Tracer-700-vs-NC750X

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybra─ç na pierwszy motocykl?

W szranki stane┼éy dwa bardzo mocne przynajmniej w┼Ťr├│d motocykli wybieranych jako pierwsze jedno┼Ťlady. Przed wami test kt├│ry napewno wzbudzi du┼╝e emocje. Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X. Zapraszam do czytania i video recenzji.

Je┼Ťli zastanawiasz si─Ö nad pierwszym motocyklem to najprawdopodobniej pr─Ödzej czy p├│┼║niej trafisz na te dwa modele. Sam je┼║dzi┼éem Hond─ů NC750X DCT przez ostatnie 3 lata, znam j─ů zatem bardzo dobrze. Do kompletu testu por├│wnawczego trafi┼éa do mnie na tydzie┼ä Yamaha Tracer 7 z rocznika 2020. Zapraszam do przeczytania testu, materia┼é video dost─Öpny na naszym kanale!

Yamaha Tracer 700 z 2020 roku, wiem, ┼╝e teraz model ten nazywa si─Ö Tracer 7. Nie ┼Ťledzi┼éem zmian w motorze zak┼éadam, ┼╝e raczej by┼éy symboliczne i w┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne napewno si─Ö nie zmieni┼éy.

Prawie kupiłem Yamaha Tracer 700, co poszło nie tak?

Yamaha, czyli motocykl, kt├│ry w zasadzie ju┼╝ kupi┼éem, przynajmniej na papierze (dop├│ki nie przejecha┼éem si─Ö Hond─ů). Wtedy w 2018 roku jako┼Ť─ç wykonania Tracera i to jak si─Ö na nim czu┼éem nie pozwoli┼éa mi go kupi─ç. Przyciski, plastiki i komfort by┼éy zdecydowanie na korzy┼Ť─ç Hondy NC750X. Jestem wysoki 190 cm i siadaj─ůc na Tracera 700 czu┼éem si─Ö jakbym je┼║dzi┼é na za ma┼éym rowerze po starszym bracie. Honda przypasowa┼éa mi bezb┼é─Ödnie.

NC750X dlaczego w 2018 roku wygrała?

Ci─ůgn─Ö┼éo mnie od pocz─ůtku do stylu adventure. Motocykl Hondy by┼é przyst─Öpny cenowo, na wyprzeda┼╝y rocznika dosta┼éem go w ob┼é─Ödnej cenie -6k i to w skrzyni kt├│r─ů podnieca si─Ö ca┼éy motocyklowy ┼Ťwiat DCT. Tryby sportowe, na pocz─ůtek ma┼éa moc akurat, nie zaskoczy pozwoli nauczy─ç si─Ö panowania nad motocyklem, dodatkowo kontrola trakcji, ABS mo┼╝na poczu─ç si─Ö w miar─Ö bezpiecznie.

Pozycja za kierownic─ů te┼╝ by┼éa w porz─ůdku, NC jest spory, mo┼╝e nie na wysoko┼Ť─ç ale szeroki schowek w miejscu baku, zmienia pozycj─Ö n├│g na podn├│┼╝kach. Nie wygl─ůda si─Ö i nie czuje jak na czym┼Ť co jest dla Ciebie za ma┼ée fizycznie.

Tracer-700-kontra-Honda-NC

Motocykle i skutery ze skrzyni─ů automatyczn─ů? Honda jest ┼Ťwietnym wyborem je┼Ťli przesiadasz si─Ö ze skutera, pami─Ötaj tylko, ┼╝e tam masz skrzyni─Ö bezstopniowe CVT. Je┼║dzi si─Ö jednak troch─Ö inaczej, pozycja za kierownic─ů r├│wnie┼╝ jest inna. W NC750X s┼éycha─ç i czu─ç to klikni─Öcie przy zmianie biegu. I cz─Östo o to pytali┼Ťcie.

Czy Honda NC750X DCT ma czujnik zmiany biegu w zakr─Öcie?

Nie, nie ma takiego czujnika, ma w pochyleniu do przodu, ty┼éu, zje┼╝d┼╝aj─ůc ze wzniesienia lub podje┼╝d┼╝aj─ůc. Natomiast jak to rozwi─ůza─ç? Mamy tryb manual, w kt├│rym sami na kierownicy (pod lewym kciukiem) zmieniacie biegi. Na pocz─ůtki nie rozumia┼éem o co chodzi z tym czujnikiem ale po 3 latach jazdy wiem, co mieli┼Ťcie na my┼Ťli.

Jedziecie sobie skupieni w zakr─Öcie, dociskacie podn├│┼╝ek, kolano trze o asfalt, przeciwskr─Öt wchodzi jak marzenie a tu nagle ten klik i wypadacie ze skupienia, zakr─Öt nie jest tak przejechany jak by┼Ťcie chcieli. Tak to ten moment.

Dane techniczne, por├│wnajmy specyfikacj─Ö Tracer 700 abs i Honda NC

Obydwa motocykle s─ů w naszym katalogu motocykli. Poni┼╝ej informacje og├│lne na temat silnik├│w w motocyklach.

Opis Yamaha Tracer 700 - 2020r Honda NC750X - 2021r
Pojemno┼Ť─ç 689 cm3 745 cm3
Koni mechanicznych 73,4 KM 59 KM
Zbiornik paliwa 17 l 14,1 l
Moc maksymalna 54,00 kW przy 8750 obr./min 59 KM @6,750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 68.0Nm (6.93kg-m) @ 6,500 obr./min 69Nm @ 4,750 obr/min
Zu┼╝ycie paliwa 4,3 l/100km 3,3 l/100km

Og├│lne dane techniczne przemawiaj─ů na korzy┼Ť─ç Yamaha mt-07 Tracer.┬áMamy wi─Öcej koni mechanicznych, wi─Ökszy zbiornik paliwa. Honda dysponuje za to wi─Öksz─ů pojemno┼Ťci─ů i o 1 Nm wi─Ökszym maksymalnym momentem obrotowym.

Plus dla Yamahy dostajemy gdy spojrzymy na wag─Ö 196 kg kontra 230kg Hondy. Dziwi wi─Öc spalanie, NC750 jest tu niedo┼Ťcigniony i w trasie bez problemu udawa┼éo mi si─Ö wykr─Öci─ç wynik 3,3 litra na 100 km. Yamaha jest znacznie s┼éabsza i musicie doliczy─ç minimum litr 4,4l/100km.

Po mie┼Ťcie wyniki zbli┼╝aj─ů si─Ö do siebie

Spalanie

Yamaha Tracer 7

Honda NC750X

Trasa 4,4 4,3
Miasto 5 4,4

Tyle na papierze jak og├│lne dane techniczne wp┼éywaj─ů na jazd─Ö?

Różnicę czuć praktycznie od razu po ruszeniu. Honda NC750X jest ociężała, 30kg różnicy w wadze robi robotę, tak samo jak niższa moc.

Yamaha na pierwszy motocykl? Tak ale tylko na czarnym.

To doskona┼éy wyb├│r je┼Ťli nie chcecie je┼║dzi─ç poza asfaltem. Na czarnym Yamaha bije Hond─Ö na g┼éow─Ö. Przy┼Ťpieszenie i ┼éatwo┼Ť─ç prowadzenia jest idealna na pocz─ůtek. Motocykl jest lekki i reaguje na gaz tak jak powinien. Nie ma tu kontroli trakcji ale nie oszukujmy si─Ö przy tej mocy poradzicie sobie z okie┼éznaniem motoru nawet na pocz─ůtku swojej kariery motocyklowej.

Składanie się w zakręty i połykanie kolejnych to murowany banan na twarzy. Zdecydowanie polecam porównać sobie te dwa motocykle przed zakupem. Yamaha udowadnia, że nie potrzeba zaawansowanych sytemów i skomplikowanej elektroniki, żeby zrobić moto które po prostu przyniesie wam masę dobrej zabawy.

Dynamika w czystej postaci, to co Tracer 700 wyci─ůga ze swojego silnika i tych 73 KM to co┼Ť pi─Öknego. Na 4 biegu macie na liczniku 160 km/h i to nie koniec, czyli tam gdzie zatrzymuje si─Ö Honda, Yamaha pozwala jeszcze dalej odkr─Öca─ç.

Przy tym jest mega stabilnie, nawet przy du┼╝ych pr─Ödko┼Ťciach motocyklem nie rzuca na boki, jest jakby odporny na podmuchy wiatru. Prowadzi si─Ö go stabilnie.

Jak podsumowa─ç jazd─Ö po asfalcie? Dobra zabawa, dynamika i zwinno┼Ť─ç. ┼üatwo zmusi─ç go do pos┼éusze┼ästwa.

Z pewno┼Ťci─ů wyci─ůgniecie z niego bardzo du┼╝o, warto te┼╝ wybra─ç si─Ö nim na tor i szlifowa─ç umiej─Ötno┼Ťci w kontrolowanych warunkach.

Tracer 700 co poza asfaltem?

Tu niestety musimy sobie powiedzie─ç o sportowej turystyce. To jest kategoria kt├│ra zosta┼éa wybrana nie bezzasadnie. Podobnie jak testowany wcze┼Ťniej ┬áBMW F900XR. To po prostu nie ma sensu, szkoda katowa─ç ten motocykl chocia┼╝by szutrem, nie m├│wi─ůc o ci─Ö┼╝szym terenie.

Niby wracaj─ůc do specyfikacji:

Opis Tracer 700 NC750X
Zawieszenie prz├│d Widelec 41 mm, skok 130 mm, mo┼╝liwo┼Ť─ç regulacji Widelec teleskopowy 41 mm, skok 120 mm
Zawieszenie ty┼é Skok 142 mm, mo┼╝liwo┼Ť─ç regulacji Zespolone typu Pro-Link, skok 120 mm
Prze┼Ťwit 140 mm 145 mm
Wysoko┼Ť─ç kanapy 840 mm 800 mm

Na papierze warto┼Ťci s─ů lepsze od Hondy NC750X z 2021r i tu bije si─Ö w pier┼Ť bo por├│wnujemy NCka z poprzednich rocznik├│w, tam skok zawieszenia i wysoko┼Ť─ç kanapy by┼éy wi─Öksze ( zawieszenie prz├│d┬á41 mm teleskopowy widelec 153,5 mm skok, brak mo┼╝liwo┼Ťci regulacji; zawieszenie ty┼é 150 mm; prze┼Ťwit 165 mm)

Por├│wnuj─ůc te dane wyra┼║nie wida─ç, ┼╝e Honda NC750X z poprzednich rocznik├│w mia┼éa lepsze w┼éa┼Ťciwo┼Ťci terenowe. Nowa zosta┼éa pod tym wzgl─Ödem zepsuta.

Topnieje w takim razie przewaga tego modelu nawet bior─ůc pod uwag─Ö w┼éa┼Ťciwo┼Ťci terenowe obu sprz─Öt├│w.

Powiedzieli┼Ťmy ju┼╝, ┼╝e Yamaha Tracer 7 w teren si─Ö nie nadaje, co mo┼╝ecie zobaczy─ç na te┼Ťcie video. Jad─ůc po tych lekkich szutrach 3 razy solidnie przy┼éadowa┼éem spodem. A by┼éy to powiedzmy sobie szczerze delikatne nier├│wno┼Ťci terenu. Stary NC wygrywa┼é pod tym wzgl─Ödem. Nowy? Patrz─ůc na specyfikacj─Ö wypadnie tak samo s┼éabo.

 

Honda NC750X na pierwszy motocykl

Honda NC po asfalcie

Je┼║dzi poprawnie, niczym nie zaskakuje, jest wr─Öcz nudno (po jakim┼Ť czasie). Decyduj─ůc si─Ö na Hond─Ö, na pierwszy motocykl b─Ödziesz nastawiony na spokojn─ů turystyk─Ö. Mamy tu w przeciwie┼ästwie do Tracera sporo elektroniki.

Nowa ods┼éona NC przynios┼éa mapy zap┼éonu, 3 tryby jazdy kt├│re pomog─ů w opanowaniu motocykla pocz─ůtkuj─ůcym, pytanie tylko po co? Tryby jazdy zmianiaj─ů mapy i reakcj─Ö silnika na gaz, jest to elektroniczne sterowanie cz─Östo spotykane w mocnych motocyklach tak jak GS, czy Pan America, to zrozumia┼ée w sprz─Öcie kt├│ry ma 120 KM. Przypomn─Ö, ┼╝e NC konik├│w ma 59... On naprawd─Ö was nie zaskakuje i to od pierwszego pokonanego winkla.

Honda NC750X DCT 2021 Blue

Wed┼éug mnie jest to przerost formy nad tre┼Ťci─ů. Wystarczy┼éo poprawi─ç kontrol─Ö trakcji, wspomina┼éem ju┼╝ w poprzedniej solowej recenzji Hondy, po odkr─Öceniu i u┼Ťlizgu tylnego ko┼éa kontrola blokuje dalsze dodawanie gazu i motocykl jest zduszony do ca┼ékowitego zamkni─Öcia przepustnicy. Jest to o tyle wkurzaj─ůce, ┼╝e nie mo┼╝ecie dalej dynamicznie przy┼Ťpiesza─ç.

Motocykl jest znacznie ci─Ö┼╝szy, wymiary ma nieznacznie ale jednak wi─Öksze - wysoko┼Ť─ç, szeroko┼Ť─ç, rozstaw osi. Zatem trudniej nim manewrowa─ç, jest mniej zwroty i musicie wk┼éada─ç odrobin─Ö ale jednak wi─Öksz─ů si┼é─Ö w przeciwskr─Öt.

Co z offroadem?

 

Wy┼╝ej powiedzieli┼Ťmy ju┼╝ sobie o danych technicznych, w nowym wydaniu NCka z 2021 roku, w┼éa┼Ťciwo┼Ťci terenowe zosta┼éy ograniczone. Pami─Ötaj o tym, je┼Ťli my┼Ťlisz o je┼║dzie w stylu adventure.

Tracer-700-vs-NC750X

Swoj─ů drog─ů ten model na stronie Hondy jest wrzucony do worka Adventure.┬áMo┼╝e i tak by┼éo do rocznika 2020, pami─Ötajmy, ┼╝e po lifcie zmniejszony zosta┼é skok zawieszenia. Zar├│wno z przodu jak i ty┼éu. Spad┼é r├│wnie┼╝ prze┼Ťwit i r├│┼╝nica pomi─Öcy Tracerem 7 wynosi jedynie 5mm. Spodziewam si─Ö tych samych problem├│w i haczeniu spodem o wszystko w nawet lekkim terenie.

Motocykl jest dzi─Öki temu jednak bardziej przyst─Öpny dla os├│b ni┼╝szego wzrostu. B─Ödzie idealny ju┼╝ od 170 cm.

Podsumowanie co wybra─ç na pierwszy motocykl Yamaha Tracer 7 czy Honda NC750X

Za Yamah─ů przemawia wszystko. W┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne, dynamika, ┼éatwo┼Ť─ç prowadzenia. Zawieszenie kt├│re mo┼╝ecie regulowa─ç z przodu i ty┼éu. NC to spokojna turystyka dzi─Öki skrzyni DCT nie musicie zastanawia─ç si─Ö nad zmian─ů bieg├│w a jedynie ci─ů─ç do przodu umiarkowanie

dynamicznie przez ma┼éej mocy silnik ale za to ekonomicznie! Honda to mistrzyni spalania i tankowanie przy spalaniu 3,3 l w trasie to warto┼Ť─ç nie do do┼Ťcigni─Öcia dla konkurencji.

Oba motocykle, przez zmiany w specyfikacji Hondy maj─ů por├│wnywalne w┼éa┼Ťciwo┼Ťci terenowe - czyli ┼╝adne. Decyduj─ůc si─Ö zatem na sw├│j pierwszy motocykl bierz pod uwag─Ö przyjemno┼Ť─ç z jazdy po asfalcie, a tu zdecydowanie wygrywa Yamaha Tracer 700.

Pozostałe newsy

Logo Moto Trips