Logo Moto Trips
Kawasaki_NINJA_H2_SX_GN1_ACT1

Kawasaki zaprezentowało Ninja H2 SX – 2022 r

W 2022 roku Kawasaki wprowadzi na rynek najbardziej wszechstronnie wyposażony model Sport Tourer, jaki kiedykolwiek powstał, a dzięki nowej, innowacyjnej technologii ARAS opracowanej przez partnera technicznego, firmę Bosch, nowa maszyna znajdzie się na celowniku rzeszy fanów motocykli.

Wyposażony nie w jeden, lecz w dwa czujniki radarowe, Ninja H2 SX - oraz topowy model SE z elektronicznie tłumionym zawieszeniem Showa oraz technologią Skyhook - posiada wiele systemów wspomagających kierowcę, w tym system ostrzegania przed kolizją (FCW), adaptacyjny tempomat (ACC) oraz system wykrywania martwego pola (BSD).

kawasakii_22MY_NINJA_H2_SX_GN1_ACT7

System ostrzegający przed kolizją

Z trzema możliwymi ustawieniami odległości, które kierowca może wybrać, FCW ostrzega wizualnie za pomocą paska świateł nad panelem licznika, gdy maszyna osiągnie określoną odległość od pojazdu poprzedzającego. Kierowca ma cały czas kontrolę nad reakcją i może hamować lub podjąć inne działania w celu uniknięcia ewentualnej kolizji.

ACC - adaptacyjny tempomat

Również posiada trzy możliwe ustawienia odległości. W tym przypadku, gdy maszyna znajdzie się w określonej odległości, w razie potrzeby automatycznie włączają się hamulce, aby wspomóc zwalnianie, a prędkość obrotowa silnika zostaje zmniejszona na tyle, aby utrzymać wybrany dystans. W miarę zwiększania się odległości, maszyna stopniowo i automatycznie powraca do prędkości jazdy wybranej przez kierowcę. Podczas gdy obie te funkcje są skupione na przednim czujniku radarowym, tylny czujnik jest przeznaczony do wykrywania martwego pola. Jak sugeruje nazwa, gdy pojazd wjeżdża w martwe pole kierowcy, w odpowiednim lusterku wstecznym zapala się wyraźne, ale dyskretne światło (z lewej lub prawej strony).

kawasaki_Ninja_H2_SX_SE_lewa_manetka

W połączeniu z ostrą, agresywną stylistyką Ninja i zaawansowanym zawieszeniem, sportowa sprawność tego motocykla jest naprawdę imponująca. Funkcja zarządzania zakrętami, wielopoziomowa kontrola trakcji, kontrola startu oraz kontrola hamowania silnikiem, zintegrowane tryby jazdy, a nawet standardowa szybka zmiana biegów góra/dół pokazują, że jest to motocykl sportowy najwyższej klasy.

kawasaki_Ninja_H2_SX_SE_prawa-manetka

Do tego dochodzą takie cechy turystyczne, jak opcjonalne, kolorowe sakwy, możliwość wyboru trybu jazdy i mocy, bezkluczykowy zapłon, LED-owe światła doświetlające zakręty oraz system monitorowania ciśnienia w oponach. Dodatkowo, aby ułatwić życie w trasie, w standardowej specyfikacji znajduje się system wspomagania przytrzymania pojazdu (VHA). Po zatrzymaniu się motocyklisty system VHA uruchamia się po wywarciu przez kierowcę określonej siły nacisku (na przedni i/lub tylny hamulec). System wyłącza się automatycznie, gdy motocyklista odjeżdża lub gdy opuści się podpórkę boczną. Jest to ogromna zaleta podczas ruszania pod górę lub z pasażerem i bagażem na pokładzie. Przydatny jest również sygnał awaryjnego zatrzymania, kolejna automatyczna funkcja, "pulsujące" światło tylnego hamulca, jeśli motocyklista nagle mocno zahamuje.

kawasaki_wyświetlacz_Ninja_H2_SX_SE

Jeśli chodzi o "środowisko kierowcy", Kawasaki z pewnością nie oszczędzało na dostarczeniu dużego, kolorowego panelu wskaźników TFT, który jest w stanie przekazywać wiele informacji o stanie maszyny; ale to dopiero początek funkcjonalności 6,5-calowego ekranu. W roku 2022, modele Ninja H2 SX i SE są standardowo wyposażone w Kawasaki SPIN. SPIN to system informacyjno-rozrywkowy typu "ekran w ekranie", który pozwala jeźdźcowi połączyć się ze swoim smartfonem i uzyskać dostęp do około 20 aplikacji na panelu licznika:

  • obejmujących nawigację,
  • pogodę,
  • muzykę,
  • rejestr kontaktów i wiele innych tematów,

takich jak komunikacja między kierowcą, a pasażerem.

Upakowanie tak wielu technologii i inteligentnych funkcji w jednym sportowo-turystycznym motocyklu było wyzwaniem, któremu projektanci i technicy Kawasaki z dumą sprostali. Mówiąc wprost, Ninja H2 SX prawdopodobnie przerośnie oczekiwania wielu osób i minie trochę czasu, zanim świat motocykli w pełni pogodzi się z poziomem oferowanych możliwości sportowych i turystycznych, wraz z najbardziej wszechstronną gamą systemów wspomagających kierowcę, jakie Kawasaki kiedykolwiek udostępniło.

2022 Kolory - Ninja H2 SX i SE

  • Szmaragdowa Zieleń
  • Metaliczna Czerń Diablo
  • Metaliczna Grafitowa Szarość

kawasaki_NINJA_H2_SX_GN1_ACT2

Pozostałe newsy

Logo Moto Trips