
Yamaha Tracer 700 jazda testowa i pierwsze wrażenia
Jeździliśmy Yamaha Tracer 700 czyli popularny MT z owiewkami 😉 Jakie były pierwsze wrażenia? Nie sposób go nie porównać do chwilę wcześniej oddanej Hondy. Zobaczcie sami co nam się podobało, a co nie, dla kogo będzie to idealna propozycja na pierwszy motocykl do turystyki?
Zapraszam na test Yamahy Tracer 700. Poznacie opinię niedoświadczonego motocyklisty – miałem wcześniej możliwość jazdy jedynie egzaminacyjną MT07 i dosłownie przesiadłem się z testu Hondy NC750X DCT. Dla kogo jest Tracer 700 i jakie są wrażenia z jazdy? Zapraszam do czytania i na obejrzenie filmu pierwsze wrażenia Yamaha Tracer 700.
Wiele razy spotkałem się z opinią,że Yamaha Tracer 700 to w zasadzie obudowany MT07 – z szybą i handbarami. Po części tak jest nadal mamy ten sam super zwrotny motocykl, który waży tyle co nic 196 kg! Tak jak wspomniałem przed chwilą zsiadłem z odpowiednika – przynajmniej z podobnej półki cenowej Hondy NC750X i różnica jest kolosalna. 30 kg jednak robi różnicę Yamaha wygrywa pod względem zwrotności i łatwości prowadzenia, lekki dotyk kierownicy i skręcamy składa się na to odległość między osiami – 1450 mm, waga i 17 calowe koło z przodu.
Yamaha Tracer 700 – turysta wagi lekkiej
To ciekawe jak zmiania tu się perspektywa. Przypomnę wam, że egzamin na kat A to tylko 20 godzin jazd, czyli w „siodle” spędziłem w sumie niewiele więcej. Pierwszy raz siadając na MT-07 stwierdziłem, że to wielkie bydle i jak tym można manewrować – zrobienie egzaminacyjnej ósemki to nie była na początku bułka z masłem…
Ale do rzeczy godzinę wcześniej zostawiłem NC750X w DCT. Jaka jest różnica, czy ta automatyczna skrzynia to rzeczywiście takie ułatwienie? Otóż nie. Dla samej skrzyni bym się nie zdecydował. Zastanawiałem się, czy ogarnę zmianę biegów, kierunkowskazy, prędkość znaki itp. i nie ma z tym większego problemu, może te 12 lat temu zanim zrobiłem prawko na kategorię B byłoby inaczej.
Tracera 700 prowadzi się intuicyjnie, jak rower. Jest bardzo wąski, nogi są blisko siebie, jak z kierownicą? Szerokość na poziomie 806 mm – wąsko, w Hondzie macie 840 mm. Opony szosowe nie ma co się czarować to motocyklowy SUV. Zresztą jak pozostałe z tej kategorii. Jego kompaktowe wymiary bardziej zdradzają zacięcie sportowe, w przeciwieństwie do Hondy, która ma aspiracje do klasy adventure. Yamaha Tracer 700 nie bez powodu przypisana jest na stronie producenta do klasy sportowo turystycznej. Bardziej nią niż NC750X wybrałbym się na tor. Na szutry czy do lasu wybrałbym Hondę, chociaż ani jedna ani druga maszyna się do tego nie nadaje.
Komu będzie wygodnie na Yamaha Tracerze 700?
Obejrzyjcie powyższy film z opinią na temat jazdy testowej Yamaha Tracer 700 a szybko przekonacie się, że jeżeli wasz wzrost zbliża się do 190 cm to nie jest maszyna dla was. Owszem mam kolegę, który na sporcie o pojemności 125 cm3 i wzroście ponad 200 cm się odnajduje… Ja do takich osób nie należę. Testując motocykle szukałem czegoś uniwersalnego co sprawdzi się do miasta i w długą trasę. Yamaha Tracer 700 niestety przegrał w tym zestawieniu. A powiem wam liczyłem na niego i nawet długo mieszkał sobie na ekranie mojego komputera…
Do czasu pierwszej jazdy Tracerem 700, okazuje sie, że mało na nim miejsca. Owszem jest początkowo wygodnie ale przesunąć się na nim do przodu lub tyłu po prostu się nie da, zresztą spójrzcie na film.
Druga sprawa to jeżdżąc Yamahą Tracer 700 ułożenie nóg nie pozwoli wam zajechać za daleko zauważcie jaki jest kąt zgięcia kolan. Przy czym początkujący i niżsi motocykliści docenią to na co ja narzekam. Na Tracerze 700 czujecie się bezpiecznie, nie jest on wysoki kanapa na wysokości 835 mm lekkość, łatwość manewrowania – szczególnie przyda się w zatłoczonych miastach. Pod tym względem to dobry wybór na pierwszy motocykl.