2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Zmiany w modelu Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition - 2023 r

Poznaj zmiany jakie przedstawiła Yamaha odnośnie swoich najlepiej sprzedających się offroadowych gwiazd Ténéré 700 2023 r. i Ténéré 700 Rally Edition 2023 r.

Co zmieniło się w Yamaha Ténéré 700 - 2023 roku

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Modernizacje oprzyrządowania, łączność ze smartfonem i udoskonalenia ABS

Od momentu wejścia na rynek w 2019 roku, motocykl Ténéré 700 osiągnął wyjątkowy sukces w całej Europie. 40 000 sprzedanych egzemplarzy tej szczególnej konstrukcji łączącej silnik CP2 o wysokim momencie obrotowym i pojemności 690 cm3, z wytrzymałym nadwoziem o uniwersalnym przeznaczeniu, potwierdziło pozycję firmy Yamaha jako jednego z wiodących producentów motocykli Adventure, a legendarna maszyna Ténéré jest ponownie bezapelacyjnym motocyklem dla każdego podróżnika i poszukiwacza przygód.

Segment adventure został dodatkowo wzmocniony przez Ténéré 700 Rally Edition, motocykl posiadający dodatkowe wyposażenie premium, dedykowane do najtrudniejszego terenu oraz ostatnią wersję Ténéré 700 World Raid, która dzięki zwiększonemy zasięgowi, dała każdemu motocykliście możliwość dojechania jeszcze dalej, za kolejny horyzont.

Niewiarygodny potencjał modeli Ténéré 700 został zademonstrowany przez kierowcę farbycznego i ambasadora marki, Pola Tarrésa, który stał się pierwszą osobą, która prowadziła dwucylindrową maszynę w Erzbergrodeo, pokonując wielu motocyklistów na lekkich maszynach enduro.

Do Pola dołączył zwycięzca Tunisia Desert Challenge, Alessandro Botturi, z Ténéré World Raid Rally Team startującym w Africa Eco Race w październiku. A kiedy zespół wyścigowy pokonywał Afrykę, Nick Sanders ponownie zademonstrował niewiarygodnego ducha przygody oraz wiodące w klasie osiągi, wytrzymałość i niezawodność motocykla przygodowego firmy Yamaha, ponownie okrążając ziemię swoją Ténéré 700.

Na 2023 rok Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition mają szereg ważnych modernizacji i udoskonaleń, które dodają wartość do całego pakietu i wzmacniają swoją pozycję wiodących w świecie maszyn Adventure. Ponadto niezwykły motocykl Ténéré 700 staje się bardziej dostępny niż kiedykolwiek, dzięki wprowadzeniu wersji 35 kW na prawo jazdy kategorii A2*.

*Nie występuje w modelu Ténéré 700 Rally Edition

5-calowy wyświetlacz TFT w stylu World Raid

Wyświetlacz w nowej Yamaha Tenere 700 - 2023 r.

Zarówno Ténéré 700 jak i Ténéré 700 Rally Edition są wyposażone w nowe 5-calowe wyświetlacze TFT. Ten wysokiej jakości kokpit zawiera wybór jednego z *dwóch ekranów tematycznych, pasujących do różnych sytuacji podczas jady.

W trybie tematycznym ekranu „Explorer” w centrum uwagi jest obrotomierz, umożliwiający motocykliście koncentrację i wykorzystanie maksymalnego momentu obrotowego do skutecznego pokonywania bezdroży. Ekran tematyczny „Street” ma bardziej konwencjonalny wygląd z okrągłymi zegarami w stylu analogowym. Obydwa style tematyczne ekranu mają wyraźnie zaprojektowany układ z łatwymi do odczytania ikonami i kontrolkami ostrzegawczymi, które umożliwiają motocykliście skoncentrowanie się na drodze lub szlaku do pokonania.

Łączność ze smartfonem

Pozostawanie w łączności jest teraz nawet łatwiejsze dla motocyklistów Ténéré, ponieważ modele na 2023 rok są wyposażone w jednostkę sterowania komunikacją (CCU), która umożliwia łączność ze smartfonem. W celu nawiązania łączności smartfon motocyklisty musi być najpierw połączony z motocyklem przez Bluetooth® przy użyciu darmowej aplikacji MyRide firmy Yamaha. Po podłączeniu smartfona właściciel widzi powiadomienia o połączenich przychodzących, e-mailach i wiadomościach tekstowych na nowych 5-calowym ekranie TFT i może monitorować kluczowe parametry motocykla przez aplikację.

Po odpowiednim skonfigurowaniu system może także powiadamiać motocyklistę o jakimkolwiek problemie technicznym wykrytym w motocyklu Ténéré oraz przesłać powiadomienie e-mailem do dilera lub innej osoby wyznaczonej przez siebie.

Aplikacja MyRide oferuje także wiele innych przydatnych funkcji, łącznie z monitorowaniem wszystkich kluczowych parametrów motocykla, śledzeniem pokonywanej trasy oraz rejestrowaniem pokonanego dystansu, przyspieszenia, prędkości maksymalnej, zmian wysokości i wielu innych parametrów. Dane mogą być udostępniane w mediach społecznościowych, porównywane i omawiane z innymi motocyklistami Yamahy na jednym z wielu for internetowych i dedykowanych grupach mediów społecznościowych.

Nowa Yahama Tenere 700 2023r.

Udoskonalone 3 tryby ABS

System ABS w poprzednim modelu oferował wybór trybów ON lub OFF, zarówno Yamaha Ténéré 700 2023 r. jak i Ténéré 700 Rally Edition są wyposażone w udoskonalony 3-trybowy ABS. Ten poprawiony system, zastosowany już w modelu World Raid, umożliwia motocykliście wybranie:

  • pełnego trybu ABS działającego na obydwa koła;
  • trybu ABS działającego na przednie koło;
  • i trybu ABS OFF, czyli całkowicie wyłączonego systemu ABS.

Pełny tryb ABS jest obowiązkowy podczas jazdy ulicą, tryb ABS działajacy na przednie koło służy do umiarkowanej jazdy po bezdrożach, kiedy przyczepność jest różna, a tryb ABS całkowicie wyłączony jest odpowiedni do bardziej ekstremalnej jazdy terenowej.

Wiązka elektryczna przygotowana do instalacji quickshiftera

Motocykle Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition mają wstępnie przygotowaną wiązke do zamontowania opcjonalnego systemu quickshiftera, który jest teraz dostępny jako oryginalne akcesorium Yamahy.

Dźwignia hamulca przedniego, nowe gniazdo USB, kierunkowskazy LED

Dla zwiększenia wytrzymałości dźwignia hamulca przedniego została przeprojektowana, aby wytrzymała przypadkowe uszkodzenie w razie przewrócenia motocykla. Do innych unowocześnień należy gniazdo USB montowane w miejsce dotychczasowego gniazda 12 V oraz kierunkowskazy LED

Unowocześnienia na 2023 rok w Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

  • Dostępne także w wersji 35 kW**
  • 5-calowy, dwutematyczny wyświetlacz TFT
  • Łączność ze smartfonem
  • 3-trybowy ABS
  • Nowe kolory i grafika – Icon Blue i Tech Kamo (Ténéré 700)
  • Gniazdo USB
  • Kierunkowskazy LED
  • Nowa dźwignia hamulca przedniego
  • Wiązka elektryczna przygotowana do instalacji quickshiftera

**Ma zastosowanie tylko w modelu Ténéré 700. Model Ténéré 700 Rally Edition występuje tylko w pełnej mocy, ale jest homologowana do potencjalnej zmiany mocy.

Ceny i dostępność

Dostawy i ceny są różnią się w poszczególnych regionach – w celu uzyskania pełnych informacji skontaktuj się z biurem importera Yamahy.

Kolory

Na 2023 rok motocykl Ténéré 700 otrzymuje unowocześnioną grafikę i nowe kolory: Icon Blue i Tech Kamo.

Maszyna Ténéré 700 Rally Edition będzie nadal dostępna w kolorze Heritage White.

Informacja prasowa

Zamów artykuł

baner whitepress
baner linkhouse

Aktualności

Harley-Davidson obchodzi 120-lecie istnienia

Harley-Davidson obchodzi 120-lecie istnienia i obchody potrwają cały rok! Prezentacja motocykli Harley Davidson 2023

BMW R 1250 RT dla Polskiej policji

Największy zakup w historii polskiej Policji. Pół tysiąca motocykli BMW R 1250 RT pomoże funkcjonariuszom patrolować drogi.

rejestracje motocykli nowych podsumowanie 2022 roku

Jak naprawdę wygląda rynek jednośladów w Polsce podsumowanie 2022 r

Sprawdź też nasze testy motocykli

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo