BMW F 900 XR - nowy król sportowej turystyki?

BMW F900XR król sportowej turystyki średniego segmentu?
BMW F900XR król sportowej turystyki średniego segmentu?
1126 ocen

BMW Motorrad rozszerza swoją ofertę w segmencie Adventure Sport. Prezentujemy nowego sportowego turystyka BMW F 900 XR. Ten motocykl naprawdę namiesza na rynku! Sportowa radość z jazdy, prosta obsługę i wyjątkowy wachlarz opcji wyposażenia, w atrakcyjnej cenie. Sprawdź jak prezentuje się nowy adventure sport od BMW.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Nowe BMW F 900 XR - prawdziwy „XR” dla klasy średniej.

„XR” oznacza bezkompromisowe połączenie sportowego charakteru i możliwości turystycznych. Po stworzeniu tej rodziny wprowadzając do oferty BMW S 1000 XR, BMW Motorrad rozbudowuje ją teraz o model klasy średniej. Styl i koncepcja pojazdu wyraźnie nawiązują do pokrewieństwa z większym bratem. Większy model jest potężny i nie oszukujmy się raczej dla doświadczonych motocyklistów.

Zobacz też test S1000XR - cesarza sportowej turystyki

W ofercie BMW brakowało propozycji do mniej doświadczonych kierowców i za mniejsze pieniądze, Yamaha czy Ducati mogą czuć się zagrożeni.

F900XR na ulicy

F 900 XR to dowód na łatwe opanowanie najważniejszych cech segmentu Adventure Sport: sportowa dynamika jazdy w połączeniu z wyprostowaną pozycją, ergonomia GS, doskonała przydatność do jazdy na długich dystansach zarówno dla kierowcy jak i pasażera oraz design, który dodaje motocyklowi charakteru.

BMW F900XR naszpikowany technologią

Nowa BMW F 900 XR 2020 korzysta z technologii z wyższej klasy: doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy czy inteligentne wywołanie alarmowe SOS to unikalne funkcje w tym segmencie. doświetlanie zakrętów w motocyklu Poza motocyklistami nastawionymi na sportowe osiągi, XR jest również przeznaczony dla nowicjuszy i osób powracających na motocykle po przerwie, ze względu na łatwość prowadzenia, niską minimalną wysokość siedzenia, możliwość jazdy na kategorię A2 i atrakcyjną cenę wersji podstawowej.

Galeria zdjęć BMW F 900 XR

Nowy standard w tym segmencie

Model F 900 XR wyznacza obecnie technologiczne standardy w segmencie motocykli średniej mocy, dzięki wysokiej jakości wyposażeniu standardowemu (łączność, oświetlenie LED w standardzie) oraz szerokiej gamie opcjonalnych dodatków – w niektórych przypadkach unikalnych w tej klasie (m.in. adaptacyjne doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy (Keyless Ride), Dynamiczne zawieszenie ESA, tryby jazdy pro , asystent zmiany biegów pro, połączenie ratunkowe SOS, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC).

dynamiczne zawieszenie

2-cylindrowy rzędowy silnik o zwiększonej pojemności i mocy

F 900 XR zwiększona dynamika jazdy jest zapewniona przez dalszy rozwój 2-cylindrowego silnika rzędowego, wprowadzonego po raz pierwszy w 2018 r. w BMW F 750 GS i F 850 GS , obecnie o mocy 77 kW (105 KM) i jeszcze pełniejszej krzywej momentu obrotowego. Głównym czynnikiem jest tu wzrost pojemności do 895 cm3 (poprzednio 853 cm3).

Dojazdy do pracy to przyjemność na BMW F900XR

Dzięki odległości zapłonu wynoszącej 270/450 stopni i nowemu układowi tłumika podpodłogowego, silnik oferuje szczególnie nieco drapieżny dźwięk (jak na nowe normy emisji spalin Euro5).

Oprócz standardowego sprzęgła antyhoppingowego, nowe F 900 XR mogą być po raz pierwszy wyposażone w kontrolę momentu obrotowego oporu silnika (MSR). Zapobiega on ześlizgiwaniu się tylnego koła w wyniku gwałtownego dławienia lub redukcji obrotów, zapewniając tym samym jeszcze większe bezpieczeństwo. Nowy standard zawieszenie wśród motocykli ESA

Dwa standardowe tryby jazdy, ASC i ABS.

Nowy F 900 XR oferuje już w standardzie tryby jazdy „Rain” i „Road”. Standardowe wyposażenie zawiera również ABS i automatyczną kontrolę trakcji ASC, która niestety nie jest regulowana (ale można ją wyłączyć).

Dzięki opcjonalnemu pakietowi „Riding Modes Pro” , można jeszcze intensywniej doświadczyć sportowych właściwości nowych F 900 R i F 900 XR. Dostępne są dodatkowe tryby jazdy „Dynamic” i „Dynamic Pro”, dynamiczna kontrola trakcji DTC oraz ABS Pro, a także Dynamic Brake Control (DBC) i nowa kontrola momentu obrotowego oporu silnika (MSR).

Tryby jazdy

W jeździe początkującym pomaga mapowanie silnika. W standardzie mamy dwa tryby Rain i Road. Tryb Rain to dobry wybór dla początkujących motocyklistów których 105 KM może na początku przytłaczać. XR w tym trybie tłumi swoje sportowe zapędy, łagodnieje i nawet flegmatycznie reaguje na gaz. Oczywiście oprócz tego to tak jak nazwa wskazuje również wybór do jazdy po śliskiej nawierzchni.

Jazda z pasażerem BMW f900xr

Tryb Road to podstawowy tryb który udostępnia motocykliście potencjał BMW. Jeśli nie jest ślisko i masz już jako takie obycie z motocyklami to zapewne większość czasu będziesz jeździł właśnie na nim.

Tryby dodatkowo płatne

Tryb Dynamic tu zaczyna się prawdziwa zabawa, motocykl znacząco zyskuje na dynamice, warto dodać, że tryby jazdy w BMW F 900 XR wpływają nie tylko na reakcję na gaz ale również usztywnienie zawieszenia a to wraz z zastosowanym dynamicznym zawieszeniem robi robotę!

Tryb Dynamic+ jak możesz się domyślać podkręca on osiągi bemki jeszcze bardziej. Nie miałem okazji go przetestować dostępna demówka miała tylko Dynamic i powiem wam, że Dynamic warto dokupić jeśli decydujecie się na ten motocykl.

Poza osobami ze sportowym zacięciem, XR jest również przeznaczony dla nowicjuszy i osób powracających na motocykle ze względu na łatwość prowadzenia, niską minimalną wysokość siedzenia, możliwość jazdy na A2 i atrakcyjną cenę.

Podwozie ze stalową ramą mostu, lekkie zbiorniki z tworzywa sztucznego i elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA jako wyposażenie dodatkowe.

Podobnie jak modele GS z serii F, F 900 XR wykorzystują stalową ramę mostu, która integruje silnik jako element nośny i zbiornik paliwa, który jest teraz z powrotem w klasycznej pozycji przed kierowcą.

Lekkie, spawane z tworzywa sztucznego zbiorniki paliwa o pojemności 15,5 litra są pierwszymi na świecie w konstrukcji motocykli. Przykręcana stalowa rama tylna została również opracowana na nowo dla F 900 XR w celu stworzenia wrażenia wizualnie krótkiego i smukłego tyłu motocykla.

Z przodu mamy zawieszenie typu uspide down, a z tyłu mamy dwustronny wahacz z centralną sprężyną. Dzięki systemowi BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), dostępnemu jako opcja i niemal jedynemu w swoim rodzaju w tych segmentach pojazdów, możliwe jest dalsze zwiększenie dynamiki jazdy, a także komfortu podróżowania i wygody dla pasażera.

Tłumienie tylnego amortyzatora jest automatycznie dostosowywane do warunków na drodze w zależności od stanu jazdy i wykonywanych manewrów.

Zawieszenie sprawdza się znakomicie. Możliwość regulacji elektronicznej zawieszenia sprawia, że wreszcie będziecie ją regulować, a przez to jeździć bardziej komfortowo.

Adaptacyjne światła unikalne w tym segmencie

Jako część opcjonalnego dodatkowego reflektora Pro. Wydajne jednostki oświetleniowe LED w standardzie.

BMW f900xr w kolorze złotym

Jeszcze większe bezpieczeństwo oferują światła doświetlające zakręty jako część składowa pakietu Headlight Pro, które jest unikalne w zakresie motocykli klasy średniej i jest dostępne jako opcja. Tutaj kierowca korzysta z lepszego oświetlenia drogi podczas pokonywania zakrętów, co zapewnia jeszcze bezpieczniejszą jazdę nocą. Wszystkie jednostki oświetleniowe w nowych modelach F są standardowo oparte na technologii LED i muszę przyznać, że zarówno wyglądają i świecą znakomicie.

Doskonale czytelny kolorowy 6,5-calowy ekran TFT w standardzie z funkcją BMW Motorrad Connectivity.

Twórcy BMW Motorrad przykładali dużą wagę do optymalnej czytelności zestawu wskaźników - nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Ponadto różnorodność informacji, jakość wyświetlacza i łatwość obsługi są niezrównane. Dodatkowe ekrany główne są dostępne w połączeniu z opcjonalnymi trybami jazdy Pro.

BMW f900xr w kolorze czerwonym

BMW Motorrad Connectivity to genialny system, który został znacznie poprawiony, oferuje możliwość rozmowy przez telefon, słuchania muzyki lub nawigacji podczas jazdy. A w połączeniu z aplikacją BMW Motorroad Connected daje niespotykane możliwości zapisywania pokonanych tras i ich analizy.

Zobacz również: test BMW F 850 GS

Znam ten system już od lat i testując go z BMW 750GS w 2018 r byłem mocno rozczarowany, połączenie z telefonem działało jak chciało i cała funkcja connectivity była nią tylko z nazwy. Na szczęście przez dwa lata BMW zrobiło kawał dobrej roboty. Wszystko działa tak jak trzeba, ekran jest wg mnie najlepszym dostępnym na rynku a pierścień nawigacyjny jest intuicyjny i bez problemu umożliwia obsługę wszystkich funkcji.

BMW f900xr w kolorze białym

Szczególnie polecam wam sprawdzić tryb sport w którym możecie analizować przechylenie motocykla w zakrętach. Co więcej to wszystko wraz zapisem całej trasy możecie wygodnie prześledzić w domu na waszym smartfonie.

Nie tylko pięknie zaprojektowane ale i funkcjonalne nadwozie

BMW F 900 XR oferuje imponująco aktywną, a jednocześnie relaksującą pozycję do jazdy turystycznej i podróżowania. Przednia owiewka z regulowaną przednią szybą łączy w sobie sportowy wygląd z solidną ochroną kierowcy.

Różne niskie i wysokie fotele oraz opcjonalna funkcja opuszczania umożliwiają indywidualne dopasowanie do różnych wysokości ciała.

Trzy warianty kolorystyczne, każdy z nich zapewnia niepowtarzalne poczucie charakteru.

Trzy dynamiczne warianty kolorystyczne i stylowe dla nowych F 900 R i F 900 XR zapewniają niepowtarzalną charakterystykę.

Nowa F 900 R jest dostępna w kolorach:

  • Blackstorm metallic,
  • San Marino Blue metallic
  • Silver metallic
  • Racing Red
  • Galvanic Gold metallic

Ile kosztuje BMW F 900 XR?

BMW F900XR w wersji podstawowej kosztuje 50 900 zł.

Zobacz specyfikację BMW F900XR

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Czy BMW F900XR jest odpowiedni dla długich podróży?

Tak, BMW F900XR jest doskonale przystosowany do długich podróży dzięki komfortowej pozycji za kierownicą, zaawansowanemu zawieszeniu i pojemnemu zbiornikowi paliwa, co zapewnia długie dystanse bez potrzeby częstych postojów na stacjach benzynowych.

Jakie są główne cechy BMW F900XR?

Główne cechy BMW F900XR to dynamiczny silnik o pojemności 895cc zapewniający mocne przyspieszenie, zaawansowane technologicznie rozwiązania takie jak systemy wspomagające jazdę, w tym kontrola trakcji i różne tryby jazdy, oraz wygodna pozycja kierowcy i pasażera, idealne na długie wyprawy.

Czy BMW F900XR jest dobrym wyborem dla początkujących kierowców?

BMW F900XR może być odpowiedni dla początkujących kierowców z pewnym doświadczeniem, którzy szukają motocykla o większej mocy i zaawansowanych funkcjach. Jednak ze względu na swoją dynamikę i charakterystykę silnika, zalecamy posiadanie pewnego doświadczenia przed podjęciem decyzji o zakupie tego modelu.

Jak BMW F900XR radzi sobie w mieście?

Dzięki swojej zwrotności i trybom jazdy umożliwiającym dostosowanie charakterystyki motocykla do aktualnych warunków, BMW F900XR sprawdza się również w miejskim zgiełku. Ergonomia i łatwość obsługi czynią go praktycznym wyborem także na codzienne dojazdy do pracy.

Sprawdź też nasze testy motocykli

siedzę z tyłu na Hondzie CB500X

Honda CB500X mały motocykl wielka frajda z jazdy - najlepsza recenzja jaką znajdziesz

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej