała Cię do jego zakupu? Kliknij tutaj i sprawdź historię swojego motocykla!

Zobacz też raport historii pojazdu w PDF mojego BMW F850 GS ADV

Podsumowanie raportu historii pojazdu od carVertical

carvertical VINreklama carvertical

W tym produkcie jest sporo elementów marketingowych - umiejętnie zamieniają brak informacji na atut, twierdząc, że to dobrze, iż nic nie wykryli. Szczerze mówiąc, mam jednak trudności, aby w to uwierzyć. Bardziej skłaniam się ku przypuszczeniu, że po prostu nie mają tych danych. Nie dowiemy się, co jest w środku, dopóki nie zapłacimy.

Co prawda deklarują 100% gwarancję zwrotu, ale jest to firma litewska, nie sprawdzałem, jak wygląda obsługa klienta i czy te zapewnienia są prawdziwe. Mniejsza ilość danych, ale opakowane w bardziej przyciągającą uwagę oprawę marketingową, co może się podobać.

Zainteresowany kupnem raportu historii pojazdu od CarVertical?

Przeczytaj również porównanie autobaza czy carVertical

Sprawdź też nasze testy motocykli

siedzę z tyłu na Hondzie CB500X

Honda CB500X mały motocykl wielka frajda z jazdy - najlepsza recenzja jaką znajdziesz

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej