Żądło nowego Horneta na szkicach konceptu

Honda Hornet wszystko co musisz wiedzieć o nowym projekcie - wideo, silnik, wydech - [aktualizacja]

Dynamiczne szkice konceptu nowego Horneta pokazują wyjątkową mieszankę technicznego piękna i odważnych linii. Koncepcja stylistyczna jest owocem najnowszej współpracy pomiędzy ośrodkami badawczo-rozwojowymi Hondy we Włoszech i Japonii

Zgodnie z informacjami podanymi podczas targów EICMA 2021, dotyczącymi powrotu Horneta do oferty, Honda opublikowała dziś szkice zdradzające kolejne szczegóły koncepcji stylistycznej modelu. Przedstawiono na nich wyjątkowe połączenie technicznego piękna i ostrych linii, przenikających DNA modelu.

Żądło nowego Horneta na szkicach konceptu

Prace nad szkicami koncepcji stylistycznej Horneta prowadzone były w centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Rzymie. Ścisła współpraca centrum z działem badawczo-rozwojowym w Japonii, zaowocowała sukcesem wielu ostatnio wprowadzonych na europejski rynek modeli Hondy, w tym CRF1100L Africa Twin, CB650R i X- ADV.

Ostre rysy zbiornika paliwa nowej Hondy Hornet

Projektantem nowej koncepcji stylistycznej Horneta jest 28-letni Giovanni Dovis, który jest również autorem charakterystycznych linii nowego ADV350.

Giovanni Dovis, projektant, Honda R&D Europe, Włochy:

„Filozofią projektową Hondy jest tworzenie czegoś czystego i funkcjonalnego w nieskomplikowany sposób – modeli, które są proste, a zarazem piękne i emocjonalnie pociągające. Szkice koncepcji projektowej Horneta obiecują zwinność, dynamikę i lekkość maszyny dzięki smukłym proporcjom, spiczastej sekcji ogonowej i bardzo ostrym, odważnym liniom. Otrzymał on nową, kompaktową sylwetkę z charakterystycznymi cechami odzwierciedlającymi prawdziwego sportowego ducha Horneta”.

Projekty nowej Hondy Hornet

W 2022 roku Honda ogłosiła plan wprowadzenia w Europie modelu CB750A Hornet, jako następcy CB600F, modelu, który zapoczątkował nowy trend – naked streetfighterów – w branży motocyklowej. Na szkicach koncepcji projektowej Horneta na rok 2023, odważnymi, ostrymi liniami nakreślono smukłą sylwetkę ze spiczastą sekcją ogonową, co odzwierciedla sportowego ducha tego modelu. Kolejna, ujawniona przez Hondę porcja informacji, która na początku sierpnia pojawiła się na kanałach społecznościowych w formie teasera, pozwoliła nam poznać brzmienie jego silnika.

Można go posłuchać -> TUTAJ <-

Po ujawnieniu pierwszych szkiców konceptu w maju, Honda przedstawia dziś dalsze informacje na temat postępów w pracach nad nowym Hornetem, które jednoznacznie wskazują, że opracowywany model będzie miał potencjał dorównujący jego efektownemu, agresywnemu wyglądowi.

Model koncepcyjny – którego pierwsze wideo zostało dziś opublikowane – jest napędzany przez zupełnie nowy, dwucylindrowy, rzędowy silnik 8-zaworowy Unicam, generujący moc maksymalną 92 KM (67,5 kW) przy 9 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy 7 200 obr/min. Honda pokazała silnik nowego Horneta

Kompaktowy, lekki silnik nawiązuje do tradycji Horneta, z charakterystyczną pracą na wolnych obrotach i imponującym skokiem obrotomierza w górę. Oprócz emocji przy wysokich obrotach, silnik dostarcza również solidnego momentu obrotowego w średnim zakresie, aby wygenerować przyspieszenie uprzyjemniające każdą chwilę w drodze. Ponadto, dzięki przesuniętym o 270° wykorbieniom wału korbowego, nierównomiernym odstępom między momentami zapłonu i starannie dopracowanemu układowi wydechowemu, Hornet wyróżnia się charakterystycznym pulsacyjnym klangiem pracy silnika i bardzo przyjemnym dźwiękiem.

Kierownikiem projektów badawczych w pracach działu rozwojowego jest Fuyuki Hosokawa, którego obowiązki obejmują ostatnio nadzór nad opracowaniem najnowszego modelu CBR1000RR-R Fireblade.

Fuyuki Hosokawa, Kierownik projektów badawczych rocznika modelowego 2023:

„Hornet zawsze był dla Hondy wyjątkowym motocyklem. Dynamiczne, porywające osiągi zawsze szły w parze z lekkością i zwinnością prowadzenia.

Przed rozpoczęciem tego projektu długo zastanawialiśmy się, jakie osiągi chcielibyśmy zaoferować kierowcy. Wiedzieliśmy, że konieczne jest zachowanie klasycznej mocy Horneta na szczycie obrotów, a jednocześnie, chcieliśmy, aby uwspółcześniony silnik nowej generacji miał naprawdę wysoki moment obrotowy i zachował odgłos „pulsowania” przy niskich i średnich obrotach. Naszym celem zawsze było połączenie ich z lekkością prowadzenia i zwrotnością, aby każda przejażdżka - nawet w mieście - dawała jak najwięcej pozytywnych wrażeń i satysfakcji.

Wiedzieliśmy, że pożądane osiągi i lekkość prowadzenia zapewni nam opracowany od podstaw dwucylindrowy silnik o krótkim skoku, z wykorbieniami wału przesuniętymi o 270°. Osiągnęlibyśmy nie tylko doskonałe przyspieszenia na szczycie skali obrotów, ale również sportowy moment obrotowy od dolnego zakresu obrotów – idealny do jazdy w środowisku miejskim, a także wychodzenia z zakrętów na otwartej drodze.”

CB600F Hornet pojawił się w Europie w 1998 roku jako motocykl do miasta oferujący sportowe osiągi, doskonałe właściwości jezdne i wyprostowaną pozycję kierowcy. Nadawał się dla każdego jeźdźca, niezależnie od płci czy doświadczenia, ponieważ był niezwykle łatwy w prowadzeniu. Charakterystyczną cechą „Szerszenia” był wysoko – tuż pod siedziskiem – poprowadzony tłumik, podobnie jak w maszynach enduro, a jego nazwa zainspirowana została brzmieniem wysokoobrotowej jednostki napędowej modelu. Opublikowany przez Hondę teaser pokazuje, iż to nadal właściwe „imię” dla pojazdu, który za kilka miesięcy dołączy do lineupu marki Honda.

Pierwszy Hornet wyposażony był w rzędowy, 4-cylindrowy, dynamiczny silnik o mocy maksymalnej 96 KM, sześciobiegową skrzynię biegów, zawieszenie składające się z widelca teleskopowego z przodu i pojedynczego amortyzatora z tyłu oraz hamulce Nissin - dwutarczowy, dwutłoczkowy z przodu i jednotarczowy, z pojedynczym tłokiem, z tyłu. Otrzymał też przednie koło o średnicy 16 cali i 17 calowe tylne, z modelu Fireblade. Był to motocykl niemal wyczynowy, co przełożyło się na uruchomienie w 1999 roku osobnej serii wyścigowej o nazwie Honda Hornet Cup. Niezależnie od zmian, którym w swojej historii był poddawany, model ten pozostał wierny wizerunkowi pierwowzoru– maszyny przyjaznej użytkownikowi, oferującej wiele radości z jazdy. Ta idea ma pozostać aktualna również dla Horneta na rok 2023.

Ważne zmiany w modelu Honda Hornet

  • 2000 - Przednie koło urosło do 17-cali, dzięki czemu poprawiła się stabilność w zakrętach i zwiększyła się skuteczność hamulców. Wprowadzono też wersję modelu z owiewkami, CB600FS.
  • 2003 – model otrzymał nową, bardziej odważną, sportową stylistykę, sztywniejsze zawieszenie, większy zbiornik paliwa i silnik o niższym poziomie emisji spalin. Wtedy też zaprzestano produkcji wersji z owiewkami.
  • 2005 - w przednim zawieszeniu Horneta po raz pierwszy zastosowano widelec USD, który poprawił przyczepność motocykla i stabilność w zakrętach. Zmodyfikowano również zestaw wskaźników.
  • 2007 – CB600F został całkowicie przeprojektowany przez włoski zespół Hondy. Do wyrazistej stylistyki dołączył silnik bazujący na jednostce stosowanej wtedy w modelu CBR600RR, o mocy maksymalnej wynoszącej 102 KM.
  • 2011 - model poddano liftingowi, zmieniając w nim zespół reflektorów, a zestaw wskaźników umieszczono na wyświetlaczu LCD. Dzielił on wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wahacz, widelec, rama i silnik z modelem CBR600F.
  • 2013 - na targach EICMA, Honda zaprezentowała dwie maszyny typu naked - CB650F i sportową CBR650F, które w 2014 r. wprowadzono do oferty w miejsce Horneta.

Informacja prasowa

Logo Moto Trips