Odświeżona Legenda: Nowa Era CRF1100L Africa Twin i Adventure Sports - Więcej Mocy, Funkcjonalności i Stylu!

Model 2024 CRF1100L Africa Twin i Adventure Sports
Model 2024 CRF1100L Africa Twin i Adventure Sports

Model 2024 CRF1100L Africa Twin i Adventure Sports przechodzi transformację - z lepszymi osiągami, nowymi technologiami i usprawnieniami, które wznoszą je na wyższy poziom. Pomimo, że serce tych ikonicznych motocykli Hondy pozostaje niezmienione, innowacje w silniku gwarantują jeszcze większą moc i wydajność w każdych warunkach.

CRF1100L Africa Twin i CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, najsłynniejsze motocykle wyprawowe Hondy w wersji modelowej na rok 2024, otrzymały lepsze osiągi, nowe rozwiązania techniczne i usprawnienia, które jeszcze skuteczniej podnoszą ich możliwości i atrakcyjność.

Afryka Twin 2024 w kolorze Grand Prix Red

Lepsza wydajność w każdych warunkach

Sercem modelu Africa Twin pozostał bardzo ceniony, szeregowy dwucylindrowy silnik o pojemności 1084 cm3, jednak w modelu 2024 oferuje on znaczny wzrost mocy i momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach. Moc maksymalna jednostki to nadal 102 KM (75 kW), ale o 7% wzrasta maksymalny moment obrotowy, który teraz wynosi 112 Nm i jest dostarczany wcześniej - przy 5500 obr/min zamiast przy 6250 obr/min. Stopień sprężania wzrósł z 10,1:1 do 10,5:1, co – wraz ze zmianami faz rozrządu i modyfikacją kanałów dolotowych oraz ustawień ECU – pozwala silnikowi uzyskiwać lepszą wydajność praktycznie w każdych warunkach.

CRF1100L Africa Twin: Innowacje w osiągach i przekładni DCT

Dodatkowe zmiany w układzie wydechowym również przyczyniają się do wzrostu osiągów, a jednocześnie nowy tłumik zapewnia przyjemny pulsacyjny dźwięk przy niższych obrotach i mocniejszy basowy ton pojawiający się wraz ze wzrostem obrotów. Afryka Twin 2024 na pustyni Oba modele będą dostępne z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT). Honda sprzedała ponad 240 000 motocykli wyposażonych w przekładnię DCT w całej Europie od czasu, gdy system ten po raz pierwszy pojawił się jako opcja w modelu VFR1200F w 2009 roku. System sterowania przekładnią DCT w Africa Twin na rok modelowy 2024 został udoskonalony. Aby w pełni wykorzystać podwyższone osiągi silnika, redukuje on biegi wcześniej niż dotychczas. System korzysta również z ulepszonego algorytmu wykrywania zakrętów i oferuje teraz bardziej naturalne wrażenia przy ruszaniu oraz zmianie biegów z pierwszego na drugi, co poprawia wyczucie motocykla i precyzję informacji zwrotnych, docierających do kierowcy. Afryka Twin 2024 zdjęcie studyjne kolor czerwony

W ubiegłym roku oba modele Africa Twin były najlepiej sprzedającymi się motocyklami Hondy, a 49% właścicieli CRF1100L Africa Twin, i aż 71% właścicieli CRF1100L Africa Twin Adventure Sports wybrało opcję z unikalną, opracowaną przez Hondę przekładnią DCT.

Innowacje w CRF1100L Africa Twin: Zaawansowane zawieszenie Showa EERA™ i udogodnienia dla podróżników.

Afryka Twin 2024 zdjęcie studyjne kolor czarny Najważniejszą aktualizacją w zakresie podwozia atletycznego, lekkiego, sportowego CRF1100L Africa Twin będzie – dostępny opcjonalnie – system Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), z ustawieniami zawieszenia opracowanymi specjalnie dla tego motocykla. Dostępny wcześniej tylko w modelu Adventure Sports, system Showa EERA™ ™ oferuje zoptymalizowane tłumienie w każdych warunkach jazdy, a także możliwość zmiany napięcia wstępnego tylnej sprężyny w czasie jazdy, za pośrednictwem 6,5-calowego ekranu dotykowego. Działając w 5 trybach - SOFT, MID, HARD, OFF-ROAD i USER, system oferuje elastyczność pozwalającą na zmianę regulacji tłumienia, zgodnie z preferencjami kierowcy, za naciśnięciem jednego przycisku.

Model CRF1100L Africa Twin, który zachował 21-calowe przednie koło, zorientowane na osiągi w terenie, jest teraz standardowo wyposażony w bezdętkowe opony Metzler Karoo Street, co umożliwia szybką naprawę przebitej opony, bez konieczności zdejmowania koła. Z myślą o właścicielach tego motocykla, planujących wyruszenie w teren, Honda dobrała i zatwierdziła do użytku opony Michelin Anakee Wild z blokowym bieżnikiem. Afryka Twin 2024 zdjęcie studyjne tricolor Aby zwiększyć komfort jazdy na długich dystansach, do zmodernizowanej, zaprojektowanej w drapieżnym stylu owiewki zamontowano większą szybę z 5**-stopniową regulacją**. Zapewnia ona lepszą widoczność lub zwiększoną ochronę przed wiatrem, w zależności od preferowanego przez kierowcę konta ustawienia.

Kolorystyka Afryki Twin 2024 r

CRF1100L Africa Twin będzie dostępny w kolorach Grand Prix Red i Matte Ballistic Black Metallic. CRF1100 Africa Twin z zawieszeniem Showa EERA™ będzie dodatkowo oferowany w trzecim kolorze o nazwie Pearl Glare White Tricolour i zostanie standardowo wyposażony w podgrzewane manetki oraz gniazdo ACC.

Sprawdź specyfikację Africa Twin CRF1100L 2024 r.

Ewolucja CRF1100L Africa Twin Adventure Sports: Aktualizacje dla mistrza długodystansowej jazdy.

Afryka Twin ATAS 2024 w kolorze Matte Ballistic Black Metallic

Zdolny do przemierzania całych kontynentów, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, w 2022 roku stanowił 56% sprzedaży modelu Africa Twin w Europie. W wersji na rok modelowy 2024 otrzymał on szereg aktualizacji poprawiających osiągi i walory praktyczne, które dodatkowo zwiększają przyjemność jazdy drogowej na długich dystansach.

Najbardziej zauważalną zmianą w stosunku do poprzedniego modelu jest gruntowna aktualizacja przedniej części motocykla. Po wprowadzeniu 19-calowego przedniego koła, skok zawieszenia Showa EERA™, oferowanego w tym modelu w wyposażeniu standardowym, został zmniejszony o 20 mm. Uwzględniając większą szerokość przedniej opony, zmiany te zapewniają kierowcy większą przyczepność przedniego koła i bardziej precyzyjne wyczucie motocykla, zwłaszcza gdy jest on w pełni obciążony lub gdy jazda odbywa się z pasażerem, a wszystko to z zachowaniem osiągów w terenie. Zmiany konstrukcyjne w przedniej części motocykla doprowadziły również do obniżenia środka masy CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, przyczyniając się do poprawy zwrotności przy niskich prędkościach i łatwiejszego kontaktu stóp kierowcy z nawierzchnią.

Afryka Twin ATAS 2024 koło z przodu 19 cali bezdętkowe

Optymalizację owiewek i nowa szybka

Zaprojektowany z myślą o długodystansowej jeździe, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports otrzymał agresywnie wystylizowaną przednią owiewkę, aby poprawić opływ powietrza wokół górnej części tułowia kierowcy i obniżyć opory aerodynamiczne w czasie jazdy. Podobnie jak siostrzany model, Adventure Sports wyposażony został w 5-stopniową regulację wysokości szyby. Nowe siedzenie wykorzystuje poduszkę z pianki uretanowej o grubości powiększonej o 15 mm i o zoptymalizowanej gęstości pianki, aby zredukować zmęczenie podczas jazdy na długich dystansach.

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports będzie dostępny w kolorach: Matte Ballistic Black Metallic i Pearl Glare White Tricolour.

CRF1100L_AFRICA_TWIN_ADVENTURE_SPORTS obniżona kanapa

Akcesoria do Afryki Twin 2024

Aby zagwarantować właścicielom Africa Twin, że każdy z nich może mieć motocykl dokładnie taki, jaki sobie wymarzył, dostępne są dedykowane akcesoria, które zwiększają wytrzymałość i osiągi w terenie, komfort na długich dystansach i walory praktyczne maszyny. Do akcesoriów tych, dostępnych pojedynczo lub w ramach czterech dedykowanych pakietów - Rally, Adventure, Urban i Travel - należą kufry o pojemności do 128 litrów, dodatkowa ochrona podwozia i obniżone siedzenie.

Od czasu zwiększenia pojemności skokowej silnika do 1100 cm3 w roczniku modelowym 2020, w całej Europie zostało sprzedanych około 20 000 motocykli CRF1100L Africa Twin i 25 000 CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, a od powrotu modelu w 2016 roku – ponad 85 000.

CRF1100L Africa Twin i CRF1100L Africa Twin Adventure Sports na rok modelowy 2024 zaczną pojawiać się u dealerów w całej Europie od listopada tego roku. CRF1100L_AFRICA_TWIN_ADVENTURE_SPORTS z kuframi Sprawdź specyfikację Africa Twin Adventure Sports 2024

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r