Targi EICMA, zobacz co pokazała Honda na rok 2023 - nowa Honda Translap, elektryczny skuter, Grom...

Honda pokazała nowe modele na rok 2023.
Honda pokazała nowe modele na rok 2023.

Zobacz co pokazała Honda podczas targów EICMA 2022. Nowa linia modelowa Honda Transalp XL750, elektryczny skuter EM1 e: z wyjmowaną baterią, czy zupełnie nowy retro naked Honda CL 500 nie zapominajmy o wczęśniejszej premierze Hondy Hornet 2023!

Honda pokazała nowego Translapa XL750
  • Legendarna nazwa modelu Transalp powraca do oferty Hondy w zupełnie nowym motocyklu klasy Adventure średniej pojemności
  • Premiera EM1 e: – pierwszego elektrycznego jednośladu Hondy, przeznaczonego na ryki europejskie, zasilanego przez trwały i wydajny Honda Mobile Power Pack e:
  • Nowa miejska maszyna CL500 łączy urok stylu retro z nowoczesnością rozwiązań technicznych i wyposażenia
  • Rośnie rodzina motocykli Rebel, dzięki wprowadzeniu nowego modelu CMX1100T Rebel, opracowanego pod kątem zwiększenia komfortu i walorów praktycznych na długich trasach
  • Skutery Forza 125 i Forza 350 zyskują nowy wygląd, podobnie jak flagowa Forza 750
  • Nowe kolory i schematy malowania dla MSX125 Grom to zapowiedź wielu aktualizacji kolorystycznych w modelach na rok 2023

Po zapowiedzi powrotu słynnego Horneta do gamy modelowej 2023, dziś, na targach EICMA w Mediolanie, Honda zaprezentowała pełną europejską ofertę jednośladów na nadchodzący sezon.

Najważniejsze wydarzenia to powrót kolejnej legendy, zupełnie nowa miejska maszyna typu naked oraz premiera pierwszego europejskiego elektrycznego jednośladu Hondy.

Honda XL750 Transalp

Honda XL750 Transalp

Jedną z głównych zapowiedzi Hondy jest powrót do gamy legendarnej nazwy Transalp wraz z modelem XL750 Transalp.

Dziedziczący ducha znakomitego poprzednika, XL750 Transalp został zaprojektowany tak, by kierowca czuł się na nim dobrze w trakcie dojazdów do pracy w godzinach szczytu, ale także podczas długiej wycieczki zarówno po gruntowych ścieżkach jak i alpejskich przełęczach.

Tak wszechstronne możliwości motocykl zawdzięcza nowemu dwucylindrowemu, rzędowemu silnikowi o pojemności 755 cm3, który łączy w sobie dużą moc w górnym zakresie obrotów z wyjątkowo wysokim momentem obrotowym w niskim i średnim zakresie obrotów. Silnikowi nadano także ujmujący charakter i brzmienie dzięki przesunięciu wykorbień o 270° i zestrojeniu nowego układu wydechowego. Moc maksymalna 92 KM (67,5 kW) osiągana jest przy 9500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr./min.

Nowa Honda Transalp widok z boku

Zaawansowane systemy - mapy zapłonu, 5 trybów jazdy

Elektroniczne systemy wspomagające realizują swoje funkcje poprzez system elektronicznie sterowanej przepustnicy. Dzięki temu kierowca może wybrać jeden z 5 trybów jazdy, z których każdy składa się z preferowanej kombinacji mocy silnika, intensywności hamowania silnikiem i kontroli momentu obrotowego (HSTC) ze zintegrowanym systemem kontroli unoszenia przedniego koła.

Stalowa rama kołyskowa typu diamond

Nowy silnik jest umieszczony w lekkiej, stalowej, zamkniętej ramie kołyskowej (typu „diamond”), co zapewnia lekkość, zwinność i pewność prowadzenia w każdej sytuacji. Aby zapewnić płynną jazdę na drodze i pochłanianie nierówności w terenie, Transalp jest wyposażony w widelec Showa 43 mm SFF-CATM USD i tylny amortyzator działający poprzez układ Pro-Link. 21-calowe przednie koło, w połączeniu z 18-calowym tylnym, gwarantują wszechstronność zarówno na drodze, jak i w terenie.

Hondę Translap wyposażono w 5 calowy kolorowy wyświetlacz TFT, android auto i IOS do wyboru

Na szczycie bogatej listy wyposażenia Transalpa znajduje się 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, który w przejrzysty sposób prezentuje wszelkie istotne informacje i umożliwia zarządzanie systemami pojazdu. Komunikację zapewnia system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący z urządzeniami wyposażonymi w systemy Android i iOS. Wszystkie elementy oświetlenia wykonano w technice LED, kasowanie włączonych kierunkowskazów jest automatyczne, motocykl wyposażono także w system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu Emergency Stop Signal, który informuje innych użytkowników drogi o nagłym spadku prędkości jazdy.

Nowa Honda Transalp widok z boku

Stylistyka modelu Transalp została opracowana przez rzymskie centrum badawczo-rozwojowe Hondy, zgodnie z myślą przewodnią przyjazna twardość. Duży rozstaw osi zapowiada mocną dawkę przygody, a owiewka i szyba – mimo niepozornych rozmiarów – zapewniają skuteczną ochronę przed wiatrem. Ogólny wygląd można określić jako elegancki, prosty i czysty w formie.

Dostępne kolory

Transalp będzie dostępny w trzech efektownych kolorach:

  • Matt Iridium Gray Metallic,
  • Matt Ballistic Black Metallic
  • Ross White Tricolour.

Elektryczny skuter Honda EM1 e: dostępny latem 2023

„EM" oznacza Electric Moped

EM1 e: czekający na rynkową premierę latem 2023 roku, jest pierwszym elektrycznym jednośladem Hondy w Europie. To pierwszy taki pojazd, zaprezentowany po ogłoszeniu przez Hondę planów wprowadzenia 10 lub więcej modeli motocykli elektrycznych na całym świecie do 2025 roku. Jest to znaczący pierwszy krok w kierunku spełnienia deklarowanego przez Hondę celu, jakim jest neutralność węglowa pełnej gamy motocykli do roku 2040.

Pierwszy elektryczny skuter od Hondy

Emblemat „EM" oznacza Electric Moped, a noszący je pojazd jest skierowany do młodego pokolenia, które szuka łatwego i przyjemnego transportu miejskiego. EM1 e:

  • jest kompaktowy,
  • ma płaską podłogę
  • i wygładzoną formę,

która wyznacza jego odmienność i unikalną tożsamość w ramach gamy Hondy.

Wyjmowane akumulatory pozwolą na ładowanie Hondy EM1 e: w domu

Idealny do krótkich przejazdów po mieście i dojazdu do pracy lub na uczelnię - wydajny, cichy i bezemisyjny - EM1 e: doskonale wpisuje się we współczesne oczekiwania dotyczące miejskiej mobilności.

Skuter Honda EM1 e:

EM1 e: jest zasilany przez Honda Mobile Power Pack e:, który został zbudowany z typowym dla Hondy naciskiem na trwałość, niezawodność i wysoką jakość. Pełne ładowanie zapewni zasięg ponad 40 km i - co ważne - mobilny pakiet zasilający (MPP) jest odporny na

  • różne temperatury,
  • poziomy wilgotności,
  • uderzenia
  • i wibracje.

Jak sama nazwa wskazuje, MPP jest wymiennym akumulatorem elektrycznym, który można łatwo wyjąć z EM1 e: w celu naładowania go w domu.

Honda EM1 e: wyjmowana beteria Honda EM1 e: baterie naładujesz w domu

Honda CL500 retro naked

Czerpiąc inspirację z Hondy CL z lat 60-tych i 70-tych, pełen radości motocykl CL500 łączy urok retro z jak najbardziej współczesnym wyposażeniem i najnowszą techniką, tworząc w ofercie Hondy zupełnie nowy rodzaj nowoczesnego miejskiego modelu w stylu „naked”. CL500 to oferta dla każdego młodego motocyklisty, który chce się wyróżnić z tłumu. Zaprojektowano go tak, by pasował do stylu życia młodego właściciela i był dla niego wymarzonym kompanem w czasie codziennych dojazdów do pracy, na długich weekendowych przejażdżkach, a nawet w niezbyt wymagajacych warunkach terenowych.

Honda CL500 retro naked

W CL500 zastosowano popularny i dynamiczny, dostępny także w wersji dla posiadaczy prawa jazdy A2, dwucylindrowy rzędowy silnik Hondy o pojemności 471 cm3, który wytwarza 35 kW mocy i 43,3 Nm momentu obrotowego. Specjalne ustawienia ECU i krótkie przełożenie końcowe zapewniają ostre i precyzyjne przyspieszenia od momentu ruszania z miejsca, po prędkość maksymalną na najwyższym, szóstym biegu.

Honda CL500 retro naked

Pozioma linia nadwozia biegnie od charakterystycznego okrągłego reflektora z czterema ogniskami LED, przez płynnie zaokrąglony zbiornik paliwa, aż do pochylonego tłumika z klasyczną, perforowaną osłoną termiczną ze stali nierdzewnej. Detale takie jak boczne nakładki na zbiornik, miękkie siedzenie z wytłoczonym logo Hondy, małe okrągłe kierunkowskazy LED, wysoka kierownica i gumowe osłony na widelcu, składają się na wygląd emanujący szczególnym urokiem, odmienny od innych modeli Hondy.

Rama i zawieszenie

Honda CL500 retro naked

Wykonana ze stalowych rur, rama kratownicowa jest zarówno wyrazem stylu, jak i podstawą łatwego prowadzenia motocykla. Długoskokowe zawieszenie obejmuje 41-milimetrowy widelec teleskopowy i regulowane amortyzatory tylne, a koła – 19-calowe z przodu i 17-calowe z tyłu – są wyposażone w opony o bieżniku blokowym.

Honda CL500 retro naked

Dostępne kolory

Honda CL500 dostępna jest w czterech przyciągających wzrok kolorach:

  • Candy Energy Orange,
  • Matt Laurel Green Metallic,
  • Candy Caribbean Blue Sea
  • Matt Gunpowder Black Metallic, a do tego dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy, przygotowanych do personalizacji motocykla według preferencji właściciela.

Honda CMX1100T Rebel

Honda Rebel 2023 Jak przystało na bobbera XXI wieku, zobacz test CMX1100 Rebel ma podwójną osobowość, a tył motocykla pozbawiony wszystkiego, co nie jest niezbędne, podkreśla minimalistyczny styl tego modelu.

Honda CMX1100T Rebel

Został on zaprojektowany z myślą o spokojnej, zrelaksowanej przejażdżce, ale także o ekscytującej jeździe, gdy tylko pojawi się dostatecznie kręta droga. Oba walory motocykl zawdzięcza osiągom i charakterowi rzędowego dwucylindrowego silnika o pojemności 1084 cm3 z super potężnym momentem obrotowym w dolnym i średnim zakresie obrotów.

Honda CMX1100T Rebel

Wraz z modelem na rok 2023 do gamy dołącza nowa wersja CMX1100T Rebel. „T” oznacza oczywiście turystykę, a CMX1100T Rebel został zaprojektowany z myślą o** wyższym komforcie i praktycznych walorach**, niezbędnych podczas długich dni spędzanych w podróży. Szczególnie wysoki komfort wynika z zastosowania nowej owiewki i szyby, które oferują znacznie lepszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi, niż w poprzednim modelu. Praktyczne dodatki to m.in. nowy zestaw twardych kufrów z górnymi mocowaniami, które idealnie pasują do ogólnego wyglądu motocykla i oferują 35 litrów pojemności bagażowej.

Honda CMX1100T Rebel

CMX1100T Rebel będzie dostępny w efektownym malowaniu Gunmetal Black Metallic.

Skutery Honda Forza 125 i Forza 350

Nazwa Forza od dawna stanowi mocną kartę w ofercie jednośladów Hondy, oferując najwyższej jakości połączenie sportowego ducha i charakteru GT. Zarówno Forza 350 jak i Forza 125 mogą pochwalić się bogatą listą wyposażenia standardowego, w tym:

  • HSTC,
  • elektryczną regulacją szyby,
  • gniazdem USB C,
  • schowkiem pod siedzeniem (mieszczącym dwa pełnowymiarowe kaski),
  • pełnym oświetleniem LED oraz
  • obsługą Smart Key.

W roku modelowym 2020 do oferty dwóch mniejszych skuterów Forza dołączyła luksusowa Forza 750, a przekonująca formuła skuterów Forza przyciągnęła ponad 160 000 klientów od momentu pojawienia się modelu Forza 125 w 2012 roku.

W modelu na rok 2023, nowa przednia owiewka nadaje zarówno Forza 350 jak i 125 jeszcze bardziej elegancką i wyrafinowaną formę, czerpiąc bezpośrednio ze stylistycznych elementów, znanych z flagowego modelu Forza 750. Wyróżniający się nowymi, wyrazistymi podwójnymi reflektorami LED, odmieniony przód dodaje energicznego, sportowego charakteru i tworzy wrażenie klasy premium.

Przeprojektowany zestaw wskaźników w efektowny sposób łączy wyświetlacze analogowe i cyfrowe.

Do rodziny skuterów dołącza również nowa Forza 125 Special Edition. Charakteryzuje się ona czerwonymi detalami na przeszyciach siedzenia, obramowaniach zestawu wskaźników i logotypach, w zestawie z lakierem Matt Cynos Gray Metallic. Przyciemnione podnóżki pasażera, płyty podłogowe ze stali nierdzewnej i czerwone obręcze kół dopełniają obrazu całości.

MSX125 Grom

MSX125 Grom Honda informowała już o całej palecie nowych kolorów na rok modelowy 2023, które obejmują gamę jednośladów od SH125 do GL1800 Gold Wing, w tym gamę Neo Sports Café z nakedem CB, X-ADV, CRF1100L Africa Twin i NT1100.

Najnowszą maszyną, która zyskała nowy wygląd, jest kieszonkowy dostarczyciel frajdy, MSX125 Grom. W wersji 2023 Grom zyskuje dwa nowe kolory:

  • Splendid Blue
  • Matt Dim Gray Metallic, który dodatkowo otrzymał unikalne złote felgi i grafikę "Big Logo".

Dzięki stylowi retro, szybko zdejmowanym panelom nadwozia, zestawowi wskaźników LCD, chłodzonemu powietrzem silnikowi i pięciobiegowej skrzyni biegów, MSX125 Grom będzie kontynuował pełną motocyklowej radości podróż po Europie w przyszłym roku. Honda MSX125 Grom

Informacja prasowa

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r