Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy
Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy
421 ocen

Motocykl stworzony przez Yamahę z serii Sport Heritage przynależy do grupy modeli z rodziny „Faster Sons”. Jego ponadczasowy wygląd wprowadza kierowcę w wyjątkowy klimat lat minionych, a osiągi jakie jest w stanie uzyskać mogą zaskoczyć niejednego kierowcę.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Yamaha xsr 125 w wersji Legacy

Dla kogo jest Yamaha XSR 125?

Jesteś jednym z początkujących motocyklistów? Miałeś dłuższą przerwę w jeździe i powoli wracasz do gry? A może masz już dosyć stania samochodem w korkach? Zakup tego najmniejszego motocykla spośród rodziny motocykli Yamahy to najlepszy wybór. Jazda tak lekkim jednośladem pozwoli Wam poczuć „wiatr we włosach” i da więcej niż namiastkę jazdy pełnoprawnym motocyklem. To dobry sposób na rozjeżdżenie się i nabranie pewności podczas prowadzenia dwóch kółek. Jazda xsr 125 z pewnością zapewni Wam dużo wrażeń i zabawy nowoczesną technologią ukrytą w konstrukcji motocykla.

Motocykle Yamaha można kupić o wiele taniej na rynku amerykańskim - https://bid.cars/pl/motocykle/yamaha/strona/1. Proces zakupu jest prosty: licytujesz motor na portalu, po wygraniu licytacji Bid.Cars sprowadzi pojazd pod Twój dom załatwiając po drodze wszystkie procedury importowe.

Przepisy, kto może prowadzić 125tkę

Zgodnie z ustawą motocykl o pojemności silnika do 125 cm3, mocy maksymalnej do 15 KM (11 KW) może prowadzić kierowca posiadający prawa jazdy kategorii A1 lub prawa jazdy kategorii B pod warunkiem, że uprawnienia do kierowania pojazdem posiada minimum trzy lata.

Chcesz się wyróżniać? Yamaha xsr 125 w wersji Legacy zapewni Ci to z nawiązką!

Jeżdżąc tym lekkim motocyklem po mieście ma się wrażenie, że spojrzenia ludzi towarzyszą nam na każdym pokonywanym kilometrze. Ten klasyczny, ponadczasowy styl, patrząc po reakcjach mijanych ludzi, podoba się i to jeszcze jak.

Co wyróżnia tą niewielką 125tkę?

Motocykl w stylu retro robi wrażenie, to fakt. A co daje taki efekt? Klasyczny wygląd zapewniają szprychowane koła z obręczami lakierowanymi na złoto, aluminiowe mocowania, okrągły przedni reflektor w stylu retro, sportowe stylowe opony Metzeler Karoo z kostkowym bieżnikiem zapewniającym maksimum przyczepności, okrągły licznik z wyświetlaczem LCD. Dodatkowo efektowne malowanie baku dodaje motocyklowi charakteru.

Oświetlenie LED

Yamaha xsr 125 w wersji Legacy lampy led

Motocykl został wyposażony w zaawansowane oświetlenie technologii LED. Przedni okrągły reflektor w stylu Yamah z lat 70-tych, kryje w sobie diody LED, które jako światło pozycyjne przyjmują kształt łuku w górnej części lampy. Tylne oświetlenie to kompaktowa, mała lampka podkreślająca lekkość motocykla.

Old-schoolowy, okrągły licznik LCD

Czarna obudowa z chromowaną obwódką dookoła, idealnie wpisuje się w old-schoolowy wygląd Yamahy xsr 125. Wyświetlacz LCD jest kolorowy, wyraźny, chociaż podczas jazdy w pełnym słońcu mam pewne wątpliwości czy wszystkie parametry będą widoczne.

A jak już jesteśmy w tym temacie co wskazuje licznik? Między innymi poza prędkością, wskaźnikiem ilości paliwa w zbiorniku znajdziemy tu:

  • informację na jakim biegu obecnie jedziemy,
  • jakie jest zużycie paliwa,
  • jaką odległość przejechaliśmy.

Obsługa jest prosta, wystarczy nacisnąć guzik z lewej lub prawej strony wyświetlacza aby zmieniły się na nim dane.

Zastosowane technologie mogą Cię zaskoczyć

Wygląd inspirowany przeszłością, sugeruje, że nie będzie to motocykl o dużych możliwościach przyspieszenia i tu mamy spore zaskoczenie.

Dane techniczne - silnik, skrzynia biegów

Zastosowano tu 4-suwowy, jednocylindrowy silnik, chłodzony cieczą z układem elektronicznego wtrysku paliwa. Silnik o pojemności 125 cm3, gdzie moc maksymalna wynosi 15 KM (11 KW), 6-cio biegowa skrzynia biegów, zapewniają początkującym motocyklistom poczucie dynamicznej jazdy. Przyspieszenie jest na dobrym poziomie. Taki silnik wykorzystywany jest również w modelach naked MT-125 i R-125 Supersport.

Występuje tu również system ze zmiennymi fazami rozrządu (Variable Valve Actuation VVA), dzięki czemu przy niższych prędkościach obrotowych silnika możemy uzyskać wyższe osiągi, dynamikę i co też ważne spadek zużycia paliwa. A ten jest na prawdę niski i wynosi ok 2 l na 100 km. Sprzęgło antyhoppingowe przyczynia się do poprawy toru jazdy, bezpieczeństwa oraz pozytywnie wpływa na żywotność silnika. Szczególnie przydatne dla początkujących - jeśli zrzucicie bieg przy zbyt wysokich obrotach ochroni tylne koło przed niekontrolowanym uślizgiem.

| Specyfikacja | Wymiary | | :-------------------------- | :-----: | | Długość całkowita motocykla | 1960 mm | | Szerokość | 800 mm | | wysokość całkowita | 1065 mm | | Minimalny prześwit | 160 mm | | Wysokość kanapy | 815 mm | | Waga na mokro | 140 kg |

Yamaha XSR 125 vs MT-07

Yamaha MT-07 jest o 44 kg cięższa niż XSR 125 co daje sporą różnicę w prowadzeniu obu maszyn. MT-07 przez swoją masę wydaje się stabilniejsza, na pierwszym biegu manewr ósemki zrobimy bez problemu, no prawie, a spróbujcie zrobić taki sam manewr 125tką. Przekonacie się, jak chwiejna wydaje się ta maszyna, manewr oczywiście jest do zrobienia ale było mi o wiele trudniej.

Wysokość kanapy w xsr 125 wynosi 815 mm, natomiast w MT-07 to 805 mm. Początkująca motocyklistka lub motocyklista nie odczuje jednak różnicy w wysokości siedzenia. Co ciekawe minimalny prześwit w MT-07 to 140 mm, w xsr 125 jest o aż 20 mm więcej. Pojemność zbiornika w obydwu podobna 11l w xsr 125 vs 14l w MT-07.

Bak jest spory w obu maszynach, możemy pewnie objąć go nogami, co znacznie ułatwia manewrowanie pomiędzy przeszkodami.

Komfort jazdy

Yamaha xsr 125 pozycja za kierownicą

Nowoczesne technologie zastosowane w silniku Yamahy xsr 125 jak lekka rama Deltabox, widelec upside down o średnicy 37 mm zakończony wygodną, szeroką kierownicą czy miękkie, skórzane siedzenie sprawiają, że prowadzenie motocykla jest lekkie, płynne, dynamiczne i jednocześnie wygodne. Tłumik skierowany w górę dodatkowo zapewnia podbicie mocnego i głębokiego dźwięku motocykla. Wszystko to sprawia, że prowadząc tą maszynę, ma się wrażenie jakby się jechało większym pełnoprawnym motocyklem,  a nie sprzętem lekkiej wagi.

Trzeba jednak zwrócić uwagę na tylne zawieszenie, które jest dosyć twarde, odczujemy to na wszelkiego rodzaju nierównościach. Nie ma z zresztą co się dziwić, jego skok wynosi jedynie 110 mm.

Wzrost motocyklisty czy ma znaczenie?

Kierowca mierzący 170 cm wzrostu będzie czuł się komfortowo zarówno na xsr 125 jak i na MT-07. Oba wymienione motocykle dają wrażenie „szytych na miarę”. W pozycji stojącej stopa opiera się całą powierzchnią o podłoże, co daje pewność podczas ruszania spod świateł czy stania na czerwonym świetle.

W trakcie jazdy noga jest umiarkowanie ugięta, kierowca nie męczy się, miejsca na but jest odpowiednio dużo. Wyprostowana pozycja jaką wymusza konstrukcja motocykla, na krótkich przejazdach w miejskich warunkach jest jak najbardziej wygodna. A co z wyższymi motocyklistami? Tu już większy problem, jazda nie należy do najprzyjemniejszych - nogi zgięte pod duży kątem, pozycja mocniej pochylona, mało miejsca na stopy. Przed zakupem polecam wyższym osobom pojeździć dłuższa chwilę w miejskiej dżungli, warto sprawdzić komfort z jazdy.

Ekonomiczna jazda

Pojemność zbiornika paliwa tego lekkiego motocykla wynosi 11 litrów, to wydaje się mało ale patrząc na spalanie 2,1L/100 km to daje nam możliwość przejechania na jednym tankowaniu, aż 500 km. To brzmi rewelacyjnie, szczególnie patrząc na obecne ceny paliwa.

Norma Euro5

Yamaha xsr 125 rewelacyjne spalanie i Euro 5

Ten lekki motocykl spełnia normę emisji spalin EURO5, dzięki temu bez obaw wjedziemy nim do centrum większości europejskich miast. Z biegiem czasu kolejne miasta wprowadzają ograniczenia wjazdu pojazdom, warto o tym pomyśleć przed zakupem jednośladu.

Cena XSR w wersji Legacy

Nowy motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy kupicie obecnie w autoryzowanym salonie Yamahy w cenie 24 200,00 (październik 2022 r.), jednak zwróćcie uwagę, że jej koszt cały czas rośnie, jeszcze na początku 2022 roku można było ją kupić za 21 000 zł. W tej samej cenie co xsr 125 Legacy dostępny jest taki sam motocykl tylko w specjalnym malowaniu Historic Black.

Yamaha xsr 125 opinia – motocykl warty swojej ceny?

Ten najmniejszy motocykl z serii "Faster Sons” to najlepsze rozwiązanie dla kierowców doceniających klasyczne motocykle z minionej epoki, pragnących się wyróżniać, a jednocześnie znajdujących przyjemność w dynamicznej jeździe.

Prędkości jakie zdołamy osiągnąć nie będą zawrotne w końcu to 125-tka, jednak wyrafinowanym motocyklistom na początku swojej ścieżki jak najbardziej wystarczy. Osoby, które posiadają już prawo jazdy kategorii A podejrzewam, że wybiorą motocykle o większej pojemności z uwagi na lepsze osiągi, zwłaszcza, że cenowo nie będzie dużo większej różnicy. Yamaha MT-07 dostępna jest już w cenie 35 000,00. Jeśli ktoś szuka jednośladu na krótkie dystanse, nie zależy mu na zawrotnych prędkościach, a dodatkowo docenia klasykę zakup Yamahy XSR 125 będzie idealnym rozwiązaniem. Yamaha XSR 125 w wersji Legacy serii Sport Heritage jest najlepszym wyborem wśród podobnych motocykli w swojej klasie.

Artykuł nie był pisany na zamówienie ale zawiera lokowanie firmy bid.cars

Sprawdź też nasze testy motocykli

siedzę z tyłu na Hondzie CB500X

Honda CB500X mały motocykl wielka frajda z jazdy - najlepsza recenzja jaką znajdziesz

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej