Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie
Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie
258 ocen

Harley Davidson Sportster S z 2021 roku wywołał niemałe zamieszanie wśród miłośników dwóch kół. Po wielu godzinach spędzonych na jego siodle jestem gotów przekazać Wam moje wrażenia. Czy warto zainwestować w ten model? Przekonajcie się sami, zapraszam do lektury.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Harley Davidson Sportster 883 czy nowy Sportster S?

Jeżeli zależy wam na robieniu wrażenia to odpowiedź jest prosta HD Sportster S. Nowy silnik Revolution Max o pojemności 1250 cm3 to prawdziwa petarda. Oczywiście, oto obrazy w żądanym formacie: Sportster S to urzeczywistnienie motocykla batmana

Wygląd również jest mroczny, porównałbym go do motocykla batmana i wcale nie jest to na wyrost. Profil opon to 160/70TR17 73V z przodu i 180/70R16 77V z tyłu! Opony są zapewniam was potężne i robią kolosalne wrażenie. Generalnie motocykl jest mroczny i przyciąga uwagę wszystkich.

Sportster S i silnik Revolution Max

Stety niestety jest nowocześnie a co za tym idzie trochę plastiku, a to ortodoksyjnym fanom marki może się nie podobać. Fani klasyki mają za to dobrego oldschoolowego Street Boba, którego recenzję znajdziecie tutaj. Nowy Sportster S to szukanie nowej klienteli, o której już wspominałem w związku z planem marketingowym marki 100 dróg do Harley Davidsona.

Z nowoczesnych funkcji motocykl oferuje 4 calowy kolorowy wyświetlacz, okrągły, który samoczynnie adaptuje się do warunków na drodze - jaśniej, ciemniej.

Sportster S 4 calowy okrągły wyświetlacz

Na ekranie wyświetlicie sobie nawigację po zainstalowaniu aplikacji HD. Niestety nie ma tu nawigacji google czy apple, a szkoda, bo jednak autorskie rozwiązanie Harleya nie jest tak dopracowane. Bywało, że nawigacja zacięła się i odblokowała dopiero po kilkunastu minutach. Z poziomu ekranu i przycisków na kierownicy będziecie mogli odbierać połączenia, wykonywać je, sterować muzyką. Jest również opcja głosowego wybierania po połączeniu z interkomem.

W przeciwieństwie do tego co Harley nas przyzwyczaił tym razem kierunkowskazy są obsługiwane pod jednym lewym kciukiem. Dla nie znających klasycznych motocykli HD, zazwyczaj prawy kierunek jest pod prawym, a lewy pod lewym kciukiem.

Tu jest po bożemu, czyli tak jak ma reszta świata.

Przy okazji przycisków jest bardzo czytelnie, szybko połapiecie się w gąszczu przełączników. Jedna rzecz której mi zabrakło w produkcie premium to ich podświetlenie, w nocy kompletnie nie widać co jest od czego.

Mamy tempomat, grzane manetki, tryby jazdy.

ABS i kontrola trakcji działająca w zakręcie. Ręcznie regulowane zawieszenie.

Generalnie obsługa i samo menu jest identyczne z tym z Harley Davidson Pan America.

Harley Sportster S i nowy silnik Revolution Max 1250 recenzja

To prawie ten sam motor co w testowanym wcześniej modelu Pan America, z jedną małą różnicą, mocy jest nieco mniej. Mamy 121 KM zamiast 150 które mieliśmy w adv od HD. Ciut mniej jest też niutonometrów Sportster S ma ich 125 i są dostępne przy 6000 obr min.

Silnik Harley Davidson Revolution Max

30 KM mniej ale kompletnie tego nie czuć mocy jest wystarczająco a nawet ze sporym  zapasem, warto tutaj wspomnieć o wadze motocykla jak na HD jest dosyć lekki, gotowy do jazdy waży 228 kg. O ile nie przyłączycie map zapłonu w tryb Rain będziecie bawić się znakomicie. Wspomniany tryb kastruje motocykl do nieakceptowalnych poziomów.

Silnik Harley Davidson Pan America Revolution Max 1250

Chociaż, jeśli jesteście początkujący lub wracacie do motocykla po dłuższej przerwie, to będzie dobry tryb dla was. Pomoże w bezpieczny sposób wrócić do jazdy, bez niepotrzebnych obaw o bezpieczeństwo.

Pozostałe tryby jak road czy sport mogą przyprawić o urwanie głowy przy zbyt dużym sypnięciu gazem. Tyle o silniku Revolution Max 1250 a jak jest z prowadzeniem i komfortem jazdy?

Jak się prowadzi HD Sportster S

Mimo, że silnik da się okiełznać za pomocą map zapłonu to z prowadzeniem nic nie zrobicie.

H D Sportster S - prowadzenie

Jest ciężko, szeroki profil opony nie ułatwia manewrowania. Kierownica również jest szeroka, co nie ułatwia manewrowania w korkach. Jak mogę to podsumować? Motocykl idealny na słoneczne drogi Californii, a w Polsce? Tak średnio.

Codzienne dojazdy do pracy raczej odpadają, jazda w godzinach szczytu i manewrowanie w korkach to mordęga, co dodatkowo utrudniają lusterka które poszerzają motocykl o kolejne kilkanaście centymetrów.

Weekendowe przejażdżki? Owszem ale…

Nie w deszczu, mokra nawierzchnia to duży problem bo Sportster nie ma błotnika, tył motocykla przypomina Live Wire, ale nim nie miałem okazji jeździć w deszczu. Zresztą zobaczcie sami, tak źle jeszcze nie było na zdjęciu moja kurtka po chwili w deszczu.

Wystarczy dosłownie 15 minut jazdy w deszczu a całą kurtkę macie mokrą i w piachu, kask też. Spod koła leje wam się centralnie na plecy i kask. Nic przyjemnego a tak jak mówię, nie miałem tak na żadnym do tej pory testowanym motocyklu.

Spytacie jak tam tylne zawieszenie? Jest regulacja pokrętłem ale znowu jest mega sztywno i żadna regulacja nie pomogła zmienić tego bydlaka w maszynę skorą do współpracy.

Sportster S szeroki profil opo utrudnia prowadzenie

Ten mięśniak nie da wam się okiełznać. Po 2 godzinach jazdy czułem się tak poobijany jakbym przejechał co najmniej z 500 km i w siodle spędził cały dzień. Każdy wybój odbija się na waszym kręgosłupie i uderza prosto w kręgi szyjne. Jest słabo.

Z drugiej strony to piękna maszyna. Na pewno nie na pierwszy i jedyny motocykl. Drugi ok zgoda.

Z drugiej strony już było więc powiedzmy o trzeciej jak się na nim siedzi? O dziwo bardzo wygodnie, siedzenie jest miękkie i dobrze wyprofilowane, trzyma dolny odcinek pleców stabilnie i podczas srogiego odkręcania manetki nie przesuwacie się i jest się czym zaprzeć.

Podobnie z setami podnóżków jest seryjnie wygodnie. Mimo, że w testowany model sportster sety miał nieco cofnięte, nie mogłem narzekać na zbyt duży kąt ugiecia nóg. Wszystko gra tak jak trzeba, sięgałem spokojnie do szerokiej kierownicy, naciskać na podnóżki też dało radę zmuszając Harleya do przeciwskrętów.

Tak jak mówiłem motocykl wymaga silnej ręki i zdecydowanych działań w końcu to przypakowany bydlak, nie tylko z wyglądu ale i charakteru.

Sportster S dane techniczne

Poznaliście już odczucia dotyczące prowadzenia, silnika, komfortu, czas na informacje na temat danych technicznych.

Fakty są takie.

Pojemność1250 cm3
Koni mechanicznych121 KM
Maksymalny moment obrotowy125 Nm przy 6000 obr./min
Długość2270 mm
Rozstaw osi1520 mm
Prześwit90 mm
Wysokość siedzenia765 mm
Opony przód160/70TR17 73V
Opony tył180/70R16 77V
Zbiornik paliwa11,8 litrów
Zużycie paliwa5,5 l
Emisja CO2126 g/km
Masa gotowy do jazdy228 kg
ŚwiatłaLED
MultimediaEkran TFT o przekątnej 4 cali wyświetlający prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik biegu, licznik przebiegu, licznik przebiegu dziennego, wskaźnik poziomu paliwa, licznik zasięgu, zegar, temperaturę otoczenia, kontrolkę tempomatu oraz alerty: niska temperatura, opuszczona podpórka boczna, przewrócenie; komunikacja BT - po sparowaniu z telefonem - połączenia telefoniczne, muzyka, nawigacja (TYLKO aplikacja H-D)

Jak widzicie malutki zbiornik paliwa (11,8 l) sprawia, że na stacjach będziecie raczej często.

Pamiętając o mocnym silniku muszę przyznać, że zużycie paliwa jest jednak na akceptowalnym poziomie.

Tłumik Harley Davidson Sportster S - czy to jeszcze brzmi jak HD opinia

Odpowiedź zawarta w pytaniu możecie się domyślać. Niestety mode sportster to pod względem dźwięków tłumika bardziej japończyk, niż stary dobry HD. Za wzór stawiałbym tu chociażby Street Boba, którym Harley pokazał, że wypuszczając nowy model można zachować to co fani marki cenili.

Harley Sportster S silnik

Z drugiej strony, nowy Harley Sportster S 1250 to ukłon w stronę nowej klienteli, której takie rzecz jak wibracje silnika, czy dźwięk wydechu mogą być obce.

Podobnie było z wyposażonym w motor Revolution Max Pan modelem America, mimo wydechu Screaming Eagle, nie ratowało to sytuacji, Street Bob na seryjnym brzmiał lepiej.

Harley Davidson Sportster cena

Na stronie HD mamy ceny w eur i tak 17 300 eur za kolor Vivid Black, podstawowa wersja kosztuje 17 020 eur - ceny na luty 2022 r.

Nie będę go podsumowywał, jeśli przeczytaliście uważnie to zauważycie, że minusów jest więcej niż plusów a szkoda, bo po samych danych technicznych rozważałem go jako swój kolejny motocykl. Stało się jednak inaczej. Warto testować i oglądać recenzje bo kupując w ciemno można się nieźle przejechać i sama miłość do marki nie wystarczy by zrekompensować wady jakie wyjdą podczas testu.

Sprawdź też nasze testy motocykli

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

GSX-S750

Suzuki GSXS 750 recenzja miejskiego wojownika z Japonii

Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.

Harley Davidson Low Rider S

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r