Nowy R 18 Roctane dołącza do R 18, R 18 Classic, R 18 B i R 18 Transcontinental jako piąty członek rodziny R 18. Ponownie nawiązuje do historii i tradycji BMW Motorrad i łączy najnowocześniejszą technologię motocyklową z designem i urokiem minionych czasów.
Spis treści
- Podwójna ramka z rur stalowych i tylny wahacz z zamkniętym napędem wałem kardana
- Koła i zawieszenieze
- Zrównoważona ergonomia z dwupoziomowym siedzeniem, podnóżkami, łopatką zmiany biegów i wysokimi kierownicami.
- Malowanie i wyposażenie dodatkowe
- Nowy R 18 Roctane: styl dawnej epoki
- Główne cechy nowego BMW R 18 Roctane
Zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym, BMW R 18 czerpie z słynnych modeli BMW, takich jak BMW R 5 i przywraca nacisk na istotę motocyklizmu: czystą, bez zbędnych dodatków technologię i silnik bokser jako centrum przyjemności z jazdy. Klasyczny design i przejrzysta, a jednocześnie współczesna technologia łączą się w fascynującą koncepcję całościową. Ta kombinacja zapewnia niepowtarzalne emocjonalne doznania z jazdy, a model charakteryzuje się umiejętnie wyreżyserowanym językiem projektowania z tylną częścią w tzw. „designie strumieniowym”.
Najpotężniejszy silnik bokser BMW wszech czasów dostarcza mocny moment obrotowy w czarnym metalicznym matowym wykończeniu i posiada czarny wysoki połysk pokrywy, a także system wydechowy i nakrętki licznika w ciemnym chromie.
Sercem nowego BMW R 18 Roctane jest znany 2-cylindrowy silnik bokser, tzw. „duży bokser”. Nie tylko dzięki swojemu imponującemu wyglądowi, ale także specyfikacji technicznej, silnik nowego R 18 Roctane, wykończony w matowym czarnym metalicznym Avus i z czarnymi pokrywami o wysokim połysku, nawiązuje do tradycyjnych chłodzonych powietrzem silników, które zapewniają ekscytujące doznania z jazdy od ponad siedmiu dekad, odkąd BMW Motorrad rozpoczęło produkcję motocykli w 1923 roku.
Najpotężniejszy 2-cylindrowy silnik boxer jaki kiedykolwiek został zbudowany w seryjnej produkcji motocyklowej ma pojemność 1 802 cm3. Generuje moc 67 kW (91 KM) przy 4 750 obr./min. W zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min. dostarcza w każdej chwili ponad 150 Nm momentu obrotowego oraz elementarną siłę ciągu i donośny dźwięk. Czarny silnik doskonale pasuje do systemu wydechowego w ciemnym chromie i nakrętek licznika gwiazd.
Podwójna ramka z rur stalowych i tylny wahacz z zamkniętym napędem wałem kardana
Podwójna ramka z rur stalowych stanowi serce podwozia nowego R 18 Roctane. Jego konstrukcja kontynuuje długą tradycję BMW Motorrad tego typu ramy. Szczególnie wysoką jakość wykonania i dbałość o szczegóły widać również w ledwo zauważalnych detalach, takich jak spawane połączenia między rurami stalowymi a częściami odlewanych lub kute. Podobnie jak legendarny BMW R 5, tylny wahacz, który jest wykonany w podobnym stylu, otacza tylny napęd osiowy w tym samym stylu za pomocą połączeń śrubowych.
Zobacz naszą recenzję R 18 B
Koła i zawieszenieze
Elementy zawieszenia nowego BMW R 18 Roctane celowo nie mają elektronicznych opcji regulacji. Zamiast tego, widelec teleskopowy i bezpośrednio połączony centralny wahacz sprężynowy z tłumieniem zależnym od skoku i regulowanym napięciem sprężyny zapewniają doskonałe prowadzenie kół i responsywne komfort zawieszenia. Tak jak w legendarnym BMW R 5, sztywne rury widelca teleskopowego są osłonięte rękawami widelca. Średnica stałej rury widelca wynosi 49 mm, skok zawieszenia wynosi 120 mm z przodu i 90 mm z tyłu. Nowy BMW R 18 Roctance jest wyposażony w podwójny hamulec tarczowy z przodu i pojedynczy hamulec tarczowy z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami. Koła ze stopów lekkich o rozmiarach 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu nadają motocyklowi stylowy wygląd. 3,5 x 21" z przodu z oponami 120/70 B 21 oraz 5,5 x 18" z tyłu z oponami 180/55 B 18.
Zrównoważona ergonomia z dwupoziomowym siedzeniem, podnóżkami, łopatką zmiany biegów i wysokimi kierownicami.
Nowy BMW R 18 Roctance ma swobodną, tzw. „środkową” pozycję podnóżków, całkowicie zgodną z filozofią BMW Motorrad. Ta klasyczna pozycja za cylindrami nie tylko jest typowa dla BMW, ale także umożliwia relaksującą i aktywną pozycję jazdy dla optymalnego kontrolowania motocykla. R 18 Roctane ma dwupoziomowe siedzenie, które zwęża się smukle ku tyłowi, z pasami dla pasażera z tyłu, i jest wyposażony w podnóżki w połączeniu z łopatką zmiany biegów. Wysokie, czarne kierownice zapewniają wyprostowaną i zrelaksowaną pozycję jazdy.
Malowanie i wyposażenie dodatkowe
Nowy R 18 Roctane jest idealnie wyposażony do spokojnej jazdy i podróżowania dzięki kufrom pomalowanym na kolor motocykla. Kufry oferują po 27 litrów przestrzeni bagażowej. Na dłuższe trasy, nowy R 18 Roctane może być wyposażony w przednią szybę z dodatkowymi reflektorami i kierunkowskazami z gamy oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad.
Standardowe malowanie nowego R 18 Roctane jest czarne. Matowe metaliczne wykończenia w kolorze szarym mineralnym i matowy metalik Manhattan są dostępne jako opcjonalne wyposażenie.
Trzy tryby jazdy, a także kontrola stabilności ASC i kontrola momentu obrotowego silnika są standardowym wyposażeniem i zapewniają wysoki poziom przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa. Pomoc przy cofaniu, kontrola ruszania na wzniesieniu i podgrzewane uchwyty są dostępne jako opcjonalne wyposażenie fabryczne.
Aby sprostać indywidualnym potrzebom klientów, nowy R 18 Roctane oferuje również trzy tryby jazdy: "Rain", "Roll" i "Rock" jako standard, co jest niezwykłe w tym segmencie. Standardowe wyposażenie obejmuje również ASC (Automatyczną Kontrolę Stabilności), która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Ponadto, nowy R 18 Roctane jest standardowo wyposażony w kontrolę momentu obrotowego silnika. Dodatkowo, wśród innych opcji, pomoc przy cofaniu ułatwia manewrowanie, a funkcja kontroli ruszania na wzniesieniu ułatwia start na podjeździe. Podgrzewane uchwyty, które są również dostępne jako opcjonalne wyposażenie fabryczne, utrzymują ciepło w dłoniach w chłodne dni.
Nowy R 18 Roctane: styl dawnej epoki
R 18 Roctane umiejętnie reinterpretuje kultowy styl dawnych epok w stylu custom bagger, a wiele szczegółów odzwierciedla minimalistyczny design, który był przede wszystkim kształtowany przez klasyki, takie jak BMW R 5. Elementy funkcjonalne i definiujące styl, takie jak podwójna rama z rur, kropla paliwa czy otwarty napęd wału śrubowego, przypominają legendarnego boksera z 1936 roku. Klasyczne części karoserii R 18 Roctane, takie jak zbiornik paliwa, pokrywy kół przednich i tylnych czy obudowa reflektora, są również wykonane z metalu - jak przystało na autentyczną klasykę. Zawieszenie również w odpowiedni sposób przypomina legendarną R 5. Wraz z dwustronnym wahaczem i amortyzatorem na wahacz, sztywne układanie ramy R 5 zostało doskonale przeniesione na współczesne czasy.
Gdziekolwiek spojrzysz, z miłością zaprojektowana technologia jest widoczna w każdym szczególe. Dotyczy to również reflektora z wbudowanym, klasycznie zaprojektowanym okrągłym instrumentem. Legendarna BMW R 5 z 1936 roku i od tego czasu prawie wszystkie motocykle BMW do wczesnych lat 70. miały tę charakterystyczną kombinację. Nowa BMW R 18 Roctane teraz ożywia tę tradycję - z najnowocześniejszą technologią, ale współczesnym designem. Napis "BERLIN BUILT" na tarczy jest odniesieniem do pochodzenia motocykla. Nowy R 18 Roctane jest również produkowany w fabryce BMW Motorrad w Berlinie-Spandau.
Architektura przyjazna dla modyfikacji, ułatwiająca personalizację i optymalną indywidualizację.
Podobnie jak wszystkie inne modele z rodziny R 18, nowy R 18 Roctane oferuje bardzo przyjazną dla modyfikacji architekturę, która była już w centrum uwagi podczas tworzenia podstawowego projektu serii R 18. Ponadto widoczne pokrywy zaworów (pokrywy głowicy cylindrów) i pokrywa klatki piersiowej (pokrywa obudowy silnika) są zaprojektowane w taki sposób, że znajdują się na zewnątrz komory olejowej, co ułatwia ich wymianę.
Główne cechy nowego BMW R 18 Roctane
- Ikoniczny styl dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii i autentycznych materiałów.
- Największy dotychczas silnik BMW typu boxer o pojemności 1,802 cc.
- Moc 67 kW (91 KM) przy 4,750 obr./min, maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 3,000 obr./min.
- Ponad 150 Nm dostępne w każdym momencie od 2,000 do 4,000 obr./min.
- Otwarty napęd wału śrubowego oparty na klasycznym modelu.
- System wydechowy i gwiazdkowe nakrętki przeciwnych w kolorze Dark Chrome.
- Złożona podwójna rama z rur stalowych.
- Tylny wahacz z zamkniętym napędem osi w designie sztywnej ramy.
- Widełki teleskopowe z tulejami i wahaczem z zależnym od skoku tłumieniem.
- Zrównoważona ergonomia z wysokimi kierownicami zapewniająca relaksującą jazdę i optymalną kontrolę.
- Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz koła z odlewów stopów, 21-calowe z przodu i 18-calowe z tyłu.
- Boczne pokrywy z emblematem.
- Obudowa reflektora z wbudowanym klasycznym okrągłym instrumentem.
- Najnowsza technologia oświetlenia LED, klasycznie zinterpretowana.
- Adaptacyjny reflektor dla jeszcze lepszego oświetlenia drogi podczas skręcania jako opcjonalne wyposażenie fabryczne.
- Keyless Ride do wygodnej aktywacji funkcji na odległość (włączanie/wyłączanie zapłonu).
- Manualna blokada kierownicy (z kluczem): Blokowanie po prawej stronie rury kierownicy.
- Kufry zamykane manualnie (z kluczem).
- Trzy tryby jazdy, a także kontrola stabilności ASC i kontrola momentu obrotowego silnika jako standard.
- Pomoc przy cofaniu do wygodnego manewrowania
- Hill Start Control dla łatwych startów na wzniesieniu