Motocykle Enduro Triumph TF 250-E i TF 450-E
360 ocen

Triumph Motorcycles oficjalnie wprowadził na rynek nowe modele TF 250-E i TF 450-E, zaprojektowane specjalnie z myślą o doskonałej wydajności w wyścigach oraz przygód na szlakach off-road. Opracowane we współpracy z Mistrzami Świata Enduro, te motocykle obiecują wyjątkową zwrotność, stabilność i komfort skoncentrowany na motocykliście.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

  • Specyfikacje ujawnione dla wyczekiwanych modeli TF 250-E i TF 450-E
  • Nowe napędy o wysokich osiągach, opracowane przez najlepszych inżynierów Triumph we współpracy z Mistrzami Świata Enduro
  • Optymalne połączenie niezrównanej zwinności przy niskich prędkościach i stabilności przy wysokich prędkościach, z unikalnym, lekkim aluminiowym podwoziem
  • Ergonomiczny pakiet skoncentrowany na jeźdźcu dla optymalnej wygody jazdy
  • Premium komponenty markowe i najnowsza technologia off-road

Triumph Motorcycles oficjalnie wprowadził na rynek nowe modele TF 250-E i TF 450-E na rok 2026, zaprojektowane i opracowane we współpracy z Mistrzami Świata Enduro, aby osiągnąć sukces w wyścigach oraz na szlakach, zarówno w trudnym terenie, jak i na szybkich odcinkach. Precyzyjnie zaprojektowane silniki o pojemności 250cc i 450cc oferują osiągi w klasie, w połączeniu z optymalnym połączeniem niezrównanej zwinności przy niskich prędkościach oraz inspirującej pewności przy dużych prędkościach.

Opracowane w całości przez Triumph, w bliskiej współpracy z pięciokrotnym Mistrzem Świata Ivánem Cervantesem i czterokrotnym Mistrzem Świata Enduro Paulem Edmondsonem, modele TF 250-E i TF 450-E dzielą unikalne, lekkie aluminiowe podwozie, zaprojektowane z myślą o zwinności i wytrzymałości. Nowy design ramy kręgosłupa zapewnia wyjątkową obsługę i stabilność na wszystkich rodzajach terenu.

Nowe modele Enduro od Triumph wyposażone są w premium komponenty markowe i oferują najnowszą technologię off-road, razem z pakietem ergonomicznym skoncentrowanym na jeźdźcu oraz stylem inspirowanym wyścigami. Smukła karoseria, grafika w kolorze Triumph Performance Yellow oraz zintegrowane oświetlenie LED nadają motocyklom odważny, agresywny wygląd, który wyróżnia się na linii startowej.

Dwa Triumphy Cross na wheelie

Budując na reputacji Triumph za doskonałą jakość i niezawodność, nowe modele będą również miały wsparcie na światowym poziomie, wspierane przez globalną sieć specjalistycznych dealerów oraz system zamawiania i dostarczania części 24/7.

Dyrektor Produktu Triumph Motorcycles, Steve Sargent, powiedział:

“Wchodzimy na konkurencyjną scenę Enduro z nowymi modelami, które wprowadzają przełomowe osiągnięcia w wydajności Enduro i technologii. Wyposażone w zupełnie nowe podwozie i platformę silnikową, modele Enduro 2026 zostały zaprojektowane w celu podniesienia osiągów, obsługi, wygody i użyteczności, spełniając różnorodne potrzeby zarówno profesjonalnych, jak i amatorskich jeźdźców.

TF250 E od tyłu

“Pracując z zespołem Paula Edmondsona, aby testować te motocykle w rzeczywistych warunkach, nasz zespół udoskonalił zwinność i osiągi tych modeli, zapewniając, że doskonale sprawdzą się zarówno dla nowych jeźdźców w Enduro, jak i dla rywalizujących profesjonalistów. Tego poziomu wszechstronnej użyteczności i doskonałości jeszcze nie widzano w tej branży.”

Paul Edmondson odegrał kluczową rolę w rozwoju i testowaniu nowej gamy oraz poprowadzi nowy zespół wyścigowy Triumph Factory Racing Enduro w Mistrzostwach EnduroGP w kwietniu.

“Motocykle Triumph Enduro są zbudowane do nieograniczonej przygody, zaprojektowane z precyzyjnej obsługi, potężnymi silnikami i technologią dowiedzioną w wyścigach, aby z dominacją pokonywać trudne szlaki, strome wzniesienia i nieprzewidywalne tereny,” skomentował Edmondson.

“Od technicznych sekcji enduro po dziką przyrodę, te motocykle oferują wyjątkowe osiągi, kontrolę i trwałość — umożliwiając jeźdźcom przekraczanie swoich granic. Wszyscy ciężko pracowaliśmy, aby te nowe modele były jak najbardziej zwinne, szybkie i lekkie, odmawiając kompromisów w zakresie funkcjonalności czy użyteczności.”

Precyzyjnie zaprojektowane dla doskonałości Enduro

Triumph opracował silnik o pojemności 250cc i 450cc do wyścigów performance, zaprojektowany do osiągania zwycięstw.

TF250E z boku

Silnik TF 450-E o pojemności 450cc, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, oferuje definiującą klasę moc 58,6 PS i 49,3 Nm momentu obrotowego z liniową krzywą mocy, zapewniając płynne przyspieszenie w zróżnicowanych warunkach, od technicznych podjazdów po szybkie proste. Zaprojektowany z myślą o optymalnej wydajności, osiąga imponujące maksymalne obroty wynoszące 10 500 RPM, co czyni go prawdziwą potęgą każdej przygody off-road.

TF 450-E został zaprojektowany, aby osiągać sukcesy w wyścigach enduro o wysokich prędkościach, idealny dla doświadczonych jeźdźców poszukujących mocy, prędkości i wszechstronności na otwartych szlakach i wzniesieniach. Dzięki większym momentom obrotowym przy niskich i średnich obrotach, radzi sobie z podjazdami, wydmami i sytuacjami wymagającymi mniejszej liczby zmian biegów z łatwością. Jego płynna, łatwa do kontrolowania charakterystyka mocy oraz połączony charakter silnika zapewniają, że jeźdźcy mogą poczuć przyczepność tylnego koła motocykla i płynne przenoszenie mocy na ziemię.

Nowy silnik enduro o pojemności 250cc od Triumph jest najbardziej wydajnym silnikiem w swojej klasie, oferującym responsywną, łatwą do kontrolowania moc o charakterze celowym, idealnie nadającym się do technicznych sekcji, ciasnych wyzwań enduro i dla jeźdźców poszukujących zabawy i dostępnych osiągów.

Dostarczając 42,3 PS mocy i 27,8 Nm momentu obrotowego, przy szerokiej krzywej mocy i mocnym dolnym zakresie, TF 250-E doskonale radzi sobie w wolno- i niskociśnieniowych sekcjach, osiągając mocne maksymalne obroty na poziomie 12 800 RPM.

silnik nowych motocykli Triumph

Oba napędy zostały opracowane, aby mieć większą bezwładność niż silnik motocrossowy, zapewniając bardziej stabilne, czytelne przenoszenie mocy w zróżnicowanych, nieprzewidywalnych warunkach wyścigowych. Uzupełnione sześciobiegowym sprzęgłem wyścigowym Exedy, które umożliwia płynne, bezsprzęgowe zmiany biegów, utrzymując pęd w ciasnych, technicznych sekcjach.

Zaawansowane systemy wtrysku paliwa i zapłonu efektywnie zarządzają mocą, zapewniając natychmiastową reakcję na gaz i niezawodną wydajność przez cały czas wymagających przejażdżek. Oryginalny przepustnica Dellorto 44mm zapewnia system omijania powietrza dla zimnych startów i ręcznie regulowaną prędkość biegu jałowego.

Zawory tytanowe Del West oraz odkuwka König z aluminium zapewniają stałą wydajność podczas wydłużonej pracy na wysokich obrotach, znacznie redukując wymagania dotyczące serwisowania.

Dla TF 450-E, sworzeń tłokowy i dźwigienki są dodatkowo wzmocnione powłokami Diamond Like Carbon (DLC), co poprawia trwałość i zmniejsza tarcie. Chłodnica o dużej pojemności i pomocniczy wentylator w połączeniu z filtrami o podwójnej fazie bez użycia narzędzi dostarczonymi przez Twin-air, zapewniają stałe chłodzenie silnika, zapewniając niezawodne przenoszenie mocy podczas długich, wymagających jazd.

System Zarządzania Silnikiem Athena

kierownica TF250E

Triumph i Athena połączyli swoje doświadczenie w jeździe off-road, aby stworzyć doskonałą synergię, co zaowocowało opracowaniem nowych strategii oprogramowania z silnym naciskiem na zdolność do jazdy i przyczepność. System zarządzania silnikiem dla TF250-E i TF450-E charakteryzuje się całkowicie oryginalnym oprogramowaniem. Nowy system czerpie korzyści z wspólnie opracowanych map i strategii kontroli przyczepności, które zostały specjalnie dostosowane przez Triumph i Athenę, aby poprawić wydajność i niezawodność.

kierownica

Podwójne mapy silnika dostosowują wydajność do różnych warunków za naciśnięciem przycisku, dając jeźdźcom przewagę w dostosowywaniu się i osiąganiu sukcesów w różnych warunkach wyścigowych. Jeźdźcy mogą zmieniać pomiędzy dwoma odrębnymi mapami silnika w locie. Jedna dla agresywnej wydajności, druga dla gładszej, bardziej kontrolowanej dostawy na trudnym terenie. Dodatkowe mapy mogą być również dodawane za pomocą opcjonalnego modułu Wi-Fi oraz aplikacji Triumph MX Tune Pro.

Układ Wydechowy

TF250E w locie

Lekki układ wydechowy ze stali nierdzewnej w TF 250-E posiada zintegrowany rezonator Helmholtza w rurze nagłówkowej, co poprawia ewakuację cylindrów i wydajność. TF 450-E ma z kolei rezonator boczny w tłumiku, zaprojektowany specjalnie do redukcji hałasu, co skutkuje potężnym, głębokim dźwiękiem wydechu.

Lekkie Aluminiowe Podwozie

trudne enduro na Triumph TF250E

Oba modele posiadają unikalną, lekką aluminiową ramę kręgosłupa Triumph, z optymalną masą, sztywnością i niskim środkiem ciężkości. Zapewnia to wyjątkową zwrotność, poprawiając stabilność przy dużych prędkościach oraz dostarczając precyzyjnej kontroli kierunkowej i pewności. Obróbka maszynowa po wykonaniu ramy zwiększa dokładność wymiarową, a sama rama również cechuje się ręcznym spawaniem TIG.

Zaawansowany System Zawieszenia

W pełni regulowane widelce KYB ze sprężyną o średnicy 48 mm i tylne zawieszenie z systemem regulacji w 3 punktach są specjalnie dostosowane do wyzwań enduro, zapewniając responsywną kontrolę, doskonałe przenoszenie mocy i maksymalną przyczepność w wymagających warunkach. Dzięki redukcji o 10 mm w porównaniu do modeli motocrossowych Triumph i ulepszonym ustawieniom, oferuje doskonałą równowagę pomiędzy handlingiem i absorpcją nierówności, minimalizując przechyły podczas zakrętów.

zawieszenie KYB

Łatwe w ustawieniu i serwisie, to wiodące w branży zawieszenie oferuje wysoką regulację dla wagi jeźdźca i stylu jazdy oraz wyjątkową możliwość dostosowania do różnych terenów, od błotnistych ścieżek do skalistych szlaków.

Specjalna geometria wahacza enduro zapewnia precyzyjny feedback z przodu, umożliwiając jeźdźcom wprowadzenie szybkich poprawek, aby pokonywać przeszkody, i zapewnia intuicyjne, inspirujące prowadzenie zarówno w zawodach, jak i przygód.

Technologia skoncentrowana na jeźdźcu

Aby zapewnić, że nowe modele TF 250-E i TF 450-E są najlepsze w swojej klasie, oba modele są wyposażone w imponujący zestaw renomowanych komponentów i nowoczesnych technologii, optymalizujących wydajność w każdych warunkach.

Skacząc na TF250E Triumph Cross

Te elementy można obsługiwać za pomocą intuicyjnych przycisków zamontowanych na kierownicy, które są podświetlane dla szybka i łatwa regulacja, podczas gdy cyfrowy wyświetlacz prędkości dostarcza aktualnych danych, w tym temperatury silnika, informacji o trasie i położeniu biegu.

Zaawansowany system kontroli trakcji monitoruje poślizg tylnego koła i moduluję moc, aby zapewnić stałą przyczepność na nieprzewidywalnych powierzchniach, podczas gdy zoptymalizowany system Start Control zarządza dostarczaniem momentu obrotowego, aby zmaksymalizować przyczepność przy starcie, pomagając jeźdźcom osiągnąć stałe, konkurencyjne starty. Zaprojektowany przez Triumph quickshifter umożliwia płynne, bezsprzęgowe zmiany biegów pomiędzy drugim a szóstym biegiem, zapewniając nieprzerwaną dostawę mocy i podtrzymując tempo podczas kluczowych sekcji wyścigowych.

Więcej komponentów premium, włączonych standardowo, to system hamulcowy Galfer z tarczą hamulcową 260mm z przodu i 220mm z tyłu, w połączeniu z dwupistonowym pływającym zaciskiem Brembo 24mm, pojedynczym 26mm pływającym zaciskiem tylnym i regulowaną klamką hamulca.

Oba modele są wyposażone w opony Michelin Enduro 2, posiadające innowacyjny wzór bieżnika, zapewniający lepszą przyczepność i stabilność, zaprojektowane do różnorodnych terenów (od miękkich do twardych) oraz warunków (od błotnistych do suchych). Felgi aluminiowe D.I.D DirtStar serii 7000, z czarną anodowaną powierzchnią oraz zaprojektowane przez Triumph lekkie odlewane i obrabiane aluminiowe piasty dopełniają wygląd.

Ergonomia i styl dla nowoczesnego rycerza

Zbudowane dla wymagań zawodów wyścigowych i długich jazd szlakowych, ergonomia TF 250-E i TF 450-E została zaprojektowana, aby maksymalizować zarówno osiągi, jak i komfort jeźdźca.

Zdjęcie studyjne TF 450

Kierownice Pro Taper z regulowanymi mocowaniami umożliwiają jeźdźcom dostosowanie dopasowania i odczucia, doskonaląc pozycję między kierownicą, siedzeniem i podnóżkami. To minimalizuje zmęczenie, poprawia kontrolę podczas ostrych zakrętów i redukuje straty jeźdźca podczas długiego stania. Rękojeści ODI half-waffle lock-on oferują wyjątkowe trzymanie i trwałość, zapewniając kontrolę w każdych warunkach.

Wysokość siedzenia 955 mm zapewnia optymalną przestrzeń, zachowując jednocześnie poręczne ustawienie dla sekcji technicznych, a niewślizgowe siedzenie Pyramid oferuje doskonałą przyczepność i gumowatą konsystencję, aby poprawić pozycję zarówno w suchych, jak i mokrych warunkach. Ergonomiczny design i wysokiej jakości pianka zapewniają doskonały komfort, pozwalając jeźdźcom jeździć dłużej bez dyskomfortu. Materiał pokrywający siedzenie jest bardzo trwały i odporny na zużycie, co czyni go idealnym do warunków off-road.

Twardy, celowy i wyraźnie gotowy do wyścigów, oba modele Enduro są stylizowane ostrymi liniami oraz agresywną posturą. Dysponują agresywną, minimalistyczną karoserią, opracowaną i wyprodukowaną wewnętrznie przez Triumph w celu osiągnięcia lekkich i trwałych rozwiązań. Grafika inspirowana wyścigami w kolorach Triumph Performance Yellow, czarnym i białym oraz magnezowe osłony silnika, które także ułatwiają serwis na torze, dopełniają wygląd.

Zbiornik paliwa o pojemności 8,3 litra zapewnia długi zasięg na długie przygody, a kompaktowe, zintegrowane światła LED zwiększają widoczność w warunkach słabego oświetlenia.

Dziedzictwo wyścigowe

Globalnie uznawane zespoły inżynieryjne Triumph przynoszą doświadczenie w precyzyjnym inżynierii, innowacji i nagradzanej jakości. To te zespoły są odpowiedzialne za największe, nowoczesne osiągnięcia wyścigowe Triumph, w tym mistrzostwa Moto2TM, gdzie silniki Triumph pomogły przekształcić tę klasę, ustanawiając nowe rekordy czasowe i prędkości Moto2 na torach na całym świecie.

Od wyścigów Światowego SuperSport po AMA Supercross, TF 250-X zdobył wiele ostatków podium. TF 250 był również rowerem wyboru Jonny'ego Walkera w Mistrzostwach Świata SuperEnduro, gdzie zajął drugie miejsce ogółem w lutym 2025 roku. Z takim zespołem i modelami TF 250-E oraz TF 450-E na starcie, Triumph jest w doskonałej pozycji, aby rozpocząć swój program wyścigowy Enduro w 2025 roku.

Legalna na drogi z potencjałem do wyścigów

Nowa seria Triumph Enduro jest w pełni legalna na drogi, oferując jednocześnie możliwość przekształcania w maszyny wyścigowe do zawodów zamkniętych*. Dla jeźdźców, którzy chcą odblokować pełny potencjał wyścigowy swoich modeli TF 250-E lub TF 450-E, globalna sieć specjalistycznych centrów motocrossowych i enduro Triumph oferuje usługi przygotowania do wyścigu, zapewniając, że motocykl spełnia standardy konkurencyjne.

Oferując sprzedaż, serwis i części, autoryzowana sieć dealerów także prowadzi dedykowaną serię odzieży enduro Triumph, zaprojektowanej we współpracy z Alpinestars, w tym buty i odzież enduro.

Ta specjalistyczna sieć wspierana jest przez mobilny, zoptymalizowany system dostaw części online 24/7, dzięki czemu klienci mogą zamawiać w ekspresowej dostawie i łatwo uzyskać potrzebne części w dowolnym momencie, minimalizując czas przestoju i maksymalizując wygodę.

  • Dostępne w Ameryce Północnej z zamkniętymi specyfikacjami wyścigowymi tylko.

Oprócz wysokiego poziomu specyfikacji już w standardzie, Triumph współpracował z największymi markami premium, aby stworzyć dedykowany zestaw akcesoriów wyścigowych, aby dalsze poprawić wydajność i możliwości, w tym tłumik Akrapovič oraz zestaw grafik osłon chłodnicy.

TF 250-E zaczyna się od £9,795, a TF 450-E od £10,395. Zamówienia można składać już teraz w centrach motocrossowych i enduro Triumph, a motocykle będą dostępne do dostawy od kwietnia 2025 roku.

Zamówienia można składać już teraz w centrach motocrossowych i enduro Triumph, a motocykle będą dostępne do dostawy od kwietnia 2025 roku.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Jakie są specyfikacje silnika dla Triumph TF 250-E?

TF 250-E wyposażony jest w potężny silnik o pojemności 250 cm³, generujący 42,3 KM mocy i 27,8 Nm momentu obrotowego, idealny do technicznych sekcji i rywalizacji w Enduro.

Co sprawia, że TF 450-E nadaje się do wyścigów Enduro z wysoką prędkością?

TF 450-E jest wyposażony w silnik o pojemności 450 cm³, oferujący moc 58,6 PS i moment obrotowy 49,3 Nm, co zapewnia doskonałą stabilność przy dużych prędkościach oraz zwinność przy niskich prędkościach.

Co odróżnia nowe modele Enduro Triumpha pod względem designu?

Zarówno TF 250-E, jak i TF 450-E mogą pochwalić się unikalną, lekką ramą ze stopu aluminium, stylizacją inspirowaną wyścigami oraz zintegrowaną nowoczesną technologią terenową, zaprojektowaną w celu poprawy wydajności i komfortu jeźdźca.