Ricky Brabec wygrywa Rajd Dakar 2024, a Adrien Van Beveren zajmuje trzecie miejsce na podium

Honda Afryka Twin i Adventure Roads 2024 - Afryka
Honda Afryka Twin i Adventure Roads 2024 - Afryka
562 ocen

7 967 km rajdu przez Arabię Saudyjską zakończyło się w Yanbu, nad zapierającym dech w piersiach Morzem Czerwonym, a Ricky Brabec z Monster Energy Honda Team po raz drugi stanął na najwyższym stopniu podium Rajdu Dakar, przechodząc do historii jako jedyny Amerykanin, któremu to się udało.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Po spędzeniu większej części pierwszego tygodnia wśród czołowych zawodników, zwycięzca roku 2020 przejął stery po wyczerpującym wyścigu 48 Hour Chrono i pomimo zaledwie jednej sekundy przewagi nad jadącym na drugim miejscu Rossem Branchem na końcu siódmego etapu, Kalifornijczyk nie oglądał się za siebie i bezbłędnie jechał do celu po zwycięstwo w Dakarze, który zakończył z 11-minutowym zapasem.

Dzięki spokojowi i skupieniu, 32-latek dodał również kolejne zwycięstwo etapowe do dziesięciu, które już zdobył podczas startów w Dakarze i opuszcza pierwszą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata 2024 na szczycie klasyfikacji. Honda wygrywa Rajd Dakar 2024

Po zwycięstwie etapowym w wyścigu 48 Hour Chrono, startujący w Dakarze po raz dziewiąty Francuz Adrien Van Beveren stanął na podium, które wymykało mu się przez ostatnie kilka lat. Specjalista od piasku odnalazł swój rytm w drugim tygodniu i stoczył walkę o trzecie miejsce z Rossem Branchem i kolegą z drużyny, José Ignacio Cornejo. Pomimo iż dzień wcześniej był o włos od zderzenia z wielbłądem, do samego końca walczył o drugą pozycję, jednak musiał zadowolić się najniższym stopniem podium.

„Nacho” Cornejo, jeden z dwóch chilijskich zawodników zespołu Monster Energy Honda Team, zaliczył jeden z najlepszych występów w swojej dakarowej karierze. Od początku prowadził on w rankingach i zdobył hat-tricka w postaci wspaniałych zwycięstw etapowych, walcząc jednocześnie o nieuchwytne podium. Niestety problem z pompą paliwową położył kres jego wysiłkom, a zdobyte w rajdzie szóste miejsce z pewnością nie odzwierciedla wspaniałego występu tego zawodnika. Honda wygrywa Rajd Dakar 2024

Jego kolega z Chile, Pablo Quintanilla, dwukrotny wicemistrz Dakaru, jako najbardziej doświadczony członek zespołu, chciał zakończyć swój dwunasty start w rajdzie zwycięstwem. Niestety stracił na to szansę podczas 48 Hour Chrono, gdy pierwszego dnia tego trudnego etapu zabrakło mu paliwa. Pomimo rozczarowania dzielnie walczył, pomagając swoim kolegom z drużyny, a także zdobywając cenne punkty w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Zespół Monster Energy Honda zaliczył udany start na zwycięskiej CRF450 RALLY nowej generacji podczas swojego pierwszego występu w 2024 r., z wieloma zwycięstwami etapowymi w trakcie dwóch tygodni zmagań. Tosha Schareina rozpoczął rywalizację zwycięstwem w prologu, Nacho Cornejo zdobył w tym roku uznanie za największą liczbę zwycięstw etapowych, zdobywając ich aż z trzy, podczas gdy Adrien Van Beveren zwyciężył w dwóch etapach, a Pablo Quintanilla i Ricky Brabec odnieśli po po jednym zwycięstwie, co w sumie dało ich siedem.

Zasługujący na dpoczynek i regenerację zespół wystartuje ponownie w kwietniu w BP Ultimate Rally-Raid w Portugalii, w dniach 2–7 kwietnia Honda wygrywa Rajd Dakar 2024

Ruben Faria

Mieliśmy dziś jeden cel i była nim wygrana Rickyego w Rajdzie Dakar. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z jego powodu, ponieważ wykonał niesamowitą robotę, aby odnieść zwycięstwo w tym naprawdę trudnym rajdzie. Adrien naciskał tak mocno, jak tylko mógł, by zająć drugie miejsce, bo było to wciąż możliwe na początku ostatniego etapu. Chociaż mu się to nie udało, jesteśmy zadowoleni, że zdobył trzecie podium.

Nacho niestety nie mógł dołączyć do walki o zwycięstwo u boku Rickyego i Adriena przez problem z przewodem paliwowym, który powstał trzy dni wcześniej. Jadąc z imponującą prędkością i prezentując umiejętności nawigacyjne, zasłużył on na wynik znacznie lepszy niż szóste miejsce.

Gdy Pablowi zabrakło paliwa podczas 48 Hours Chrono, stracił on dużo czasu i szansę na podium. Cieszymy się jednak, że dotarł do mety i dało mu to możliwość przetestowania motocykla podczas ostatniego tygodnia rajdu.

Naszym głównym celem na początku tej imprezy było zwycięstwo w Dakarze. Zaczęliśmy z sześcioma motocyklami i udało nam się dotrzeć z czterema do finałowego Parc Fermé w Yanbu. Zespół wykonał świetną robotę i jestem z nich bardzo dumny.

Będziemy kontynuować naszą pracę, gdyż chcemy osiągnąć ten sam wynik w Dakarze w roku 2025. Teraz skupimy się kolejnych wyścigach Rajdowych Mistrzostw Świata, które odbędą się w kwietniu w Portugalii i Hiszpanii. Honda wygrywa Rajd Dakar 2024

Pablo Quintanilla

Cieszę się, że ukończyłem rajd, który w tym roku był bardzo trudny i długi. Nie był to wynik, jakiego oczekiwałem, ale jestem szczęśliwy, że udało mi się uporać ze wszystkimi napotkanymi podczas rajdu problemami i dojechać do mety mojego dwunastego Dakaru. Wracam do domu z dobrym uczuciem, że dotarłem do końca.

Ricky Brabec

Miło jest rozpocząć rok zwycięstwem. Nie było łatwo, gdyż trasa była naprawdę trudna, podobnie jak konkurencja. Ross i mój zespół trzymali mnie w napięciu, ale nie tylko mnie. Myślę, że każdy za nas trzymał w napięciu pozostałych i była to dla nas walka do samego końca. Naprawdę się cieszę, że wszyscy tu jesteśmy, że jesteśmy bezpieczni i możemy wrócić do domu. Tym razem było trochę inaczej. Uważam, że to zwycięstwo jest bardziej zasłużone, ponieważ rajd był o wiele trudniejszy. W 2020 roku od samego początku mieliśmy dużą przewagę, a tutaj przez trzy dni moja przewaga nad Rossem wynosiła zaledwie kilka sekund.

To był trudny wyścig dla nas wszystkich. Myślę, że jedenaście minut różnicy pomiędzy pierwszym a trzecim miejscem jak na taki rajd, to nie jest to dużo. Miałem dwa dobre dni i dwie okazje, aby dobrze przycisnąć, ale etap 11 był dla mnie stresujący, bo wiedziałem, że Ross startuje 18 minut za mną i jeśli mnie dogoni, będzie po wszystkim. Etap 11 był trudny, ale zachowałem koncentrację, dojechałem do mety i nie straciłem zbyt wiele czasu, więc jestem bardzo zadowolony z siebie i z całego zespołu. Jestem szczęśliwy z sukcesu nas wszystkich, wykonaliśmy świetną robotę przez te dwa tygodnie. Myślę, że od teraz „9” będzie moją szczęśliwą liczbą.

"Nacho" Cornejo

Ukończyłem kolejny Rajd Dakar, który był prawdziwym rollercoasterem jeśli chodzi o emocje, począwszy od ekscytacji związanej z naprawdę dobrym startem przez te dwa tygodnie, a następnie z wydarzeniami z przedostatniego dnia. Ale takie są wyścigi i cieszę się z wygranej Ricky'ego i podium Adriena.

Myślę, że spisaliśmy się naprawdę dobrze jako zespół, wygraliśmy wiele etapów, otworzyliśmy wiele z nich i pokazaliśmy, że duża część naszej ciężkiej pracy opłaciła się.

Adrien Van Beveren

Po ostatnich latach i trudnościach, które miałem, wypadkach i tym wszystkim, ogólnie rzecz biorąc, podium Dakaru smakuje naprawdę dobrze. Walczyłem do końca. Zajęliśmy trzecie miejsce, ale walczyliśmy o zwycięstwo. Jesteśmy bliżej marzenia niż kiedykolwiek wcześniej. Stanięcie na podium to krok w stronę mojego marzenia o zwycięstwie.

Sprawdź też nasze testy motocykli

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

GSX-S750

Suzuki GSXS 750 recenzja miejskiego wojownika z Japonii

Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.

Harley Davidson Low Rider S

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r