Elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch - quickshifter na sterydach

elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch
elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch

Honda opublikowała dziś na swojej stronie internetowej informacje na temat Honda E-Clutch –elektronicznego sprzęgła do motocykli. Jest to pierwszy na świecie* automatyczny system sterowania sprzęgłem, przeznaczony do mechanicznych przekładni w motocyklach, umożliwiający płynne ruszanie, zmianę biegów i zatrzymanie bez konieczności obsługi dźwigni sprzęgła przez kierowcę.

Honda E-Clutch wykorzystuje technologię elektronicznego sterowania, aby zapewnić natychmiastowe, precyzyjnie dostrojone sterowanie sprzęgłem w celu uzyskania optymalnej wydajności układu przeniesienia napędu podczas zmian siły napędowej w takich sytuacjach jak ruszanie, zmiana biegów i zatrzymywanie. Zadaniem tego rozwiązania jest zapewnienie płynnego ruszania, zmiany biegów i zatrzymania w bardziej naturalny sposób, niż robi to kierowca obsługujący sprzęgło ręcznie.

Aby sprostać różnorodnym wymaganiom kierowców, sprzęgłem można sterować jak w zwykłym motocyklu z manualną skrzynią biegów, trzymając dźwignię sprzęgła, pomimo że jest ono sterowane elektronicznie. Dzięki temu, z systemu mogą korzystać motocykliści o zróżnicowanym doświadczeniu i umiejętnościach, którzy w większym stopniu będą koncentrować się na przyjemności płynącej z jazdy.

Ponieważ lekki, kompaktowy układ można zainstalować bez większych zmian w istniejących układach silnikowych, Honda planuje z czasem zastosować elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch w swoich motocyklach segmentu FUN.

  • zgodnie z badaniami Hondy

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r