Ducati Desmo450 MX - desmodromiczna rewolucja w świecie motocrossu
2259 ocen

Ducati Desmo450 MX to pierwszy motocykl motocrossowy z Borgo Panigale, który łączy w sobie innowacyjny silnik z rozrządem desmodromicznym oraz zaawansowaną elektronikę.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

  • Desmo450 MX to jedyny motocykl w swoim segmencie, który wyposażony jest w silnik z rozrządem desmodromicznym.
  • Dzięki charakterystyce silnika i aluminiowej ramie Desmo450 MX jest szybki oraz łatwy w prowadzeniu zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów.
  • Pierwszy motocykl crossowy z Borgo Panigale jest wyposażony w zupełnie nowy system kontroli trakcji, jedyny taki w świecie motocrossu.
  • Ducati Desmo450 MX trafi wyłącznie do wybranych europejskich salonów począwszy od czerwca 2025 roku.
Ducati Desmo450 MX

To historyczny dzień dla producenta z Borgo Panigale - Ducati prezentuje Desmo450 MX, pierwszą w swojej historii maszynę motocrossową. Motocykl powstał zgodnie z filozofią, która zawsze przyświecała Ducati - eksperymentowanie i testowanie rozwiązań w wyścigach, a następnie wprowadzanie ich do modeli produkcyjnych. W tym przypadku marka czerpała także z doświadczenia zdobytego w MotoGP i serii Superbike.

Dzięki takiemu podejściu, starannej analizie segmentu, konkurencji oraz przepisów technicznych FIM i AMA, Ducati stworzyło lekką i niezawodną maszynę. Wyposażono ją w wydajny silnik z rozrządem desmodromicznym oraz elektronikę stanowiącą punkt odniesienia w tej kategorii. Desmo450 MX wzmacnia umiejętności jazdy zarówno profesjonalistów, jak i amatorów, oferując pewność siebie pozwalającą przesuwać własne granice. Dzięki doskonałej charakterystyce silnika, podwoziu i innowacyjnej elektronice, motocykl zapewnia wysokie osiągi przy zmniejszonym wysiłku fizycznym.

Ducati wjeżdża w piach bokiem

Desmo450 MX: Ducati otwiera nowy rozdział w historii marki

Aby przygotować się na przyjęcie przyszłych fanów motocykli terenowych, Ducati przeszkoliło wybranych dealerów, zapewniając najwyższy poziom profesjonalizmu i kompetencji w zupełnie nowym segmencie. Claudio Domenicali, CEO Ducati Motor Holding, podkreślił, że decyzja o wejściu w segment off-road wynika z siły finansowej firmy oraz potrzeby rozwoju marki poprzez otwarcie na nowe grono entuzjastów.

„W ciągu ostatnich 18 miesięcy wiele osób pytało mnie, dlaczego Ducati postanowiło wejść do świata profesjonalnych wyścigów off-road. Odpowiedź jest prosta - Ducati to zdrowa firma, która generuje zyski i ma możliwości rozwoju poprzez otwarcie się na nowy segment pasjonatów” - powiedział Claudio Domenicali, CEO Ducati Motor Holding.

„Przyjrzeliśmy się naszej kulturze korporacyjnej i odkryliśmy, że Ducati wyróżnia się unikalnym połączeniem świata wyścigów i produkcji motocykli. Co więcej, w naszych zespołach mamy wielu entuzjastów jazdy terenowej. To wszystko pozwoliło nam dziś zaprezentować Desmo450 MX - łatwy w prowadzeniu, a jednocześnie wydajny motocykl dla amatorów i profesjonalistów, który będziemy stale rozwijać poprzez rywalizację sportową na najwyższym poziomie, wspierając go siecią sprzedaży, która rozumie potrzeby entuzjastów motocrossu” - dodał Domenicali.

Desmo450 MX

Silnik Ducati Desmo450 MX - moc MotoGP w motocyklu terenowym

Projekt Desmo450 MX rozpoczął się od silnika o pojemności 449,6 cm³ z rozrządem desmodromicznym - systemem stosowanym we wszystkich wyścigowych motocyklach Ducati, w tym również w MotoGP. Dzięki niemu jednostka może osiągać bardzo wysokie obroty, co przekłada się na lepszy start i zwiększa szanse na wygranie nagrody Holeshot przyznawanej zawodnikowi, który jako pierwszy pokona pierwszy zakręt. Tę nagrodę zdobyli zawodnicy Ducati, Jeremy Seewer i Mattia Guadagnini, w swoim debiutanckim wyścigu w Mistrzostwach Świata Motocrossu w Argentynie. Korzystali oni z seryjnego silnika wyposażonego jedynie w kompletny układ wydechowy marki Akrapovič, który dostępny jest w katalogu akcesoriów Ducati Performance.

Desmo450 MX lata

Desmo450 MX oferuje również wysoki moment obrotowy przy niskich i średnich obrotach, zapewniając mocne przyspieszenie na wyjściu z zakrętów oraz liniową, płynną charakterystykę w wyższej partii. Już przy 4200 obr./min dostępne jest 70% maksymalnego momentu obrotowego, co sprawia, że motocykl jest mniej wymagający fizycznie i mniej męczący niż tradycyjne modele o pojemności silnika 450 cm³.

Desmo450 MX lata

Dzięki średnicy tłoka 96 mm możliwe było zastosowanie innowacyjnych zaworów: ssących o średnicy 40 mm oraz wydechowych o średnicy 33 mm. Zawory posiadają tytanowe grzybki oraz stalowe, wydrążone i wypełnione sodem trzonki dla lepszego odprowadzenia ciepła. Szczególną uwagę poświęcono układowi chłodzenia, w którym zastosowano chłodnice w kształcie romboidalnym. Uzyskano tym samym zwiększenie powierzchni chłodzenia o 6,5% w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, zachowując kompaktowe rozmiary dla zapewnienia swobody ruchu kierowcy.

Maksymalna moc silnika Desmo450 wynosi 63,5 KM przy 9 400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 53,5 Nm przy 7 500 obr./min. Ogranicznik obrotów ustawiono na 11 900 obr./min, co również stanowi nowy punkt odniesienia w tym segmencie.

Lżejszy, szybszy, mocniejszy – Ducati Desmo450 MX podbija off-road

Desmo450 MX oparto na aluminiowej ramie ważącej 8,96 kg. Maksymalnie zredukowano liczbę punktów spawania, rama składa się z zaledwie 11 elementów, co stanowi około połowę tego, co występuje w ramach konkurencji. Rama zapewnia sztywność, lekkość i wytrzymałość, a jej budowa ułatwia konserwację motocykla.

Zawieszenie i układ hamulcowy

Desmo450 MX Zawieszenie dostarczyła Showa, firma z olbrzymim doświadczeniem w rywalizacji wyścigowej. Przedni widelec upside-down o średnicy 49 mm i skoku 310 mm posiada powłokę Kashima. Tylny amortyzator o skoku 301 mm, również w pełni regulowany, współpracuje z aluminiowym wahaczem i układem progresywnego zawieszenia.

Za hamowanie odpowiada układ Brembo. Z przodu pracuje dwutłoczkowy zacisk w połączeniu z tarczą o średnicy 260 mm, a z tyłu jednotłoczkowy zacisk z tarczą 240 mm.

Innowacyjny system kontroli trakcji w Ducati Desmo450 MX

Desmo450 MX to pierwszy motocykl motocrossowy na świecie wyposażony w system kontroli trakcji, który jest w stanie precyzyjnie określić rzeczywisty poślizg tylnego koła (zgłoszenie patentowe). System ten identyfikuje fazy jazdy, w których nie powinien być aktywowany, aby nie ograniczać osiągów motocykla. Ducati Traction Control (DTC) może zostać natychmiast dezaktywowany przez kierowcę w sytuacjach, w których konieczne jest wykorzystanie całej mocy silnika, a następnie automatycznie ponownie aktywowany.

Co wyróżnia Desmo450 MX na tle motocrossowej konkurencji?

Ducati Desmo450

Oprócz innowacyjnego systemu kontroli trakcji oraz zaawansowanego silnika z rozrządem desmodromicznym, Desmo450 MX oferuje również nowoczesne rozwiązania elektroniczne, takie jak Launch Control, Quick Shift i Engine Brake Control, które można dostosować do potrzeb toru poprzez aplikację X-Link. Interwały serwisowe motocykla zostały zoptymalizowane, aby ograniczyć koszty eksploatacji – wymiana tłoka i regulacja luzów zaworowych przewidziane są co 45 motogodzin, a pełny przegląd silnika co 90 motogodzin.

Ducati Performance - akcesoria do stworzenia własnej repliki Desmo450 MX

Ducati Performance oferuje możliwość stworzenia repliki motocykla Ducati Desmo450 MX startującego w MXGP z fabrycznymi akcesoriami, takimi jak piasty kół, półki zawieszenia czy układ wydechowy Akrapovič. Dostępna jest również kolekcja odzieży obejmująca kombinezon Alpinestars, kask Arai oraz odzież przeciwdeszczową Spidi.

Ducati Desmo450 MX

Desmo450 MX specyfikacja techniczna

  • Malowanie Ducati Red

Cechy standardowe:

  • Jednocylindrowy silnik Desmo450 o pojemności 449,6 cm³,
  • Maksymalna moc 63,5 KM przy 9 400 obr./min,
  • Maksymalny moment obrotowy 53,5 Nm przy 7 500 obr./min,
  • Aluminiowa rama typu twin-spar,
  • Zbiornik paliwa o pojemności 7,2 litra,
  • Przedni, w pełni regulowany widelec upside-down Showa 49 mm, skok 310 mm, powłoka Kashima,
  • W pełni regulowany tylny amortyzator Showa o skoku 301 mm,
  • Odlewany wahacz aluminiowy,
  • Układ hamulcowy Brembo z tarczami Galfer: 260 mm (przód), 240 mm (tył),
  • Opony Pirelli Scorpion MX32 Mid-Soft: 80/100-21” (przód), 110/90-19” (tył),
  • Aluminiowe obręcze Takasago Excel ze szprychami Alpina: 21”x1.60” (przód), 19”x2.15” (tył),
  • 2 tryby mocy, 2 tryby jazdy (tryby jazdy konfigurowalne za pomocą aplikacji X-Link),
  • Nowa generacja elektroniki Ducati: Ducati Traction Control (DTC), Power Launch, Quick Shift, Engine Brake Control,
  • Wymiana tłoka i regulacja luzu zaworowego co 45 motogodzin,
  • Pełny przegląd silnika co 90 motogodzin,
  • Waga motocykla gotowego do jazdy: 106 kg.