Motocykl na tle gór

Wybieramy podgrzewane manetki motocyklowe. Co sprawdzić przed zakupem?

Grzane manetki diametralnie podwyższają wygodę jazdy, zapewniając twoim dłoniom naprawdę komfortowe warunki. Jeśli zastanawiasz się nad ich montażem, to ten materiał rozwieje wszystkie twoje wątpliwości i odpowie na pytania, które powstrzymują cię przed inwestycją we własne bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Rosnące ceny paliwa i coraz łagodniejsza pogoda przyczyniają się do dłuższej eksploatacji motocykli w ciągu roku. Motocykliści rozpoczynają swój sezon znacznie wcześniej, żeby zakończyć go dopiero z pierwszymi opadami śniegu. Jazda poza sezonem letnim wiąże się jednak z częstszymi przeziębieniami i mniejszym komfortem, o ile odpowiednio się do tego nie przygotujemy. Wiemy, jak temu zaradzić!

Jakie manetki do motocykla wybrać — podgrzewane czy zwykłe?

Stojąc przed zakupem nowych manetek, wielu z nas zadaje sobie pytanie, jakie manetki do motocykla wybrać — bierzemy pod uwagę nie tylko cenę i specyfikację, ale również funkcjonalność i wygodę. Nie ma co się oszukiwać, gdy pierwsze grzane manetki pojawiły się na naszym rynku, trudno było mówić o jakimkolwiek komforcie — umieszczone wewnątrz manetki elementy grzewcze powodowały, że były one dużo grubsze i znacznie mniej ergonomiczne od seryjnego wyposażenia motocykla. Całe szczęście to już przeszłość. Współcześnie produkowane podgrzewane manetki cechuje nie tylko duża funkcjonalność (m.in. kilka trybów grzania i wygodne panele sterujące, umożliwiające obsługę w grubych rękawicach), ale również przystępna cena i fenomenalna ergonomia chwytu, dzięki której na pierwszy rzut oka trudno je odróżnić od zwykłych manetek. Najlepsi producenci idą jeszcze dalej. Dla przykładu, brytyjska marka Oxford wprowadziła do oferty gamę produktów dopasowanych do konkretnych stylów jazdy. Kierowcy mający zamiar zamontować w swojej maszynie np. sportowe manetki motocyklowe, które jednocześnie dbają o komfort termiczny dłoni, mają teraz taką możliwość. Podobnie jak posiadacze skuterów oraz motocykli klasy ADV i chopper/cruiser.

Podgrzewane manetki motocyklowe — zalety

Tak jak wspominaliśmy, podgrzewane manetki motocyklowe mogą poprawić ergonomię chwytu kierownicy, zwiększając tym samym wyczucie motocykla. To jednak tylko jedna z pobocznych zalet tego typu akcesoriów — grzane manetki to przede wszystkim większe bezpieczeństwo i komfort jazdy. Poznaj 3 zalety podgrzewanych manetek motocyklowych.

  • Krótszy czas reakcji — jako motocyklista dobrze wiesz, że na drodze dużo się dzieje, a ty musisz stale dostosowywać się do pozostałych uczestników ruchu drogowego. Zziębnięte — a co dopiero zgrabiałe! — dłonie znacznie wydłużają czas reakcji, co może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Za pomocą dłoni obsługujemy kluczowe dźwignie — bez swobodnego operowania rollgazem, sprzęgłem i przednim hamulcem nie będziesz w stanie szybko reagować na niespodziewane ruchy innych kierowców.
  • Większa przyjemność z jazdy — zmarznięte dłonie to nie tylko mniejsze bezpieczeństwo na drodze, ale również niższy komfort jazdy. Deszcz i poranne przymrozki to nic nowego dla osób, które wybierają się na długie wyprawy motocyklowe lub na co dzień dojeżdżają do pracy swoim jednośladem. Podgrzewane manetki motocyklowe pozwalają znacznie wydłużyć dzienny przebieg podczas wyjazdu lub uprzyjemnić powrót do domu w deszczowej aurze. Montaż grzanych manetek to inwestycja we własną przyjemność, a przecież o to w tym wszystkim chodzi.
  • Dłuższy sezon — co prawda podgrzewane manetki motocyklowe nie załatwią całej sprawy, jednak wraz z kilkoma innymi dodatkami (m.in. osłonami dłoni, kocem grzewczym czy bielizną termoaktywną z wełny merino) potrafią wydłużyć sezon o dobre dwa miesiące. Z grzanymi manetkami na pokładzie będziesz mógł wcześniej zacząć i później skończyć swoją coroczną przygodę z jednośladem.

Podgrzewane manetki do motocykla — jak dopasować je do motocykla?

Podgrzewane manetki motocyklowe to bardzo przydatne akcesorium, jednak powinieneś wiedzieć, że nie w każdym motocyklu będziesz w stanie je zamontować. Dotyczy to przede wszystkim starszych motocykli z instalacją 6V (wszystkie modele grzanych manetek współpracują jedynie z instalacjami 12V), jednośladów z kierownicami o nietypowej średnicy oraz skuterów i motorowerów o niewielkiej pojemności silnika (instalacja elektryczna może nie udźwignąć takiego obciążenia). Całe szczęście producenci robią, co mogą, żeby obniżyć pobór energii do jak najniższego poziomu, dlatego niektóre modele grzanych manetek (np. od brytyjskiej marki Oxford) można montować już w pojazdach o pojemności 50 ccm. Tego typu podgrzewane manetki do motocykla cechują się poborem prądu poniżej 3,5 A, więc nie powodują nadmiernego rozładowywania się akumulatora. W większych motocyklach nie ma tego typu ograniczeń, dlatego można montować manetki motocyklowe o poborze nawet ponad 4,5 A.

Podczas zakupu manetek motocyklowych sprawdź również ich szerokość oraz średnicę wewnętrzną. Jeśli jesteś posiadaczem motocykla egzotycznej marki, nie zapomnij o specjalnych przejściówkach do rollgazu — znajdziesz je u większości renomowanych producentów.

Grzane manetki motocyklowe znajdziesz w I’M Inter Motors i na imready.eu

W sieci salonów stacjonarnych I’M Inter Motors — 35 lokalizacji w całej Polsce — i na imready.eu znajdziesz duży wybór manetek motocyklowych. Czekają na ciebie zarówno podgrzewane manetki, jak i zwykłe modele — niezależnie od tego, które wybierzesz, możesz być spokojny o pewny chwyt i wysoką jakość wykonania. Poza rozbudowanym asortymentem czeka na ciebie szereg korzyści zakupowych. Darmowa wysyłka, darmowy zwrot zakupionych produktów i bezpieczne płatności online to dopiero początek. Odwiedź jeden z 35 salonów stacjonarnych I’M Inter Motors lub wejdź na imready.eu i wybierz podgrzewane manetki motocyklowe, które spełnią swoje zadanie nawet w najbardziej wymagających warunkach!

Artykuł sponsorowany

Sprawdź też nasze testy motocykli

BMW R nine T recenzja boksera w opcji 719

BMW R Nine T Opcja 719: Wibracje Klasycznej Sztuki Motocyklowej

Motocykl WSK 125 widok z boku

WSK 125 – motocykl z długą historią

Recenzja motocykla Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650 – klasyczny miejski cafe racer z wyścigowym rodowodem

BMW S1000 XR

Szczera Recenzja BMW S1000XR: Opinia Motocyklisty

Recenzja motocykla Royal Enfield Meteor 350

Royal Enfield Meteor 350 - szyk, styl i wygoda - nasza recenzja

BMW F 850 GS Triple Black

Recenzja BMW R 1250 GS HP: Odkryj Niezwykły Motocykl, Który Zmienia Zasady Gry

Lewa strona motocykla od przodu

Objeżdżamy Hondę Africa Twin Adventure Sports ES model 2022

Recenzja Yamahy XSR 125 w wersji Legacy

Motocykl Yamaha XSR 125 w wersji Legacy – piękna klasyka na kategorię B

Honda CMX Rebel 1100 DCT

Honda Rebel 1100 z DCT? Czy to udane połączenie klasyki z nowoczesnością sprawdzamy.

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

BMW R 18 B recenzja boksera motorrad

BMW R18 B nikt nie przejdzie obojętnie - recenzja baggera od Motorrad

BMW F 850 GS Triple Black

BMW F 850 GS - recenzja średniego z rodziny GSów za to najlepszego w offroad (opinia i dane techniczne)

Yamaha MT 125

Yamaha MT 125 - najlepszy motocykl na początek - cena, informacje i dane techniczne

Nasza opinia o Harley-Davidson Nightster 975 - nowy Sportster w rodzinie

Harley Davidson Sportster S 2021: Cała Prawda o legendarnym modelu!

Harley Davidson Street Bob 114

Recenzja Harley Davidson Street Bob 114: Nowa definicja wolności na dwóch kołach!

2023 Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition

Yamaha Tracer 700 kontra Honda NC750X co wybrać na pierwszy motocykl?

Kawasaki Ninja widok z boku

Kawasaki Ninja – smok na dwóch kołach

Harley Davidson Pan America 1250 Special

Opinia o Harley Davidson Pan America 1250 Special - czy warto?

Honda Varadero ikona wśród motocykli turystycznych

Honda Varadero - legenda w świecie motocykli turystycznych

Harley Davidson LiveWire widok z boku

Recenzja Harley Davidson LiveWire - elektryzujący weteran

Aprilia shiver 900 recenzja

Recenzja Aprilia Shiver 900, prawie litr, a mocy jednak nie tak dużo