Honda CL500 debiutuje w Polskich salonach

Nowa Honda CL500
Nowa Honda CL500
2003 ocen

Do zobaczenia w najbliższy weekend 14-15 kwietnia. Honda ma długą historię tworzenia motocykli z silnikami o mniejszej pojemności skokowej, które dobrze trafiają w potrzeby nabywców na całym świecie. Umiejętność łączenia łatwości eksploatacji, użytecznych osiągów silnika, przystępnej ceny i wyraźnego indywidualizmu powoduje, że takie motocykle z czasem stają się bardzo ważne dla swoich właścicieli.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Nowa Honda CL500

Honda CL500 zadebiutuje w Polskich salonach już w najbliższy weekend 14-15 kwietnia. Zapraszamy do zapoznania się osobiście z tym ciekawym szczególnie dla młodych lub początkujących motocyklistów.

Zmiany modelu: Nowa Honda CL500, z wyraźną nutką retro, nawiązuje do modeli CL z lat 60. i 70. W modelu wykorzystano dwucylindrowy silnik Hondy znany z CB500, aby do prowadzenia motocykla wystarczyło prawo jazdy A2. Zastosowano nową rurową stalową ramę typu „diamond”, zawieszenie o dużym skoku oraz kombinację 19/17-calowych kół przedniego/tylnego. W ten sposób powstał motocykl gotowy zarówno do przeprawy przez miasto, jak i do jazdy w niezbyt trudnych warunkach terenowych. Przyciągający spojrzenia styl tworzą detale, takie jak zaokrąglony zbiornik paliwa, nakładki na wysokości kolan, gumowe osłony widelca oraz tłumik z podwójnym wylotem i z perforowaną osłoną termiczną. Całe oświetlenie wykonano w technice LED, przed kierowcą umieszczono negatywowy wyświetlacz LCD, a cztery atrakcyjne opcje malowania sprawiają, że CL500 jeszcze bardziej wyróżnia się z tłumu.

Wstęp

Modele CL z lat 60. 70. udowodniły, że lekki motocykl z dynamiką sprawdzającą się także w terenie może zapewnić świetną zabawę w mieście. Stylistyka, z wysoko umieszczonymi rurami wydechowymi, stała się ikoną dla wielu motocyklistów XXI wieku.

Przewijając taśmę historii do przodu o 5 dekad, trafiamy do roku 2018, gdy w ofercie Hondy pojawił się CMX500 Rebel odpowiedni także dla posiadaczy prawa jazdy A2. Jego oldschoolową formę połączono z bardzo współczesnym podejściem do segmentu custom, co natychmiast okazało się rynkowym hitem, również dlatego, że motocykl świetnie nadawał się do dalszych indywidualnych modyfikacji. Tak dobrany pakiet – silnik, podwozie i stylistyka – okazał się na tyle atrakcyjny dla szerokiej rzeszy młodych motocyklistów, że przez ostatnie dwa lata CMX500 Rebel był najlepiej sprzedającym się customem w Europie.

Pięć lat po premierze CMX500 Rebel, nadszedł czas na coś nowego i na rok 2023 Honda po raz kolejny przedstawia motocykl dumnie noszący oznaczenie CL, przeznaczony dla kierowców, którzy chcą się odrobinę wyróżniać. CL500 czerpie w dużej mierze z receptury modeli CL. Ma odpowiedni wygląd, silnik wytrzymałość, aby odnaleźć się w miejskiej dżungli. A jeśli chodzi o personalizację, wystarczy wyobraźnia właściciela – w zasadzie nie ma tu ograniczeń.

Pan Hiroshi Furuse, szef projektu (LPL), CL500 Honda R&D Japonia:

"Stworzyliśmy CL500 jako maszynę, która rzeczywiście pozwoli jej właścicielowi wyróżnić się z tłumu, a także jako formę wyrażenia własnej osobowości. Młode pokolenie może używać tego motocykla i cieszyć się nim – bez kompromisów – w codziennym życiu, bo został on zaprojektowany jako radosna i integralna część stylu życia właściciela. W standardowej formie, jego terenowo-uliczny styl ma pewien wizualny urok, odmienny od wszystkich modeli w całej gamie Hondy. Może on rzeczywiście inspirować właścicieli do dalszej stylistycznej podróży w dowolnym kierunku."

Opis modelu

Koncepcja rozwoju stosowana od początku prac nad projektem CL500 to "bądź sobą". Motocykl ten, wyraźnie skierowany do młodej, świadomej swojego stylu grupy klientów, został zaprojektowany tak, by dopasować się do formuły życia właściciela i poradzić sobie z codziennymi dojazdami do pracy, długimi weekendowymi przejażdżkami, a nawet lekkim terenem, a przy okazji przyciągać spojrzenia.

Nowa Honda CL500, z wyraźną nutką retro

Oczywiście, tak jak tego oczekują młodzi nabywcy, jest on również doskonale przystosowany do potrzeb klienta. Dla modelu przygotowano szereg oryginalnych akcesoriów Hondy gotowych do zamontowania, dzięki którym można wyrazić własną osobowość, podnieść walory praktyczne maszyny i zindywidualizować styl.

Szeregowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm3, to pełna życia, popularna jednostka napędowa Hondy, odpowiednia dla posiadaczy prawa jazdy A2, która wytwarza 47 KM (34,3 kW) mocy i solidny moment obrotowy wynoszący 43,4 Nm. Komputer silnika ma unikalne ustawienia, dobrane do pracy w modelu CL, a krótkie przełożenie przekładni końcowej zapewnia świetne przyspieszenia w mieście, zarówno ze startu zatrzymanego, jak i przy rozpędzaniu poprzez zmianę biegów. Sześciobiegowa skrzynia biegów współpracuje ze sprzęgłem antyhoppingowym.

Kratownicowa rama główna z rur stalowych jest zarówno wyrazem stylu motocykla, jak i podstawą jego dobrego prowadzenia. Długoskokowe zawieszenie obejmuje 41‑milimetrowy widelec teleskopowy i regulowane amortyzatory tylne, a koła – 19‑calowe z przodu i 17‑calowe z tyłu – są wyposażone w opony o bieżniku blokowym. Siła hamowania z przodu i z tyłu modulowana jest przez system ABS, którego zestrojenie starannie wyważono, dążąc do optymalnej skuteczności na różnych nawierzchniach, w tym pod kątem jazdy w lekkim terenie.

Wszystkie elementy oświetlenia są wykonane w technice LED, zespół wskaźników to kompaktowy, negatywowy wyświetlacz LCD, a funkcja Emergency Stop Signal (ESS) wykorzystuje tylne kierunkowskazy jako światła awaryjne przy nagłym, ostrym hamowaniu.

Model CL500

Model CL500 przygotowany na rok 2023 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

  • Candy Energy Orange
  • Mat Laurel Green Metallic
  • Candy Caribbean Blue Sea
  • Mat Gunpowder Black Metallic

Kluczowe funkcje

Wyposażenie i stylistyka

Prosta i surowa stylizacja, tak jak w oryginalnym CL **Wysokość siedzenia wynosząca 790 mm **zapewnia łatwy dostęp do podłoża i odpowiednią pozycję nóg Negatywowy wyświetlacz LCD jako zespół wskaźników i uchwyt na kask pod siedzeniem Pełne oświetlenie LED i funkcja Emergency Stop Signal (ESS) realizowana za pomocą tylnych kierunkowskazów

“Prosty, surowy i trwały” - trzy słowa, które nadały ton i kierunek prac zespołowi stylistów CL500. Motocykl utrzymany w stylu «street scrambler» wygląda dobrze wszędzie tam, gdzie się pojawi. Dodatkową zaletą modelu jest ergonomia, dzięki której jest on bardzo łatwy do prowadzenia w różnych sytuacjach.

Połączenie czystego w formie zbiornika paliwa o zaokrąglonych kształtach i pochylonego tłumika z osłoną termiczną ze stali nierdzewnej stanowi mocne nawiązanie do historycznych konstrukcji. Liczne, starannie wykonane detale, jak nakładki na zbiornik paliwa, gumowe osłony widelca, miękkie i gładkie poszycie siedzenia z wytłoczonym logo Hondy oraz wysoko podniesiona kierownica składają się na wygląd, który emanuje szczególnym urokiem. Opcje malowania, wszystkie zestawione z czernią silnika i podwozia, sprawiają, że każdy z dostępnych kolorów żyje i wibruje.

Dzięki zamieszczeniu siedziska na wysokości 790 mm oraz smukłej jego środkowej części, zapewniono łatwy dostęp do podłoża i ergonomiczną pozycję nóg. Po bokach osłonięto elementy ramy, które utrudniałyby przyjęcie pozycji stojącej, a niska tylna część motocykla zapewnia łatwy dostęp dla pasażera. Zaczep do mocowania kasku można łatwo zdemontować za pomocą kluczyka zapłonu i pozostawić w garażu.

Model CL500 noc swiatla led

Wysoka kierownica nie tylko wygląda dobrze, ale przede wszystkim jest precyzyjnie ustawiona pod odpowiednim kątem, aby zapewnić dźwignię zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej, z uchwytami w stylu off-road i wewnętrznymi obciążnikami zmniejszającymi zmęczenie kierowcy. Nakładki na zbiornik paliwa stanowią kolejny punkt kontaktowy dla nóg w pozycji stojącej, a szerokie stalowe podnóżki zaopatrzono w gumowe wkładki poprawiające komfort.

Nisko osadzony reflektor o średnicy 175 mm ma klasyczną formę, jednak mieści cztery diody LED z grubymi wewnętrznymi soczewkami, co daje wyrazistą sygnaturę przedniego światła. Małe, 55-milimetrowe okrągłe kierunkowskazy LED otrzymały tradycyjny wygląd i znajdują się po obu stronach cienkiego, owalnego światła tylnego LED.

Zgrabny, okrągły zespół wskaźników o średnicy 100 mm mieści negatywowy wyświetlacz LCD. Prosty i przejrzysty zestaw informacji obejmuje wskaźniki załączonego biegu i zużycia paliwa oraz osobne strzałki kierunkowskazów.

Ostre, gwałtowne hamowanie powoduje włączenie znajdującej się w wyposażeniu standardowym sygnalizacji awaryjnego hamowania (ESS), która do czasu automatycznego wyłączenia miga tylnymi kierunkowskazami, aby ostrzec jadących z tyłu.

Przy zużyciu paliwa na poziomie 3,6 l/100 km, zbiornik o pojemności 12 litrów zapewnia potencjalny zasięg powyżej 300 km.

Podwozie

Kołyskowa zamknięta rurowa rama stalowa typu „diamond” Teleskopowy widelec 41 mm i podwójne tylne amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny Dwutłoczkowy zacisk hamulca przedniego współpracujący z pływającą tarczą 310 mm System ABS dostrojony do jazdy w lekkim terenie Koło przednie 19 cali, koło tylne 17 cali

Kołyskowa, zamknięta rurowa rama stalowa typu „diamond” zapewnia dobre prowadzenie motocykla i wysoki komfort jazdy, a do tego jest podstawą stylu modelu CL500. Jest to konstrukcja piękna w swojej prostocie, z solidnymi rurami i tylną ramą nośną w kształcie pętli. Inżynieria wspomagana komputerowo (CAE) pozwoliła na uzyskanie optymalnej równowagi pomiędzy sztywnością i masą.

Model CL500 tyl

Motocykl w stylu «scrambler» musi radzić sobie niemal ze wszystkim - od dziurawych ulic po nierówne drogi gruntowe, więc przy konstruowaniu podwozia celem było uzyskanie lekkiego, czułego prowadzenia i zawieszenia dobrze absorbującego nierówności.

Prześwit wynosi 155 mm, kąt pochylenia kolumny to 27°, wyprzedzenie - 108 mm, a rozstaw osi 1485 mm. Masa własna wynosi 192 kg.

Z przodu zastosowano 41-milimetrowy widelec teleskopowy o skoku 150 mm i zaopatrzono go w klasyczne czarne osłony. Osłony nawiązują do stylu epoki, a jednocześnie chronią golenie oraz uszczelki przed kurzem i uszkodzeniami. Specyficzne dla CL górna i dolna półka zwiększają precyzję prowadzenia i wyczucie kierownicy. Z tyłu znalazł się wahacz o eleganckiej prostocie budowy, wykorzystujący okrągłe rury o średnicy 45 mm, które podkreślają wytrzymałość motocykla. Podwójne długoskokowe amortyzatory tylne mają skok 145 mm i 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny (3 w górę od pozycji standardowej, 1 w dół). Tłumienie ruchów kół jest dostrojone tak, aby zapewnić elastyczną i komfortową jazdę bez względu na nawierzchnię.

Dwutłoczkowy przedni zacisk hamulcowy działa na pływającą tarczę 310 mm poprzez klocki wykonane ze spieków. Proporcje hydraulicznie rozprowadzanej siły hamującej koło przednie i koło tylne obsługiwane przez tarczę 240 mm i jednotłoczkowy zacisk dobrano tak, by zapewnić wysoki poziom kontroli hamowania na jak najszerszej gamie nawierzchni. Również system ABS został zoptymalizowany do pracy zarówno na trasach gruntowych, jak i na asfalcie.

Koła w rozmiarze 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu zapewniają solidną przyczepność i lekkie prowadzenie w zróżnicowanych warunkach drogowych i terenowych. Opony to Dunlop Mixtours z głębokim bieżnikiem mają rozmiar 110/80 R19 z przodu i 150/70 R17 z tyłu.

Silnik

Rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 471 cm3, dopuszczający prowadzenie przez kierowców z prawem jazdy kategorii A2 Unikalne ustawienia PGM-FI i krótsze przełożenie końcowe Sprzęgło antyhoppingowe, pomagające w kontroli tylnego koła Żyjący własną sławą, „podniesiony” tłumik wydechowy z podwójnym wylotem

Ośmiozaworowy, chłodzony cieczą, rzędowy dwucylindrowy silnik o pojemności 471 cm3 napędza CL500 płynnie, jest łatwy do opanowania i zapewnia świetną zabawę. Bardzo popularna i wytrzymała jednostka napędowa zdobyła swoją renomę w serii CB(R)500 oraz w modelu CMX500 Rebel. W CL500, posiada on specjalnie dobrane mapowanie wtrysku paliwa PGM-FI oraz nowe układy dolotowy i wydechowy, co zapewnia moment obrotowy 43,4 Nm przy 6250 obr/min i moc maksymalną 47 KM (34,3 kW) przy 8500 obr/min. Celem uzyskania lepszych przyspieszeń na każdym biegu, tylna zębatka ma 41 zębów, zamiast 40 używanych w modelu Rebel.

Model CL500 wyswietlacz negatyw

Jest to silnik zachowujący równowagę pomiędzy fizycznymi rozmiarami a elastycznie dostarczaną mocą, z łatwo dostępnym wysokim momentem obrotowym w średnim zakresie obrotów, jak i wysoką mocą maksymalną w górnym zakresie obrotów, co sprawia, że jest to jeden z najbardziej lubianych i cenionych silników Hondy. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 67 mm x 66.8 mm, ze stopniem sprężania 10,7:1. W głowicy cylindrów użyto popychaczy rolkowych, a regulacja zaworów za pomocą podkładek pozwala ograniczyć masę rozrządu, zmniejszając obciążenia sprężyn zaworowych i ograniczając siły tarcia.

Cichy łańcuch rozrządu (SV) ma sworznie z zewnętrzną warstwą z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwiększa odporność na zanieczyszczenia. Tarcie zmniejszono przez dodanie prążków na płaszczu tłoka. Takie wykończenie zwiększa powierzchnię płaszcza, wprowadzając szczeliny, które zostają wypełnione olejem, co służy lepszemu smarowaniu w układzie tłok-cylinder.

Wykorbienia wału korbowego są przesunięte o 180°, a wałek wyrównoważający siły pierwszego rzędu znajduje się za cylindrami, blisko środka masy motocykla. Koła zębate napędzające wałek wyrównoważający wykonano jako dwuczęściowe, redukując w ten sposób wytwarzany przez nie hałas. Przeciwciężary wału korbowego zaprojektowano do współpracy z wałkiem wyrównoważającym, więc ich niewielka masa pozwala silnikowi łatwiej wchodzić na wyższe obroty, dzięki zmniejszonej bezwładności. Średnica zaworów ssących wynosi 26,0 mm, wylotowych 21,5 mm.

W skrzyni korbowej użyto odśrodkowo odlewane, cienkościenne tuleje. Taka konstrukcja wewnętrzna redukuje straty „pompowania” występujące przy przesunięciu zapłonu w cylindrach o 180 stopni. Głęboka miska olejowa ma pojemność 3,2 litra.

Sześciobiegowa skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby zapewnić łatwą zmianę przełożeń, zwłaszcza w mieście. Sprzęgło antyhoppingowe pomaga w panowaniu nad zachowaniem się tylnego koła i zmniejsza obciążenie dźwigni sprzęgła, tym samym redukując zmęczenie kierowcy.

W niepowtarzalnym stylu CL, dwururowy tłumik wydechowy jest uniesiony do góry i zasilany przez rurę wydechową w konfiguracji 2-1. W porównaniu do Rebela, dźwięk został dostrojony do cięższego brzmienia niskich częstotliwości, ale z podobnym pulsowaniem.

Akcesoria

Dla CL500 dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, służących do personalizacji motocykla zgodnie z preferencjami właściciela.

Tylna rama pomocnicza pozwala na łatwy montaż mniejszych akcesoriów i miękkich sakw tylnych, a tylny bagażnik służy również do mocowania kufra górnego o pojemności 38 litrów. Dla wysokich kierowców dostępne jest opcjonalnie siedzenie wyższe o 30 mm, wykończone w kolorze brązowym, z czarnym podwójnym szwem.

Wśród kosmetycznych dodatków, które wzbogacają klasyczny styl off-roadowy, znalazły się lekkie polipropylenowe tablice boczne na numery startowe, szyba przednia, osłony dłoni i wysoki przedni błotnik. Czysto praktyczne akcesoria to z kolei podgrzewane manetki, gniazdo ładowania ACC i osłony tylnych amortyzatorów.

Dla wygody nabywców dobrano trzy pakiety wyposażenia:

PAKIET ADVENTURE

Osłony dłoni, wysoki przedni błotnik, osłony tylnych amortyzatorów, rajdowe podnóżki.

PAKIET TRAVEL

Miękkie sakwy boczne, podgrzewane manetki, gniazdo ACC, regulowana dźwignia hamulca i naklejka na zbiornik paliwa.

PAKIET STYLE

Osłona reflektora, pasek na osłonę reflektora, paski na felgi, tylne osłony boczne, paski na tylne osłony boczne, wyższe siedzenie.

Zobacz specyfikację i pełne dane techniczne modelu CL 500 w naszym katalogu.

Sprawdź też nasze testy motocykli

siedzę z tyłu na Hondzie CB500X

Honda CB500X mały motocykl wielka frajda z jazdy - najlepsza recenzja jaką znajdziesz

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej