motocyklista na krętej drodze
470 ocen

Wybór nowych gum do jednośladu wymaga trochę czasu – chcąc wymienić nasz dotychczasowy model na inny, warto porównać oceny użytkowników oraz wyniki niezależnych testów. Aby ułatwić to zadanie przygotowaliśmy, zestawienie modeli, które nie tylko zdobywają wiele przychylnych opinii, ale również zajmują wysokie miejsca w rankingach. Być może wśród nich znajduje się również Twój następny model opon?

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Jakie opony do motocykla sportowego wybrać?

Opony do motocykli sportowych muszą charakteryzować się wysokimi osiągami, które pozwolą wykorzystać potencjał jednośladu. Muszą być skuteczne w trakcie poruszania się na trasach i krętych drogach, oferować odpowiednie bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni, ale powinny także zapewniać możliwość okazyjnej wizyty na torze wyścigowym. Dobrze, aby były przy tym możliwie odporne na zużycie.

Metzeler Sportec M9 RR to model, który może skutecznie spełnić wszystkie potrzeby kierowcy motocykla sportowego. Jego atutem jest bardzo dobry kompromis pomiędzy sportowymi osiągami a codzienną jazdą. Dzięki temu opony pozwalają „wyszaleć się” na torze, a jednocześnie zapewniają codzienną użyteczność. Oferują przy tym dobry poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni dzięki odpowiednio efektywnemu odprowadzaniu wody. Opony Metzeler można zamówić na SklepOpon.com.

Dobrym wyborem może być też model Michelin Power 6. Niezależne testy potwierdziły, że model utrzymuje skuteczność i bezpieczeństwo nawet na mokrej i zimnej nawierzchni. W efekcie może być optymalnym rozwiązaniem dla kierowcy motocykla sportowego do codziennego użytku. Nie utrudnia to jednak korzystania z pełni mocy w sprzyjających warunkach – model jest wyraźnie bardziej sportowy podczas jazdy na torze niż jego poprzednia generacja.

Kierowcy, którzy odwiedzają tory wyścigowe nieco częściej, powinni wziąć pod uwagę model Pirelli Diablo Rosso IV Corsa. Jego wyniki wskazują na szczególnie dobre parametry sportowe wśród opon drogowych. Model utrzymuje przy tym odpowiednio wysokie parametry bezpieczeństwa w trakcie jazdy po drogach publicznych.

Opony do motocykla turystycznego, które warto rozważyć

W przypadku opon do motocykli turystycznych należy uwzględnić nie tylko parametry drogowe – niektórzy miłośnicy turystyki motocyklowej zjeżdżają czasem z asfaltu na bezdroża. W efekcie ogumienie musi się sprawdzać też na nawierzchniach nieutwardzonych. ponadto dobrze, żeby miało też sporą odporność na zużycie.

Poszukując wytrzymałych opon turystycznych na długie trasy asfaltowe do motocykla Grand Touring, nie można przejść obojętnie wobec modelu Michelin Road 6 GT dostępnego na SklepOpon.com. To ogumienie oferuje wyjątkową trwałość, dzięki czemu nawet szczególnie dalekie podróże pozwala odbywać bez potrzeby zmiany opon na trasie. W suchych warunkach model zapewnia znakomite sprzężenie zwrotne, pozwalając rozkoszować się jazdą z zachowaniem wysokiego poziomu kontroli. Jego atutem są także parametry w mokrych warunkach, co pozwala utrzymać wysokie bezpieczeństwo oraz kontrolę również w deszczu.

Jeżeli jednak poszukujemy turystycznych opon do motocykla typu enduro, które uwzględniają użytkowanie poza asfaltem, to wśród najlepszych opcji z pewnością można wymienić Pirelli Scorpion Trail III oraz Bridgestone Battlax Adventure A41. Pierwszy z nich to propozycja dla kierowców o sportowym zacięciu, która utrzymuje szczególnie dobrą przyczepność również w mokrych warunkach. Model Bridgestone to natomiast propozycja dla spokojniejszych kierowców, którzy oczekują opon jeżdżących wygodnie i cicho, które również nie wykazują słabości w deszczu. Obydwa modele charakteryzują się wysokim poziomem odporności na zużycie i zachowują skuteczność również na szutrach.

Czytaj również: Recenzja Metzeler Karoo 4

Kierowcom, którzy lubią spędzać nieco więcej czasu poza asfaltem, ale chcą zachować skuteczność również na drogach utwardzonych, można polecić model Dunlop Trailmax Raid. Model stworzono do użytku w proporcjach 50/50 na asfalcie i w terenie, dzięki czemu sprawdzi się na nieco bardziej wymagających szlakach. Jednocześnie kompromis osiągnięty w osiągach na różnych typach nawierzchni jest na tyle elastyczny, że model może spełnić też swoje zadanie przy przewadze jazdy na asfalcie (60/40). To efekt jednorodnych parametrów, które nie pogarszają się za bardzo pomimo postępującego zużycia – kompromisy poczynione w celu uzyskania parametrów terenowych nie obniżają nadmiernie stabilności i przyczepności na drogach utwardzonych.

Artykuł sponsorowany