Logo Moto Trips

Honda wprowadza nowy motocykl sportowo turystyczny NT1100

Debiut nowego tourera Hondy. Za punkt wyj┼Ťcia projektu NT1100 pos┼éu┼╝y┼éy kluczowe komponenty CRF1100L Africa Twin. Zbudowano jednak zupe┼énie inny motocykl, kt├│ry zamiast sprawno┼Ťci w najtrudniejszym terenie potrafi zaoferowa─ç┬á komfort, precyzj─Ö prowadzenia i przyjemne osi─ůgi. Niskie po┼éo┼╝enie siedzenia i agresywnie dobrana geometria uk┼éadu kierowniczego idzie w parze z zawieszeniem o ┼Ťwietnych parametrach, czego efektem jest produkt o wyra┼║nie sportowym zabarwieniu. Szyba z 5-stopniow─ů regulacj─ů wysoko┼Ťci i k─ůta nachylenia oraz g├│rna i dolna owiewka dbaj─ů o aerodynamik─Ö przy du┼╝ych pr─Ödko┼Ťciach i stanowi─ů doskona┼é─ů ochron─Ö przed warunkami atmosferycznymi. Tempomat jest wyposa┼╝eniem standardowym, podobnie jak smuk┼ée kufry boczne i podgrzewane manetki.┬á Systemy wspomagania kierowcy oferuj─ů 3 domy┼Ťlne tryby jazdy, 2 opcje indywidualnych ustawie┼ä wybranych przez u┼╝ytkownika, system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC) oraz system uk┼éad kontroli unoszenia przedniego ko┼éa Wheelie Control. Promieniowo montowane czterot┼éoczkowe zaciski przednie zapewniaj─ů budz─ůc─ů zaufanie si┼é─Ö hamowania, a opony 120/70-17 i 180/55-17 z przodu i z ty┼éu odpowiedni─ů przyczepno┼Ť─ç do nawierzchni. 6,5-calowy ekran dotykowy TFT uzupe┼énia wyposa┼╝enie na poziomie premium i jest kompatybilny z┬áApple CarPlay┬«┬ái Android Auto┬«.

Spis tre┼Ťci:

1 Wst─Öp

2 Opis modelu

3 Kluczowe elementy

4 Akcesoria
5 Ceny Hondy NT1100

5 Dane techniczne

 

Wst─Öp

W szerokim spektrum motocyklowym pe┼énym jedno┼Ťlad├│w w stylu adventure wyst─Öpuje pewna luka. Czego┼Ť brakuje kierowcom, kt├│rzy pragn─ů solidnych osi─ůg├│w, dobrego prowadzenia, komfortu na d┼éugich dystansach i zaawansowanej techniki, ale niekoniecznie chc─ů wizerunku lub fizycznych wymiar├│w typowego motocykla klasy ÔÇ×adventureÔÇŁ. Innymi s┼éowy, pragn─ů oni prostej maszyny turystycznej, ale z bogat─ů list─ů wyposa┼╝enia i sportowym charakterem, a ┼Ťci┼Ťlej motocykla, kt├│ry skutecznie i z wrodzon─ů praktyczno┼Ťci─ů radzi sobie z codziennymi dojazdami do pracy, a jednocze┼Ťnie jest got├│w na d┼éu┼╝sz─ů wycieczk─Ö z pe┼énym obci─ů┼╝eniem.

NT1100 jest w┼éa┼Ťnie takim motocyklem. Nowa odmiana Hondy tourer zosta┼éa zaprojektowana tak, aby przypomnie─ç si─Ö kierowcom, kt├│rzy pami─Ötaj─ů podobne maszyny Hondy z przesz┼éo┼Ťci, ale tak┼╝e by zaciekawi─ç i przyci─ůgn─ů─ç znacznie m┼éodszych kierowc├│w. Rama i charakterystyczny dwucylindrowy silnik zapo┼╝yczone z CRF1100L Africa Twin, by┼éy gwarancj─ů porywaj─ůcych osi─ůg├│w. Nowy motocykl ma przy tym wyposa┼╝enie, kt├│re podnios┼éoby atrakcyjno┼Ť─ç ka┼╝dego jedno┼Ťladu.

Koji Kiyono, lider projektu, NT1100:

ÔÇ×W Hondzie mamy du┼╝e do┼Ťwiadczenie w spe┼énianiu oczekiwa┼ä klient├│w, kt├│rzy poszukuj─ů tradycyjnych motocykli turystycznych. Nasze starsze modele Pan European ST1100, ST1300 oraz NT650V i 700V Deauville przez wiele lat cieszy┼éy si─Ö bardzo dobr─ů opini─ů i zdoby┼éy sobie lojalnych nabywc├│w. Dlatego, gdy przyszed┼é czas na zaprojektowanie nowego modelu turystycznego, chcieli┼Ťmy stworzy─ç co┼Ť, co odbije si─Ö szerokim echem w motocyklowym ┼Ťrodowisku i spodoba si─Ö zwolennikom tradycyjnych motocykli turystycznych. Chcieli┼Ťmy r├│wnie┼╝ podnie┼Ť─ç t─Ötno kierowcom w ka┼╝dym wieku i o r├│┼╝nych upodobaniach, kt├│rzy szukaj─ů prawdziwie nowego i wszechstronnego motocykla jako ┼║r├│d┼éa relaksuj─ůcych wra┼╝e┼ä. Dlatego w┼éa┼Ťnie stworzyli┼Ťmy nowy model NT1100 tak, by oferowa┼é ca┼ékowicie wsp├│┼éczesne osi─ůgi silnika, mia┼é podwozie zapewniaj─ůce przyjemno┼Ť─ç prowadzenia, pakiet nowoczesnych rozwi─ůza┼ä technicznych oraz ca┼ékowicie ┼Ťwie┼╝─ů, wyr├│┼╝niaj─ůc─ů si─Ö stylistyk─Ö.

Liczymy na to, ┼╝e wielu nowych w┼éa┼Ťcicieli spr├│buje wykorzysta─ç do maksimum wszystkie jego liczne mo┼╝liwo┼Ťci.ÔÇŁ

Opis modelu

Komfortowy, zwinny, radosny. NT1100 w skr├│cie. Smuk┼éa sylwetka i subtelna stylistyka zapewniaj─ů sprawno┼Ť─ç aerodynamiczn─ů i pozycj─Ö kierowcy dostosowan─ů do jazdy turystycznej. Szyba z 5-stopniow─ů regulacj─ů wysoko┼Ťci i k─ůta nachylenia oraz g├│rne i dolne owiewki skutecznie chroni─ů kierowc─Ö przed kapry┼Ťn─ů pogod─ů. 6,5-calowy ekran dotykowy TFT zapewnia wy┼Ťwietlanie pe┼énokolorowego, konfigurowanego przez kierowc─Ö zestawu informacji i kompatybilno┼Ť─ç z CarPlay┬« oraz Android Auto┬«. Tempomat, podgrzewane manetki i pojemne, zintegrowane kufry boczne nale┼╝─ů do wyposa┼╝enia standardowego.

Stalowa, cz─Ö┼Ťciowo podw├│jna rama NT1100 zapewnia stosunkowo kr├│tki rozstaw osi i agresywnie dobran─ů geometri─Ö uk┼éadu kierowniczego, podczas gdy zawieszenie k├│┼é oparto na 43-milimetrowym odwr├│conym widelcu Showa i jednorurowym amortyzatorze tylnym. Napi─Öcie wst─Öpne tylnej spr─Ö┼╝yny jest regulowane hydraulicznie. Podw├│jne przednie tarcze hamulcowe o ┼Ťrednicy 310 mm wsp├│┼épracuj─ů z 4-t┼éoczkowymi zaciskami montowanymi promieniowo. Opony maj─ů rozmiar 120/70-17 z przodu i 180/55-17 z ty┼éu.

Zachowano cenione przez kierowc├│w osi─ůgi dwucylindrowego silnika, z identyczn─ů moc─ů i momentem obrotowym (102KM (75┬áKw) / 104┬áNm) jak w modelu Africa Twin, ale z uk┼éadem dolotowym i wydechowym dostrojonymi pod k─ůtem superp┼éynnego przyspieszenia i przyjemnego d┼║wi─Öku przy niskich obrotach. Co wa┼╝ne, osi─ůg├│w nie okupiono wysokim zu┼╝yciem paliwa: silnik pozwala na przejechanie 400 km na jednym tankowaniu 20-litrowego zbiornika paliwa.

Pakiet system├│w elektronicznych obejmuje 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC), system kontroli unoszenia przedniego ko┼éa Wheelie Control, pe┼éne o┼Ťwietlenie LED, automatyczne kasowanie w┼é─ůczenia kierunkowskaz├│w i sygnalizacj─Ö hamowania awaryjnego. Sze┼Ťciobiegowa, dwusprz─Ög┼éowa skrzynia bieg├│w (DCT) Hondy, b─Öd─ůca rozs─ůdnym i naturalnym uzupe┼énieniem charakterystyki NT1100, jest dost─Öpna jako opcja.

 

Kluczowe funkcje

3.1 Wyposa┼╝enie i stylistyka

  • Smuk┼éa sylwetka zapewnia doskona┼é─ů sprawno┼Ť─ç aerodynamiczn─ů
  • 5-stopniowa regulacja wysoko┼Ťci i k─ůta nachylenia szyby oraz g├│rna i dolna owiewka
  • Kufry boczne w wyposa┼╝eniu standardowym, podobnie jak podgrzewane manetki i tempomat
  • Ekran dotykowy TFT o przek─ůtnej 6,5 cala kompatybilny z┬áApple CarPlay┬«, Android Auto┬«┬ái z ┼é─ůczno┼Ťci─ů Bluetooth.
  • Gniazdo USB, stopka centralna i gniazdo zasilania ACC w standardzie

NT1100 od pocz─ůtku by┼é projektowany jako sportowy, zwinny motocykl, ale r├│wnie┼╝ taki, na kt├│rym jazda przez┬áca┼éy dzie┼ä┬ápozostaje przyjemno┼Ťci─ů, ze skuteczn─ů, chroni─ůc─ů kierowc─Ö aerodynamik─ů i ergonomi─ů, kt├│ra jest podstaw─ů komfortu jazdy.

Stylizacja jest subtelna, ale wyrafinowana, z prostymi powierzchniami, kt├│re podkre┼Ťlaj─ů charakterystyczne linie. Dynamiczna elegancja od pocz─ůtku do ko┼äca, to definicja j─Özyka designu NT1100. Oczywi┼Ťcie elegancja formy tego motocykla to tak┼╝e funkcjonalno┼Ť─ç, kt├│rej celem jest podniesienie jako┼Ťci wra┼╝e┼ä z jazdy.

Standardowo montowana g├│rna i dolna owiewka zapewniaj─ů ochron─Ö przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi, kieruj─ůc powietrze wok├│┼é ramion i dolnej cz─Ö┼Ťci cia┼éa. Szyba posiada 5-stopniow─ů regulacj─Ö wysoko┼Ťci i k─ůta nachylenia w zakresie 164 mm pomi─Ödzy skrajnymi po┼éo┼╝eniami. Szyba ustawiona nisko chroni kierowc─Ö na wysoko┼Ťci ramion, ustawiona wysoko przesuwa powietrze nad kask kierowcy. Podgrzewane manetki nale┼╝─ů do wyposa┼╝enia standardowego, podobnie jak tempomat.

Kierowca dobrze ÔÇ×wtapiaÔÇŁ si─Ö w motocykl, otoczony ochron─ů zapewnian─ů przez owiewki. Szerokie siedzisko, pokryte grubym materia┼éem oferuje luksusow─ů przestrze┼ä dla dw├│ch os├│b. Wysoko┼Ť─ç siedziska wynosi 820 mm. Na baga┼╝niku umieszczono du┼╝y uchwyt dla pasa┼╝era.

T┼éumik wydechu znajduje si─Ö stosunkowo nisko, aby zachowa─ç jak najwi─Öksz─ů obj─Öto┼Ť─ç kufr├│w bocznych. Nie bez powodu standardowo montowane, zdejmowane kufry boczne s─ů jednym z element├│w wyr├│┼╝niaj─ůcych NT1100. Motocykl zaprojektowano tak, by by┼é jak najsmuklejszy, co ma zasadnicze znaczenie w czasie jazdy po mie┼Ťcie: szeroko┼Ť─ç maksymalna wynosi zaledwie 901 mm. Pojemno┼Ť─ç kufr├│w wynosi 33 litry po lewej stronie i 32 litry po prawej stronie.

Jasny i ┼éatwy do odczytania 6,5-calowy ekran dotykowy TFT dzia┼éa w 3 trybach wy┼Ťwietlania informacji. W opcji GOLD pokazywane s─ů wszystkie informacje numeryczne i informacje o za┼é─ůczonych trybach system├│w motocykla. W opcji SILVER wy┼Ťwietlacz koncentruje si─Ö na pr─Ödko┼Ťciomierzu i obrotomierzu, w opcji BRONZE na obrotomierzu. Kolor t┼éa ma ustawienie domy┼Ťlne, ale pozostawiono mo┼╝liwo┼Ť─ç wyboru koloru czarnego lub bia┼éego. Apple CarPlay┬«, Android Auto┬« i ┼é─ůczno┼Ť─ç Bluetooth umo┼╝liwiaj─ů dost─Öp do funkcji smartfona z poziomu wy┼Ťwietlacza TFT.

Bogate wyposa┼╝enie uzupe┼éniono w pe┼éni diodowym o┼Ťwietleniem (ze ┼Ťwiat┼éami dziennymi DRL), samoczynnym kasowaniem w┼é─ůczonych kierunkowskaz├│w i sygna┼éem awaryjnego hamowania. Praktyczno┼Ť─ç korzystania z motocykla podnosi gniazdo USB, stopka centralna i gniazdo ACC w standardzie.

Model NT1100 b─Ödzie dost─Öpny w nast─Öpuj─ůcych opcjach kolorystycznych:

 

  • Matte Iridium Gray Metallic
  • Pearl Glare White
  • Graphite Black

 

3.2 Podwozie

  • CRF1100L posiada stalow─ů cz─Ö┼Ťciowo podw├│jn─ů ram─Ö ko┼éyskow─ů i przykr─Öcan─ů do niej aluminiow─ů ram─Ö pomocnicz─ů
  • Wybrano agresywn─ů geometri─Ö uk┼éadu kierowniczego i zastosowano wysokiej klasy zawieszenie k├│┼é z przodu i z ty┼éu
  • Z przodu u┼╝yto odwr├│conego widelca Showa 43┬ámm, z ty┼éu znalaz┼é si─Ö amortyzator z hydrauliczn─ů regulacj─ů napi─Öcia wst─Öpnego
  • Ko┼éo przednie hamowane jest przez podw├│jne tarcze o ┼Ťrednicy 310┬ámm i 4-t┼éoczkowe zaciski montowane promieniowo

 

Kluczow─ů decyzj─ů przy tworzeniu NT1100 by┼éo wybranie sprawdzonej i wytrzyma┼éej konstrukcji, jak─ů jest stalowa, cz─Ö┼Ťciowo podw├│jna rama motocykla Africa Twin CRF1100L oraz stalowa rama pomocnicza mocowana ┼Ťrubami. Aby na tej bazie stworzy─ç uniwersalny motocykl o sportowym zaci─Öciu, w podwoziu zast─ůpiono zawieszenie przystosowane do jazdy w terenie osprz─Ötem przystosowanym do jazdy drogowej, dopasowanym do ostrzejszej geometrii uk┼éadu kierowniczego.

Odwr├│cony widelec Showa z goleniami o ┼Ťrednicy 43┬ámm otrzyma┼é skok 150┬ámm wraz z regulacj─ů napi─Öcia wst─Öpnego spr─Ö┼╝yny i t┼éumienia odbicia. Podobnie jak w przypadku przedniego widelca, jednorurowy, ci┼Ťnieniowy amortyzator tylny Showa zapewnia skok ko┼éa wynosz─ůcy 150┬ámm, amortyzator wykorzystuje t┼éoczysko o ┼Ťrednicy 14 mm. Aby u┼éatwi─ç przewo┼╝enie pasa┼╝era i/lub baga┼╝u, napi─Öcie wst─Öpne spr─Ö┼╝yny jest regulowane hydraulicznie w spos├│b zdalny.

Obr─Öcze k├│┼é, to aluminiowe odlewy ci┼Ťnieniowe, wykonane z u┼╝yciem piaskowego rdzenia, co pozwala na uzyskanie niewype┼énionej cz─Ö┼Ťci piasty przedniego ko┼éa. Konstrukcja z przecinaj─ůcymi si─Ö szprychami (szprychy s─ů zamocowane do obr─Öczy po przek─ůtnej) ma kilka zalet: ┼éagodzi drgania na drodze w czasie jazdy po prostej i zapewnia du┼╝─ů sztywno┼Ť─ç ko┼éa na zakr─Ötach. Rozmiar opon, to 120/70-17 z przodu i 180/55-17 z ty┼éu.

Rozstaw osi wynosi 1535 mm, k─ůt g┼é├│wki ramy i wyprzedzenie to 26,5┬░/108 mm, a prze┼Ťwit ustawiono na 175 mm. Masa w┼éasna NT1100 z manualn─ů skrzyni─ů bieg├│w wynosi 238 kg, a z DCT 248 kg.

Podw├│jne przednie tarcze hamulcowe o ┼Ťrednicy 310 mm s─ů ┼Ťciskane przez lekkie, 4ÔÇĹt┼éoczkowe zaciski montowane promieniowo. Tyln─ů tarcz─Ö o ┼Ťrednicy 256 mm hamuje 1ÔÇĹt┼éoczkowy zacisk. Hamowanie obu k├│┼é nadzorowane jest przez system ABS

3.3 Silnik

  • 8-zaworowy, rz─Ödowy silnik dwucylindrowy SOHC o pojemno┼Ťci 1 084 cm3
  • Moc i moment obrotowy bez zmian w stosunku do CRF1100L: 102 KM (75┬ákW) / 104┬áNm
  • Uk┼éad dolotowy i wydechowy dostrojone tak, by zapewni─ç p┼éynne, dynamiczne przyspieszenia i przyjemne "dudnienie" przy niskich obrotach

8-zaworowy, rz─Ödowy dwucylindrowy silnik SOHC o pojemno┼Ťci 1084 cm3, kt├│ry nap─Ödza NT1100, to sprawdzona w ekstremalnych warunkach jednostka z modelu CRF1100L Africa Twin. Moc maksymalna pozostaje bez zmian i wynosi 102 KM (75kW) przy 7250┬áobr/min, z maksymalnym momentem obrotowym si─Ögaj─ůcym 104┬áNm przy 6250 obr/min. Stopie┼ä spr─Ö┼╝ania r├│wnie┼╝ nie uleg┼é zmianie i wynosi 10,1:1. Inn─ů wsp├│ln─ů cech─ů jest wa┼é korbowy z przesuni─Öciem fazowym 270┬░ i wynikaj─ůce z tego nier├│wnomierne odst─Öpy mi─Ödzy kolejnymi zap┼éonami.

Elektroniczne sterowanie prac─ů przepustnicy (Throttle By Wire - TBW) zapewnia precyzj─Ö zarz─ůdzania prac─ů silnika, a system PGM-FI dba o dostarczanie paliwa. To, co odr├│┼╝nia ten silnik od silnika Africa Twin i co jest natychmiast zauwa┼╝alne dla kierowcy, to poprawienie d┼éugo┼Ťci kana┼é├│w dolotu powietrza i wn─Ötrza t┼éumika, dzi─Öki czemu uzyskano przyjemne "dudnienie" przy niskich obrotach oraz p┼éynne, mocne przyspieszenia po┼é─ůczone z relaksuj─ůc─ů jazd─ů po autostradzie ÔÇô idealny zestaw do r├│┼╝nych r├│l, w kt├│rych NT1100 jest got├│w si─Ö sprawdzi─ç.

Skrzynia korbowa jest podzielona pionowo, pompa wodna znajduje si─Ö w obudowie sprz─Ög┼éa, a termostat zintegrowano z g┼éowic─ů cylindra. Wersja silnika z przek┼éadni─ů manualn─ů i z przek┼éadni─ů DCT maj─ů te same skrzynie korbowe, r├│┼╝ni─ůce si─Ö nieznacznie zewn─Ötrznie. Si┼éy bezw┼éadno┼Ťci drugiego rz─Ödu s─ů neutralizowane wzajemnie ruchem posuwisto-zwrotnym t┼éok├│w, podczas gdy si┼éy bezw┼éadno┼Ťci pierwszego rz─Ödu s─ů redukowane przez zastosowanie dw├│ch wa┼ék├│w wyr├│wnowa┼╝aj─ůcych. Pompa wodna i pompa oleju s─ů nap─Ödzane przez wa┼éki wyr├│wnowa┼╝aj─ůce.

Ko┼éo czujnika po┼éo┼╝enia wa┼éu korbowego z wypustami rozmieszczonymi co 10┬░ zarz─ůdza wykrywaniem b┼é─Öd├│w zap┼éonu, co jest wa┼╝ne dla uzyskania zgodno┼Ťci z norm─ů EURO5. Ponadto (pod k─ůtem normy EURO5) czujniki ubogiej mieszanki (LAF) umieszczone w rurach za kolektorem wydechowym umo┼╝liwiaj─ů dok┼éadny pomiar sk┼éadu mieszanki paliwowo-powietrznej.

3.4 Elektronika silnika

  • 3 domy┼Ťlne tryby jazdy do wyboru oraz dwa tryby USER, w kt├│rych ustawienia mo┼╝na dostosowa─ç do w┼éasnych preferencji
  • 3-stopniowy system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control
  • 3-stopniowy system kontroli unoszenia przedniego ko┼éa Wheelie Control

System elektronicznie sterowanej przepustnicy TBW zarz─ůdza osi─ůgami i charakterem silnika, wsp├│┼épracuj─ůc z systemami Honda Selectable Torque Control (HSTC) i Wheelie Control. Kierowca ma do wyboru 3 wst─Öpnie ustawione tryby jazdy obejmuj─ůce szerok─ů gam─Ö warunk├│w drogowych oraz 3 poziomy zarz─ůdzania moc─ů i hamowaniem silnikiem, przy czym poziom 1 zapewnia maksymalne wykorzystanie ka┼╝dego z tych parametr├│w. W przypadku HSTC i Wheelie Control poziom 3 oznacza najwy┼╝szy poziom interwencji.

Wyboru trybu jazdy dokonuje si─Ö za pomoc─ů prze┼é─ůcznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy, wska┼║nik na wy┼Ťwietlaczu jest aktywowany, gdy HSTC przyst─Öpuje do dzia┼éania.

Tryb URBAN┬ájest ustawieniem standardowym oferuj─ůcym uniwersalne, ┼Ťrodkowe ustawienia mocy silnika i hamowania silnikiem.

W trybie RAIN┬áredukowana jest moc silnika i moc hamowania silnikiem, zapewniaj─ůc dodatkow─ů pewno┼Ť─ç panowania nad pojazdem na mokrych lub ┼Ťliskich nawierzchniach.

Tryb TOUR┬ázapewnia pe┼én─ů moc silnika i standardowe hamowanie silnikiem, co umo┼╝liwia mocne przyspieszanie podczas jazdy z pasa┼╝erem i baga┼╝em.

Tryby USER┬á1 i 2 oferuj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç wybrania preferowanej kombinacji ustawie┼ä. Po ustawieniu parametr├│w trybu USER, s─ů one automatycznie zapisywane, wi─Öc nie ma potrzeby ponownego konfigurowania parametr├│w po ka┼╝dym w┼é─ůczeniu zap┼éonu.

3.5 Przekładnia dwusprzęgłowa DCT

  • DCT oferuje mo┼╝liwo┼Ť─ç wyboru pracy w stylu automatycznej (AT) lub manualnej skrzyni bieg├│w (MT)
  • 3 poziomy trybu S zapewniaj─ů szeroki zakres dzia┼éania dla sportowej zmiany bieg├│w AT

Honda sprzeda┼éa ponad 200┬á000 motocykli wyposa┼╝onych w DCT w ca┼éej Europie od czasu, gdy system ten po raz pierwszy pojawi┼é si─Ö jako opcja w modelu VFR1200F w 2009 roku. O akceptacji tej przek┼éadni przez motocyklist├│w ┼Ťwiadczy jej udzia┼é w ca┼éej gamie modelowej Hondy: 53% klient├│w wybra┼éo opcj─Ö DCT zamiast przek┼éadni manualnej w 2020 roku. Przek┼éadnia zapewnia powtarzaln─ů, p┼éynn─ů zmian─Ö bieg├│w i bardzo szybko staje si─Ö drug─ů natur─ů u┼╝ytkowania. Zastosowano w niej dwa sprz─Ög┼éa: jedno dla rozruchu oraz 1, 3 i 5 biegu, drugie dla 2, 4 i 6 biegu, przy czym wa┼éek g┼é├│wny jednego ze sprz─Ögie┼é jest umieszczony wewn─ůtrz drugiego, co zapewnia bardzo zwart─ů budow─Ö przek┼éadni.

Oba sprz─Ög┼éa s─ů niezale┼╝nie sterowane przez w┼éasne obwody elektrohydrauliczne. Gdy nast─ůpi zmiana bieg├│w, system wst─Öpnie wybierze nast─Öpne docelowe prze┼éo┼╝enie, u┼╝ywaj─ůc sprz─Ög┼éa, kt├│re nie jest obecnie za┼é─ůczone. Pierwsze sprz─Ög┼éo jest nast─Öpnie elektronicznie roz┼é─ůczane, a jednocze┼Ťnie w┼é─ůcza si─Ö drugie sprz─Ög┼éo.

Rezultatem jest powtarzalna, szybka i bezproblemowa zmiana bieg├│w. Ponadto, gdy sprz─Ög┼éa przenosz─ů nap─Öd z jednego biegu na drugi z minimaln─ů przerw─ů w przekazywaniu momentu obrotowego z silnika na tylne ko┼éo, ka┼╝dej zmianie bieg├│w towarzyszy tylko minimalne szarpni─Öcie i zako┼éysanie motocykla, co sprawia, ┼╝e odczucie towarzysz─ůce zmianie jest bezpo┼Ťrednie, ale sama zmiana jest bardzo wyg┼éadzona. Dodatkowe korzy┼Ťci to trwa┼éo┼Ť─ç (poniewa┼╝ niczego nie da si─Ö uszkodzi─ç poprzez niewprawne za┼é─ůczenie biegu), brak mo┼╝liwo┼Ťci zduszenia silnika, niski poziom stresu podczas jazdy miejskiej, mniejsze zm─Öczenie kierowcy, a co najwa┼╝niejsze, mo┼╝liwo┼Ť─ç pe┼énego skupienia si─Ö na je┼║dzie, punktach hamowania i przyspieszania.

Przek┼éadnia DCT oferuje dwa istotnie r├│┼╝ne podej┼Ťcia do jazdy ÔÇô mo┼╝e dzia┼éa─ç jako automatyczna skrzynia bieg├│w (AT) ze wst─Öpnie zaprogramowanymi mapami zmiany bieg├│w opartymi na sta┼éym odczycie pr─Ödko┼Ťci jazdy, za┼é─ůczonego biegu i obrot├│w silnika, aby precyzyjnie wybra─ç moment, w kt├│rym powinna nast─ůpi─ç zmiana bieg├│w, oraz dzia┼éanie symuluj─ůce r─Öcznie sterowan─ů skrzyni─Ö bieg├│w (MT) ze zmian─ů bieg├│w za pomoc─ů ┼éopatek umieszczonych po lewej stronie kierownicy.

Kierowca otrzymuje wyb├│r dw├│ch ustawie┼ä w ramach pracy przek┼éadni jako AT. Tryb D oferuje spokojn─ů jazd─Ö i maksymaln─ů oszcz─Ödno┼Ť─ç paliwa. Tryb S pozwala na wyb├│r spo┼Ťr├│d 3 poziom├│w sportowej zmiany prze┼éo┼╝e┼ä. Poziom 1 dzia┼éa najmniej spektakularnie, zmieniaj─ůc biegi w ┼Ťrednim zakresie obrot├│w. Poziom 3, to najbardziej agresywna zmiana bieg├│w przy wysokich obrotach, a poziom 2 lokuje si─Ö po ┼Ťrodku pomi─Ödzy dwoma wcze┼Ťniej opisanymi poziomami. Preferowany wyb├│r mo┼╝na r├│wnie┼╝ zapisa─ç w pami─Öci uk┼éad├│w motocykla.

Akcesoria

W ofercie znajduje si─Ö szereg akcesori├│w przygotowanych specjalnie dla NT1100, w tym quickshifter z funkcj─ů autoblipper (system umo┼╝liwiaj─ůcy zmian─Ö biegu na wy┼╝szy i redukcj─Ö biegu bez u┼╝ycia sprz─Ög┼éa i zamykania przepustnicy) oraz aluminiowe panele baga┼╝owe. Aby u┼éatwi─ç dostosowanie NT1100 do indywidualnych potrzeb w┼éa┼Ťciciela, dost─Öpne s─ů r├│wnie┼╝ 3 pakiety wyposa┼╝eniowe (wszystkie ich elementy mo┼╝na r├│wnie┼╝ zakupi─ç oddzielnie):

URBAN PACK

50-litrowy kufer centralny z wewn─Ötrzn─ů torb─ů, wygodne oparcie, torba na zbiornik 4,5 litra.

TOURING PACK

Komfortowe siedzenie dla kierowcy i pasa┼╝era, komfortowe podn├│┼╝ki pasa┼╝era i ┼Ťwiat┼éa przeciwmgielne.

VOYAGE PACK

50-litrowy kufer centralny z wewn─Ötrzn─ů torb─ů, wygodne oparcie, torba na zbiornik 4,5 litra, wygodne siedzenie dla kierowcy i pasa┼╝era, wygodne podn├│┼╝ki pasa┼╝era i ┼Ťwiat┼éa przeciwmgielne.

Cena Hondy NT1100

62 900 z┼é za wersj─Ö z manualn─ů skrzyni─ů bieg├│w
67 500 zł za wersję z DCT
Drogo, akceptowalnie? Dajcie zna─ç co my┼Ťlicie

Dane techniczne

SILNIK
Typ Ch┼éodzony ciecz─ů, 4-suwowy, 8-zaworowy, rz─Ödowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270┬░ i z rozrz─ůdem Unicam
Pojemno┼Ť─ç skokowa 1084 cm3
Średnica x skok tłoka 92 mm x 81,5 mm
Stopień sprężania 10,1:1
Moc maksymalna 102 KM (75 kW) przy 7 500 obr/min
Maks. moment obrotowy 104 Nm przy 6250 obr/min.
Poziom hałasu Dla wersji MT: L-urban 73,6 dB, L-wot 78,4 dB;
Dla wersji DCT: L-urban 73,6 dB, L-wot 79,4 dB;
Pojemno┼Ť─ç uk┼éadu smarowania 4,8 l dla MT
5,2 l dla DCT
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 20,4 l
Emisja CO2 116 g/km MT

110 g/km DCT

Zużycie paliwa 5 l/100 km (20 km/l)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemno┼Ť─ç akumulatora 12 V/11,2 AH
UK┼üAD PRZENIESIENIA NAP─śDU
Typ sprzęgła Mokre wielotarczowe

 

Typ skrzyni bieg├│w MT: 6-biegowa manualna skrzynia bieg├│w
DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA
Typ Cz─Ö┼Ťciowo podw├│jna, ko┼éyskowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2240 mm x 865 mm x 1360 mm (niskie ustawienie szyby)

 

Rozstaw osi 1535 mm
K─ůt pochylenia kolumny 26,5┬░
Wyprzedzenie 108 mm
Wysoko┼Ť─ç siedziska 820 mm
Prze┼Ťwit 175┬ámm
Masa własna 238 kg - MT
248 kg - DCT
ZAWIESZENIE
Prz├│d Odwr├│cony widelec teleskopowy Showa 45 mm, z pokr─Öt┼éem reguluj─ůcym napi─Öcie wst─Öpne i t┼éumienie dobicia, skok 150 mm
Ty┼é Jednocz─Ö┼Ťciowy odlewany aluminiowy wahacz, uk┼éad Pro-Link z amortyzatorem gazowym SHOWA, z pokr─Öt┼éem hydraulicznie reguluj─ůcym napi─Öcie wst─Öpne i t┼éumienie odbicia, skok ko┼éa 150 mm.
KOŁA
Prz├│d Aluminiowe, odlewane wieloramienne
Tył Aluminiowe, odlewane wieloramienne
Opona przednia 120/70R17 M/C

 

Opona tylna 180/55R17 M/C

 

HAMULCE
Układ ABS Dwukanałowy ABS

 

Prz├│d Promieniowo montowany czterot┼éoczkowy zacisk hamulcowy i podw├│jne p┼éywaj─ůce tarcze o ┼Ťrednicy 310 mm

 

Tył Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

 

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zesp├│┼é wska┼║nik├│w Wy┼Ťwietlacz LCD, TFT 6,5 calowy multiinformacyjny ekran dotykowy + dodatkowy licznik LCD

 

System zabezpieczeń HISS (Honda Intelligent Security System)
Reflektor Reflektor LED ze ┼Ťwiat┼éem do jazdy dziennej
Światła tylne LED
┼ü─ůczno┼Ť─ç Apple CarPlay / Android Auto

 

USB USB
Gniazdo 12 V Tak
Wy┼é─ůczane automatycznie kierunkowskazy Tak
Quickshifter Akcesoria
Tempomat Tak
Dodatkowe wyposa┼╝enie 5 tryb├│w jazdy

 

** Nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e podane liczby to wyniki uzyskane przez firm─Ö Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy s─ů prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowc─ů, bez pasa┼╝era i dodatkowego wyposa┼╝enia. Rzeczywiste zu┼╝ycie paliwa mo┼╝e si─Ö r├│┼╝ni─ç w zale┼╝no┼Ťci od sposobu jazdy i stanu pojazdu, warunk├│w pogodowych, warunk├│w na drodze, ci┼Ťnienia w oponach, zainstalowanych akcesori├│w, ┼éadunku, wagi kierowcy i pasa┼╝era oraz innych czynnik├│w.

Pozostałe newsy

Logo Moto Trips