
Nowości od BMW F 900 R i F 900 XR
BMW Motorrad rozszerza swoją ofertę w segmencie Adventure Sport. Prezentujemy nowego Roadstera F 900 R i turystyka F 900 XR. Gwarantujemy, że te motocykle namieszają na rynku! Obydwa modele oferują sportową radość z jazdy, prostą obsługę i wyjątkowy wachlarz opcji wyposażenia, w atrakcyjnej cenie. Mimo wspólnego szkieletu, znacznie różnią się od siebie charakterem i zastosowaniem.
Nowe BMW F 900 R - Dynamic Roadster dla purystycznej radości z jazdy.
[caption id="attachment_1986" align="aligncenter" width="1440"]
BMW Motorrad[/caption]Pewny siebie, sportowy, aktywny, nastawiony na dynamiczne doznania - tak można opisać fanów BMW F 900 R. Nowy dynamiczny roadster BMW Motorrad to poczucie wolności i nowoczesny styl życia.
Na poziomie emocji, sportowy styl i agresywna stylistyka spotykają się z inspirującymi osiągami w zakresie mocy, momentu obrotowego i dźwięku silnika.
Wysoki poziom przydatności do codziennej jazdy i ergonomia, sprawiają, że F 900 R jest równie interesujący dla doświadczonych motocyklistów, jak i nowicjuszy.
Nowe BMW F 900 XR - prawdziwy "XR" dla klasy średniej.
"XR" oznacza bezkompromisowe połączenie sportowego charakteru i możliwości turystycznych. Po stworzeniu tej rodziny z BMW S 1000 XR, BMW Motorrad rozbudowuje ją teraz o model klasy średniej. Styl i koncepcja pojazdu wyraźnie nawiązują do pokrewieństwa z "starszą siostrą".
F 900 XR to także dowód na łatwe opanowanie najważniejszych cech segmentu Adventure Sport: sportowa dynamika jazdy w połączeniu z wyprostowaną pozycją, ergonomia GS, doskonała przydatność do jazdy na długich dystansach i dla pasażerów oraz design, który dodaje motocyklowi charakteru.
Nowa F 900 XR korzysta również z technologii z wyższej klasy: doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy lub inteligentne wywołanie alarmowe SOS to unikalne funkcje w tym segmencie.
Poza motocyklistami nastawionymi na sportowe osiągi, XR jest również przeznaczony dla nowicjuszy i osób powracających na motocykle po przerwie, ze względu na łatwość prowadzenia, niską minimalną wysokość siedzenia, możliwość jazdy na kategorię A2 i atrakcyjną cenę wersji podstawowej.
BMW F900XR w wersji podstawowej kosztuje 50 900 zł.
https://youtu.be/_iS_YZ-DzpQ
Benchmark technologiczny w tym segmencie.
Dwa nowe modele F 900 R i F 900 XR wyznaczają obecnie technologiczne standardy w segmencie motocykli średniego zasięgu, dzięki wysokiej jakości wyposażeniu standardowemu (łączność, oświetlenie LED w standardzie) oraz szerokiej gamie opcjonalnych dodatków - w niektórych przypadkach unikalnych w tej klasie (m.in. adaptacyjne doświetlanie zakrętów, system bezkluczykowy (Keyless Ride), Dynamiczne zawieszenie ESA, tryby jazdy pro , asystent zmiany biegów pro, połączenie ratunkowe SOS, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC).
Napęd z dalszym rozwojem 2-cylindrowego silnika rzędowego o zwiększonej pojemności i mocy wraz z nową regulacją momentu obrotowego oporowego silnika.
W nowych F 900 R i F 900 XR zwiększona dynamika jazdy jest zapewniona przez dalszy rozwój 2-cylindrowego silnika rzędowego, wprowadzonego po raz pierwszy w 2018 r. w F 850 GS, obecnie o mocy 77 kW (105 KM) i jeszcze pełniejszej krzywej momentu obrotowego. Głównym czynnikiem jest tu wzrost wydajności do 895 cc (poprzednio 853 cc). Dzięki odległości zapłonu wynoszącej 270/450 stopni i nowemu układowi tłumika podpodłogowego, silnik oferuje szczególnie emocjonalny dźwięk.
Oprócz standardowego sprzęgła antyhoppingowego, nowe F 900 R i F 900 XR mogą być po raz pierwszy wyposażone w kontrolę momentu obrotowego oporu silnika (MSR). Zapobiega on ześlizgiwaniu się tylnego koła w wyniku gwałtownego dławienia lub redukcji obrotów, zapewniając tym samym jeszcze większe bezpieczeństwo.
Poza osobami ze sportowym zacięciem, XR jest również przeznaczony dla nowicjuszy i osób powracających na motocykle ze względu na łatwość prowadzenia, niską minimalną wysokość siedzenia, możliwość jazdy na A2 i atrakcyjną cenę.
Dwa standardowe tryby jazdy, ASC i ABS.
Tryby jazdy Pro z DTC, ABS Pro, DBC i MSR dostępne są jako opcje.
Nowe F 900 R i F 900 XR oferują już w standardzie tryby jazdy "Rain" i "Road". Standardowe wyposażenie zawiera również ABS i automatyczną kontrolę trakcji ASC, która nie jest regulowana ale można ją wyłączyć.
Dzięki opcjonalnemu pakietowi "Riding Modes Pro" , można jeszcze intensywniej doświadczyć sportowych właściwości nowych F 900 R i F 900 XR. Dostępne są dodatkowe tryby jazdy "Dynamic" i "Dynamic Pro", dynamiczna kontrola trakcji DTC oraz ABS Pro, a także Dynamic Brake Control (DBC) i nowa kontrola momentu obrotowego oporu silnika (MSR).
Podwozie ze stalową ramą mostu, lekkie zbiorniki z tworzywa sztucznego i elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA jako wyposażenie dodatkowe.
Podobnie jak modele GS z serii F, nowe F 900 R i F 900 XR wykorzystują stalową ramę mostu, która integruje silnik jako element nośny i zbiornik paliwa, który jest teraz z powrotem w klasycznej pozycji przed jeźdźcem.
Z przodu mamy zawieszenie typu uspide down, a z tyłu mamy dwustronny wahacz z centralną sprężyną.
Lekkie, spawane z tworzywa sztucznego zbiorniki paliwa o pojemności 15,5 litra (F 900 XR) i 13 litrów (F 900 R) są pierwszymi na świecie w konstrukcji motocykli. Przykręcana stalowa rama tylna została również opracowana na nowo dla F 900 R i F 900 XR w celu stworzenia wrażenia wizualnie krótkiego i smukłego tyłu motocykla. Podczas gdy nowy F 900 R jest dynamicznym roadsterem nastawionym na sportowe użytkowanie i tym samym ma krótszy skok sprężyny, nowy F 900 XR - z nieco dłuższym skokiem sprężyny - oferuje zauważalny wzrost komfortu i tym samym jeszcze szerszy zakres potencjalnych zastosowań.
Dzięki systemowi BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), dostępnemu jako opcja i niemal jedynemu w swoim rodzaju w tych segmentach pojazdów, możliwe jest dalsze zwiększenie dynamiki jazdy, komfortu jazdy, a także komfortu podróżowania i wygody dla pasażerów. Tłumienie tylnego amortyzatora jest automatycznie dostosowywane do warunków na drodze w zależności od stanu jazdy i wykonywanych manewrów.
Adaptacyjne Światło Zakrętowe, unikalne w tym segmencie , jako część opcjonalnego dodatkowego reflektora Pro. Wydajne jednostki oświetleniowe LED w standardzie.
Jeszcze większe bezpieczeństwo oferują światła doświetlające zakręty jako część składowa pakietu Headlight Pro, które jest unikalne w zakresie motocykli klasy średniej i jest dostarczane jako opcjonalny element wyposażenia. Tutaj kierowca korzysta z lepszego oświetlenia drogi podczas pokonywania zakrętów, co zapewnia jeszcze bezpieczniejszą jazdę nocą. Wszystkie jednostki oświetleniowe w nowych modelach F są standardowo oparte na technologii LED.
Doskonale czytelny kolorowy 6,5-calowy ekran TFT w standardzie z funkcją BMW Motorrad Connectivity.
Twórcy BMW Motorrad przykładali dużą wagę do optymalnej czytelności zestawu wskaźników - nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Ponadto różnorodność informacji, jakość wyświetlacza i łatwość obsługi są niezrównane. Dodatkowe ekrany główne są dostępne w połączeniu z opcjonalnymi trybami jazdy Pro. BMW Motorrad Connectivity to genialny system, który został znacznie poprawiony, oferuje możliwość rozmowy przez telefon, słuchania muzyki lub nawigacji podczas jazdy. A w połączeniu z aplikacją BMW Motorroad Connected daje niespotykane możliwości zapisywania pokonanych tras i ich analizy.
Perfekcyjnie zaprojektowane, ergonomiczne trójkąty zapewniające dynamiczną jazdę i - w przypadku F 900 XR - doskonałą ochronę przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi podczas jazdy turystycznej i podróżowania.
Jako dynamiczny roadster, F 900 R oferuje szczególnie sportową, aktywną pozycję siedzącą.
Natomiast F 900 XR oferuje imponująco aktywną, a jednocześnie relaksującą pozycję do jazdy turystycznej i podróżowania. Przednia owiewka z regulowaną przednią szybą łączy w sobie sportowy wygląd z solidną ochroną kierowcy.
Różne niskie i wysokie fotele oraz opcjonalna funkcja opuszczania umożliwiają indywidualne dopasowanie do różnych wysokości ciała.
Trzy warianty kolorystyczne, każdy z nich zapewnia niepowtarzalne poczucie charakteru.
Trzy dynamiczne warianty kolorystyczne i stylowe dla nowych F 900 R i F 900 XR zapewniają niepowtarzalną charakterystykę.
Nowa F 900 R jest dostępna w kolorach:
- Blackstorm metallic,
- San Marino Blue metallic oraz
- Style Sport w Hockenheim Silver metallic/Racing Red.
Oprócz jasnej bieli, nowa F 900 XR oferuje dwa warianty Stylu:
- Styl Exclusive w kolorze Galvanic Gold metallic i
- Sport w kolorze Racing Red.
[caption id="attachment_1996" align="aligncenter" width="1280"] BMW Group[/caption]
Najważniejsze cechy nowych BMW F 900 R i F 900 XR:
- Nowe BMW F 900 R: dynamiczny roadster zapewniający purystyczną radość z jazdy.
- Nowe BMW F 900 XR: prawdziwy "XR" dla klasy średniej.
- Mocny, wspólny kręgosłup integruje w sobie dalszy rozwój.
- 2cylindrowy silnik rzędowy o zwiększonej pojemności 895 cc (poprzednio 853 cc).
- Dalsze zwiększenie mocy i momentu obrotowego: 77 kW (105 KM) przy 8 750 obr/min i 92 Nm przy 6 500 obr/min.
- Ponad 87 Nm momentu obrotowego w odpowiednim dolnym zakresie prędkości obrotowych od 4 500 do 8 500 obr/min.
- Wersja o mocy 35 kW (48 KM) dostępna dla klasy licencyjnej A2.
- Wysoki stopień płynności pracy dzięki dwóm przeciwstawnym wałom przeciwwagi.
- Dwa tryby jazdy "Rain" i "Road", jak również ABS i ASC w standardzie.
- Modele Riding Modes Pro z dwoma dodatkowymi trybami jazdy, jak również Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Dynamic Brake Control (DBC) i kontrola momentu obrotowego oporu silnika (MSR) jako opcje.
- Stalowa rama mostu zapewnia optymalną sztywność, wytrzymałość i precyzję jazdy.
- Nowo opracowana smukła tylna rama stalowa.
- Pierwszy na świecie w konstrukcji motocykli: lekkie, spawane plastikiem zbiorniki paliwa o pojemności 13 litrów (F 900 R) i 15,5 litra (F 900 XR).
- Przedni teleskopowy widelec odwrócony do góry nogami i aluminiowe dwustronne wahacze z tylnym centralnym amortyzatorem.
- Skok sprężyny: 135 mm (F 900 R) i 170 mm (F 900 XR) z przodu, 142 mm (F 900 R) i 172 mm (F 900 XR) z tyłu.
- Elektroniczna regulacja zawieszenia PZE Dynamic z tyłu jako opcja fabryczna.
- ABS Pro zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo podczas hamowania pod kątem, jako opcja w fabryce.
- Zaawansowana ergonomia i liczne alternatywy foteli.
- Owiewka z praktyczną ochroną przed wiatrem i pogodą oraz regulowaną przednią szybą (F 900 XR).
- Adaptacyjne światło zakrętowe jedyne w swoim rodzaju w średnim zakresie, jako część opcji ex works reflektora Pro.
- Doskonale czytelny kolorowy 6,5calowy ekran TFT z możliwością podłączenia motocykla BMW w standardzie.
- Wydajne jednostki oświetleniowe LED w standardzie.
- Inteligentne wezwanie alarmowe jako opcja ex works do szybkiej pomocy w sytuacjach awaryjnych.
- Keyless Ride do wygodnej aktywacji funkcji zamka za pomocą pilota zdalnego sterowania jako opcja ex works.
- F 900 R w dynamicznym roadsterze z muskularną częścią przednią, agresywną grafiką świateł przednich i krótką, smukłą częścią tylną.
- F 900 XR w stylistyce Adventure Sport z efektownymi konturami i sportowymi, dynamicznymi owiewkami.
- Wysokiej jakości wykonanie aż do ostatniego szczegółu.
- Trzy potężne warianty kolorystyczne i stylowe, każdy dla niepowtarzalnych roadsterowych i sportowych postaci przygodowych.
- Szeroka gama dodatków opcjonalnych i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad, a także wyposażenia dla kierowców.