\n

Duże możliwości terenowe Ténéré 700 pozwoliły wielu tysiącom motocyklistów zaspokoić swojego ducha przygody, zarówno podczas długodystansowych podróży, jak i rajdów oraz ekstremalnych przejażdżek. Wielu właścicieli zainwestowało wysiłek w personalizację swoich motocykli Ténéré 700, a ich historie zainspirowały nowe pokolenie odkrywców do przekraczania własnych granic i odkrywania, co znajduje się za następnym horyzontem.

\n

\"\"
\"Yamaha

\n

Ten rosnący ruch zmotywował Yamahę do zbadania, jak wnieść Ténéré 700 na wyższy poziom i ponownie odwiedzić legendarne afrykańskie krajobrazy pustynne, w których oryginalna Ténéré narodziła się ponad 40 lat temu. Dzisiaj Yamaha z dumą rozpoczyna nowy rozdział w historii Ténéré wraz z odsłonięciem Prototypu Ténéré 700 Raid, który został w dużej mierze zbudowany z wykorzystaniem części GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing).

\n

\"\"
\"Yamaha

\n

Ten niezwykle zaawansowany motocykl typu Raid został opracowany w Europie przez Yamahę na bazie doświadczenia kierowców terenowych Alessandro Botturi i Pol Tarrés. Chcieliśmy wykorzystać pełen potencjał Raid Ténéré 700, szeroko potwierdzony przez tych dwóch ambasadorów Yamaha na marokańskiej pustyni.

\n

Ów sukces to dopiero początek.

\n

Prototyp Ténéré 700 Raid już wkrótce będzie zdobywał kolejny horyzont i napisze nową historię, która z pewnością wzmocni legendę Ténéré w oczach nowego pokolenia entuzjastów jazdy Adventure.

\n"}}
Prototyp Yamaha XTZ700 Raid 2022

Prototyp Yamaha Ténéré 700 Raid 2022

Od momentu wprowadzenia na rynek Ténéré 700 była niezwykle udanym modelem Yamahy. Ten wszechstronny i zwinny motocykl typu Adventure cieszy ogromnym popytem w całej Europie.

Wyścig za kolejny horyzont

Od momentu wprowadzenia na rynek Ténéré 700 była niezwykle udanym modelem Yamahy. Ten wszechstronny i zwinny motocykl typu Adventure cieszy ogromnym popytem w całej Europie. Dzięki legendarnemu silnikowi CP2 o wysokim momencie obrotowym, kompaktowemu podwoziu, Ténéré okazała się modelem, na który czekało wielu motocyklistów. Obecny model jest godnym następcą pierwszej maszyny, która zapoczątkowała kategorię Adventure w 1980 roku i sprawiła, że eksploracja świata była na wyciągnięcie ręki dla tysięcy użytkowników.

Yamaha XTZ700 Raid

Duże możliwości terenowe Ténéré 700 pozwoliły wielu tysiącom motocyklistów zaspokoić swojego ducha przygody, zarówno podczas długodystansowych podróży, jak i rajdów oraz ekstremalnych przejażdżek. Wielu właścicieli zainwestowało wysiłek w personalizację swoich motocykli Ténéré 700, a ich historie zainspirowały nowe pokolenie odkrywców do przekraczania własnych granic i odkrywania, co znajduje się za następnym horyzontem.

Yamaha XTZ700 Raid 2022

Ten rosnący ruch zmotywował Yamahę do zbadania, jak wnieść Ténéré 700 na wyższy poziom i ponownie odwiedzić legendarne afrykańskie krajobrazy pustynne, w których oryginalna Ténéré narodziła się ponad 40 lat temu. Dzisiaj Yamaha z dumą rozpoczyna nowy rozdział w historii Ténéré wraz z odsłonięciem Prototypu Ténéré 700 Raid, który został w dużej mierze zbudowany z wykorzystaniem części GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing).

Yamaha XTZ700 Raid 2022

Ten niezwykle zaawansowany motocykl typu Raid został opracowany w Europie przez Yamahę na bazie doświadczenia kierowców terenowych Alessandro Botturi i Pol Tarrés. Chcieliśmy wykorzystać pełen potencjał Raid Ténéré 700, szeroko potwierdzony przez tych dwóch ambasadorów Yamaha na marokańskiej pustyni.

Ów sukces to dopiero początek.

Prototyp Ténéré 700 Raid już wkrótce będzie zdobywał kolejny horyzont i napisze nową historię, która z pewnością wzmocni legendę Ténéré w oczach nowego pokolenia entuzjastów jazdy Adventure.

Yamaha XTZ700 Raid

Najważniejsze dane techniczne Prototypu Ténéré 700 Raid

Silnik

  • Pełny, tytanowy, wyścigowy układ wydechowy Akrapovič
  • GYTR ECU
  • Wysokowydajny obudowa i filtr
  • Przekładnia główna z zębatką (48 zębów)
  • Ponadwymiarowa chłodnica
  • Dwa wentylatory chłodzące
  • Nowa pokrywa pompy wodnej
  • Nowa chłodnica oleju
  • Sprzęgło Rekluse o dużej wytrzymałości
  • Dwuczęściowa osłona sprzęgła
  • Nowa dźwignia sprzęgła

Zawieszenie

Zawieszenie Yamaha XTZ700 Raid

  • Widelce przednie 48 mm o długim skoku – 270 mm
  • Potrójne zaciski CNC
  • Nowy tylny amortyzator o długim skoku – 260 mm
  • Nowy układ zawieszenia tylnego

Hamulce

  • Pojedyncza przednia tarcza o wysokich parametrach – 300 mm
  • Wyścigowe klocki hamulcowe
  • Zmodernizowana pompa hamulcowa z przodu
  • Nowa dźwignia hamulca przedniego
  • Ponadwymiarowa tylna tarcza o średnicy 267 mm
  • Nowy uchwyt montażowy zacisku
  • Stalowe, plecione przewody hamulcowe przednie i tylne

Materiały prasowe

700 cm3
tenere
yamaha