Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350
Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350
2176 ocen

Zapraszamy na naszą recenzję motocykla Royal Enfield – Meteor 350. Mieliśmy ten motocykl do testów przez kilka dni, więc w tym artykule podzielimy się naszymi doświadczeniami. W naszym teście sprawdziliśmy, jak motocykl radzi sobie w jeździe miejskiej i na wycieczce poza miasto. Jeśli lubisz motocykle retro i chcesz poczuć ducha dawnych lat, a pewnością spodoba Ci się design tej marki.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Royal Enfield – Meteor 350

Prowadzenie i pozycja za kierownicą na Meteorze 350

Royal Enfield Meteor 350 to bardzo udany model, który oferuje wiele zalet, ale ma też kilka wad. Na drodze Royal Enfield Meteor 350 zachowuje się bardzo stabilnie i pewnie. Silnik o pojemności 350cc generuje wystarczającą moc, aby poruszać się płynnie i z szybkością, jakiej oczekuje się od motocykli tej klasy. Oczywiście nie jest to demon prędkości, tutaj vmax w okolicy 120km/h jest wystarczające.

Royal Enfield – Meteor 350

Podczas jazdy Meteor Royal Enfield zachowuje się stabilnie i pewnie. Ma nisko umieszczony środek ciężkości, co pozwala na łatwe manewrowanie, a także sprawia, że motocykl jest precyzyjny w prowadzeniu. Przy niższych prędkościach, manewrowanie i parkowanie motocykla jest bardzo łatwe. Natomiast przy wyższych prędkościach, motocykl pozostaje stabilny i pewny, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Czy wysoki kierowca będzie miał wygodnie?

Royal Enfield Meteor 350 pozycja za kierownicą

Oczywiście, wzrost motocyklisty ma znaczenie na Meteor Royal Enfield. Mimo naszego wzrostu 190cm, pozycja jest wygodna, siedzi się jak na krześle a podnóżki znajdziemy wysunięte lekko do przodu. Meteor 350 Royal Enfield ma wysokość siedzenia wynoszącą 765 mm, co czyni go motocyklem stosunkowo niskim i łatwym do prowadzenia dla większości motocyklistów.

Silnik - fajne brzmienie i dobre wibracje

Royal Enfield Meteor 350 silnik

Silnik o pojemności 350 cm3 z systemem wtrysku paliwa dostarcza wystarczającej mocy (20KM), aby poruszać się zarówno w mieście, jak i poza nim. 5cio biegowa skrzynia ma dość długie i elastyczne przełożenia, pozwalające na dynamiczne starty i rozpędzanie się, nawet podczas jazdy z pasażerem. Dźwięk silnika Royal Enfielda to również jeden z atutów, który dodaje charakteru i uroku podczas jazdy. Mała pojemność silnika wpływa pozytywnie na wielkość spalania która wynosi jedynie ok 3 litrów na 100 km.

Zawieszenie

Meteor Royal Enfield posiada przednie zawieszenie typu teleskopowego o skoku 130mm oraz tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami gazowymi o skoku 80mm. Zawieszenie jest ustawione w sposób, który nie zapewnia zbyt wiele komfortu podczas jazdy po nierównościach terenu, ale jednocześnie pozwala na pewne prowadzenie motocykla na drodze. Jazda po krętych drogach jest bardzo przyjemna. Jedynie tylne sprężyny mogłyby być bardziej miękkie, dzięki czemu wszelkie nierówności naszych dróg byłyby lepiej wybierane. Meteor ma przednie koło 19”, a tylne 17” dzięki czemu nie odczuwa się na kierownicy większości nierówności.

Wyposażenie Meteora 350

Royal Enfield Meteor 350 sposób zmieniania biegów

Meteor 350 oferuje również wiele użytecznych gadżetów, jak Royal Enfield Tripper™ - system nawigacji opierający się o Google Maps, dostępny poprzez dedykowaną aplikację Royal Enfield, czy też gniazdo ładowania USB. Ponadto testowana wersja posiadała szybę turystyczną, wygodną powiększoną kanapę oraz oparcie dla pasażera. Elementy wydechu oraz detale jak lusterka czy końcówki kierownicy wykonano z polerowanego aluminium. Motocykl ten, szczególnie w czekoladowym malowaniu, wygląda bardzo elegancko, przez co przyciąga uwagę innych.

Wrażenia z jazdy

Royal Enfield – Meteor 350

Jazda na Meteorze 350 Royal Enfield zapewnia wiele pozytywnych wrażeń. Przede wszystkim motocykl ten charakteryzuje się wygodną pozycją za kierownicą, co pozwala na długie i komfortowe podróże. Wybraliśmy się z pasażerką na wyjazd poza miasto i w jej odczuciu było wygodnie, dużo miejsca na nogi, a poczucie bezpieczeństwa podnosi designerskie oparcie będące zakończeniem kanapy.

Łyżka dziegciu

Dotąd były superlatywy, ale Meteor ma również kilka wad. Jak na tą wielkość silnika to jest dość ciężki (180kg) i mniej zwrotny. Również silnik może być trochę głośniejszy, ale to przyczyna chyba leży w seryjnym wydechu, jednak to może być bardzo subiektywne odczucie. Mimo wszystko, dźwięk silnika jest jednak zaskakująco fajnie mruczący, jak na taką niedużą pojemność.

Komu powinien pasować Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 logo

Uważam, że Meteor 350 od Royal Enfield to świetna propozycja na pierwszy motocykl oraz na pojazd do poruszania się w miejskim gąszczu. Royal Enfield Meteor to motocykl dla osób, które szukają komfortowego i wygodnego motocykla na dojazdy do pracy. Jest to mały motocykl klasy cruiser, jednak oferuje duży komfort i stylowy wygląd. Motocykl ten oferuje wiele zalet i zapewnia wspaniałe wrażenia z jazdy. Jego wygląd i wyposażenie są na bardzo wysokim poziomie, a jazda nim jest bardzo przyjemna. Jeśli jesteś miłośnikiem motocykli, to na pewno docenisz możliwości, jakie oferuje Meteor od Royal Enfield.

Jak mieć Meteora 350 dla siebie

Royal Enfield – Meteor 350 Jeśli chcesz kupić motocykl Royal Enfield Meteor najlepiej udać się do salonu, aby zobaczyć modele motocykli na żywo i uzyskać więcej informacji. Testowany motocykl pochodził od warszawskiego dealera, którego salon mieści się przy Alejach Jerozolimskich. Ceny Meteora startują od 23 500 zł za wersję podstawową i bazowe lakiery, a kończą się na ok 26 000 zł za wersję którą mogliśmy testować.

Sprawdź też nasze testy motocykli

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

GSX-S750

Suzuki GSXS 750 recenzja miejskiego wojownika z Japonii

Poznaj Harley Davidson Low Rider S - ikonę stylu i mocy w świecie motocykli. Idealny dla pasjonatów chcących łączyć komfort z niepowtarzalnym designem i wydajnością.

Harley Davidson Low Rider S

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r