BMW Motorrad prezentuje system bagażowy Vario dla BMW R 1300 GS

kufry Vario dla GS 1300
kufry Vario dla GS 1300

Na dłuższe wycieczki i dalekie podróże z dużą ilością bagażu, BMW Motorrad oferuje teraz zaawansowany i innowacyjny system bagażowy Vario dla nowego BMW R1300 GS

Nowe kufry Vario dla 1300 GS BMW GS z oryginalnym płaskim silnikiem typu bokser od ponad 40 lat oznacza uniwersalną przyjemność z jazdy motocyklem. Niezależnie od tego, czy chodzi o jazdę turystyczną, pokonywanie długich dystansów, dynamiczną jazdę po wiejskich drogach, czy podróżowanie poza utartymi szlakami - BMW GS, a przede wszystkim nowe BMW R 1300 GS, jest zawsze idealnym towarzyszem. Nawet jeśli chodzi o odkrywanie najodleglejszych zakątków naszej planety.

Nowe kufry dla 1300 GS

Na dłuższe wycieczki i dalekie podróże z dużą ilością bagażu, BMW Motorrad oferuje teraz zaawansowany i innowacyjny system bagażowy Vario dla nowego R 1300 GS, składający się z dwóch kufrów Vario i kufra górnego Vario. Nowe kufry Vario dla 1300 GS Konstrukcja kufrów została całkowicie zmieniona. Wykończenia z anodyzowanego aluminium na zewnątrz zapewniają nie tylko solidną niezawodność, ale wraz z czarną plastikową obudową harmonijnie wtapiają się w stylistykę nowego BMW R 1300 GS.

Co nowego w Vario?

Pod względem technologii i funkcjonalności nowy system bagażowy Vario po raz kolejny wyznacza standardy. System bagażowy jest teraz zelektryfikowany. Od teraz urządzenia elektroniczne, takie jak smartfony, tablety czy laptopy, mogą być ładowane w bagażniku lewego kufra Vario. Znajduje się tam port ładowania USB-A, który umożliwia ładowanie za pośrednictwem sieci pokładowej z mocą ładowania do 15 W (5 V / 3 A). Kolejny port USB-A znajduje się w górnej części obudowy. Ponadto zintegrowane oświetlenie w obudowach Vario i w górnej obudowie sprawia, że pakowanie i rozpakowywanie nawet w nocy jest bardzo wygodne.

Zdalne sterowanie z pilota

Kolejną nowością jest to, że kufry Vario i kufer górny są zintegrowane ze standardowym centralnym zamkiem radiowym nowego BMW R 1300 GS. Ponadto system bagażowy Vario obejmuje również klucze mechaniczne, za pomocą których można otwierać i zamykać kufry. Na przykład w przypadku zgubienia kluczyka.

Powiększanie objętości kufrów

Objętość kufrów Vario można teraz płynnie regulować za pomocą pokrętła (wcześniej były to dwa stopnie), aby nowe BMW R 1300 GS było tylko tak szerokie lub tak wysokie, jak to konieczne ze względu na wymaganą przestrzeń do przechowywania.

Łącznie nowy system bagażowy Vario oferuje do 97 litrów pojemności. Rozszerzenie kufrów Vario zwiększa pojemność bagażnika z ok. 49 l do maksymalnie ok. 5,5 l każdy. Pojemność bagażnika górnego wzrasta z 28 do maksymalnie 36 litrów.

Dodatkowe praktyczne rozwiązania

Nowe kufry Vario dla 1300 GS System bagażowy Vario może na przykład pomieścić kask BMW Helmet 7 (lewy kufer Vario i górny kufer Vario), a kask BMW Helmet GS mieści się w górnym kufrze Vario. Maksymalne obciążenie kufra Vario wynosi 10 kg na stronę, a maksymalne obciążenie kufra górnego Vario wynosi 6 kg. Łącznie można zatem załadować 26 kg.

Ponadto bagaż można umieścić na zewnątrz kufrów Vario i na kufrze górnym Vario. Do boku każdej skrzyni Vario można przymocować do 1 kg, a do górnej skrzyni Vario kolejne 2 kg. Do mocowania dodatkowego bagażu zalecane są pasy mocujące. W tym celu na pokrywie kufra górnego Vario znajdują się ucha mocujące. Uchwyty mocujące znajdują się również po bokach kufrów Vario.

Torby wewnętrzne dla kufrów Vario

Nowe kufry Vario dla 1300 GS z ładowaniem i oświetleniem W ramach oferty oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad dostępne są dodatkowe torby wewnętrzne Vario do systemu bagażowego Vario nowego BMW R 1300 GS, zarówno do kufrów Vario, jak i do kufra górnego Vario. Pojemności kufrów wewnętrznych są następujące:

  • Lewy: 21,5 - 28,9 l.
  • Prawy: 21,3 - 26,8 l.
  • Centralny: 24,8-33 l.

Każda walizka Vario ma dużą główną torbę wewnętrzną i mniejszą dodatkową torbę, którą można umieścić luźno na głównej torbie w walizce. Dodatkowa torba może być również używana jako mała torebka podręczna, na przykład do zatrzymania się w kawiarni. Główna torba na lewą stronę Vario posiada wyściełany schowek na urządzenia elektroniczne z wyjściem na kabel do portu ładowania USB. Górna torba wewnętrzna kufra Vario składa się z dużej torby głównej o pojemności do 33 l.

Maksymalna prędkość jazdy z kufrem

Maksymalna dopuszczalna prędkość jazdy z systemem bagażowym Vario wynosi 180 km/h. Nowy system bagażowy Vario nie jest odpowiedni dla poprzednich modeli, takich jak BMW R 1250 GS i innych.

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R1300GS

Nowe BMW R 1300 GS - nowa era boxera

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo

Afryka twin Atas 2022 r

Nowa Honda Afryka Twin Adventure Sport (ATAS) CRF1100L DCT - 2020 r