Logo Moto Trips

Nowa odsłona min adwenczera od Hondy CB500X rocznik 2022!

Zmiany konstrukcyjne: mini-adventurer Hondy, odpowiedni tak┼╝e dla posiadaczy prawa jazdy A2, zyska┼é powa┼╝ne modyfikacje podnosz─ůce osi─ůgi, z nowym odwr├│conym widelcem Showa 41 mm z rozdzielonymi funkcjami USD SFF-BP (Separate Function Fork Big Piston), z podw├│jnymi tarczami hamulcowymi i radialnie montowanymi zaciskami. Prowadzenie zosta┼éo dodatkowo poprawione dzi─Öki nowemu wahaczowi, kt├│ry jest l┼╝ejszy i bardziej podatny przy obci─ů┼╝eniach prostopad┼éych do kierunku jazdy. Tylny amortyzator otrzyma┼é nowe ustawienia, dostosowuj─ůce jego charakterystyk─Ö do charakterystyki nowego przedniego zawieszenia. Przeprojektowane ko┼éo przednie i l┼╝ejsza ch┼éodnica maj─ů mniejsze masy, a nowe mapy wtrysku paliwa poprawi┼éy charakterystyk─Ö silnika. Ja┼Ťniejsze diody LED przedniego reflektora oraz ┼Ťwiate┼é pozycyjnych i kierunkowskaz├│w zapewniaj─ů lepsz─ů widoczno┼Ť─ç.

Spis tre┼Ťci:

1 Wst─Öp

2 Opis modelu

3 Kluczowe elementy

4 Akcesoria

Wst─Öp

Model CB500X pojawi┼é si─Ö na rynku w 2013 roku wraz z nieobudowanymi modelem CB500F i wyposa┼╝onym w komplet owiewek CBR500R, oferuj─ůc styl adventure w ramach dwucylindrowego trio reprezentuj─ůcego klas─Ö lekkich i ┼Ťrednich motocykli Hondy. To motocykl, kt├│ry bez fanfar, spokojnie pe┼éni rol─Ö pojazdu przystosowanego do r├│┼╝nych warunk├│w, docenianego przez w┼éa┼Ťcicieli maj─ůcych do┼Ť─ç zr├│┼╝nicowane potrzeby i oczekiwania.

2022_HONDA_CB500X_wy┼Ťwietlacz

U┼╝yteczno┼Ť─ç CB500X sprowadza si─Ö do prostego r├│wnania - solidny, dobrze znany dwucylindrowy silnik, kt├│ry wytwarza wysoki moment obrotowy i skutecznie nap─Ödza motocykl ju┼╝ od niskich obrot├│w (a┼╝ po maksymalne) - a do tego podwozie, kt├│re zapewnia niezwykle komfortow─ů jazd─Ö zar├│wno w mie┼Ťcie, jak i na autostradzie ÔÇô a wszystko to zapakowane w charakterystyczny, przygodowy styl.

Motocykl bez ┼╝adnych regulacji zmienia si─Ö z kr├│tkodystansowego ┼Ťrodka transportu w weekendowego tourera. Du┼╝e skoki zawiesze┼ä pozwalaj─ů ┼éatwo radzi─ç sobie na nier├│wnych nawierzchniach, szeroka kierownica zapewnia bezproblemowe panowanie nad motocyklem, a pionowa pozycja jazdy zapewnia zar├│wno wygod─Ö, jak i szerokie pole widzenia kierowcy. Innymi s┼éowy, CB500X jest wszechstronny pod ka┼╝dym wzgl─Ödem.

W 2016 roku, po pierwszej aktualizacji, CB500X otrzyma┼é wi─Ökszy zbiornik paliwa, wi─Öcej ochrony przed wiatrem i wy┼╝sz─ů szyb─Ö. Zyska┼é r├│wnie┼╝ o┼Ťwietlenie LED, przedni widelec z regulacj─ů napi─Öcia wst─Öpnego spr─Ö┼╝yn i regulowan─ů d┼║wigni─Ö hamulca. Zmiany konstrukcyjne w 2019 roku wprowadzi┼éy bardziej wyrafinowan─ů stylistyk─Ö, typow─ů dla klasy adventure, podnios┼éy osi─ůgi silnika i poprawi┼éy podwozie, zapewniaj─ůc CB500X zaakcentowanie wsp├│┼éczynnika ÔÇ×XÔÇŁ, wyr├│┼╝niaj─ůcego go w rodzinie ÔÇ×pi─Ö─çsetekÔÇŁ, przy zachowaniu jego wszechstronnych mo┼╝liwo┼Ťci. Silnik spe┼énia┼é r├│wnie┼╝ w 2020 roku norm─Ö czysto┼Ťci spalin EURO5.

Po udowodnieniu swojej nies┼éabn─ůcej od dekady popularno┼Ťci, w roczniku modelowym 2022 motocykl otrzyma wysokiej jako┼Ťci przednie zawieszenie, wykorzystuj─ůce widelec USD Showa 41mm (SFF-BP), podw├│jne przednie tarcze hamulcowe, przeprojektowane przednie ko┼éo i lekki wahacz oraz inne drobne modernizacje, w tym trzy atrakcyjne nowe kolory i zwracaj─ůc─ů uwag─Ö grafik─Ö.

Opis modelu

Wraz ze zmianami w silniku, takimi jak nowe mapy wtrysku paliwa i nowa, l┼╝ejsza ch┼éodnica, podwozie wzbogaci┼éo si─Ö o widelec Showa SFF-BP USD z goleniami 41 mm, otrzyma┼éo podw├│jne, dwut┼éoczkowe, montowane promieniowo zaciski hamulcowe Nissin, kt├│re wsp├│┼épracuj─ů z tarczami o ┼Ťrednicy 296mm, wprowadzono te┼╝ lekkie obr─Öcze k├│┼é z cie┼äszymi ramionami i przeprojektowano wahacz celem uzyskania lepszego komfortu i pewniejszego prowadzenia. W por├│wnaniu z poprzednim modelem, przesuni─Öto ku przodowi ┼Ťrodek masy, aby poprawi─ç przyczepno┼Ť─ç i wyczucie przedniej opony. Wygl─ůd zosta┼é zmodyfikowany poprzez wprowadzenie nowego przedniego ko┼éa i wi─Ökszego przedniego b┼éotnika.

Podobnie jak poprzednio, w zestawie wska┼║nik├│w LCD znajdziemy funkcje wy┼Ťwietlenia sugestii zmiany biegu na wy┼╝szy i sygnalizacj─Ö aktualnie za┼é─ůczonego biegu. Ca┼ée o┼Ťwietlenie wykorzystuje technologi─Ö LED, poprawiono wi─ůzk─ů ┼Ťwiate┼é drogowych i przednich kierunkowskaz├│w.

CB500X w roczniku 2022 otrzyma nast─Öpuj─ůce opcje kolorystyczne:

  • Grand Prix Red
  • Matowy Gunpowder Black Metallic
  • Pearl Organic Green **NOWO┼Ü─ć w modelu 2022**

Kluczowe funkcje

3.1 Podwozie i stylistyka

Regulowane zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o ┼Ťrednicy 41 mm (SFF-BP)
Nowe podwójne tarcze 296 mm, hamowane przez dwutłoczkowe zaciski Nissin
Nowe, lżejsze przednie koło i wahacz
Zmienione ┼Ťwiat┼éa LED przedniego reflektora dla ┼Ťwiate┼é drogowych/mijania oraz ┼Ťwiate┼é pozycyjnych

Niezmieniona w modelu 2022 rama g┼é├│wna ze stalowych rurek o ┼Ťrednicy 35 mm jest w modelu CB500X na rok 2022 lekka i mocna, z dobrze dostrojon─ů spr─Ö┼╝ysto┼Ťci─ů, daj─ůc─ů wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kszta┼ét i po┼éo┼╝enie wspornik├│w silnika, a tak┼╝e zr├│wnowa┼╝ona sztywno┼Ť─ç ramy zmniejsza przenoszone na ni─ů drgania.

Nowe zawieszenie przedniego ko┼éa rzuca si─Ö w oczy od pierwszej chwili. Dla poprawienia parametr├│w s┼éu┼╝─ůcych wszechstronno┼Ťci, teleskopowy widelec 41 mm poprzedniej konstrukcji zosta┼é zast─ůpiony przez widelec z regulacj─ů napi─Öcia wst─Öpnego spr─Ö┼╝yny Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) 41 mm, ze skokiem 135 mm (amortyzacja 150 mm), prowadzony przez nowe p├│┼éki g├│rn─ů i doln─ů. Dzi─Öki rozdzieleniu funkcji, amortyzator Big Piston, znajduj─ůcy si─Ö w jednej goleni, i mechanizm spr─Ö┼╝ynowy w drugiej, poprawiaj─ů zar├│wno reakcje motocykla, jak i jako┼Ť─ç jazdy.

Jednorurowy amortyzator tylny (jak w przypadku maszyn sportowych o wi─Ökszej pojemno┼Ťci), z t┼éokiem o du┼╝ej ┼Ťrednicy i skokiem osi 135 mm (skok amortyzacji 60 mm), zapewnia doskona┼é─ů reakcj─Ö zawieszenia i kontrol─Ö temperatury, ma 5-stopniow─ů regulacj─Ö napi─Öcia wst─Öpnego oraz nowe ustawienia spr─Ö┼╝yny i t┼éumienia.

Prowadzenie zosta┼éo dodatkowo poprawione dzi─Öki przeprojektowanemu, l┼╝ejszemu wahaczowi. Zbudowany ze stali o grubo┼Ťci 2 mm (zamiast 2,3 mm) wahacz, dodatkowo posiada wydr─ů┼╝on─ů poprzeczk─Ö jest sztywniejszy skr─Ötnie, natomiast bardziej elastyczny poprzecznie, co poprawia prowadzenie. Nowy wygl─ůd uzupe┼énia wyra┼║nie przeprojektowana os┼éona ┼éa┼äcucha.

Wraz z popraw─ů dynamiki podwozia i zawieszenia poprawiono r├│wnie┼╝ skuteczno┼Ť─ç hamowania. Pojedyncza tarcza przednia o ┼Ťrednicy 310 mm z dwut┼éoczkowym zaciskiem z poprzedniego modelu zosta┼éa zast─ůpiona podw├│jnymi tarczami o ┼Ťrednicy 296 mm typu ÔÇ×waveÔÇŁ i dwut┼éoczkowymi zaciskami Nissin montowanymi osiowo. Wprowadzenie mniejszych tarcz nie tylko minimalizuje przyrost masy, ale tak┼╝e zmniejsza wymagany nacisk na d┼║wigni─Ö podczas hamowania.

Przeprojektowane 19-calowe przednie ko┼éo z odlewanego aluminium - l┼╝ejsze dzi─Öki cie┼äszym szprychom - zmniejsza mas─Ö nieresorowan─ů, co wp┼éywa na ┼éatwo┼Ť─ç skr─Öcania. Ca┼éo┼Ť─ç wie┼äczy nowy, wytrzyma┼éy b┼éotnik i 17-calowe tylne ko┼éo; opony o bie┼╝niku terenowym maj─ů rozmiar 110/80-R19 z przodu i 160/60-R17 z ty┼éu. Skorygowano r├│wnie┼╝ po┼éo┼╝enie ┼Ťrodka masy, procentowy rozk┼éad masy na prz├│d i ty┼é wynosi teraz 48,7/51,3 (w por├│wnaniu do 48/52). Masa w┼éasna wynosi 199 kg. Rozstaw osi wynosi 1445 mm, z pochyleniem g┼é├│wki ramy 25,7┬░ i wyprzedzeniem 108 mm.

CB500X charakteryzuje agresywny styl, sugeruj─ůcy ÔÇ×gotowo┼Ť─ç na wypraw─Ö w dzikie rejonyÔÇŁ, o czym ┼Ťwiadcz─ů wyd┼éu┼╝one os┼éony ch┼éodnicy i owiewki nadaj─ůce im bardziej przestrzenn─ů form─Ö, a zbiornik paliwa po┼é─ůczono z bocznymi os┼éonami, spajaj─ůc w optyczn─ů ca┼éo┼Ť─ç prz├│d i ty┼é maszyny. Jest to jednak motocykl, w kt├│rym liczy si─Ö zar├│wno funkcjonalno┼Ť─ç, jak i forma; nadci┼Ťnienie powietrza wok├│┼é owiewki i szyby mo┼╝e by─ç zmieniane dzi─Öki dw├│m ustawieniom wysoko┼Ťci szyby - 1445 mm i 1410 mm, co poprawia ochron─Ö kierowcy przed wiatrem przy pr─Ödko┼Ťciach autostradowych. Ostro zarysowane reflektory przednie emituj─ů teraz jeszcze bardziej jaskrawe ┼Ťwiat┼éo dzi─Öki diodom LED o zwi─Ökszonej mocy, a przednie ┼Ťwiat┼éa pozycyjne zapewniaj─ů lepsz─ů widoczno┼Ť─ç.

W─ůski profil siedziska pozwala na swobodne podparcie, u┼éatwiaj─ůc komfortowy dost─Öp st├│p do nawierzchni. K─ůt skr─Ötu kierownicy od pozycji centralnej do pe┼énego zblokowania wynosi 38┬░.

Sto┼╝kowa stalowa kierownica w spi┼╝owym kolorze poprawia mo┼╝liwo┼Ťci kontroli nad maszyn─ů. Wysoko┼Ť─ç siedzenia wynosi 830 mm, a pozycja kierowcy jest naturalnie wyprostowana, co zapewnia doskona┼é─ů widoczno┼Ť─ç i wygod─Ö. Og├│lne wymiary to 2155 mm x 830 mm x 1410 mm, z prze┼Ťwitem 180 mm.

Zestaw tr├│jwymiarowych wska┼║nik├│w LCD, informuje o aktualnie za┼é─ůczonym biegu i wy┼Ťwietla sugestie zmiany biegu na wy┼╝szy. Wska┼║nik zmiany biegu jest ustawiony na domy┼Ťln─ů warto┼Ť─ç 8750 obrot├│w na minut─Ö, ale punkt ten mo┼╝na regulowa─ç w krokach, co 250 obr./min., w zakresie 5000-8750 obr./min.

Zbiornik paliwa mie┼Ťci 17,5 litra ┼é─ůcznie z rezerw─ů, co, dzi─Öki wyj─ůtkowo niskiemu zu┼╝yciu paliwa, wynosz─ůcemu 3,6 l/100 km (27,8 km/l) w cyklu testowym WMTC, zapewnia zasi─Ög rz─Ödu 485 km.

3.2 Silnik

┼╗wawa dwucylindrowa jednostka nap─Ödowa zapewnia u┼╝yteczn─ů moc i moment obrotowy w ca┼éym zakresie obrot├│w oraz sportowy d┼║wi─Ök z t┼éumika zako┼äczonego podw├│jn─ů rur─ů wydechow─ů
Nowe ustawienia PGM-FI poprawiaj─ů wyczucie silnika i charakterystyk─Ö momentu obrotowego
Chłodnica nowej konstrukcji jest bardziej stylowa i lżejsza
Sprzęgło antyhoppingowe zapewnia łatwiejsze zmiany biegów w górę i bezpieczniejsze redukcje przełożeń
Spe┼énia norm─Ö czysto┼Ťci spalin EURO5

Zestrojony z my┼Ťl─ů o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2 silnik nap─Ödzaj─ůcy CB500X, to ch┼éodzona ciecz─ů dwucylindrowa, 8-zaworowa, rz─Ödowa jednostka nap─Ödowa o pojemno┼Ťci 471 cm3, zapewniaj─ůca dobrze przemy┼Ťlan─ů r├│wnowag─Ö mi─Ödzy gabarytami i mo┼╝liwo┼Ťciami, o charakterystyce gwarantuj─ůcej przyjemn─ů jazd─Ö, entuzjastycznie wkr─Öcaj─ůca si─Ö na wysokie obroty, a┼╝ po obroty maksymalne. Udoskonalenia wprowadzone w modelu 2019 roku zapewni┼éy lepsze przyspieszenia dzi─Öki 4% wzrostowi mocy w niskim i ┼Ťrednim zakresie obrot├│w oraz momentu obrotowego w zakresie 3 000 ÔÇô 7 000 obr./min.. To w du┼╝ej mierze silnik, kt├│rego og├│lne osi─ůgi i charakter przecz─ů jego umiarkowanej pojemno┼Ťci skokowej. Moc maksymalna 47,6 KM (35 kW) pojawia si─Ö przy 8 600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 43 Nm wyst─Öpuje przy pr─Ödko┼Ťci obrotowej 6 500 obr./min.

Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje teraz mniej wi─Öcej prosty strza┼é w strumie┼ä powietrza przep┼éywaj─ůcego przez komor─Ö powietrzn─ů i korpusy przepustnic, a nowe ustawienia poprawiaj─ů w modelu 2022, wyczucie i charakterystyk─Ö momentu obrotowego bez pogorszenia osi─ůg├│w. T┼éumik wydechu ma podw├│jne rury wylotowe, kt├│re nadaj─ů ka┼╝demu impulsowi sportowy charakter i ostry ┼Ťwist przy wysokich obrotach. Nowa, bardziej estetyczna konstrukcja ch┼éodnicy przyczynia si─Ö do zmniejszenia wagi o 92 g, bez utraty wydajno┼Ťci ch┼éodzenia.

┼Ürednica cylindra i skok t┼éoka nadal wynosz─ů odpowiednio 67 mm i 66,8 mm, a stopie┼ä spr─Ö┼╝ania wynosi 10,7:1. Wykorbienia wa┼éu korbowego s─ů przesuni─Öte o 180┬░, a wa┼éek wyr├│wnowa┼╝aj─ůcy si┼éy pierwszego rz─Ödu znajduje si─Ö za cylindrami, blisko ┼Ťrodka masy motocykla. Oba ko┼éa z─Öbate nap─Ödzaj─ůce wa┼éek wyr├│wnowa┼╝aj─ůcy wykonano jako dwucz─Ö┼Ťciowe, redukuj─ůc w ten spos├│b wytwarzany przez nie ha┼éas. Przeciwci─Ö┼╝ary wa┼éu korbowego zaprojektowano do wsp├│┼épracy z wa┼ékiem wyr├│wnowa┼╝aj─ůcym, wi─Öc ich niewielka masa pozwala silnikowi ┼éatwiej wchodzi─ç na wy┼╝sze obroty, dzi─Öki zmniejszonej bezw┼éadno┼Ťci.

Silnik, dzia┼éaj─ůc jako element przenosz─ůcy napr─Ö┼╝enia, uzupe┼énia sztywno┼Ť─ç ramy dzi─Öki czterem mocowaniom g┼éowicy cylindr├│w do ramy. W g┼éowicy cylindr├│w u┼╝yto popychaczy rolkowych, a regulacja zawor├│w za pomoc─ů podk┼éadek pozwala ograniczy─ç mas─Ö rozrz─ůdu, zmniejszaj─ůc obci─ů┼╝enia spr─Ö┼╝yn zaworowych i ograniczaj─ůc si┼éy tarcia.

Cichy ┼éa┼äcuch rozrz─ůdu (SV) ma sworznie z zewn─Ötrzn─ů warstw─ů z dodatkiem wanadu, co zmniejsza tarcie i zwi─Öksza odporno┼Ť─ç na zu┼╝ycie. ┼Ürednica zawor├│w ss─ůcych wynosi 26,0 mm, wylotowych 21,5 mm.

Kszta┼ét t┼éoka zosta┼é zaprojektowany z my┼Ťl─ů od redukowaniu ha┼éasu pracy t┼éoka przy wysokich obrotach. Tarcie jest ni┼╝sze dzi─Öki pr─ů┼╝kom na p┼éaszczu t┼éoka. Takie wyko┼äczenie zwi─Öksza powierzchni─Ö p┼éaszcza, wprowadzaj─ůc szczeliny, kt├│re zostaj─ů wype┼énione olejem, co s┼éu┼╝y lepszemu smarowaniu w uk┼éadzie t┼éok-cylinder. ÔÇ×Tr├│jk─ůtneÔÇŁ proporcje wa┼éu korbowego, wa┼éka g┼é├│wnego i wa┼éka zdawczego s─ů zwarte. W skrzyni korbowej u┼╝yto od┼Ťrodkowo odlewanych, cienko┼Ťciennych tulei, kt├│rych konstrukcja wewn─Ötrzna redukuje straty ÔÇ×pompowaniaÔÇŁ wyst─Öpuj─ůce przy przesuni─Öciu zap┼éonu w cylindrach o 180 stopni. G┼é─Öboka miska olejowa redukuje przemieszczanie oleju przy szybkim przeje┼╝d┼╝aniu zakr─Öt├│w i przy hamowaniu. Pojemno┼Ť─ç uk┼éadu smarowania wynosi 3,2 l. Sze┼Ťciobiegowa skrzynia bieg├│w, zapewniaj─ůca b┼éyskawiczn─ů zmian─Ö prze┼éo┼╝e┼ä, wsp├│┼épracuje ze sprz─Ög┼éem antyhoppingowym.

Akcesoria

Dost─Öpna jest gama oryginalnych akcesori├│w Hondy CB500X. Obejmuj─ů one:

  • Stopka centralna
  • Owiewki d┼éoni kierowcy
  • Os┼éony d┼║wigni i d┼éoni kierowcy
  • Podgrzewane manetki
  • Kufer centralny 35 litr├│w
  • Tylny baga┼╝nik
  • Mocowania kufr├│w bocznych
  • Kufry boczne
  • Rurowe os┼éony owiewek
  • ┼Üwiat┼éa przeciwmgielne
  • Torba na zbiornik
  • Torba na siedzenie pasa┼╝era
  • Gniazdo ┼éadowania
  • Przyciemniona szyba
  • Paski na felgi
  • Naklejka na zbiornik paliwa
  • Siatka baga┼╝nika

Pozostałe newsy

Logo Moto Trips