
Suzuki V-STROM 1050 i 1050XT 2020r
Na targach EICMA 2019 Suzuki Motor zaprezentowało nowe V-STROM 1050 i V-STROM 1050XT. Premiera miała miejsce w dniach 5 –10 listopada 2019 r. i odbyła się w Mediolanie.
Jak podaje producent koncepcją nowego V-STROM 1050 jest „Mistrz przygód”. Suzuki zaprojektował ten model jako Sport Adventure Tourer, który oferuje komfort w różnych sytuacjach na drodze podczas długodystansowych wycieczek motocyklowych. Motocykliści ceniący sobie duch adventure chcą jeździć w wielu różnych miejscach. Ideałem jest w takim razie maszyna którą dobrze prowadzi się po asfaltowych winklach i łatwo manewruje na górskich drogach, czy szutrach. Na życzenia i wymagania kierowców postarał się odpowiedzieć producent w kolejnej odsłonie znanego od lat modelu V-STROM.

Silnik o pojemności 1037 cm3 V-twin spełnia normy emisji spalin Euro5 (zgodnie ze specyfikacją europejską), która zostanie wprowadzona na rynek europejski od stycznia 2020 r.
Nowy model wyposażony jest w elektroniczny system sterowania przepustnicą i dostosowuje profil krzywki wlotowej i wylotowej najlepszą mieszanką dla zrównoważenia zarówno wyższej mocy, jak i niższego zużycia paliwa. Użyteczność i wygoda motocyklistów została zwiększona dzięki nowo zainstalowanemu systemowi SIRS (Suzuki Intelligent Ride System), który działa na różnych scenach jazdy z elektronicznymi systemami kontroli, w tym SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) z trzema różnymi trybami mocy, a także systemem kontroli trakcji działającym w trzech trybach.

Silnik o pojemności 1037 cm3 V-twin spełnia normy emisji spalin Euro5 (zgodnie ze specyfikacją europejską), która zostanie wprowadzona na rynek europejski od stycznia 2020 r.
Stylistyka została zainspirowana motocyklem przygodowym Suzuki, DR750S z 1988 roku. Dzięki zastosowaniu bardziej nowoczesnego wyglądu sylwetka dodatkowo zapewnia bardziej agresywny i odważny wizerunek nawiązując do sportowej przygody. Standardowo najważniejsze funkcje to:
- szyba przednia z regulacją wysokości
- zwężana aluminiowa kierownica,
Dodają one stylu bardziej off-roadowego do tego motocykla.

Co więcej znajdziemy w modelu V-STROM 1050XT
W bogatszym modelu Suzuki V-STROM 1050XT znajdziemy kilka dodatkowych funkcji takich jak:
- tempomat,
- wspomaganie podczas hamowania na wzniesieniu,
- system wspomagający siłę hamowania podczas zjeżdżania ze wzniesienia i obciążenia motocykla,
Ponadto wersja 1050XT posiada:
- szprychowane koła,
- handbary,
- aluminiową osłonę silnika,
- stopkę centralną
- kierunkowskazy LED,
- regulowana wysokość siedziska,
- i 12V gniazdo zasilania.
To wszystko jako wyposażenie standardowe.
Jeżeli chodzi o kolory nadwozia mamy nową wersję Heritage SPECIAL, który przypomina DR-Z, z 1988 rajdu Paryż-Dakar Rally maszyny zbudowanej w oparciu o model DR750S.

Kiedy nowe Suzuki DL V-STROM będą dostępne w sprzedaży?
Nowe V-STROM 1050 i V-STROM 1050XT będą produkowane w Hamamatsu w Japonii i planowana jest dystrybucja na całym świecie w tym w Europie i Północnej Ameryce od początku 2020 r.
Ile kosztuje nowe Suzuki V-STROM 1050 i 1050XT
Przedstawiciel Suzuki na Polskę zaprezentował oficjalny cennik nowego modelu V-STROM. Podstawowa wersja Suzuki V-Strom 1050 dostępna jest już od 52 900 zł, natomiast wersja 1050XT to wydatek rzędu 59 900 zł.