BMW pokazało nowe GSy poznajcie: F 900 GS i F 900 GS Adventure rewolucja w klasie enduro

Nowy BMW F 900 GS
Nowy BMW F 900 GS
788 ocen

Nowy BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS to absolutna rewolucja w średnioklasowych enduro przeznaczonych do turystyki! Te maszyny, bijące serce niemieckiej inżynierii, obiecują niespotykane dotąd wrażenia z jazdy. Dzięki jeszcze bardziej zaawansowanym możliwościom off-road, doskonałości na długich trasach i niezrównanej przygodzie na dwóch kołach, to właśnie te motocykle zdefiniują nową erę motocyklizmu. Czy jesteś gotów na jazdę swojego życia?

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

nowe bmw f900 gs adv i F 800 gs (BMW pokazało nowe od lewej F800GS, F900GS i F900GS Adventure)

Z nowymi modelami F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS, BMW Motorrad znacząco wzbogaca swoją ofertę enduro do turystyki w średniej klasie. Podczas gdy nowy BMW F 800 GS to idealny motocykl przede wszystkim dla początkujących motocyklistów, BMW F 900 GS Adventure doskonale nadaje się na długie wyprawy pełne przygód oraz wymagające trasy.

Wszystkie trzy modele zostały gruntownie zaktualizowane i oferują teraz, między innymi, jeszcze wyższy standard wyposażenia oraz nowy napęd. F 900 GS wyróżnia wiele daleko idących innowacji.

nowe F900GS Adventure (BMW F900GS Adventure 2024)

Zakres zastosowania motocykla został znacząco rozszerzony dzięki lepszym właściwościom terenowym w połączeniu z drastycznym zmniejszeniem wagi o 14 kg w porównaniu z poprzednim modelem, czyniąc go wyjątkowo sportowym modelem z serii F.

Wolisz dużego? Sprawdź nowego BMW R 1300 GS

Silnik

Napęd z zaawansowanym silnikiem dwucylindrowym w układzie rzędowym o większej pojemności, większej mocy i kontroli momentu obrotowego silnika.
nowe bmw f900 gs adv i F 800 gs (Nowe BMW F900GS w akcji)

W nowych modelach F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS zaawansowany silnik dwucylindrowy w układzie rzędowym, wprowadzony w 2018 roku w modelu F 850 GS, zapewnia zwiększoną dynamikę jazdy. Główną przyczyną jest tu zwiększona pojemność wynosząca 895 cc (poprzednio 853 cc). Dzięki interwałowi zapłonowemu 270/450 stopni, silnik generuje szczególnie emocjonalny dźwięk.

nowe bmw f900 gs adv i F 800 gs (Malowania BMW F900GS 2024)

W modelach F 900 GS i F 900 GS Adventure osiąga on moc 77 kW (105 KM), a w F800GS 64 kW (87 KM). Oprócz znaczącego wzrostu mocy maksymalnej o 10 KM, nowe silniki charakteryzują się również pełniejszą krzywą przebiegu momentu obrotowego, zwiększoną siłą ciągu i szybszym przyspieszeniem.

nowe bmw f900GS w żółtym kolorze São Paulo Jak wam się podoba F900GS w żółtym kolorze São Paulo?

Dwa tryby jazdy, ABS Pro i DTC w standardzie

Tryby jazdy Pro z dodatkowymi trybami jazdy, wstępnym wyborem trybu jazdy i kontrolą momentu obrotowego silnika jako wyposażenie opcjonalne.

nowe bmw f900 GS

Nowe modele GS z serii F oferują już standardowo dwa tryby jazdy:

  • "Rain" (Deszcz) i
  • "Road" (Droga).

Dodatkowo wyposażone są w Dynamiczną Kontrolę Trakcji (DTC), zoptymalizowany do zakrętów ABS Pro oraz dynamiczne światło hamowania.

Dzięki opcjonalnemu wyposażeniu "tryby jazdy Pro", dynamiczne właściwości nowych modeli F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS mogą być wykorzystywane jeszcze intensywniej dzięki dodatkowym trybom jazdy, wstępnemu wyborowi trybu oraz kontroli momentu obrotowego silnika, a także Dynamicznej Kontroli Hamowania (DBC). BMW F900GS w kopnym piachu

Regulowane zawieszenie Showa i plastikowy zbiornik paliwa

BMW F 900 GS z nowym, znacząco lżejszym plastikowym zbiornikiem paliwa i tylną częścią. Nowy, w pełni regulowany widelec teleskopowy typu upside-down (F 900 GS i F 900 GS Adventure). Nowe modele F 900 GS, F 900 GS Adventure i F 800 GS korzystają z ramy typu most wykonanej z głęboko tłoczonych elementów stalowych, które są ze sobą spawane i które wykorzystują dwucylindrowy silnik w układzie rzędowym jako element nośny.

14,5-litrowy plastikowy zbiornik paliwa nowego F 900 GS to zupełnie nowa konstrukcja, która pozwala zaoszczędzić 4,5 kg w porównaniu ze stalowym zbiornikiem poprzedniego modelu.

Zobacz nasz test poprzednika F 850 GS

F 900 GS posiada całkowicie przeprojektowaną tylną część, która sprawia, że wygląda on jeszcze bardziej dynamicznie i pozwala zaoszczędzić około 2,4 kg wagi. Kolejne 1,7 kg oszczędności przynosi tylny tłumik od Akrapovič.

Przednie 21 calowe koło w F 900 GS i F 900 GS Adventure jest tłumione przez nowe, w pełni regulowane zawieszenie teleskopowe typu upside-down od Showa. nowe bmw F800GS

Pakiety Enduro i Enduro Pro

Nowy pakiet Enduro Pro dla nowego F 900 GS oraz Dynamic ESA dla nowego F 900 GS Adventure oraz F 800 GS dostępne jako wyposażenie opcjonalne.

Nowy F 900 GS może zostać dodatkowo wyposażony w opcjonalny pakiet Enduro Pro, który zawiera:

  • w pełni regulowane teleskopowy widelec pokryty azotkiem tytanu,
  • w pełni regulowane centralne sprężyny
  • podwyższoną kierownice
  • łańcuch M Endurance.

Elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) jest dostępne jako opcjonalne wyposażenie dla nowego F 900 GS Adventure oraz F 800 GS.

nowe BMW F900GS Adventure 2024 lampy led i halogeny

Nowego F 900 GS zaprojektowano do jazdy w terenie

BMW F 900 GS z ergonomią zoptymalizowaną pod kątem jazdy w terenie, podnóżkami enduro i bocznym podnóżkiem z aluminium. Zoptymalizowana regulowana dźwignia zmiany biegów oraz, w przypadku F 900 GS, również nowa dźwignia hamulca nożnego.

Zwiększone zdolności terenowe nowego F900GS wyrażają się poprzez zoptymalizowany trójkąt ergonomiczny (kierownica - siedzenie - podnóżki) przeznaczony do jazdy w terenie. Niższe podnóżki w połączeniu z wyższą pozycją kierownicy i nowym projektem zbiornika paliwa zapewniają wyraźne korzyści, zwłaszcza podczas jazdy na stojąco w trudnym terenie. F900GS Adventure 2024 widok z boku na polanie Wszystkie trzy nowe modele oferują już standardowo regulowaną dźwignię zmiany biegów. W połączeniu z zoptymalizowanym łożyskiem i nową kinematyką dźwigni zmiany biegów udało się jeszcze bardziej zoptymalizować przełączanie sześciobiegowej skrzyni. F 900 GS posiada również nową dźwignię hamulca nożnego w wyższej pozycji.

Lampy LED

Nowe przednie światło LED w BMW F 900 GS. Wszystkie modele są wyposażone w mocne jednostki świetlne LED.

W porównaniu do poprzedniego modelu, przednie światło LED w nowym BMW F 900 GS oferuje szerszy kąt otwarcia światła mijania, co zapewnia lepsze oświetlenie bezpośrednio przed motocyklem. Nowe F 900 GS Adventure oraz F 800 GS również standardowo wyposażone są w przednie światła LED. Ponadto, kierunkowskazy i kontrolki wszystkich trzech modeli również korzystają z technologii LED.

Zobacz test poprzednika:

Multimedia

Łączność - nieosiągalna różnorodność informacji i funkcjonalność w postaci dużego, doskonale czytelnego wyświetlacza TFT o przekątnej 6,5 cala. Nowe BMW F 900 GS standardowo wyposażone jest w wielofunkcyjny uchwyt do montażu urządzeń nawigacyjnych, kamer sportowych i nie tylko.

Nowe modele GS z serii F mają już standardowo duży wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5 cala. Dotyczy to w szczególności F 800 GS, które wcześniej miało wyświetlacz analogowy.

Różnorodność informacji, jakość prezentacji i, co nie mniej ważne, użyteczność są nieosiągalne. Telefonowanie, słuchanie muzyki i nawigacja podczas jazdy są bardzo komfortowe.

Nowe BMW F 900 GS jest już standardowo** wyposażone w uchwyt o średnicy 12 mm**, który pozwala na montaż kamer sportowych lub innych urządzeń. Aby zainstalować nawigację BMW Motorrad Connected Ride Navigator lub uchwyt BMW Motorrad Connected Ride Cradle, wymagana jest również opcja "przygotowanie do nawigacji".

nowe bmw f900 gs wheelie

Wymiary i design

BMW F 900 GS z nowymi wymiarami nadwozia, designem i schematem kolorystycznym podkreślającym jego terenowe zdolności, sportowy charakter oraz dynamikę.

Nowe BMW F 900 GS zostało całkowicie przeprojektowane i korzysta z dynamicznego designu, który sygnalizuje zwiększone zdolności terenowe i sportowe, a także wizualnie podkreśla obniżenie wagi o 14 kg.

Jednym z kluczowych elementów nowego designu jest przeprojektowany plastikowy zbiornik paliwa, który pozwolił na znacznie smuklejszą i bardziej ergonomiczną konstrukcję o pojemności mniejszej o zaledwie 0,5 litra w porównaniu do poprzedniego modelu.

Nowe, przylegające boczne panele zbiornika w połączeniu z nowym wykończeniem chłodnicy nadają nowemu F 900 GS smukły, sportowy i zorientowany na jazdę w terenie wygląd.

Jego terenowe zdolności, odzwierciedlają się także w całej tylnej części, która jest znacznie węższa i bardziej dynamiczna niż w poprzednim modelu. Dynamiczny wygląd nowego F 900 GS jest dodatkowo podkreślony przez sportowy tłumik Akrapovič.

Kolorystyka F 900 GS

Nowe F 900 GS dostępne jest w podstawowej wersji w metalicznym kolorze Blackstorm, jako wersja modelu Passion w jednolitym żółtym kolorze São Paulo oraz jako wersja GS Trophy w jednolitym kolorze Lightwhite oraz metalicznym kolorze Racing Blue.

Wersje kolorystyczne nowych GSów (F 900 GS ADV i F800GS)

Nowe F 900 GS Adventure dostępne jest w podstawowej wersji w kolorze metalik Blackstorm oraz jako wariant modelu Ride Pro w matowym kolorze Biały Aluminium.

Nowe F 800 GS oferowane jest w podstawowej wersji w jednolitym kolorze Lightwhite, jako wariant modelu Sport w kolorze Racing Blue oraz w wersji Triple Black w metalik Blackstorm.

nowe bmw f900 gs przód

Cechy wspólne nowych GS 2024 r.

Nowe BMW F 900 GS, F 900 GS Adventure oraz F 800 GS charakteryzują się następującymi wspólnymi cechami:

  • Zaawansowany silnik 2-cylindrowy w układzie rzędowym o zwiększonej pojemności, teraz 895 cc (poprzednio 853 cc).
  • Jeszcze większa moc i moment obrotowy: F 900 GS i F 900 GS Adventure z 77 kW (105 KM) przy 8 500 obr./min i 93 Nm przy 6 750 obr./min. F 800 GS z 64 kW (87 KM) przy 6 750 obr./min oraz 91 Nm przy 6 750 obr./min.
  • Wersje o mocy 35 kW (48 KM) dla kategorii prawa jazdy A2 (tylko F 800 GS).
  • Wysoka kultura pracy dzięki dwóm przeciwbieżnym wałkom wyrównoważającym.
  • Dwa tryby jazdy: "Rain" i "Road", a także ABS Pro i DTC w standardzie.
  • Tryby jazdy Pro z dwoma dodatkowymi trybami jazdy, a także Dynamic Brake Control (DBC) i kontrolą momentu obrotowego silnika jako opcjonalne wyposażenie fabryczne.
  • Rama typu "bridge-type".
  • Zoptymalizowana regulowana dźwignia zmiany biegów.
  • Zaawansowana ergonomia i liczne alternatywy siedzeń.
  • Skuteczna ochrona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi.
  • Mocne jednostki oświetleniowe LED.
  • Duży, doskonale czytelny wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5 cala z niezrównaną różnorodnością informacji i funkcjonalnością.
  • Inteligentny system wezwania pomocy w nagłych sytuacjach jako opcjonalne wyposażenie fabryczne.
  • System bezkluczykowy Keyless Ride jako opcja

Najważniejsze cechy nowego BMW F 900 GS

  • Zmniejszona waga o 14 kg.
  • Znacznie lżejszy plastikowy zbiornik paliwa i tylna część.
  • Nowe części nadwozia.
  • Nowe, w pełni regulowane widełki teleskopowe odwrócone.
  • Lżejsza rama.
  • Pakiet Enduro Pro dostępny jako wyposażenie opcjonalne.
  • Sportowy tłumik od Akrapovič.
  • Ergonomia zoptymalizowana pod kątem jazdy terenowej.
  • Stopki enduro.
  • Podgrzewane manetki.
  • Osłony dłoni.
  • Boczny podnóżek z aluminium.
  • Nowa dźwignia hamulca nożnego.
  • Nowe przednie światła LED.
  • Wielofunkcyjny uchwyt.

Najważniejsze cechy nowego BMW F 900 GS Adventure

  • Nowe, w pełni regulowane amortyzatory teleskopowe upside down.
  • Światła LED.
  • Nowe boczne panele.
  • Podgrzewane manetki.
  • Osłona silnika z aluminium.
  • Nowy pakiet opcjonalnego wyposażenia Ride Pro.

Najważniejsze cechy nowego BMW F 800 GS

  • Wyświetlacz TFT jako standard.
  • Podgrzewane manetki.
  • Przednie światła LED.
  • Osłony dłoni.
  • Nośnik kufra Vario.

Sprawdź też nasze testy motocykli

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

GSX-S750

Suzuki GSXS 750 recenzja miejskiego wojownika z Japonii

Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.

Harley Davidson Low Rider S

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r