
Nowy model od pomarańczowych KTM 1290 SUPER DUKE GT


W segmencie, który wymaga komfortu i możliwości pokonywania terenu bez wysiłku, KTM 1290 SUPER DUKE GT zmienia zasady. KTM 1290 SUPER DUKE GT, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wyjątkowych wrażeń z jazdy w stylu Grand Touring, a jednocześnie będący prawdziwym motocyklem sportowym pod częścią turystyczną, pokonuje teren w sposób niespotykany w żadnym innym motocyklu Sports Tourer dostępnym na rynku.
Spis treści
Silnik KTM 1290 Super DUKE

Dzięki silnikowi w układzie V-twin o pojemności 1 301 cm3, spełniającemu normę EURO 5 i mocy 175 KM i momencie obrotowym 141 Nm, pochodzącemu z KTM 1290 SUPER DUKE R, jest to lider w swojej klasie, jeśli chodzi o przebijanie dziury w atmosferze lub wciąganie horyzontu. Ale nie tylko w kwestii pędu do przodu długodystansowy BEAST jest wierny swojemu imiennikowi.
Półaktywne zawieszenie WP APEX
w KTM 1290 SUPER DUKE GT działa zgodnie z określoną logiką. Konstrukcja regulacji napięcia wstępnego tylnego amortyzatora została dostosowana do potrzeb długodystansowego turysty i jest bardzo intuicyjna. Logika pozwala jeźdźcom na ustawienie zawieszenia w zależności od czterech różnych rzeczywistych sytuacji, a mianowicie: RIDER, RIDER PILLION, RIDER LUGGAGE lub RIDER, PILLION LUGGAGE. Dodatkowo seryjnie montowana jest funkcja anti-dive.

Nowy 7-calowy wyświetlacz TFT
Umożliwia szybką i łatwą regulację jazdy w locie, dzięki nowo zaprojektowanemu układowi, który zapewnia idealną równowagę między informacjami a stylem. Całości dopełniają nowe, solidne przełączniki, które nie tylko sprawiają wrażenie wysokiej klasy, ale także pozwalają na intuicyjną interakcję między kierowcą a deską rozdzielczą.
Koła w modelu 2022 KTM 1290 SUPER DUKE GT zostały przeniesione z najnowszego modelu KTM 1290 SUPER DUKE R. W porównaniu ze starym zestawem obręczy zmniejszono masę nieresorowaną o 1 kg, co nie tylko poprawia ogólne prowadzenie, ale także nadaje bardziej agresywny wygląd.
Te całkowicie nowe, lekkie koła są obute w nową gumę, mianowicie Continental ContiSportAttack 4. Opona ContiSportAttack 4 zapewnia bardziej sportowe i stabilne wrażenia z jazdy, spełniając zapotrzebowanie na bardziej sportową oponę, która dorównuje wszechstronnym możliwościom KTM 1290 SUPER DUKE GT.

W modelu KTM 1290 SUPER DUKE GT zadebiutuje również zupełnie nowy system nawigacji Turn-by-turn PLUS, który jeszcze bardziej zwiększy komfort jazdy. TBT+ będzie dostępny za pośrednictwem KTMconnect. Dzięki temu instrukcje nawigacyjne będą wyświetlane bezpośrednio na nowym 7-calowym wyświetlaczu TFT, co pomoże jeźdźcom w bardziej efektywnej nawigacji. System Turn-by-turn PLUS (TBT+) zostanie wprowadzony w modelu KTM 1290 SUPER DUKE GT - 2022 r., a w niedalekiej przyszłości obejmie także inne modele.
Dzięki systemowi SYGIC®, TBT+ może działać również w trybie offline, umożliwiając motocyklistom planowanie podróży i przygód z odległych miejsc. Funkcja NAWIGACJI wykorzystuje branżowe mapy, aby poprowadzić kierowcę do wybranego celu. Dostępna jest również funkcja zaawansowanego wyszukiwania oraz szeroki wybór punktów POI, w tym stacje benzynowe, restauracje, miejsca odpoczynku, a system pozwala wybrać jeden z zapisanych wcześniej celów podróży bezpośrednio z tablicy wskaźników TFT. Wszystkie powyższe funkcje są dostępne bezpośrednio z nowego 7-calowego wyświetlacza TFT, a motocyklista nie musi już wyjmować telefonu z kieszeni kurtki, co czyni go bardziej wygodnym i wydajnym w przypadku szybkich zmian w locie.

Nowy system pozwala również na pomijanie punktów trasy bez konieczności zawracania. System po prostu przeliczy i znajdzie następną dostępną trasę, aby przywrócić Cię na właściwą drogę. Ponadto, 10 ostatnio wyszukiwanych miejsc docelowych jest automatycznie zapisywanych i dostępnych bezpośrednio na desce rozdzielczej.
2022 KTM 1290 SUPER DUKE GT - NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
- Unowocześniony silnik V-twin LC8 EURO 5
- 23-litrowy zbiornik paliwa
- Lekkie koła, które pozwalają zaoszczędzić prawie 1 kg masy nieresorowanej
- Nowa deska rozdzielcza TFT 7"
- Nawigacja Turn-by-turn PLUS (TBT+)
- Nowe przełączniki na kierownicy
- Opony Continental ContiSportAttack 4
- Opcjonalny tryb PERFORMANCE MODE
- Opcjonalny pakiet TECH PACK
- Ekskluzywny CTG specyficzny dla KTM SUPER DUKE GT
Sprawdź też nasze testy motocykli

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

WSK 125 – motocykl z długą historią

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo
