Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650
Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650
1994 ocen

Drugi testowany przez nas motocykl z gamy Royal Enfield to model Continental GT 650. W naszym teście sprawdziliśmy, jak motocykl radzi sobie w jeździe miejskiej, gdyż to jest dla niego właściwe środowisko. Klasyczny cafe racer, przywołujący skojarzenia z designem motocykli z lat ’50 czy ’60 – Continental GT 650 – zapraszamy do przeczytania artykułu.

Reklama

Logo autobaza

Sprawdź historię pojazdu

Royal Enfield Continental GT 650 widok z boku

Prowadzenie i pozycja za kierownicą na Contientalu GT 650

Continental GT 650 od Royal Enfield to motocykl, który zapewnia wyjątkowe doznania podczas prowadzenia.

Dzięki precyzyjnemu zawieszeniu, stabilności i doskonałej kontroli, możemy cieszyć się dynamiczną jazdą bez kompromisów. Pokonywanie zakrętów w mieście nie jest żadnym wyzwaniem, Continental GT 650 zachowuje się pewnie i responsywnie, co przekłada się na świetne wrażenia z jazdy.

Pozycja za kierownicą mi nie przypasowała, ponieważ wymuszała na mnie przechylenie ciała do przodu na bak, oparcie o kierownicę nadgarstkami oraz dość znaczne ugięcie nóg w kolanach co jeszcze przy krótkich dystansach było akceptowalne, ale już przejechanie 50km w tej pozycji spowodowało u mnie dyskomfort. Dlatego dla wysokich motocyklistów, to raczej nie jest dobry wybór. Royal Enfield Continental GT 650 widok z za kierownicy Mimo tego, pozycja za kierownicą na Continentalu GT 650 umożliwia motocykliście pełną kontrolę nad maszyną, pozwala na precyzyjne manewrowanie, łatwe przyspieszanie i hamowanie oraz płynne zmiany biegów.

Silnik Continentala GT jest dynamiczny i dobrze reaguje na gaz

Royal Enfield Continental GT 650 Silnik Continental GT to jego największy atut. Jest to dwucylindrowy, chłodzony powietrzem, czterosuwowy silnik o pojemności 648 cm³ to 48 KM przy 7150 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 52 Nm przy 5250 obr./min. To jednostka o charakterystycznym brzmieniu i mocnym przyspieszeniu, która dodaje niepowtarzalnego charakteru podczas jazdy na Continentalu GT.

Podczas jazdy silnik Continental GT zachowuje się dynamicznie i responsywnie. Jego moc i moment obrotowy są odpowiednio dostosowane, co pozwala na dynamiczne przyspieszenia i płynne osiąganie wyższych prędkości. Testowaliśmy motocykl w warunkach typowo miejskich i silnik oferuje wystarczającą moc oraz pozwala na pewne i bezproblemowe manewrowanie w różnych warunkach.

Pod względem zachowania się silnika, warto zauważyć, że charakteryzuje się on dobrą trakcją i elastycznością. Oznacza to, że jest w stanie dostarczyć odpowiednią moc i moment obrotowy nawet przy niższych prędkościach, co ułatwia manewrowanie w ruchu miejskim i pokonywanie zakrętów. Dodatkowo, silnik Continental GT emituje charakterystyczne dźwięki, które są często doceniane przez miłośników klasycznego stylu motocykli.

Royal Enfield Continental GT 650

Zawieszenie Royala czyli cafe racer ze sportowym zacięciem

Zawieszenie jest kluczowym elementem wpływającym na komfort i prowadzenie motocykla, a Continental GT jest wyposażony w zawieszenie, które zapewnia dobrą stabilność podczas jazdy.

Przód motocykla jest wyposażony w widelec teleskopowy, który absorbuje nierówności drogowe, zapewnia dobrą kontrolę nad motocyklem, płynnie i precyzyjnie minimalizuje wpływ nierówności na drodze. Royal Enfield Continental GT 650 Z tyłu zastosowano podwójne zawieszenie tłumione, które skutecznie redukuje wstrząsy i wibracje podczas jazdy. Dzięki temu, Continental GT 650 zapewnia stabilność zarówno na prostych drogach, jak i podczas pokonywania zakrętów. Zawieszenie tłumione dostosowuje się do warunków jazdy, zapewniając optymalne trzymanie drogi i komfort.

Warto zauważyć, że zawieszenie Continental GT zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić sportowe wrażenia z jazdy, jednocześnie dbając o komfort i wygodę motocyklisty. Zapewnia ono pewne prowadzenie nawet podczas pokonywania zakrętów przy wyższych prędkościach, co wywodzi się z jego wyścigowego rodowodu.

Wyposażenie dodatkowe testowanego Continental GT 650

Testowana przez nas wersja Continentala GT miała akcesoryjną sportową kanapę dla jednej osoby, designerską owiewkę nad lampą oraz chromowane elementy wykończenia. Royal Enfield Continental GT 650 Z wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo mamy tu tylko ABS. Próżno szukać w tym motocyklu innych elektronicznych systemów wspomagających pracę kierowcy.

Wrażenia z jazdy Continentalem GT

Jazda na Continentalu GT 650 to niezapomniane doświadczenie dla każdego motocyklisty. Ten klasyczny motocykl oferuje wiele pozytywnych wrażeń i satysfakcjonujących momentów.

Silnik pozwala na pewne i płynne przyspieszanie w różnych sytuacjach. Bez względu na to, czy znajdujesz się na otwartej drodze czy w ruchu miejskim, Continental GT 650 zapewnia odpowiednią reakcję na gaz i daje pewność podczas wyprzedzania czy pokonywania zakrętów. Należy jednak zaznaczyć, że to nie jest motocykl stworzony do szybkiej, tylko do przyjemnej jazdy.

Royal Enfield Continental GT 650

Zawieszenie Continentalu GT 650 działa sprawnie, tłumiąc nierówności drogowe i zapewniając stabilność, jednak jest dość sztywne, przez co odczuwa się nierówności poprzez kierownicę na nadgarstkach. Zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach, motocykl trzyma się pewnie, co przekłada się na bezpieczeństwo i pełną kontrolę nad pojazdem. Zawieszenie i geometria motocykla zapewniają też doskonałe prowadzenie, dając motocykliście pewność w każdej sytuacji.

Nie można zapomnieć również o stylu i charakterze Continentala GT 650. Jego klasyczny design, z wyrazistymi liniami i eleganckimi detalami, przyciąga uwagę i budzi pozytywne emocje.

Jak się (nie) polubiliśmy z Continentalem GT 650

Podsumowując, to nie jest motocykl dla mnie. Jestem na niego za wysoki i mam za długie nogi i ręce aby znaleźć wygodną pozycję na dłuższą metę. Ale powiedzmy sobie szczerze nie jest to normatywny wzrost wśród naszej populacji (190 cm) motocyklistów. Dla niższych kierowców pozycja będzie wygodniejsza.

Royal Enfield Continental GT 650

Mimo wszystko, motocykl prowadzi się stabilnie i zapewnia przyjemność z jazdy. To jednoślad, który łączy w sobie dynamikę i klasyczny retro design, sprawiając, że każda trasa staje się wyjątkowym doświadczeniem dla motocyklisty.

Silnik Continentala GT 650 płynnie przyspieszenia i jest to istotny element, który sprawia, że jazda na tym motocyklu staje się nie tylko emocjonująca, ale również satysfakcjonująca dla motocyklisty.

Podsumowanie testu Continental GT 650

Podsumowując, wrażenia z jazdy na Continentalu GT 650 są pozytywne. Elastyczny silnik, precyzyjne prowadzenie i wyjątkowy styl sprawiają, że każda podróż tym cafe racerem od Royal Enfield może być przyjemnością.

Sprawdź specyfikację Royal Enfield Continental GT 650 w naszym katalogu motocykli.

Sprawdź też nasze testy motocykli

siedzę z tyłu na Hondzie CB500X

Honda CB500X mały motocykl wielka frajda z jazdy - najlepsza recenzja jaką znajdziesz

Honda ST 1300 na tle malowniczej drogi

Honda ST 1300: Dlaczego warto zainteresować się tym turystycznym motocyklem?

Benelli TRK702x - motocykl do budżetowej turystyki we włoskim stylu

Benelli TRK702x - budżetowa turystyka we włoskim stylu. Dokładny test motocykla, wady i zalety nowości od Benelli.

BMW G310R - idealny motocykl dla początkujących?

BMW G310R: Czy to najlepszy wybór dla początkujących motocyklistów?

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej