

Buty alpinestars posiadam od początku mojej motocyklowej kariery, przejechały ze mną już ponad 10 000 km więc mogę co nie co o nich powiedzieć. Zapraszam na test sportowych butów motocyklowych z powiedzmy górnej półki Alpinestars SMX-6 v2
Spis treści
Znakomita jakość wykonania 10 000 km i absolutnie nic sie z nimi nie dzieje. Lato jesień zimna i powtórka, także przejechały ze mną każde warunki atmosferyczne. Są bardzo dobre ale nie bez wad. Zainteresowany? Czytaj dalej. 😊
Znakomita jakość za nie małe pieniądze
Podkreślę to jeszcze raz nic się nie zniszczyło, nie urwało nie odpadło, mimo iż chodziłem w wodzie, błocie naprawdę ich nie oszczędzałem spisały się.
Ostatnimi czasy zdarzyło się testować BMW 1250 GS i myślałem, że w miarę wysokie buty z solidnym protektorem piszczela sprawdzą się niestety nie. Mimo ich wysokości przyrżnąłem solidnie parę razy w wystające cylindry BMW, także myślałem, że piszczele mam w kawałkach.
Wodoszczelność? Zapomnij.
Woda też nie jest ich przyjacielem, wystarczy 20 minut w solidnym deszczu a Alpinestars SMX-6 v2 całe przemiękają i skarpetki macie mokre.

Wentylacja w Alpinestars SMX-6 v2
Powiedzieć, że jest taka sobie, to nic nie powiedzieć mamy tylko dwa otwory wentylacyjne znajdziecie je na pięcie i cholewce. Żeby je znaleźć naprawdę trzeba się butom uważnie przyglądać.
Upalne lata jakich doświadczamy ostatnio dają się we znaki ale to tylko w mieście i to stojąc w korku. W trakcie jazdy nie przeszkadza. W drugą stronę, czyli w sezonie zimowym zejście do ok 7-10 stopni jest ok poniżej tej temperatury i gruba skarpeta nie pomoże będzie chłodno.
Zapięcie Alpinestars SMX-6 v2
Jest świetne, szeroki rzep od kostki po łydkę bardzo szybko i łatwo pozwala umieścić but na nodze, w środku macie suwak który ma solidną przedłużkę, która pozwala na majstrowanie przy nich nawet w rękawicach. Przez dwa lata i 10 tys przejechanych kilometrów przetrwały w niezmienionym stanie.
Podeszwa Alpinestars SMX ma szpary w które wchodzą małe kamyki, także musicie uważać wracając do domu bo łatwo jest zniszczyć dzięki temu podłogę szczególnie tą drewnianą.
Ochrona w butach motocyklowych
Duży zawias umieszczony od zewnątrz zapewnia biomechaniczne wsparcie pomiędzy kostką, stawem skokowym a piszczelem.
- Wymienny slider można łatwo odkręcić i w razie przetarcia wstawić nowy.
- Ochraniacz piszczeli
- Protektor TPU na kostce.
Materiał: skóra syntetyczna
Czas trwania testu: 30 miesięcy
Przejechane kilometry: 10 000 km
Cena: 998 zł