Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350
Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350
1283 ocen

Zapraszamy na naszą recenzję motocykla Royal Enfield – Meteor 350. Mieliśmy ten motocykl do testów przez kilka dni, więc w tym artykule podzielimy się naszymi doświadczeniami. W naszym teście sprawdziliśmy, jak motocykl radzi sobie w jeździe miejskiej i na wycieczce poza miasto. Jeśli lubisz motocykle retro i chcesz poczuć ducha dawnych lat, a pewnością spodoba Ci się design tej marki.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Royal Enfield – Meteor 350

Prowadzenie i pozycja za kierownicą na Meteorze 350

Royal Enfield Meteor 350 to bardzo udany model, który oferuje wiele zalet, ale ma też kilka wad. Na drodze Royal Enfield Meteor 350 zachowuje się bardzo stabilnie i pewnie. Silnik o pojemności 350cc generuje wystarczającą moc, aby poruszać się płynnie i z szybkością, jakiej oczekuje się od motocykli tej klasy. Oczywiście nie jest to demon prędkości, tutaj vmax w okolicy 120km/h jest wystarczające.

Royal Enfield – Meteor 350

Podczas jazdy Meteor Royal Enfield zachowuje się stabilnie i pewnie. Ma nisko umieszczony środek ciężkości, co pozwala na łatwe manewrowanie, a także sprawia, że motocykl jest precyzyjny w prowadzeniu. Przy niższych prędkościach, manewrowanie i parkowanie motocykla jest bardzo łatwe. Natomiast przy wyższych prędkościach, motocykl pozostaje stabilny i pewny, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Czy wysoki kierowca będzie miał wygodnie?

Royal Enfield Meteor 350 pozycja za kierownicą

Oczywiście, wzrost motocyklisty ma znaczenie na Meteor Royal Enfield. Mimo naszego wzrostu 190cm, pozycja jest wygodna, siedzi się jak na krześle a podnóżki znajdziemy wysunięte lekko do przodu. Meteor 350 Royal Enfield ma wysokość siedzenia wynoszącą 765 mm, co czyni go motocyklem stosunkowo niskim i łatwym do prowadzenia dla większości motocyklistów.

Silnik - fajne brzmienie i dobre wibracje

Royal Enfield Meteor 350 silnik

Silnik o pojemności 350 cm3 z systemem wtrysku paliwa dostarcza wystarczającej mocy (20KM), aby poruszać się zarówno w mieście, jak i poza nim. 5cio biegowa skrzynia ma dość długie i elastyczne przełożenia, pozwalające na dynamiczne starty i rozpędzanie się, nawet podczas jazdy z pasażerem. Dźwięk silnika Royal Enfielda to również jeden z atutów, który dodaje charakteru i uroku podczas jazdy. Mała pojemność silnika wpływa pozytywnie na wielkość spalania która wynosi jedynie ok 3 litrów na 100 km.

Zawieszenie

Meteor Royal Enfield posiada przednie zawieszenie typu teleskopowego o skoku 130mm oraz tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami gazowymi o skoku 80mm. Zawieszenie jest ustawione w sposób, który nie zapewnia zbyt wiele komfortu podczas jazdy po nierównościach terenu, ale jednocześnie pozwala na pewne prowadzenie motocykla na drodze. Jazda po krętych drogach jest bardzo przyjemna. Jedynie tylne sprężyny mogłyby być bardziej miękkie, dzięki czemu wszelkie nierówności naszych dróg byłyby lepiej wybierane. Meteor ma przednie koło 19”, a tylne 17” dzięki czemu nie odczuwa się na kierownicy większości nierówności.

Wyposażenie Meteora 350

Royal Enfield Meteor 350 sposób zmieniania biegów

Meteor 350 oferuje również wiele użytecznych gadżetów, jak Royal Enfield Tripper™ - system nawigacji opierający się o Google Maps, dostępny poprzez dedykowaną aplikację Royal Enfield, czy też gniazdo ładowania USB. Ponadto testowana wersja posiadała szybę turystyczną, wygodną powiększoną kanapę oraz oparcie dla pasażera. Elementy wydechu oraz detale jak lusterka czy końcówki kierownicy wykonano z polerowanego aluminium. Motocykl ten, szczególnie w czekoladowym malowaniu, wygląda bardzo elegancko, przez co przyciąga uwagę innych.

Wrażenia z jazdy

Royal Enfield – Meteor 350

Jazda na Meteorze 350 Royal Enfield zapewnia wiele pozytywnych wrażeń. Przede wszystkim motocykl ten charakteryzuje się wygodną pozycją za kierownicą, co pozwala na długie i komfortowe podróże. Wybraliśmy się z pasażerką na wyjazd poza miasto i w jej odczuciu było wygodnie, dużo miejsca na nogi, a poczucie bezpieczeństwa podnosi designerskie oparcie będące zakończeniem kanapy.

Łyżka dziegciu

Dotąd były superlatywy, ale Meteor ma również kilka wad. Jak na tą wielkość silnika to jest dość ciężki (180kg) i mniej zwrotny. Również silnik może być trochę głośniejszy, ale to przyczyna chyba leży w seryjnym wydechu, jednak to może być bardzo subiektywne odczucie. Mimo wszystko, dźwięk silnika jest jednak zaskakująco fajnie mruczący, jak na taką niedużą pojemność.

Komu powinien pasować Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 logo

Uważam, że Meteor 350 od Royal Enfield to świetna propozycja na pierwszy motocykl oraz na pojazd do poruszania się w miejskim gąszczu. Royal Enfield Meteor to motocykl dla osób, które szukają komfortowego i wygodnego motocykla na dojazdy do pracy. Jest to mały motocykl klasy cruiser, jednak oferuje duży komfort i stylowy wygląd. Motocykl ten oferuje wiele zalet i zapewnia wspaniałe wrażenia z jazdy. Jego wygląd i wyposażenie są na bardzo wysokim poziomie, a jazda nim jest bardzo przyjemna. Jeśli jesteś miłośnikiem motocykli, to na pewno docenisz możliwości, jakie oferuje Meteor od Royal Enfield.

Jak mieć Meteora 350 dla siebie

Royal Enfield – Meteor 350 Jeśli chcesz kupić motocykl Royal Enfield Meteor najlepiej udać się do salonu, aby zobaczyć modele motocykli na żywo i uzyskać więcej informacji. Testowany motocykl pochodził od warszawskiego dealera, którego salon mieści się przy Alejach Jerozolimskich. Ceny Meteora startują od 23 500 zł za wersję podstawową i bazowe lakiery, a kończą się na ok 26 000 zł za wersję którą mogliśmy testować.

Sprawdź też nasze testy motocykli

siedzę z tyłu na Hondzie CB500X

Honda CB500X mały motocykl wielka frajda z jazdy - najlepsza recenzja jaką znajdziesz

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej