
BMW Motorrad prezentuje nowego R 12 nineT na 2024 rok


Nowy R 12 nineT został zaprezentowany przy okazji rocznicy 100 lat BMW Motorrad i tym samym jest następcą modelu R nineT, który został wprowadzony na rynek dokładnie dziesięć lat temu z okazji 90. rocznicy BMW Motorrad.
Spis treści

Nowe BMW R 12 nineT płynnie kontynuuje 100-letnią fascynację i tradycję BMW Motorrad.
Podobnie jak BMW R nineT z 2013 r., nowe BMW R 12 nineT jest purystycznym, potężnym klasycznym roadsterem, który oferuje bogactwo opcji koncepcyjnych dla niemal nieograniczonej personalizacji i indywidualizacji.
Dr Markus Schramm, szef BMW Motorrad: R nineT i jego koncepcja personalizacji ustanowiły nowe doświadczenie Heritage na 90. urodziny BMW Motorrad i stały się nieodzownym kamieniem węgielnym naszej gamy modelowej. Nowy R 12 nineT konsekwentnie kontynuuje udaną historię dziedzictwa otaczającą legendarne silniki BMW typu bokser z jeszcze bardziej klasycznym, zredukowanym językiem projektowania, jeszcze większą swobodą w zakresie personalizacji i, co nie mniej ważne, nową i innowacyjną technologią.
Niepowtarzalny silnik typu boxer
Oryginalny silnik typu bokser 1200 z przeprojektowanym airboxem i układem wydechowym zapewnia klasyczną radość z jazdy.

100 lat temu pierwszy motocykl BMW - R 32 - był już oparty na silniku flat-twin. Niepowtarzalna stylistyka boxera, potężne przyspieszenie, wyjątkowe dostarczanie mocy, charakterystyczny dźwięk i płynna praca szybko uczyniły z niego legendarny synonim motocykli BMW. Dzięki chłodzonemu powietrzem/olejem silnikowi typu bokser, nowy R 12 nineT kontynuuje tę wspaniałą tradycję. Liczba 12 w oznaczeniu modelu odnosi się do pojemności silnika, podobnie jak w przypadku wielu modeli w historii BMW Motorrad - takich jak obecny R 18.

Design który zachwyca od 2013 r.
Jeszcze bardziej klasyczna, purystyczna stylistyka, duża dbałość o szczegóły i jeszcze więcej opcji personalizacji.
sprawdź recenzję BMW R nineT w opcji 719 Jeszcze bardziej niż jego poprzednik, nowy R 12 nineT łączy w sobie mocny charakter silnika typu bokser i język projektowania tradycyjnych epok motocyklowych z innowacyjną technologią i modułową koncepcją, która oferuje kierowcy maksymalne możliwości personalizacji. Purystyczny, klasyczny wygląd i dbałość o szczegóły były priorytetem podczas projektowania motocykla.

Edgar Heinrich, Head of Design BMW Motorrad: Purystyczny język stylistyczny jest zdominowany przez wyraźną linię baku/siedzenia/tyłu, w stylu tradycyjnego /5 lub legendarnego R 90 S z lat 70-tych. Na pierwszy rzut oka sam zbiornik paliwa jest klasycznym bakiem BMW typu bokser, z typowym zagięciem dolnej krawędzi i klasycznym stykiem kolan. Nowy R 12 NineT ma również boczne osłony w obszarze trójkąta ramy w autentycznym wyglądzie Roadstera - kolejne wspomnienie motocykli BMW z lat 70.

Szczególna dbałość o szczegóły jest również widoczna w przeprojektowanym przednim błotniku, głównym reflektorze LED z czarnym elementem prowadzącym światło i dwóch okrągłych instrumentach w tradycyjnym stylu minionych dni. Zgodnie z tradycją, w ramach oryginalnej oferty akcesoriów BMW Motorrad oferowane są atrakcyjne opcje personalizacji. Z myślą o personalizacji, nowy R 12 nineT jest również wyposażony w tylne światło LED zintegrowane z siedzeniem, co ułatwia teraz realizację "krótkiego ogona".
Najważniejsze cechy nowego BMW R 12 nineT:
- Klasyczna, purystyczna stylistyka.
- Wykonanie z wielką dbałością o szczegóły.
- 2-cylindrowy silnik typu bokser chłodzony powietrzem/olejem.
- Zaprojektowany z myślą o personalizacji.
- Jednoczęściowa rurowa rama przestrzenna z przykręcaną ramą tylną.
- Klasyczne prowadnice kół z wysokiej jakości widelcami teleskopowymi upside-down z przodu i Paralever z tyłu.
- Lewostronny układ wydechowy z podwójnym tłumikiem i stożkowymi końcówkami.
- Promieniowo montowane 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe typu monoblok, przewody hamulcowe w stalowym oplocie.
- Indywidualnie dopasowana, wysokiej jakości gama oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad.

BMW Motorrad opublikuje dalsze informacje na temat nowego BMW R 12 nineT w drugiej połowie 2023 roku.

Sprawdź też nasze testy motocykli

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

WSK 125 – motocykl z długą historią

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo
