Honda Valkyrie

Honda Valkyrie – poznaj motor, który musisz mieć!

Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem pierwszego motocykla, to doskonałym wyborem jest Honda Valkyrie. Można powiedzieć, że jest to legendarny motocykl, który zachwyca estetyką, ale też jakością. Do tego jest mocny!

Historia w pigułce – czas poznać świetne parametry techniczne Hondy!

Honda Valkyrie ma już prawie 30-letnią historię. Najlepsze w tym motorze jest to, że nie wychodzi on z mody. Ma świetne parametry techniczne i unikalny design. Należy już na początku zwrócić uwagę na serce maszyny, którym jest sześciocylindrowy silnik Muscle Cruiser o pojemności 1832 cm³. Do tego posiada aluminiową ramę, dwa dźwigary, a do tego wyprofilowany system zawieszenia. Ta maszyna gwarantuje wręcz niezrównane osiągi. Oczywiście na tym zalety się nie kończą. Wyobraźcie sobie, że pomimo tak dobrych osiągów i mocnego silnia Honda Valkyrie waży mniej niż GL 1800. Osiąga szczytowy moment obrotowy już przy 4000 obrotów na minutę, przy czym maksimum wynosi tutaj 1500 obrotów na minutę.

Układ wdechowy jest lekki, ale też zwarty i posiada ścięte końcówki. Kanał wlotowy także jest unikalny i doprowadza powietrze do dwóch 40-milimetrowych korpusów przepustnic. Są one wyposażone w sześć wtryskiwaczy paliwa, które są wysokociśnieniowe. Skrzynia ma 5 biegów, co również wpływa na super osiągi. W modelach tej serii zastosowano osłony chłodnic, które kierują gorące powietrze z dala od kierownicy, a to jeszcze bardziej zwiększa komfort jazdy. Na uwagę zasługuje też konstrukcja podwozia. Ma ona aluminiową ramę. Jest odporna na obciążenia, ale też nie ulega szybko korodowaniu. Do tego polepsza właściwości jezdne i sprawia, że motocykl jest bardziej zwrotny.

Honda Valkyrie – nowy punkt widzenia

Warto wiedzieć, że Honda Valkyrie ma sportowy charakter. Rzeczywiście znacznie różni się od modelu F6B. Wystarczy tylko wspomnieć, że podnóżki są wyższe, do tego kierownica ustawiona jest bardziej do przodu. Kierownica jest także wyższa oraz szersza niż w modelu F6B. Wyposażona jest też w nowe przełączniki. Kolejną zaletą tego motocykla jest zbiornik paliwa, który jest pojemny i pomieści nawet 6,1 galona paliwa.

Wygoda jazdy na tej maszynie również jest gwarantowana. Siedzenie jest ergonomiczne i wyprofilowane. Motocykl idealnie sprawdzi się do jazdy w dwie osoby. Producent zastosował w nim aluminiowy uchwyt, który w razie konieczności można także szybko i łatwo zdemontować. Są także elementy, które sprawiają, że Honda zyskuje jeszcze bardziej nowoczesny wygląd. Tutaj mamy na myśli choćby konfigurację liczników z cyfrowym prędkościomierzem LCD. Do tego motor posiada ultra nowoczesny obrotomierz. Możemy Wam polecić choćby motocykl Gold Wing, który jest zgodny z pierwowzorem, ale jednak jeszcze bardziej jest unowocześniony.

Czy Honda Valkyrie często się psuje?

Można powiedzieć o Hondzie Valkyria wiele, i to wiele dobrego. Rzeczywiście nie jest to motocykl podatny na awarię, a wręcz przeciwnie – jest bardzo mocny i rzadko się psuje. Do tego bez problemu można w razie konieczności zakupić podzespoły. Jednak trzeba wiedzieć, że silnik jest niemal nie do zdarcia. Oczywiście koła talerzowe co jakiś czas trzeba wymienić, ale i tak są odporne na zużycie. Możecie też unowocześnić swój pojazd, dodając mu nowe felgi. Jednak na same naprawy rzeczywiście nie będziecie wydawać dużo. Do tego musimy zauważyć, że te motocykle długo zachowują swoją wartość.

Artykuł sponsorowany

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo